H καταδυνάστευση και η αξία της ζωής συνυπάρχουν στην έκθεση "Globalised" του Hamalbashyan15/10/2017 Το Ίδρυμα Τεχνών Φάρος παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Vahagn Hamalbashyan στην Κύπρο, με τίτλο «Globalised». Γεννημένος στην Αρμενία το 1983, σε καλλιτεχνική οικογένεια, ο Vahagn είναι απόφοιτος της Εθνικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Έρεβαν και έχει ήδη παρουσιάσει τρεις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ομαδικών εκθέσεων. Ο Vahagn Hamalbashyan εμπνέεται από πράγματα που βαραίνουν το μυαλό του, είτε πρόκειται για τη διαβητική γιαγιά του είτε πρόκειται για διεθνείς υποθέσεις. Θεωρεί τον εαυτό του πολίτη του κόσμου, όχι μόνο πολίτη της Αρμενίας, και χρησιμοποιεί την τέχνη ως το μέσο που του δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε έναν διεθνή διάλογο. Στη χώρα του βρίσκει τον εαυτό του εγκλωβισμένο εν μέσω ενός μορφώματος το οποίο παραπέμπει σε ένα νέο Σιδηρούν Παραπέτασμα. Ο ίδιος αντιτάσσεται με πάθος στην προβολή των ρεαλιστικών δυσκολιών, έναντι της ρομαντικοποιημένης αληθοφάνειας, που αφορούν την επιστροφή της Αρμενίας στη Σοβιετική Ένωση, κι αυτό για πολλούς λόγους: το μεγάλο μέγεθος της κυβερνητικής διαφθοράς σε όλους τους τομείς, την έλλειψη πόρων που διατίθενται για το ευρύ κοινό, και την καταδυνάστευση της ανθρώπινης ζωής γενικότερα. Τα κύρια εργαλεία του Vahagn είναι ένα πινέλο, ένας καμβάς και ακρυλική μπογιά. Χρησιμοποιεί επίσης χαρακτική, μολύβι, κάρβουνο, νερομπογιά, σπρέι, στένσιλ, και αρμένικο κρασί. «Όταν πρόκειται να επικοινωνήσω συναισθηματικά με τον κόσμο, δεν περιορίζομαι», ομολογεί. Σε ένα από τα έργα του που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο Vahagn ενσαρκώνει τον ανθρώπινο εφησυχασμό την ίδια στιγμή που στον ορίζοντα διαφαίνεται η καταστροφή, παρουσιάζοντας μια πυρηνική έκρηξη να εξαπλώνεται πάνω από μια παραλία όπου ανθρώπινα κεφάλια αιωρούνται, γλείφοντας παγωτό. Σε ένα άλλο έργο του, The Visit of Big Brother (Η Επίσκεψη του Μεγάλου Αδελφού), ένα Ρωσικό αεροπλανοφόρο δεσπόζει σε μια λίμνη, συγκεκριμένα τη Λίμνη Σεβάν, ενώ γυμνοί άνθρωποι αναπαύονται ατενίζοντας το αεροσκάφος, παραμένοντας αδρανείς μπροστά στον κίνδυνο που παραμονεύει. Δεν είναι ωστόσο μόνο ο στοχασμός τέτοιων προβλημάτων που κυριαρχεί στην καλλιτεχνική επένδυση του Vahagn – ο καλλιτέχνης πιστεύει στην αξία της ζωής και στον τρόπο που η ομορφιά της διαχέεται στο περιβάλλον. Επισημαίνει πως οι γυμνοί άνθρωποι στο έργο του προσδίδουν ενθουσιασμό στην σκηνή. Ο Vahagn υποστηρίζει την ελευθερία έκφρασης και πιστεύει πως όχι μόνο ο κάθε άνθρωπος αλλά και όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί έχουν δικαίωμα να έχουν ένα χώρο για να υπάρχουν και να παράγουν. Το νερό, για παράδειγμα, είναι υψίστης σημασίας για την καθημερινότητά μας, ως εκ τούτου, το νερό πρέπει να έχει φωνή. Ο Vahagn δίνει φωνή στο νερό όταν το ζωγραφίζει με μπλε χρώμα, όταν το κομμάτι που του αναλογεί έρχεται σε αντίθεση με άλλα αντικείμενα στο έργο. Κι ενώ ο ίδιος είναι υπέρμαχος της ελευθερίας της σκέψης και των κοινωνικών ιδεών, εναντιώνεται στον ίδιο βαθμό στα πολιτιστικά κινήματα που θυσιάζουν ολοσχερώς μνημεία σημαντικής πολιτιστικής αξίας ούτως ώστε να δημιουργήσουν νέες δομές. Αυτό, πιστεύει, αποτελεί μια επιζήμια υπηρεσία στο παρελθόν, ανεξάρτητα από το πόσο τονωτική ή τραυματική είναι, διότι πρόκειται για ένα είδος βανδαλισμού – νόμιμου ή παράνομου. Ελπίδα του Vahagn Hamalbashyan είναι όπως οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να οραματίζονται βάσει μιας προοδευτικής ανάπτυξης αλλά αυτή η ουτοπία θα περιλαμβάνει και τις υπάρχουσες λειτουργικές πολιτιστικές αξίες. Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Φάρος στη Λευκωσία, από τις 18 Οκτωβρίου μέχρι και τις 3 Νοεμβρίου 2017. Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017 στις 7:30μ.μ.
Ώρες Λειτουργίας: 10πμ – 1μμ, Δευτέρα-Παρασκευή και με ραντεβού. Πληροφορίες: Τηλ: 22663871, info@pharosartsfoundation.org, www.pharosartsfoundation.org και www.pharosart.org
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|