Μήνυμα στήριξης και αλληλεγγύης στα παιδιά που παλεύουν με τον καρκίνο έστειλαν 14 μαθήτριες, 11 του Δημοτικού και τρεις του Γυμνασίου, κόβοντας τα μαλλιά τους, σε εκδήλωση που οργανώθηκε στο ΙΣΤ’ Δημοτικό Λεμεσού – Ζακακίου «Πολύκαρπου Βλάχου»
0 Comments
Το λογότυπο για τα 20χρονα της ένταξης της Κύπρου στην ευρωπαϊκή οικογένεια παρουσιάστηκε χθες στο Προεδρικό Μέγαρο κατά τη διάρκεια του δείπνου που παρέθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης προς τιμήν του Προέδρου της Γερμανίας κ. Frank-Walter Steinmeier, ο οποίος πραγματοποιεί διήμερη επίσημη επίσκεψη στην Κύπρο. Το λογότυπο, το οποίο έχει δημιουργηθεί από το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, θα αποτελέσει το κυρίαρχο στοιχείο της οπτικής ταυτότητας όλων των εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο πλαίσιο των εορτασμών για τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) την 1η Μαΐου 2024. Όπως είναι διακριτό, το λογότυπο έχει έναν μοντέρνο, λιτό σχεδιασμό. Το αριστερό μισό του σχεδίου καταλαμβάνεται από τα αρχικά «EU» (τα αρχικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης - European Union στα αγγλικά) σε μπλε χρώμα, το οποίο συμβολίζει το κυρίαρχο χρώμα της σημαίας της ΕΕ. Το δεξί μισό του σχεδίου χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πάνω μέρος αναγράφεται ο αριθμός «20» και στο κάτω η λέξη «CYPRUS» (Κύπρος) με τα χρώματα της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο αριθμός «20» είναι γραμμένος με πορτοκαλί χρώμα που συμβολίζει τον χαλκό που υπήρχε σε αφθονία στο νησί, ενώ η λέξη «CYPRUS» είναι γραμμένη με το πράσινο των κλάδων ελαίας που συμβολίζει την ειρήνη. Κατά την πρόποσή του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφερόμενος στην επέτειο των εικοσάχρονων της ένταξης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΕΕ, μεταξύ άλλων, είπε: «Φέτος συμπληρώνουμε 20 χρόνια από την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΕΕ. Η επέτειος αυτής, καθώς και η επίσκεψη του Προέδρου της Γερμανίας αποτελούν μια ευκαιρία για να γιορτάσουμε την ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. Να αναλογιστούμε όλα όσα έχουμε επιτύχει από κοινού αυτά τα 20 χρόνια, ενισχύοντας την ένωσή μας και να θέσουμε νέους στόχους για το μέλλον, προκειμένου να εκπληρώσουμε το κοινό μας όραμα για μια ακόμα πιο ισχυρή και ολοκληρωμένη ΕΕ». Οι διοργανωτές του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου απέκλεισαν πέντε πολιτικούς του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) από το γκαλά των εγκαινίων της επόμενης εβδομάδας στη γερμανική πρωτεύουσα, επικαλούμενοι πρόσφατες αναφορές σχετικά με τα φημολογούμενα σχέδια μαζικών απελάσεων του AfD. Το 2019, ο τότε διευθυντής της Berlinale, Dieter Kosslick, είχε καλέσει ρητά όλα τα μέλη του AfD να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ, παροτρύνοντάς τα να δουν μια ταινία για την πραγματικότητα της ζωής στο γκέτο της Βαρσοβίας «Ιδιαίτερα υπό το φως των αποκαλύψεων που έγιναν τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με ρητά αντιδημοκρατικές θέσεις μελών του AfD, είναι σημαντικό για εμάς – ως Berlinale και ως ομάδα – να πάρουμε μια ξεκάθαρη θέση υπέρ μιας ανοιχτής δημοκρατίας», δήλωσαν οι Mariëtte Rissenbeek και Carlo Chatrian, οι διευθυντές του φεστιβάλ κινηματογράφου, το οποίο είναι γνωστό ως Berlinale. «Ως εκ τούτου, στείλαμε σήμερα επιστολή σε όλους τους προηγουμένως προσκεκλημένους πολιτικούς του AfD και τους ενημερώσαμε ότι δεν είναι ευπρόσδεκτοι στην Berlinale». Mαζικές απελάσεις σε περίπτωση που το κόμμα έρθει στην εξουσία;Ο πρόεδρος του AfD στο Βερολίνο και ο εκπρόσωπός του για θέματα πολιτισμού είχαν προηγουμένως προσκληθεί να παρευρεθούν στην εναρκτήρια βραδιά του φεστιβάλ στο πλαίσιο μιας τυπικής πρόσκλησης προς 100 βουλευτές του Βερολίνου από όλο το κομματικό φάσμα. Ενώ η συμπερίληψη του AfD σε αυτές τις προσκλήσεις δεν έχει αποδειχθεί αμφιλεγόμενη στις προηγούμενες διοργανώσεις του φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, η φετινή Berlinale ανοίγει μια έντονη συζήτηση σχετικά με το κατά πόσον η αυξημένη ριζοσπαστικοποίηση του αντιμεταναστευτικού κόμματος – και η παράλληλη άνοδος στις δημοσκοπήσεις – αποτελεί θεμελιώδη απειλή για το δημοκρατικό πολίτευμα της Γερμανίας. Το φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης μετά τις Κάννες και τη Βενετία, ξεκινά την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Small Things Like These Η αντιπαράθεση πυροδοτήθηκε από δημοσιεύματα του περασμένου μήνα σχετικά με μια μυστική συνάντηση στην οποία πολιτικοί του AfD και νεοναζί εξτρεμιστές συζήτησαν ένα «γενικό σχέδιο» για μαζικές απελάσεις σε περίπτωση που το κόμμα έρθει στην εξουσία. Το AfD δεν αρνήθηκε ότι η απομάκρυνση Γερμανών πολιτών συζητήθηκε σε αυτές τις συναντήσεις, αλλά απλώς επέμεινε ότι δεν είχαν τεθεί σοβαρά υπό συζήτηση. «Θα πληρώσω το εισιτήριο για τον καθένα τους» Την περασμένη εβδομάδα, μια ανοιχτή επιστολή που υπογράφηκε από περισσότερους από 200 επαγγελματίες του κινηματογράφου, κυρίως από τη γερμανική βιομηχανία, εξέφρασε τη διαφωνία της ενάντια στην πρόσκληση του AfD να παρευρεθεί στο γκαλά έναρξης, λέγοντας ότι αυτό ήταν «ασύμβατο» με τη δέσμευση του φεστιβάλ να είναι ένας τόπος «ενσυναίσθησης, ευαισθητοποίησης και κατανόησης». Μέχρι την προηγούμενη Πέμπτη, οι διοργανωτές της Berlinale είχαν επιμείνει στην απόφαση τους και είχαν λάβει την υποστήριξη της ομοσπονδιακής επιτρόπου για τον πολιτισμό της Γερμανίας, της πολιτικού των Πρασίνων Claudia Roth. Εκπρόσωπος της Roth δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η πρόσκληση ήταν «σύμφωνη με τη δημοκρατική πρακτική και τον σεβασμό της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προς το κοινοβούλιο και τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του». Το 2019, ο τότε διευθυντής της Berlinale, Dieter Kosslick, είχε καλέσει ρητά όλα τα μέλη του AfD να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ, παροτρύνοντάς τα να δουν μια ταινία για την πραγματικότητα της ζωής στο γκέτο της Βαρσοβίας. «Θα πληρώσω το εισιτήριο για τον καθένα τους», δήλωσε ο Kosslick, ο οποίος τότε είχε επαινεθεί ευρέως για τα σχόλιά του. Το φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης μετά τις Κάννες και τη Βενετία, ξεκινά την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Small Things Like These, που βασίζεται στο ιστορικό μπεστ σέλερ της Ιρλανδής συγγραφέως Κλερ Κίγκαν. Με πληροφορίες από Guardian | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Η εκτελεστική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου Mariette Rissenbeek και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου Carlo Chatrian παραχωρούν συνέντευξη Τύπου ενόψει του 74ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Berlinale στο Βερολίνο, Γερμανία, 22 Ιανουαρίου 2024. REUTERS/Liesa Johannssen Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι μαζί σας στην 34η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Κύπρου. Σύμφωνα με την πρόσκληση, βρίσκομαι εδώ υπό την ιδιότητά μου ως Επιτρόπος Περιβάλλοντος. Διατηρώ, όμως, την ταυτότητά μου, του Αρχιτέκτονα και Μηχανικού Περιβάλλοντος, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει το επάγγελμα, ή καλύτερα το λειτούργημά μας, σε όλα όσα μας περιβάλλουν, στον αστικό ιστό, στους οικισμούς της υπαίθρου, στη φύση, στο παραδοσιακά ανθρωπογενές τοπίο, στην κοινωνία, στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Οι μελέτες και τα οράματά μας δεν μένουν στο μυαλό ή στο χαρτί. Οι ευθύνες μας είναι μεγάλες, όσο και η ικανοποίηση της δημιουργίας. Τα έργα μας διαμορφώνουν τον χώρο στον οποίο ζούμε, τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, κινούμαστε, επηρεάζοντας απόλυτα τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε με το περιβάλλον γύρω μας. Ο ρόλος, λοιπόν, της αρχιτεκτονικής είναι πρωταγωνιστικός. Η κλιματική κρίση αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους αρχιτέκτονες, και για τους Μηχανικούς Περιβάλλοντος φυσικά. Μπορεί να μην είμαστε μέρος του προβλήματος αλλά σίγουρα μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης με τα έργα και τους σχεδιασμούς μας. Η πράσινη/βιώσιμη ανάπτυξη, η κυκλική οικονομία, η ανάγκη για τη διατήρηση και την ενίσχυση της βιοποικιλότητας, η προστασία και η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς (κτιστής και άυλης), η αποφυγή της σφράγισης της γης, η φυσική ανάπλαση του τοπίου, η βιοκλιματική αρχιτεκτονική και η χρήση αειφόρων υλικών, μαζί με σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες αλλά και η φυσική δόμηση, χρειάζεται να καταστούν προτεραιότητές μας με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των σχεδιασμών μας. Ωστόσο, θα ήθελα να προσθέσω ότι η βιώσιμη αρχιτεκτονική υπερβαίνει την τεχνική διάσταση, και ενσωματώνει σε ένα ενιαίο πλαίσιο την περιβαλλοντική ευαισθησία και κουλτούρα αλλά και έναν κοινωνικό ρόλο. Κάθε βιώσιμο αρχιτεκτονικό έργο καλείται να αποτελέσει αντικείμενο μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης, που καθιστά κάθε τεχνική επιλογή μας μέρος της ευρύτερης προσπάθειας για ενεργή κοινωνική συμμετοχή και περιβαλλοντική ευθύνη. Η όλη φιλοσοφία της βιώσιμης αρχιτεκτονικής δεν περιορίζεται στην κατασκευή οικοδομών με ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα αλλά, παράλληλα, διαμορφώνει και παρουσιάζει έμπρακτα έναν τρόπο ζωής και στάσης κατά της κλιματικής κρίσης. Από τη θέση μου, της Επίτροπου Περιβάλλοντος, προσβλέπω στην αγαστή συνεργασία με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Κύπρου καθώς και με το Επιστημονικό Τεχνικό Επιμελητήριο Κύπρου (ΕΤΕΚ), και στις παρεμβάσεις τους που διαχρονικά έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να καθοριστούν πολιτικές αποφάσεις και να αντιμετωπιστούν διάφορα ζητήματα που άπτονται του τομέα της αρχιτεκτονικής, της μηχανικής και του πολεοδομικού σχεδιασμού. Εύχομαι καλή συνέχεια και επιτυχία στην 34η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου. Ευχαριστώ. Ιερομάρτυρας της Χριστιανοσύνης. Στις πηγές αναφέρεται και ως Χαράλαμπος, όπως έχει επικρατήσει να αναφέρεται, και ως Χαραλάμπιος. Η μνήμη του εορτάζεται σε Ανατολή και Δύση στις 10 Φεβρουαρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσοι και όσες φέρουν τα ονόματα Χαραλάμπης, Χαραλαμπία και Χαρίλαος.
Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’ 1384/24/04/2017).
Η Τζώρτζια Κουβαράκη υποδύεται την «Χριστίνα Σέκερη» στη νέα επιτυχημένη σειρά του MEGA «Famagusta». Πρόκειται για τον ρόλο της Κοραλίας Καραντή σε νεαρή ηλικία τo καλοκαίρι του 1974 στην Αμμόχωστο, κατά την τουρκική εισβολή.
Τότε, η νεαρή Χριστίνα τρέχει πανικόβλητη με το μωρό της στην αγκαλιά για να σωθεί από τους τουρκικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς. Το ωστικό κύμα μιας βόμβας που σκάει πολύ κοντά της, την ρίχνει στο έδαφος και χάνει τις αισθήσεις της και κάποια γυναίκα της παίρνει το μωρό. «Η σκηνή της εισβολής ήταν από τα πιο ωραία γυρίσματα που έχω κάνει. Τη στιγμή που πέφτω στο έδαφος, είχαν βάλει ένα στρώμα για να μην χτυπήσω. Ο Αντρέας Γεωργίου μου κρατούσε το χέρι για να πεσώ σιγά-σιγά. Στις πρόβες και στις λήψεις που πέφτω είχαμε μια κούκλα και όχι το μωρόν. Στα γυρίσματα το αληθινό μωρό ήταν εξαιρετικό, δεν μας δημιούργησε κανένα θέμα. Του μιλούσα ψιθυριστά και ήταν πολύ ήρεμο». Η σκηνή της εισβολής Όπως αποκάλυψε, η σκηνή της εισβολής χρειάστηκε μια ολόκληρη μέρα για να γυριστεί και η συγκεκριμένη μέρα ήταν δύσκολη καθώς είχε αρκετή ζεστή κι ένιωθε μια δυσφορία που την βοηθούσε για να αισθανθεί τις συνθήκες. «Στη σκηνή υπήρχαν άνθρωποι από την Κύπρο που είχαν ζήσει την εισβολή. Η κραυγή μιας γυναίκας έχει αποτυπωθεί στη μνήμη μου. Η γυναίκα αυτή ήρθε μετά το γύρισμα με δάκρυα στα μάτια και μας είπε ‘’εμείς το ζήσαμε αυτό’’. Ο Αντρέας Γεωργίου πριν ξεκινήσουμε μια σκηνή μας έδειχνε στιγμιότυπα ή έβαζε κάποια μουσική για να μπούμε μέσα στο κλίμα. Ο Αντρέας Γεωργίου ήρθε και μου μίλησε για το πόσο ανατριχιαστικό είναι να ακούς κάθε χρόνο τις σειρήνες». Όπως είπε, στη σκηνή της γέννας είχαν ένα μωράκι 20 ημέρων που ήταν πολύ γλυκό και ήρεμο. «Παραλίγο να λιποθυμήσω από την ένταση στη σκηνή της γέννας. Η στιγμή που αγκαλιάζω το μωρό ήταν πολύ συγκινητική και μου θύμισε τις στιγμές που πήρα το δικό μου μωρό για πρώτη φορά αγκαλιά. Μια από τις πιο έντονες σκηνές είναι στο νοσοκομείο που έρχεται ο άντρας μου και έχω χάσει το μωρό. Με τον ανδρεία Χρυσάνθου έχουμε πολύ καλή χημεία, είμαι χαρούμενη που είναι ο άντρας μου στην σειρά. Στη σκηνή της γνωριμίας μας θυμάμαι το χορό που μας έδειξαν οι χορευτές και περάσαμε πολύ όμορφα. Σαν μητέρα ταυτίζομαι με την ηρωίδα μου που έχει χάσει το μωρό της. Δυσκολεύτηκα στη σκηνή που φεύγει ο άντρας μου για τον πόλεμο γιατί δεν έχω ζήσει κάτι τέτοιο». SOURCE:IN.GR Δείτε το σχετικό βίντεο: Στο Ράδιο Πρώτο φιλοξενήθηκε ο θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού, ο οποίος μίλησε για την άφιξη της Αγίας Ζώνης στην Κύπρο, αλλά και για τον λόγο που δεν θα μεταφερθεί στην Αρχιεπισκοπή.
Άγημα της στρατονομίας απέδωσε τιμές στην Αγία Ζώνη. Με την άφιξη της Αγίας Ζώνης στην αίθουσα επισήμων εψάλη δέηση.
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|