Την πικρία της για το ότι ο Δήμος Παραλιμνίου δεν έκανε τίποτα για να τιμήσει την μνήμη της Κυριακούς Πελαγίας για την προσφορά της, εξέφρασε η εγγονή της Σόλια Πελαγία μιλώντας στο Ήρθε κι Έδεσε.
0 Comments
Διάσημος καλλιτέχνης παρουσίασε την αφίσα προώθησης της Μεγάλης Εβδομάδας στη Σεβίλλη και προκάλεσε αντιδράσεις.
Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στην Ισπανία μια αφίσα του Χριστού για την προώθηση της εβδομάδας των εορτασμών του Πάσχα στη Σεβίλλη, σχεδιασμένη από τον καλλιτέχνη Salustiano Garcia. Οργισμένοι πολίτες, καταγγέλλουν την αφίσα για «ανάρμοστη απεικόνιση της ιερής μορφής του Ιησού». Η αφίσα δείχνει τον Χριστό μετά την Ανάστασή του, να στέκεται ημίγυμνος μπροστά σε ένα κόκκινο φόντο, με το κάτω μέρος του σώματός του να καλύπτεται από ένα λευκό πανί. «Για να δεις τη σεξουαλικότητα στην εικόνα μου για τον Χριστό, πρέπει να είσαι τρελός» Δείχνει «τη λαμπερή πλευρά της Μεγάλης Εβδομάδας» με το «αγνό ύφος αυτού του διάσημου ζωγράφου», είπε το Συμβούλιο Αδελφοτήτων και Συντεχνιών που διοργανώνει τις κύριες εκδηλώσεις της εβδομάδας του Πάσχα στη πόλη του ισπανικού Νότου. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι κατήγγειλαν την αφίσα ως «σεξουαλική». «Είναι απόλυτη ντροπή και παρέκκλιση», έγραψε η υπερσυντηρητική καθολική IPSE, η οποία λέει ότι καλλιεργεί τον «σεβασμό για τα χριστιανικά σύμβολα» και αντιτίθεται μεταξύ άλλων στις αμβλώσεις. Πολλοί ζήτησαν από τον δημιουργό να εκφράσει δημόσια συγγνώμη για μια αφίσα που δεν είναι σε καμία περίπτωση στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας. Ο Javier Navarro του συντηρητικού κόμματος Vox προσχώρησε στις φωνές της αποδοκιμασίας, λέγοντας ότι η αφίσα «προσπάθησε να προκαλέσει» και δεν προωθούσε τον στόχο «να ενθαρρύνει τους πιστούς να συμμετάσχουν στη Μεγάλη Εβδομάδα στη Σεβίλλη» σε σχόλιά του στο X (πρώην Twitter) Ο καλλιτέχνης είπε στην εφημερίδα ABC ότι η απεικόνιση του Χριστού, η οποία βασίστηκε σε μια εικόνα του γιου του, ήταν «ευγενική, κομψή και όμορφη» και δημιουργήθηκε με «βαθύ σεβασμό». «Για να δεις τη σεξουαλικότητα στην εικόνα μου για τον Χριστό, πρέπει να είσαι τρελός», είπε, επιμένοντας ότι δεν υπήρχε «τίποτα» στον πίνακα του που «δεν έχει ήδη αναπαρασταθεί σε έργα τέχνης που χρονολογούνται εκατοντάδες χρόνια πίσω». «Οι άνθρωποι που μίλησαν άσχημα για το έργο μου (…) χρειάζονται λίγη καλλιτεχνική κουλτούρα», είπε ειρωνικά ο 52χρονος καλλιτέχνης. Τα έργα του εκτίθενται σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο. Ο Juan Espadas, ηγέτης του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος της Ισπανίας, υπερασπίστηκε αμέσως το έργο τέχνης, καταγγέλλοντας τις «εκφράσεις ομοφοβίας και μίσους» και λέγοντας ότι συνδυάζει την «παράδοση και τον νεοτερισμό» της περιοχής.
«Τι είναι πιο σημαντικό; Η τέχνη ή το δικαίωμα στην υγιεινή και βιώσιμη τροφή;» φώναζαν οι δυο τους.
Δύο γυναίκες, αυτοαποκαλούμενες ακτιβίστριες του κλίματος, εισήλθαν στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και πέταξαν κάτι που έμοιαζε με τοματόσουπα επάνω στον πίνακα της Μόνα Λίζα, το διασημότερο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Οι δυο τους έπειτα πέρασαν κάτω από την προστατευτική μπάρα και στάθηκαν μπροστά στο βανδαλισμένο έργο. Στη συνέχεια, η μία έβγαλε το σακάκι της και αποκάλυψε το λευκό μπλουζάκι που φορούσε με το όνομα της ομάδας οικολόγων «Riposte Alimentaire» γραμμένη με μαύρα κεφαλαία γράμματα. Ο πίνακας προστατεύεται από αλεξίσφαιρο τζάμι Οι δύο γυναίκες ζητούσαν το δικαίωμα σε «υγιεινά και βιώσιμα τρόφιμα», δήλωσε δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων. «Τι είναι πιο σημαντικό; Η τέχνη ή το δικαίωμα στην υγιεινή και βιώσιμη τροφή; Το αγροτικό μας σύστημα είναι άρρωστο» φώναξαν οι δυο τους. Το διάσημο έργο το οποίο αγόρασε ο βασιλιάς Φραγκίσκος της Γαλλίας το 1518 και εκτίθεται στο Λούβρο είχε δεχθεί ανάλογη επίθεση τον Μάιο του 2022. Ευτυχώς ο πίνακας προστατεύεται με ειδικό αλεξίσφαιρο τζάμι και δεν προβλέπεται η επίθεση να έχει προκαλέσει ζημιά στο έργο τέχνης που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.
Καλλιτέχνης καταγγέλλει ότι δέχτηκε «σεξουαλική επίθεση» σε περφόρμανς της Μαρίνα Αμπράμοβιτς24/1/2024 Ο Τζον Μποναφέντε, ένας από τους καλλιτέχνες που «επανεκτέλεσαν» το έργο της Αμπράμοβιτς, ισχυρίζεται ότι δέχθηκε επτά φορές σεξουαλική επίθεση κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της. Ο Τζον Μποναφέντε, ένας καλλιτέχνης που ήταν ένας από τους «reperformers» που συμμετείχαν στη θρυλική αναδρομική έκθεση της Μαρίνα Αμπράμοβιτς το 2010 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA), The Artist Is Present, υποβάλλει μήνυση κατά του μουσείου, υποστηρίζοντας ότι ευθύνεται για επτά περιστατικά σεξουαλικής επίθεσης που φέρεται να βίωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίας του εκεί. Στην καταγγελία, ο Μποναφέντε αναφέρει ότι οι εμπειρίες αυτές του προκάλεσαν «συναισθηματική δυσφορία και έβλαψαν ουσιαστικά την ψυχική υγεία του, την εικόνα του σώματος του και την καριέρα του» Σύμφωνα με την αγωγή του Μποναφέντε, η οποία κατατέθηκε τη Δευτέρα (22 Ιανουαρίου) στο ανώτατο δικαστήριο της πολιτείας της Νέας Υόρκης, τα καταγγελλόμενα περιστατικά έλαβαν όλα χώρα ενώ ο ίδιος παρουσίαζε το έργο Imponderabilia (1977), ένα έργο που περιλαμβάνει έναν άνδρα και μια γυναίκα περφόρμερ που στέκονται απολύτως ακίνητοι και γυμνοί στις δύο πλευρές μιας στενής πόρτας. Οι σεξουαλικές επιθέσεις και η εκπαίδευση σε κατοικία της ΑμπράμοβιτςΚατά τη διάρκεια της έκθεσης του MoMA και άλλων παρουσιάσεων του Imponderabilia -συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης έκθεσης της Αμπράμοβιτς στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου- οι επισκέπτες παροτρύνονται να περάσουν ανάμεσα από τους performers, γεγονός που συχνά οδηγεί σε τυχαία σωματική επαφή μεταξύ των επισκεπτών και των γυμνών performers. Σύμφωνα με την καταγγελία του Μποναφέντε, δέχθηκε επτά φορές σεξουαλική επίθεση από πέντε διαφορετικούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια της παράστασης Imponderabilia. Η αγωγή αναφέρει ότι οι γυναίκες ερμηνεύτριες του έργου, καθώς και ερμηνεύτριες που συμμετείχαν σε άλλα μέρη της έκθεσης, υπήρξαν επίσης θύματα σεξουαλικής επίθεσης και «μη συναινετικού σεξουαλικού αγγίγματος σε σταθερή βάση». Συγκεκριμένα, οι άνδρες ερμηνευτές της Imponderabilia υποβλήθηκαν σε αγγίγματα των γεννητικών οργάνων, υποστηρίζει η αγωγή, ενώ οι γυναίκες ερμηνευτές όχι, αν και υπέστησαν άλλες μορφές μη συναινετικής σεξουαλικής επαφής Σύμφωνα με την καταγγελία του Μποναφέντε, ο ίδιος και περίπου 35 άλλοι ερμηνευτές που είχαν προσληφθεί από το MoMA για το έργο έλαβαν μέρος σε μια πενθήμερη διαδικασία εκπαίδευσης σε μια ιδιωτική κατοικία που ανήκε στην Αμπράμοβιτς στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης γύρω στο καλοκαίρι του 2009. Στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, οι συμμετέχοντες «υποχρεώθηκαν, μεταξύ άλλων αυστηρών πρακτικών, να νηστεύουν, να τηρούν απόλυτη σιωπή, να απέχουν από τη σεξουαλική δραστηριότητα και να μην χρησιμοποιούν τρεχούμενο νερό βρύσης για να κάνουν μπάνιο, σύμφωνα με την καταγγελία. Για τον Μποναφέντε, το συμπέρασμα από την εκπαίδευση ήταν ότι ο ίδιος και οι άλλοι καλλιτέχνες «έπρεπε να το «αντέξουν», ανεξάρτητα από τις παραβατικές συμπεριφορές που θα μπορούσαν να συμβούν κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής παράστασης». Το ασεβές «Κοίτα αλλά μην αγγίζεις» Παρόλα αυτά, η αγωγή αναφέρει ότι το MoMA προσέλαβε τελικά έναν «διευθυντή σκηνής» και, περίπου ένα μήνα μετά την έναρξη της παράστασης, δημιούργησε ένα εγχειρίδιο που περιέγραφε ένα σύστημα για να «ειδοποιεί το προσωπικό του MoMA εάν ήταν θύματα μη συναινετικού αγγίγματος ή σεξουαλικού αγγίγματος ή εάν ένιωθαν ότι κινδύνευαν». Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Μποναφέντε κατήγγειλε τέσσερις από τις πέντε φερόμενες σεξουαλικές επιθέσεις στο προσωπικό του MoMA, το οποίο με τη σειρά του απομάκρυνε τους δράστες. Ένας από αυτούς ήταν εταιρικό μέλος του μουσείου, σύμφωνα με την καταγγελία, και μετά την επίθεση φέρεται να του ανακλήθηκε η ιδιότητα του μέλους. Στην καταγγελία, ο Μποναφέντε αναφέρει ότι οι εμπειρίες αυτές του προκάλεσαν «συναισθηματική δυσφορία και έβλαψαν ουσιαστικά την ψυχική υγεία του, την εικόνα του σώματος του και την καριέρα του». Η καταγγελία υποστηρίζει επίσης ότι οι φερόμενες επιθέσεις εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου της Νέας Υόρκης για την προστασία από τη βία λόγω φύλου, καθώς όλοι οι φερόμενοι ως δράστες ήταν άνδρες και ο Μποναφέντε ήταν θύμα επιθέσεων με βάση το φύλο. Συγκεκριμένα, οι άνδρες ερμηνευτές της Imponderabilia υποβλήθηκαν σε αγγίγματα των γεννητικών οργάνων, υποστηρίζει η αγωγή, ενώ οι γυναίκες ερμηνευτές όχι, αν και υπέστησαν άλλες μορφές μη συναινετικής σεξουαλικής επαφής. Παρόμοιες κατηγορίες που αφορούσαν τους ερμηνευτές της Αμπράμοβιτς και τους επισκέπτες του MoMA απασχόλησαν τον Τύπο εκείνη την εποχή, με ασεβείς τίτλους όπως «Κάποιοι στο MoMA δείχνουν να ξεχνούν το «Κοίτα αλλά μην αγγίζεις». Ακόμα κι έτσι, ελάχιστες τροποποιήσεις έγιναν στην έκθεση, πέρα από την πρόσληψη ενός διευθυντή σκηνής και τη σύνταξη ενός εγχειριδίου. Με πληροφορίες από The Art Newspaper Photo: ROYAL ACADEMY OF ARTS Φωτογραφία: Royal Academy of Arts, London / David Parry | Μαρίνα Αμπράμοβιτς | Imponderabilia, 1977/2023 Ζωντανή παράσταση από την Rowena Gander και τον Kieram Corrin Mitchell, 60 λεπτά Είναι με ιδιαίτερη τιμή που συμμετέχω στη σημερινή εκδήλωση για να εγκαινιάσουμε μια παραγωγή, η οποία συμπίπτει με τα πενηντάχρονα της τουρκικής εισβολής του 1974. Και αν για κάποιους, πολύ λίγους, το «Δεν Ξεχνώ» έχει ξεθωριάσει, στην Κύπρο 50 χρόνια μετά υπάρχουν ακόμη πρόσφυγες, εγκλωβισμένοι, αγνοούμενοι. Και η παραγωγή – και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Κούλη Νικολάου και τον Ανδρέα Γεωργίου – έρχεται ακριβώς να ενισχύσει τις προσπάθειές μας να μην ξεχάσουμε ποτέ, διότι υπάρχουν σήμερα ακόμη πρόσφυγες, εγκλωβισμένοι, αγνοούμενοι, υπάρχουν πολλοί συμπατριώτες μας που υποφέρουν ακόμη από τη συνεχιζόμενη κατοχή, αλλά την ίδια στιγμή δεν είναι μόνο το να θυμηθούμε. Την ίδια στιγμή η παραγωγή δείχνει προς όλους μας, ιδιαίτερα σε εμάς που βρισκόμαστε σε αυτή τη συγκυρία στα ηνία του κράτους, την υποχρέωση και την ευθύνη μας να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν, έτσι ώστε η φετινή μαύρη επέτειος να είναι και η τελευταία, αφού μέσα από τις προσπάθειες που φαίνεται να ξεκινούν με τον διορισμό μιας νέας προσωπικής απεσταλμένης του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών δημιουργείται ένα νέο «παράθυρο» ευκαιρίας, χωρίς να παραγνωρίζω τις δυσκολίες, τις προκλήσεις, τα προβλήματα. Είμαι εδώ, είμαστε εδώ μαζί με την πολιτική ηγεσία του τόπου για να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας και να επανενώσουμε τον τόπο μας. Για αυτό θέλω να πω προς όλους τους συντελεστές αυτής της παραγωγής ότι η δική σας προσπάθεια έρχεται να ενωθεί με τις δικές μας προσπάθειες και θέλω να ξέρετε ότι, αν μας επιτρέπετε φυσικά, θα θέλαμε αυτή την παραγωγή να τη συμπεριλάβουμε στις σεμνές τελετές που θα γίνουν το 2024 με αφορμή τα τραγικά γεγονότα.
Οι αρχαιολογικοί χώροι της νήσου της Μερόης, όπου εξαπλώθηκαν οι μάχες στο Σουδάν, ήταν η έδρα του βασιλείου των Κους, σύμφωνα με την UNESCO.
Η UNESCO τόνισε χθες Παρασκευή πως είναι «βαθιά ανήσυχη» εξαιτίας του ότι οι μάχες στο Σουδάν εξαπλώθηκαν στη νήσο της Μερόης (φωτογραφία, επάνω, από την UNESCO) , στην οποία βρίσκονται τρεις αρχαιολογικοί χώροι που αποτελούν μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς της ανθρωπότητας, καλώντας τα αντιμαχόμενα μέρη να μην τους «βάλουν στο στόχαστρο», ούτε να τους «χρησιμοποιήσουν για στρατιωτικούς σκοπούς». Η Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Επιμορφωτική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών, με έδρα το Παρίσι, απαίτησε στην ανακοίνωση Τύπου την οποία έδωσε στη δημοσιότητα χθες «όλα» τα εμπλεκόμενα μέρη να «τηρήσουν πλήρως το διεθνές δίκαιο», το οποίο ορίζει πως τέτοιοι χώροι «δεν πρέπει να στοχοποιούνται, ούτε να χρησιμοποιούνται για στρατιωτικούς σκοπούς». «Υψηλός κίνδυνος» να διαπραχθούν «λεηλασίες» Λαμβανομένου υπόψη του «υψηλού κινδύνου» να διαπραχθούν «λεηλασίες», η Ουνέσκο κάλεσε ταυτόχρονα να «επαγρυπνούν» σε διεθνές επίπεδο «οι δυνάμεις επιβολής της τάξης, παράγοντες της αγοράς τέχνης και όλοι οι επαγγελματίες του πολιτισμού», ώστε αντίστοιχα να εμποδίσουν και να μη συμμετάσχουν στη διακίνηση αρχαιοτήτων που πιθανόν εκλάπησαν από τη Μερόη. Την Τρίτη, η ΜΚΟ Regional Network for Cultural Rights («Περιφερειακό Δίκτυο για τα Πολιτιστικά Δικαιώματα») καταδίκασε την «επιδρομή των Δυνάμεων Ταχείας Υποστήριξης (ΔΤΥ)», των επίφοβων παραστρατιωτικών υπό τον στρατηγό Μοχάμεντ Χαμντάν Ντάγκλο, σε πόλεμο με τις ένοπλες δυνάμεις υπό τον στρατηγό Αμπντελ Φάταχ αλ Μπουρχάν από τη 15η Απριλίου, «στους αρχαιολογικούς χώρους Νάγκα και Μουσαουαράτ ες Σούφρα». Αυτή η «δεύτερη επιδρομή» έγινε την Κυριακή, σημείωσε η ΜΚΟ, καθώς «μια πρώτη» έγινε «την 3η Δεκεμβρίου» σε χώρους λατρείας στην πολιτεία του Νείλου (βόρεια). Πιθανές καταστροφές Η ΜΚΟ επικαλέστηκε «αξιόπιστες πηγές, εικόνες και βίντεο που μεταφορτώθηκαν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και εικονίζουν μάχες ανάμεσα στον στρατό και τις ΔΤΥ», προσθέτοντας ότι οι αρχαιολογικοί χώροι «πιθανόν εκτέθηκαν σε βανδαλισμούς, καταστροφές, λεηλασίες και κλοπές». Οι αρχές της πολιτείας του Νείλου έκαναν επίσης λόγο για «επιδρομή» των ΔΤΥ, που «απωθήθηκαν από την πολεμική αεροπορία», προσθέτοντας ότι «η ηρεμία αποκαταστάθηκε». Δεν διευκρίνισαν όμως αν διαπιστώθηκαν φθορές σε αρχαιολογικούς χώρους. Σύμφωνα με την UNESCO, οι αρχαιολογικοί χώροι της λεγόμενης νήσου της Μερόης, περιοχής που καλύπτεται εν μέρει από έρημο, ανάμεσα στον Νείλο και την Ατμπάρα, ήταν η έδρα του βασιλείου των Κους, που κατείχε τη σημερινή Αίγυπτο για σχεδόν έναν αιώνα και περικλείουν «πυραμίδες, ναούς, κτίρια κατοικιών και μεγάλες εγκαταστάσεις διαχείρισης υδάτινων πόρων». Οι αρχαίοι πολιτισμοί του Σουδάν είχαν οικοδομήσει περισσότερες πυραμίδες από αυτές της Αιγύπτου, μολαταύτα παραμένουν συγκριτικά άγνωστοι και παραγνωρισμένοι. Τουλάχιστον 13.000 νεκροί Η λεγόμενη νήσος της Μερόης, στην ανατολική όχθη του Νείλου ποταμού, 220 χιλιόμετρα βόρεια από το Χαρτούμ, έχει πάντως καταχωριστεί στην παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας και ήταν αντικείμενο έκθεσης στο μουσείο του Λούβρου το 2010. Το βασίλειο των Κους (3ος αιώνας π.Χ.-4ος αιώνας μ.Χ.) δανείστηκε πολιτιστικά στοιχεία από την Αίγυπτο των Φαραώ, την αρχαία Ελλάδα και την αρχαία Ρώμη, προσθέτοντας όμως αφρικανικά. Από τη 15η Απριλίου, ο πόλεμος ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις και τις ΔΤΥ έχει στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 13.000 ανθρώπους, σύμφωνα με την — πολύ συντηρητική — εκτίμηση της μη κυβερνητικής οργάνωσης ACLED, ενώ έχει μετατρέψει πάνω από επτά εκατομμύρια Σουδανούς σε εσωτερικά εκτοπισμένους και πρόσφυγες, κατά τους υπολογισμούς του ΟΗΕ. Πηγή: ΑΠΕ
Η πιο διάσημη ιδιοφυΐα της ανθρώπινης ιστορίας δεν έφερε επανάσταση μόνο στη φυσική και τις επιστήμες, αλλά δίδαξε πολύτιμα μαθήματα ζωής.
Το Υφυπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει τη διοργάνωση Ενημερωτικής Ημερίδας σχετικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού στην Κύπρο για τον θεσμό «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2030». Η Ημερίδα, που στόχο έχει να παρέχει πληροφόρηση στους εκπροσώπους των πόλεων που ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν τον τίτλο «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2030», θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2024, από τις 09:00 μέχρι τις 13:30, στο Προεδρικό Μέγαρο (Αίθουσα Εκδηλώσεων). Την Ημερίδα θα χαιρετίσει η έντιμη Υφυπουργός Πολιτισμού δρ Βασιλική Κασσιανίδου. Ακολούθως, η εμπειρογνώμονας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κα Sylvain Pasqua θα μιλήσει για τους στόχους, τα κριτήρια και τις διαδικασίες της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Θα μιλήσει στη συνέχεια και η κα Cristina Farinha, εμπειρογνώμονας και ερευνήτρια στην πολιτιστική κληρονομιά, τον πολιτισμό και τον τομέα των δημιουργικών βιομηχανιών για το πώς οι πόλεις μπορούν να κάνουν στρατηγική χρήση του πολιτισμού. Υπενθυμίζεται σχετικά ότι το Υφυπουργείο Πολιτισμού προκήρυξε στις 18 Δεκεμβρίου 2023 την έναρξη του Διαγωνισμού, μέσα από τον οποίο καλούνται οι πόλεις της Κύπρου να υποβάλουν την αίτησή τους για τη διεκδίκηση του τίτλου της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2030». Το Υφυπουργείο, ως Διαχειριστική Αρχή, έχει την ευθύνη, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τη διεξαγωγή των διαδικασιών του διαγωνισμού αλλά και την επιλογή της πόλης η οποία θα λάβει τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το έτος 2030 στην Κύπρο. Σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) ο τίτλος της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2030 θα απονεμηθεί σε μία πόλη στην Κύπρο, σε μία πόλη στο Βέλγιο, αλλά και σε μία πόλη τρίτης χώρας, η οποία είναι υποψήφια χώρα ή δυνητικά υποψήφια για ένταξη στην ΕΕ. Η δράση αυτή είναι μια πρωτοβουλία της ΕΕ που στόχο έχει να αναδείξει τον πλούτο και την ποικιλομορφία καθώς και τις κοινές πολιτιστικές πτυχές στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην προσέγγιση των λαών της και στη βελτίωση της αμοιβαίας κατανόησης. Στην ιστοσελίδα του Υφυπουργείου (www.culture.gov.cy/ecoc2030cy) υπάρχει διαθέσιμη περαιτέρω ενημέρωση αναφορικά με την Ημερίδα Ενημέρωσης της 29ης Ιανουάριου 2024, όπως επίσης και περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με την πρόσκληση υποβολής προτάσεων, τους κανονισμούς της διαδικασίας, τους στόχους και τα κριτήρια του διαγωνισμού για την «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2030». Η συμμετοχή στην Ενημερωτική Ημερίδα αναφέρεται πως θα είναι εφικτή μόνο με αποδοχή της πρόσκλησης. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι τις 24.01.2024 στην ηλ. διεύθυνση ecoc2030@culture.gov.cy ή στο τηλέφωνο 22809813. Το Υφυπουργείο Πολιτισμού, Τμήμα Νεότερου και Σύγχρονου Πολιτισμού, ανακοινώνει την προκήρυξη του «Προγράμματος Πολιτιστικής Αποκέντρωσης» για το έτος 2024. Στόχος του Προγράμματος είναι η προώθηση της Πολιτιστικής Αποκέντρωσης μέσα από μία σειρά ποιοτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες συμβάλλουν: α) στην προαγωγή, την καλλιέργεια και τη διάδοση του πολιτισμού σε όσο το δυνατόν ευρύτερα στρώματα της υπαίθρου, β) στην ενθάρρυνση της κινητικότητας (mobility) των καλλιτεχνών και άλλων επαγγελματιών του πολιτισμού, και γ) στη διαμόρφωση καλλιτεχνικής αντίληψης και αισθητηρίου τόσο από τη θέση του δημιουργού όσο και από τη θέση του θεατή. Το Πρόγραμμα Πολιτιστικής Αποκέντρωσης επιχορηγεί πολιτιστικές δραστηριότητες, οι οποίες υλοποιούνται: α) από Φορείς ή Φυσικά Πρόσωπα. β) από Κοινοτικά Συμβούλια. Περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα, σημείο Γ: «Για Δράσεις που στοχεύουν στην Πολιτιστική Αποκέντρωση», θα βρείτε εδώ. Τελευταία ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024. Τα Άγια Θεοφάνεια είναι μια από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης-Κατ’ αυτήν εορτάζεται το μεγάλο γεγονός της Βαπτίσεως του Κυρίου στα ιορδάνεια νάματα και η θαυμαστή και σπάνια φανέρωση της Τριαδικής Θεότητος στον κόσμο
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|