Στο χώρο της αγοράς της αρχαίας Επιδαύρου, ήρθε στο φως ένα φυσικού μεγέθους μαρμάρινο γυναικείο άγαλμα πολύ καλής ποιότητας. Το άγαλμα βρέθηκε ακέραιο, με εξαίρεση τα χέρια, που ήταν πρόσθετα, και το κεφάλι, που πιθανότατα έσπασε κατά την πτώση του αφήνοντας στη θέση του τον ένθετο όλμο στερέωσής του. Η εφετινή ανασκαφική περίοδος είχε λήξει, αλλά η έντονη βροχόπτωση των προηγουμένων ημερών, εμφάνισε μικρό τμήμα της πίσω όψης του αγάλματος. στο χώρο του περιβόλου, όπου οι εργασίες δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε βαθύτερα στρώματα. Σε συνεννόηση με την Προϊσταμένη της Εφορείας Άλκηστη Παπαδημητρίου και με προσωπικό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας ανασκάφθηκε αμέσως η περιοχή, υπό την εποπτεία του πολιτικού μηχανικού της Εφορείας Ευ. Καζολιά και του ανασκαφέα του χώρου καθηγητή Β. Λαμπρινουδάκη. Το άγαλμα παρίστανε γυναίκα η οποία φορούσε ποδήρη χιτώνα και ιμάτιο. Το ιμάτιο στερεωνόταν αριστερά στον ώμο και το χέρι, απ’ όπου κρεμόταν με πλούσιες πτυχές. Η μια του άκρη, περνούσε πίσω από την πλάτη, κάτω από τη δεξιά μασχάλη και ριχνόταν λοξά πίσω, πάνω από τον αριστερό ώμο. Στη θέση του δεξιού βραχίονα, επιφάνειες που διατηρούν τους συνδέσμους από πρόσθετα μέρη, δείχνουν ότι η μορφή έκανε τη χειρονομία της ανακάλυψης, δηλαδή, της ανάσυρσης του ιματίου με το δεξί χέρι προς τα έξω και πάνω, που ήταν χαρακτηριστική εγγάμων γυναικών, κατά την αρχαιότητα, και με την οποία συχνά απεικονιζόταν η Υγεία, σύζυγος ή κόρη του Ασκληπιού. Μια πρώτη εκτίμηση τοποθετεί το έργο στους αυτοκρατορικούς Ρωμαϊκούς χρόνους. Το άγαλμα μεταφέρθηκε σε αποθήκη στο Ασκληπιείο για φύλαξη, καθαρισμό και συντήρηση. Στο χώρο εκτελείται από το 2015 συστηματική ανασκαφή από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Αθηνών με την οικονομική υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Κοντά στο θέατρο της αρχαίας πόλης («μικρό θέατρο Επιδαύρου» σήμερα), που βρισκόταν μέσα στην αρχαία αγορά, έχει αποκαλυφθεί σημαντικό οικοδόμημα Κρήνης και συνδεόμενος με αυτό περίβολος του 4ου π.Χ. αι., που στη Ρωμαϊκή εποχή απέκτησε νέα μορφή με την προσθήκη στοάς στη δυτική και θολωτού κτηρίου στη βόρεια πλευρά τους. Έχουν προκύψει στοιχεία που ενθαρρύνουν την ταύτιση του συγκροτήματος αυτού με το αναφερόμενο από τον Παυσανία τέμενος του Ασκληπιού στην πόλη της Επιδαύρου. Πηγή: ΕΡΤ
0 Comments
Την ικανοποίησή του σε σχέση με τη δρομολόγηση των εργασιών για την ανέγερση του Νέου Κυπριακού Μουσείου, ενός έργου – σημείου αναφοράς για τη Λευκωσία, εκφράζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λευκωσίας (ΕΒΕΛ). “Το σημαντικό αυτό έργο, εμπλουτίζει την πολιτιστική κληρονομιά της Κύπρου (φυσική και άυλη) και αναδεικνύει την σημασία της Λευκωσίας ως πόλης με ιδιαίτερο πολιτιστικό ενδιαφέρον», αναφέρει το ΕΒΕΛ σε ανακοίνωση. Προσθέτει ότι «αναμένεται ότι η κατασκευή του Νέου Μουσείου θα προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες, ντόπιους αλλά και ξένους, προσφέροντάς τους μία ολοκληρωμένη εμπειρία, γεγονός που θα συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στη Λευκωσία». Σε ανακοίνωση το ΕΒΕΛ αναφέρει ότι το Νέο Κυπριακό Μουσείο αποτελεί το μεγαλύτερο έργο της Κυβέρνησης, με προϋπολογισμό τα 121,38 εκατομμύρια ευρώ και προσθέτει πως «πρόκειται για ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο έργο το οποίο θα ανεγερθεί σε επιφάνεια 40.000 τ.μ. στον χώρο του Παλαιού Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μόνιμους εκθεσιακούς χώρους, βιβλιοθήκη και αμφιθέατρο», ενώ οι εργασίες για την ανέγερσή του αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2028. (sigmalive) Η εικαστικός Στέλλα Καραγιώργη αυτή την περίοδο ετοιμάζει έναν “Πολυχώρο Τέχνης” στην Πάφο, καθοδηγούμενη, όπως δηλώνει, από την πεποίθηση ότι η τέχνη φέρνει τον κόσμο κοντά, ανεξαρτήτου φυλής ή ηλικίας, ανοίγει καρδιές και ενώνει πνεύματα. Σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η εικαστικός ανέφερε πως στον “Πολυχώρο Τέχνης” θα φιλοξενεί διάφορα είδη τέχνης και εκδηλώσεις ανάμεσα στις οποίες διαλέξεις, συμπόσια, καλλιτεχνικά εργαστήρια και φυσικά εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής κ.λπ. (ΚΥΠΕ) Ο Σάντα Κλάους (ο Άι-Βασίλης των Ελλήνων) είναι ο παραδοσιακός χορηγός των Χριστουγέννων, που φέρνει δώρα στα παιδιά.
Ο ιατρός Στέλιος Σπεράντσας, αφιέρωσε τη ζωή του στη συγγραφή παιδικών ποιημάτων, λογοτεχνικών βιβλίων και τραγουδιών.
Οι αστρολόγοι επικαλούνται επίσης τους Μάγους εξ Ανατολών και το αστέρι της Βηθλεέμ. Στη Βαβυλώνα, λένε, γνώριζαν ότι η αστρική Σύνοδος των Ιχθύων επεδείκνυε ένα νέο άνδρα, που γεννιέται στις Ιουδαϊκές πόλεις της Παλαιστίνης.
Το μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται από την Κυβέρνηση, το νέο Κυπριακό Μουσείο, μπαίνει σε πορεία υλοποίησης, μετά την προκήρυξη σήμερα του διαγωνισμού για τη Σύμβαση Κατασκευής του Έργου του Νέου Κυπριακού Μουσείου. Την ανακοίνωση για την προκήρυξη του διαγωνισμού έκανε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για την παρουσίαση του Έργου. Στην εκδήλωση, που έλαβε χώρα στο υφιστάμενο Κυπριακό Μουσείο, μεταξύ άλλων παρευρέθηκαν μέλη των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Μεταφορών και Πολιτισμού και ο Δήμαρχος Λευκωσίας. Η περίοδος υποβολής των προσφορών θα διαρκέσει μέχρι την 1η Ιουλίου 2022 και η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί περί τα τέλη του 2022. Οι κατασκευαστικές εργασίες του Έργου θα αποπερατωθούν εντός 42 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ μετά την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών προνοείται περίοδος 18 μηνών για την ολοκλήρωση των μουσειογραφικών εργασιών, περιλαμβανομένης και της μεταφοράς και εγκατάστασης των εκθεμάτων. Η συνολική διάρκεια για την παράδοση του Έργου είναι 60 μήνες. Το νέο Κυπριακό Μουσείο θα ανεγερθεί σε επιφάνεια 40.000 τ.μ. και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα €121,380 εκατομμύρια, ποσό που είναι το υψηλότερο στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών για το 2022 και επιβεβαιώνει τη βούληση της Κυβέρνησης να επενδύσει στον τομέα του Πολιτισμού. Το Μουσείο θα ανεγερθεί σε μια σημαντική περιοχή της Λευκωσίας, στον χώρο του Παλαιού Γενικού Νοσοκομείου και θα περιλαμβάνει μόνιμους εκθεσιακούς χώρους, που θα φιλοξενούν γύρω στις 6.500 αρχαιότητες, χώρους περιοδικών εκθέσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εργαστήρια συντήρησης, αποθήκες αρχαιοτήτων, βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο, γραφεία και εκτενή τοπιοτέχνιση. Επιπλέον, το έργο του νέου Κυπριακού Μουσείου περιλαμβάνει δημιουργία δημόσιας πλατείας. «Το μεγαλύτερο έργο που υπάρχει στον Προϋπολογισμό του κράτους σήμερα είναι ένα έργο πολιτισμού, είναι το νέο Κυπριακό Μουσείο, και αυτό λέει πολλά για τη στήριξη μας προς τον πολιτισμό μας και την κοινωνία μας. Ακόμα μια εξαγγελία του Προέδρου της Δημοκρατίας που πλέον μπαίνει σε πορεία υλοποίησης αποδεικνύοντας εμπράκτως τη στήριξη της Κυβέρνησης και του Πρόεδρου της Δημοκρατίας προσωπικά στον τομέα του Πολιτισμού. Ένα έργο το οποίο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε θέσει στις προτεραιότητές του με προσωπική συνεχή επίβλεψη και παρακολούθηση της ωρίμανσής του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καρούσος μιλώντας στην εκδήλωση. Όπως ανέφερε ο κ. Υπουργός, η κατασκευή του νέου Κυπριακού Μουσείου εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική του κράτους, και αναμένεται να συμβάλει στην προώθηση άλλων συνδεόμενων τομέων, όπως είναι ο πολιτιστικός τουρισμός. Ευχαριστώντας και συγχαίροντας τους ειδικούς που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση της μελέτης για την προκήρυξη του διαγωνισμού του Έργου, ο κ. Καρούσος εξέφρασε την πεποίθηση πως το νέο Κυπριακό Μουσείο θα προσφέρει στους επισκέπτες του μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία, βοηθώντας τους να γνωρίσουν τον αρχαίο κόσμο του νησιού και να κτίσουν μια άμεση σχέση με την υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Κύπρου. Με τη σειρά του, ο Δήμαρχος Λευκωσίας κ. Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης εξέφρασε ιδιαίτερη ευαρέσκεια για την υλοποίηση του νέου Κυπριακού Μουσείου, το οποίο, όπως χαρακτηριστικά είπε, θα προσδώσει μια νέα ταυτότητα στην περιοχή όπου θα ανεγερθεί. «Η χωροθέτηση του νέου Μουσείου βρίσκεται σε κομβική θέση, στη Ζώνη Διοίκησης και Πολιτισμού, και επιβεβαιώνει τη σημασία του για την πρωτεύουσα αλλά και για την Κύπρο ολόκληρη», σημείωσε ο κ. Γιωρκάτζης. Η Λευκωσία, συνέχισε, θα παρακολουθεί με ανυπομονησία αλλά και με ενθουσιασμό την πορεία του Έργου μέχρι την ολοκλήρωσή του. «Είμαι επίσης βέβαιος ότι με τα άλλα σημαντικά έργα που ολοκληρώσαμε πρόσφατα ή υλοποιούμε αυτή την περίοδο, όπως η Πλατεία Ελευθερίας, το Εμπορικό Τρίγωνο Μακαρίου-Στασικράτους και ο χώρος του Παλαιού ΓΣΠ, θα αναβαθμίσουν περαιτέρω τη Λευκωσία και θα διευρύνουν τις δυνατότητές της, καθιστώντας την πόλη μας προσβάσιμη και ελκυστική», υπογράμμισε καταληκτικά. Από πλευράς της, η επικεφαλής αρχιτέκτονας του Έργου κα Θεώνη Ξάνθη παρουσίαση λεπτομερώς το Έργο, επισημαίνοντας πως το νέο Κυπριακό Μουσείο αποτελεί μια καινοτομία για τη Λευκωσία, που αναμφίβολα θα προσφέρει στον επισκέπτη του Μουσείου, αλλά και της πόλης, μια μοναδική εμπειρία πολιτισμού. (sigmalive) Άρθρο υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα δημοσίευσε η αμερικανική εφημερίδα New York Times, βάζοντας στο στόχαστρο την βρετανική κυβέρνηση.
Ευχάριστα είναι τα νέα που έρχονται από την Πύλο και τον χώρο της αρχαιολογίας. Οι αρχαιολόγοι, Τζακ Ντέιβις και Σάρον Στόκερ, δύο επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι στις ΗΠΑ, έκαναν μια εξαιρετική ανακάλυψη
Ο γιος του Τζορτζ Όργουελ ενέκρινε το μελλοντικό δυστοπικό κλασικό έργο, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1949, να ξαναγραφτεί από μια φεμινιστική οπτική.
Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τα λείψανα τριών αρχαίων Αιγυπτίων - ενός άνδρα, μιας γυναίκας και ενός παιδιού - εξοπλισμένους με γλώσσες από χρυσό φύλλο, έναν θησαυρό που πιθανότατα θα τους βοηθήσει να μιλήσουν με θεούς στην μετά θάνατον ζωή, σύμφωνα με το αιγυπτιακό Υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων.
Τα ευρήματα εντοπίστηκαν σε δύο γειτονικούς τάφους. Ένας από τους τάφους, που είχαν λεηλατηθεί από ταφικούς ληστές, περιείχε τα λείψανα της γυναίκας και του 3χρονου παιδιού και είχε μια ασβεστολιθική σαρκοφάγο με καπάκι σε σχήμα γυναίκας, σύμφωνα με το Ahram Online. Αλλά ο τάφος του άνδρα, από την 26η δυναστεία (664 π.Χ. έως το 525 π.Χ.), γνωστός και ως περίοδος Σαΐτης, ήταν ανέγγιχτος. «Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί είναι σπάνιο να βρεις έναν τάφο που να είναι πλήρως σφραγισμένος», είπε η Esther Pons Mellado, συνδιευθύντρια της αρχαιολογικής αποστολής του Oxyrhynchus, στο The National, μια εφημερίδα που καλύπτει τη Μέση Ανατολή. Ερευνητές της Αρχαιολογικής Αποστολής Οξυρρύγχου, που συνδιοργανώνεται από το Αιγυπτιακό Υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων και το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, ανακάλυψαν το εύρημα στον αρχαιολογικό χώρο της Οξυρρύγχου, κοντά στη σύγχρονη πόλη El Bahnasa, περίπου 100 μίλια (160 χιλιόμετρα) νότια του Καΐρου. Η Οξύρρυγχος ήταν η πρωτεύουσα του 19ου νομού, ή επαρχίας, της Άνω Αιγύπτου, σύμφωνα με τον ιστότοπο της αποστολής. Είναι γνωστή για τους παπύρους Oxyrhynchus ή αρχαία ελληνικά, λατινικά και άλλες γλώσσες γραμμένες σε εκατοντάδες χιλιάδες παπύρους που χρονολογούνται από τον τρίτο αιώνα π.Χ. έως τον έβδομο αιώνα μ.Χ. Οι δύο νεοανακαλυφθέντες τάφοι προσθέτουν στην ιστορία της αρχαίας πρωτεύουσας. Ο τάφος του άνδρα περιείχε μια μούμια ενταφιασμένη μέσα σε μια ασβεστολιθική σαρκοφάγο με ένα ανθρωπόμορφο καπάκι, καθώς και τέσσερα βάζα με κουβούκλιο σχεδιασμένα να χωρούν τα όργανα του νεκρού, φυλαχτά , πράσινες χάντρες και περίπου 400 ταφικά ειδώλια, γνωστά ως ushabti, ανέφερε το The National. Οι ταυτότητες του άνδρα, της γυναίκας και του παιδιού είναι άγνωστες, αλλά οι αρχαιολόγοι ελπίζουν ότι οι συνεχιζόμενες ανασκαφές θα αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες. Αυτή είναι η δεύτερη φορά φέτος που οι αρχαιολόγοι βρίσκουν χρυσές γλώσσες σε αρχαίες αιγυπτιακές ταφές. Τον Ιανουάριο, το αιγυπτιακό Υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων ανακοίνωσε την ανακάλυψη μιας μούμιας 2.000 ετών με χρυσή γλώσσα στο Taposiris Magna, έναν αρχαιολογικό χώρο στις ακτές της Μεσογείου της Αιγύπτου. Ίσως αυτό το άτομο να έλαβε μια χρυσή γλώσσα για να τον βοηθήσει να μιλήσει στην μετά θάνατον ζωή, ειδικά σε μια θεότητα όπως ο Όσιρις, ο θεός του κάτω κόσμου, ανέφερε προηγουμένως το Live Science. Πηγή: ΣΚΑΙ
Σπουδαίο εύρημα έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη. Ομάδα αρχαιολόγων λοιπόν ανακάλυψε σε δυο τάφους στο νησί μας ένα χρυσό μενταγιόν σε σχήμα λουλούδι του λωτού με πολύτιμα πετράδια, παρόμοιο με αυτό που φορούσε η βασίλισσα Νεφερτίτη της αρχαίας Αιγύπτου. Το μενταγιόν είναι ένα από τα εκατοντάδες πλούσια κτερίσματα από όλη την περιοχή της Μεσογείου που έχουν ανακαλυφθεί στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων πολύτιμων λίθων, κεραμικών και κοσμημάτων. Οι Σουηδοί αρχαιολόγοι της αποστολής έφεραν για πρώτη φορά στο φως τους δύο τάφους της Εποχής του Χαλκού, οι οποίοι ήταν και οι δυο υπόγειοι θάλαμοι, στην αρχαία πόλη Χάλα Σουλτάν Τεκκέ, το 2018. Στους τάφους βρέθηκαν 150 ανθρώπινα λείψανα και 500 κτερίσματα, τοποθετημένα σε στρώματα το ένα πάνω στο άλλο, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ταφικοί θάλαμοι χρησιμοποιήθηκαν για πολλές γενιές. «Τα ευρήματα δείχνουν ότι πρόκειται για οικογενειακούς τάφους της άρχουσας τάξης της πόλης», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της ανασκαφής Πέτερ Φίσερ, ομότιμος καθηγητής ιστορικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία. «Για παράδειγμα, βρήκαμε τον σκελετό ενός 5χρονου παιδιού με ένα χρυσό περιδέραιο, χρυσά σκουλαρίκια και μια χρυσή τιάρα. Πρόκειται πιθανότατα για παιδί ισχυρής και πλούσιας οικογένειας». Τα ευρήματα περιλαμβάνουν κοσμήματα και άλλα αντικείμενα από χρυσό, ασήμι, χαλκό και ελεφαντόδοντο, καθώς και αγγεία από διάφορους πολιτισμούς. «Βρήκαμε επίσης έναν κεραμικό ταύρο», ανέφερε ο Φίσερ. «Το σώμα αυτού του κούφιου ταύρου έχει δύο ανοίγματα: ένα στην πλάτη για να γεμίζει με υγρό, πιθανότατα κρασί, και ένα στη μύτη ως στόμιο. Προφανώς, έκαναν γιορτές στον θάλαμο για να τιμήσουν τους νεκρούς τους». Εν τω μεταξύ, άλλα κτερίσματα περιλάμβαναν έναν κόκκινο πολύτιμο λίθο από καρνεόλη από την Ινδία, έναν μπλε πολύτιμο λίθο από λάπις λάζουλι από το Αφγανιστάν και κεχριμπάρι από τη Βαλτική Θάλασσα – πολύτιμα αντικείμενα που υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού στην Κύπρο, είχαν αναπτύξει ένα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο. Οι αρχαιολόγοι βρήκαν επίσης στοιχεία που επιβεβαιώνουν το εμπόριο με την αρχαία Αίγυπτο, συμπεριλαμβανομένων χρυσών κοσμημάτων, σκαραβαίων (φυλαχτά σε σχήμα σκαθαριού) και υπολείμματα ψαριών που εισήχθησαν από την κοιλάδα του Νείλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Η αρχαιολογική ομάδα χρονολόγησε τα χρυσά κοσμήματα συγκρίνοντας τα με παρόμοια ευρήματα από την Αίγυπτο. «Οι συγκρίσεις δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα αντικείμενα είναι από την εποχή της Νεφερτίτης και του συζύγου της Ακενατόν, τον πατέρα του βασιλιά Τουταγχαμών», γύρω στο 1350 π.Χ., δήλωσε ο Φίσερ. «Όπως για παράδειγμα το χρυσό μενταγιόν που βρήκαμε: ένα λουλούδι λωτού με πολύτιμους λίθους. Η Νεφερτίτη φορούσε παρόμοια κοσμήματα». Η ομάδα ανακάλυψε επίσης μια κυλινδρική σφραγίδα από αιματίτη, ένα ορυκτό με μεταλλική απόχρωση. Η σφραγίδα φέρει μια σφηνοειδή επιγραφή από τη Μεσοποταμία (το σημερινό Ιράκ) που αποκρυπτογράφησαν οι αρχαιολόγοι. «Το κείμενο αποτελείται από τρεις γραμμές και αναφέρει τρία ονόματα. Το ένα είναι ο Amurru, ένας θεός που λατρευόταν στη Μεσοποταμία. Τα άλλα δύο ονόματα ανήκουν σε δυο βασιλιάδες- πατέρα και γιο- τους οποίους καταφέραμε πρόσφατα να εντοπίσουμε σε άλλα κείμενα σε πήλινες πλάκες της ίδιας περιόδου, δηλαδή τον 18ο αιώνα π.Χ.», δήλωσε ο Φίσερ. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να προσδιορίσουμε γιατί η σφραγίδα κατέληξε στην Κύπρο, σε απόσταση μεγαλύτερη από 1.000 χιλιόμετρα από τον τόπο κατασκευής της». Μια ανάλυση των κεραμικών ντικειμένων στους τάφους, έδειξε ότι οι τεχνοτροπίες με τις οποίες κατασκευάστηκαν, άλλαζαν με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που βοήθησε στη χρονολόγηση των ευρημάτων. Στη συνέχεια, οι αρχαιολόγοι σκοπεύουν να αναλύσουν το DNA των σκελετών που θάφτηκαν στους τάφους. «Αυτό θα αποκαλύψει πώς σχετίζονται μεταξύ τους και αν υπάρχουν μετανάστες από άλλους πολιτισμούς, κάτι που δεν είναι απίθανο, λαμβάνοντας υπόψη τα τεράστια εμπορικά δίκτυα», εξήγησε ο επιστημονας. Πηγή: ert.gr Ομιλείτε ελληνικά; Ελέω πανδημίας ο πλανήτης αναγκάστηκε να μιλήσει ελληνικά. Και δεν τα κατάφερε και πολύ καλά! Το «όμικρον» -από τη νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού- και το όνομα του Στέφανου Τσιτσιπά είναι ανάμεσα στις λέξεις που δυσκόλεψαν περισσότερο τους δημοσιογράφους και τους παρουσιαστές της τηλεόρασης φέτος, όπως προκύπτει από την έρευνα της US Captioning Company. Η US Captioning Company, μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες υποτιτλισμού για ζωντανά γεγονότα στην τηλεόραση και στα δικαστήρια, διαπίστωσε ότι η μετάλλαξη Όμικρον ήταν ψηλά ανάμεσα στις λέξεις που οδήγησαν τους αγγλόφωνους παρουσιαστές της τηλεόρασης σε λάθη. Για τους Έλληνες, η προφορά της λέξης είναι προφανής. Όμως δεν ισχύει το ίδιο για τους αγγλόφωνους. Η US Captioning Company σημειώνει ότι στη Βρετανία έχει επικρατήσει να προφέρεται «OH-mee-kraan» και στις ΗΠΑ «AH-muh-kraan». Στη λίστα με τις λέξεις στις οποίες οι παρουσιαστές έκαναν τα περισσότερα λάθη προφοράς μπήκε και ο Στέφανος Τσιτσιπάς, καθώς ο Έλληνας τενίστας ανέβηκε στο Νο4 της παγκόσμιας κατάταξης. Μέσα στο 2021, οι παρουσιαστές έκαναν επίσης πολλά λάθη στο όνομα της τραγουδίστριας Billie Eilish (η σωστή προφορά είναι Μπίλι Άιλις), τη Γλασκώβη (Glasgow στα αγγλικά, προφέρεται «GLAHZ-go»), το πλοίο Ever Given που «κόλλησε» στη Διώρυγα του Σουέζ (προφέρεται Εβεργκίβεν, αλλά πολλοί το έλεγαν Έβεργκριν, από το όνομα της εταιρείας στην οποία ανήκει) και το κρυπτονόμισμα Dogecoin (Ντοτζκόιν). Πέρυσι, τα πιο συχνά λάθη γίνονταν στο όνομα του Αμερικανού λοιμωξιολόγου Anthony Fauci και της αντιπροέδρου των ΗΠΑ Kamala Harris. Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC Η ζωή του Αγίου που αγάπησε όλη η Ελλάδα, ήταν γεμάτη με διωγμούς και δοκιμασίες. Με δύσκολες περιπέτειες υγείας, μα κυρίως με πολλή πίστη και αφοσίωση στο Θεό. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|