Στα πλαίσια του Μήνα Γερμανικής Γλώσσας 2017, το Ledra Music Soloists παρουσιάζει μια ανθολογία Γερμανικών τραγουδιών του 19ου αιώνα βασισμένα σε ποίηση καταξιωμένων ποιητών της περιόδου.
0 Comments
ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΛΟΪΖΟΥ
Πριν από περίπου δέκα χρόνια διάβασα το κείμενο του σαιξπηρικού έργου Άμλετ - ούτε ‘γω ξέρω το γιατί – και φέτος το είδα να ανεβαίνει στη σκηνή από την Fresh Target Theatre Ensemble. Ομολογώ πως ήμουν πολύ περίεργη να δω τη θεατρική μεταφορά του έργου, η οποία μάλιστα γίνεται για πρώτη φορά στην Κύπρο. Μια μέρα πριν την παράσταση που παρακολούθησα, πήρα ξανά στα χέρια μου εκείνο το βιβλίο-μινιατούρα που είχα διαβάσει τότε, για να θυμηθώ τους χαρακτήρες και την υπόθεση, αφήνοντας πίσω το τέλος του έργου. Εκείνο ήθελα να το δω από τους συντελεστές της παράστασης. Walking Narratives and Affective Cartographies είναι ο τίτλος της επερχόμενης έκθεσης του Χάρη Πελλαπαϊσιώτη στο Point Centre for Contemporary Art, η οποία προγραμματίζεται για το τέλος του 2018. Πριν από την έκθεση του καλλιτέχνη, σε συνεργασία με το Point Centre, θα διεξαχθούν μία σειρά από πειραματικές παρουσιάσεις, οι οποίες οδηγούν το κοινό, ακαδημαϊκούς και καλλιτέχνες σε μια συζήτηση ως προς το πώς ο αστικός χώρος τυγχάνει νέας αφήγησης και επινοείται εκ νέου, δημιουργώντας έτσι νέα σωματικά αρχεία με τη χρήση αισθητικών συσχετιστικών εργαλείων. Ο ΘΟΚ, στο πλαίσιο του προγράμματος dubitanda, παρουσιάζει το έργο του K. M. Grüber, "Βάκχες", την 1η Νοεμβρίου 2017 στις 7.00μ.μ. στο Θέατρο Αποθήκες ΘΟΚ. Οι Βάκχες του K. M. Grüber πρωτοανέβηκαν στη βερολινέζικη Schaubühne am Halleschen Ufer το 1974. Η παράσταση αποτελούσε το δεύτερο κομμάτι ενός ευρύτερου θεατρικού πρότζεκτ, το επονομαζόμενο Antikenproject. Υπήρξε μια παραδειγματική παράσταση ως προς τη σκηνική ερμηνεία των αρχαίων τραγικών κειμένων. Η θεατρική δουλειά «Το Σκάσιμον, ακουστική αφήγηση» από την ηθοποιό Έλενα Αγαθοκλέους και τον μουσικό Δημήτρη Σπύρου εκφράζεται ως συναυλία και χρησιμοποιεί αποσπάσματα από τη «Φόνισσα» του Α. Παπαδιαμάντη και την «Ασκητική» του Ν. Καζαντζάκη σε μια νέα ανάγνωση, μέσα σε ένα τοπίο ηχητικών επαναλήψεων. Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017 1600-1800 Θέατρο ΣΚΑΛΑ – Θεατρικό Εργαστήρι – Για μαθητές Γυμνασίου - Τη Διεύθυνση του Εργαστηρίου έχει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου ΣΚΑΛΑ Ανδρέας Μελέκης και διδάσκει η ηθοποιός Μόνικα Μελέκη, επίσης θα διδάξουν περιοδικά και οι συνεργάτες του Θεάτρου Σκάλα κατά τη φετινή θεατρική περίοδο σκηνοθέτες, σκηνογράφοι/ενδυματολόγοι, μουσικοί και χορογράφοι (Θέατρο ΣΚΑΛΑ, Λάρνακα) Η έκθεση Παράδοξη Αφροδίτη που φιλοξενείται από τις 28 Σεπτεμβρίου 2017 στην Αίθουσα Προσωρινών Εκθέσεων της Λεβεντείου Πινακοθήκης, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις της Πινακοθήκης μέχρι σήμερα. Για πρώτη φορά στην Κύπρο, το φιλότεχνο κοινό έχει την ευκαιρία να απολαύσει το μεγαλύτερο αφιέρωμα στην Κύπριδα θεά, όπως αυτή ερμηνεύτηκε και αποτυπώθηκε στη Δυτική τέχνη, μέσα από έργα 19 μουσείων, πινακοθηκών και ιδιωτικών συλλογών από την Ευρώπη και την Αμερική. Ο Σταύρος Λάντσιας, ένας ξεχωριστός και διακεκριμένος συνθέτης, πιανίστας και ενορχηστρωτής, έρχεται στην Κύπρο τον Οκτώβριο για δύο μοναδικές συναυλίες, με ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, με ονειρικές ατμόσφαιρες και συναίσθημα, βασισμένο στις μελωδικές του συνθέσεις. Μαζί του δύο εξαίρετοι μουσικοί με σημαντική πορεία και διακρίσεις, ο Γιώργος Καλούδης (τσέλο, κρητική λύρα, κρουστά) και ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος(τρομπέτα, flugelhorn) σε ένα μουσικό ταξίδι υψηλής δεξιοτεχνίας. “Μου αρέσει πολύ η χαρά στη σκηνή, το να νιώθουν οι ηθοποιοί αυθόρμητα κι ωραία”.
Ο ανατρεπτικός και ευφάνταστος Έλληνας σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Καραθάνος, λίγες μέρες πριν την φετινή επανάληψη της τολμηρής Οπερέττας του στο Εθνικό Θέατρο, μας συναντάει στο Θέατρο Αποθήκες σε μια συζήτηση γύρω από το έργο του, τη ζωή του, τη δημιουργική διαδικασία αλλά και τον τρόπο που βλέπει την τέχνη στον 21ο αιώνα. Ένα βεστιάριο μετατρέπεται σε αλληγορικό νεκροτομείο ενδυμάτων για δύο πρόσωπα. Γίνεται το τερέν μέσα στο οποίο ξεδιπλώνεται το ρευστό πλέγμα ενός εφιάλτη, σε μια εξίσωση που παίζει με τα όρια του πραγματικού και όλων όσα συμβαίνουν στο μυαλό του άντρα. Η δράση – πότε βραδυφλεγής και πότε εκκωφαντική – συνθέτει ένα τοπίο σκοτεινού θαλάμου που εγκλωβίζει τα πρόσωπα και τον θεατή. Το πρότζεκτ Trails of Memories | Διαβάσεις Μνήμης αποτελεί μια πολυμεσική και πολυφασματική έρευνα που εστιάζει το ενδιαφέρον της στο επίκεντρο της πόλης μεταξύ του Δημοτικού Κήπου και του Μουσαλλά, εκεί όπου άνθισε το αστικό τοπίο της Πάφου στις αρχές του 20ου αιώνα. Το τοπίο αυτό εξαλείφεται γρήγορα –πριν ακόμα και από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας το 1960 – αφήνοντας διάχυτη και κληροδοτώντας μια αίσθηση ερήμωσης, αποδόμησης και εγκατάλειψης. ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΛΟΪΖΟΥ
Ωρίμασαν. Εκτός από τα όσα είπαμε εκείνο το βράδυ, τα νέα κομμάτια τους – τα οποία άκουγαν ευλαβικά την ώρα που είχα φτάσει στο σημείο συνάντησής μας και που είχα την ευκαιρία να ακούσω μόνο για μερικά λεπτά πριν ξεκινήσει η συζήτησή μας - είναι η καλύτερη απόδειξη αυτής της ωριμότητας. Ο θεατρικός μονόλογος «Πλάτωνος Απολογία Σωκράτους» αποτελεί τη δεύτερη πολιτιστική εκδήλωση, που πλαισιώνει τη δέκατη – φετινή – Τελετή Αποφοίτησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Ο συγκεκριμένος πλατωνικός διάλογος έχει μεταφερθεί στη θεατρική σκηνή από τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο. Πραγματεύεται τη δίκη του Σωκράτη και τελικά την καταδίκη και το θάνατό του. Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017 1600-1800 Θέατρο ΣΚΑΛΑ – Θεατρικό Εργαστήρι – Για μαθητές Γυμνασίου - Τη Διεύθυνση του Εργαστηρίου έχει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου ΣΚΑΛΑ Ανδρέας Μελέκης και διδάσκει η ηθοποιός Μόνικα Μελέκη, επίσης θα διδάξουν περιοδικά και οι συνεργάτες του Θεάτρου Σκάλα κατά τη φετινή θεατρική περίοδο σκηνοθέτες, σκηνογράφοι/ενδυματολόγοι, μουσικοί και χορογράφοι (Θέατρο ΣΚΑΛΑ, Λάρνακα) Οι Αντι-Δρώντες παρουσιάζουν τις «Εκκλησιάζουσες» στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη»18/10/2017 Η θεατρική ομάδα Αντι-Δρώντες - η οποία διακρίθηκε στο 29ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου του ΘΟΚ με το Πρώτο Βραβείο, για τη θεατρική της παραγωγή «Ξενοδοχείον Ο Παράδεισος» - ανεβάζει την ξεκαρδιστική κωμωδία του Αριστοφάνη «Εκκλησιάζουσες», με απόδοση στην κυπριακή διάλεκτο, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Χατζηστυλλή και σε μουσική της Μικαέλλας Παπαχρυσάνθου. TRANSIT 2018: Προγράμματα Φιλοξενίας Καλλιτεχνών (Artist Residency Programs) στο εξωτερικό17/10/2017 Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου παρουσιάζει την πρώτη παράσταση της Νέας Σκηνής για τη φετινή σαιζόν, σε παγκύπρια πρώτη. «Cock» του Μάικ Μπάρτλετ. Γκέι, στρέιτ, λέξεις από τη δεκαετία του 60. Ακούγονται τόσο παλιές. Φρικτές φρικτές λέξεις... Γιατί μου λες πως το με τι κοιμάμαι είναι πιο σημαντικό από το με ποιόν άνθρωπο κοιμάμαι! H καταδυνάστευση και η αξία της ζωής συνυπάρχουν στην έκθεση "Globalised" του Hamalbashyan15/10/2017 Το Ίδρυμα Τεχνών Φάρος παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Vahagn Hamalbashyan στην Κύπρο, με τίτλο «Globalised». Γεννημένος στην Αρμενία το 1983, σε καλλιτεχνική οικογένεια, ο Vahagn είναι απόφοιτος της Εθνικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Έρεβαν και έχει ήδη παρουσιάσει τρεις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ομαδικών εκθέσεων. Ο Vahagn Hamalbashyan εμπνέεται από πράγματα που βαραίνουν το μυαλό του, είτε πρόκειται για τη διαβητική γιαγιά του είτε πρόκειται για διεθνείς υποθέσεις. Θεωρεί τον εαυτό του πολίτη του κόσμου, όχι μόνο πολίτη της Αρμενίας, και χρησιμοποιεί την τέχνη ως το μέσο που του δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε έναν διεθνή διάλογο. Bacon/Freud, Αντρόνικος και Ντεφόλ ταξιδεύουν στην Αθήνα για την Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου14/10/2017 Το Κυπριακό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ), σε συνεργασία με το Μορφωτικό Γραφείο της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα, Σπίτι της Κύπρου και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, διοργανώνει την «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα», η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 17 μέχρι τις 21 Οκτωβρίου 2017, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η Gallery Κ στη Λευκωσία εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή εικαστική της περίοδο με την έκθεση "Απόστολος Γιαγιάννος / Φύση, Πουλιά Λουλούδια: Αποκαλυπτικό Φως σε Ονειρικό Κόσμο". Ο τίτλος της έκθεσης είναι επεξηγηματικός ως προς τον τρόπο με τον οποίο ο ελλαδίτης εικαστικός Απόστολος Γιαγιάννος χρησιμοποιεί τα θέματα του, κυρίως τοπιογραφίες, πουλιά και λουλούδια, για να εξερευνήσει και να ερμηνεύσει το χώρο ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αλληγορία. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|