Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου με ανακοίνωση εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για το θάνατο του ηθοποιού και μουσικού Γιώργου Χριστοδουλίδη. Αυτούσια η ανακοίνωση Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για το θάνατο του ηθοποιού και μουσικού Γιώργου Χριστοδουλίδη, ενός χαρισματικού και αγαπητού ανθρώπου που ξεχώριζε με το αστείρευτο ταλέντο του. Ο Γιώργος Χριστοδουλίδης γεννήθηκε στην Πάφο και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Eθνικού Θεάτρου. Στην Ελλάδα πήρε μέρος στη σειρά «Δέκα Μικροί Μήτσοι» και έπαιξε, μεταξύ άλλων, στις τηλεοπτικές σειρές «Πάτερ ημών», «Στον αστερισμό της γραβάτας», «Ροζ συννεφάκι». Συνεργάστηκε επίσης με το Star Channel στην εκπομπή «Star News». Με τον ΘΟΚ συνεργάστηκε στις παραγωγές «Βάτραχοι» (1989), «Ένας όμηρος» (2008), «Beauty Mark» (2008), «Ινκόγκνιτο» (2009), «Νεφέλες» (2009), «No σμοκιν please» (2010), «Γεθσημανή» (2013), «Ινκόγκνιτο on stage!» (2013). Η Πρόεδρος, τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, το διοικητικό και τεχνικό προσωπικό του ΘΟΚ εκφράζουν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια στην οικογένειά του. (sigmalive)
0 Comments
Η Οσία Σοφία είχε κάνει προφητεία για τις συνέπειες του κοροναϊού και είχε δώσει σχετικές συμβουλές Συγκλονιστικά είναι τα όσα έλεγε η Οσία Σοφία η εν Κλεισούρα ασκήσασα για το μέλλον της ανθρωπότητας. Η Οσία Σοφία από την ηλικία των 44 ετών εγκαθίσταται στο Μοναστήρι της Παναγίας της Κλεισούρας, όπως ακριβώς της είχε υποδείξει η Παναγία που είχε εμφανιστεί μπροστά της. Η Οσία Σοφία είχε κάνει προφητεία για τις συνέπειες του κοροναϊού και είχε δώσει σχετικές συμβουλές. Δείτε τι είχε αναφέρει η ίδιαΣας παρακαλώ, αδέρφια, πολλά υπομονήν… Να έχουμε Αγάπη, ταπείνωση και υπομονή στους πειρασμούς. -Υπερηφάνεια άσκεμον πράγμα… ρούζ την ψην σην κόλασιν…. Τα μάτια να βλέπουν και να μη βλέπουν. Τ ‘αυτιά ν’ ακούν και να μην ακούν. Το στόμα να μη βλασφημεί. Κλειδί στο στόμα. Να μη μεταφέρετε λόγια από τον ένα στον άλλο. Να έχετε για όλους αγάπη. Να σκεπάζετε, να σας σκεπάζει ο Θεός. Πολλάν υπομονήν να κάμετε, πολλάν υπομονήν !!! Με δείχνει ο Κύριος χωράφια και αγκάθια. Αυτή είναι η γη που ζούμε εδώ. Και με λέει: βλέπεις αυτά τα αγκάθια; Αυτά είναι η αμαρτία, αυτά όλα θα καθαριστούν. Θα γίνει μεγάλο κακό αλλά θα καθαριστεί ο κόσμος. Η Ελλάδα, αν κρατήση την πίστι, θα σωθή από το κακό πού πρόκειται νάρθή. Αν όμως δεν κρατήσει την πίστη, θα καταστραφή… Θα πέσουν όλοι οι δαίμονες επάνω της… Θα ’ρθή το κακό και θα χωρίση το στάρι απ’ την ήρα, τα πρόβατα απ’ τα ερίφια…. Μου είπε η Παναγία πώς εκείνα πού είναι στα Ιερά Βιβλία των εκλεκτών του Υιού μου έρχονται όλα με τη σειρά να γίνουν. Τρίτος πόλεμος θα γίνη… Θα καταστραφούν τα τρία τέταρτα της ανθρωπότητας… Θα σωθή μόνο το ένα τέταρτο… «Ο φόβος του Θεού κάνει σοφό τον άνθρωπο. Ποιος είναι ο φόβος του Θεού; Όχι να φοβάσαι το Θεό, αλλά να φοβάσαι να μη στενοχωρήσεις τον άλλο, να μην τον βλάψεις, να μην τον αδικήσεις, να μην τον κατηγορήσεις. Αυτή είναι η σοφία. Ύστερα τα άλλα, για να ζήσεις, σε φωτίζει ο Θεός τί να κάνεις». Εγώ θα φύγω, αλλά να ξέρετε, η λαιμαργία θα χάσει το κόσμον, η λαιμαργία και η υπερηφάνεια. Ο Θεός περιμένει, περιμένει. Τα μάτια κλειστά, το στόμα κλειστό, τα αυτιά κλειστά, για να κερδίσουμε, ο κόσμος τι κάνει, τι είδες, τι ξέρεις; δεν είδα τίποτα, δεν ξέρω, χαπάρ κι έχω. Δεν ακούω, δεν βλέπω. Δεν θα λέτε λόγια στους γέρους. Δεν θα λέτε λόγια που πικραίνουν τους ανθρώπους, πικραίνετε το Χριστό . Από πάνω είναι ο Πατέρας και μας βλέπει. Προσεύχεστε να σωθείτε και εσείς και τα παιδιά σας. Το στόμα να γίνει βασιλικός και τριαντάφυλλον . (in.gr) Άγιος της Χριστιανοσύνης. Η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 26 Νοεμβρίου.
Ένα πακέτο με μυστηριώδεις σημειώσεις και φωτογραφίες ανακαλύφθηκε επιμελώς κρυμμένο μέσα σε έναν τοίχο της Αγίας Σοφίας, στην Κωνσταντινούπολη, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης
Η ορθοδοξία γιορτάζει σήμερα τη μνήμη της Αγίας Αικατερίνης, η οποία συγκλόνισε με τον βίο της.
Τριάντα οκτώ αρχαιότητες διαφόρων περιόδων της προϊστορίας και ιστορίας της επανήκτησε πρόσφατα η Κύπρος.
Ερμιτάζ: Το πάθος της Μεγάλης Αικατερίνης της Ρωσίας για την Τέχνη δημιούργησε το σπουδαίο μουσείο24/11/2021 Στις 25 Νοεμβρίου, ανοίγει και πάλι η αρχαία Λεωφόρος των Σφιγγών του Λούξορ της Αιγύπτου, με μία τελετή που αναμένεται να είναι επιβλητική και ανάλογη της περσινής χρυσής παρέλασης των Φαραώ που μετέφερε 22 μούμιες από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Καΐρου της πλατείας Ταχρίρ στο Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού, που βρίσκεται στο παλαιό Κάιρο. Όπως ανέφερε το αιγυπτιακό υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων, η Λεωφόρος των Σφιγγών εκτείνεται σε μήκος 2.700 μέτρων ανάμεσα στους αρχαίους ναούς του Καρνάκ και του Λούξορ, μία περιοχή που δίκαια χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο υπαίθριο μουσείο στον κόσμο, αντανακλώντας τον τεράστιο πλούτο του αρχαίου πολιτισμού της Αιγύπτου. Οι αρχές πραγματοποίησαν σημαντικές εργασίες αποκατάστασης της περιοχής και των αρχαιολογικών χώρων τους τελευταίους μήνες. Η εκδήλωση, την οποία αναμένεται να παρακολουθήσουν πρέσβεις από πολλές χώρες και αρκετοί επίσημοι, εντάσσεται στο πλαίσιο της Αιγύπτου για την αναζωογόνηση του τουρισμού της Χώρας του Νείλου. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Την ενίσχυση των επιχειρημάτων της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας, με βάση και τη στήριξη της βρετανικής κοινής γνώμης, αποτυπώνει εκτενές άρθρο της βρετανικής Telegraph. Παράλληλα, η εφημερίδα Guardian φιλοξενεί σήμερα Σάββατο άρθρο γνώμης στο οποίο καλεί ευθέως την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Αθήνα. Λίγες μέρες μετά τη συνάντηση των πρωθυπουργών Ελλάδας και Βρετανίας στην Ντάουνινγκ Στριτ, όπου το αίτημα για επανένωση των Γλυπτών με αυτά που βρίσκονται στο Μουσείο της Ακρόπολης τέθηκε επισήμως από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Telegraph αναφέρει ότι σε ερώτημα της εταιρείας δημοσκοπήσεων YouGov η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (56%) δήλωσε πως τα Γλυπτά πρέπει να εκτίθενται στην Ελλάδα, ενώ μόλις ένας στους πέντε (20%) απάντησε πως πρέπει να παραμείνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το άρθρο υπογράφει ο Associated Editor της εφημερίδας Gordon Rayner, ο οποίος υπέγραψε το περασμένο Σαββατοκύριακο τη συνέντευξη του Έλληνα πρωθυπουργού μέσω της οποίας παρουσιάστηκε εκ νέου στο βρετανικό κοινό το ελληνικό αίτημα, αμέσως πριν την επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο Λονδίνο. Η Telegraph υπογραμμίζει ότι η πίεση δεν έρχεται μόνο από την πλευρά της Ελλάδας, αλλά και από την UNESCO. Ο βραχίονας του ΟΗΕ για πολιτιστικά ζητήματα, συνεχίζει η Telegraph, έχει επικρίνει έντονα τις συνθήκες υπό τις οποίες εκτίθενται τα Γλυπτά στο Βρετανικό Μουσείο, ενώ πρόσφατα έκρινε ότι το ζήτημα της επιστροφής τους είναι διακρατικό, «υπονομεύοντας την έτοιμη δικαιολογία του Μπόρις Τζόνσον ότι υπουργοί δεν μπορούν να αναμειχθούν στο θέμα διότι τα Μάρμαρα ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο». Η ελληνική θέση, τονίζει η βρετανική εφημερίδα, ενισχύεται επίσης από την εντεινόμενη τάση στους κόλπους μεγάλων ευρωπαϊκών μουσείων υπέρ της επιστροφής αρχαιοτήτων και τεχνουργημάτων τα οποία έχουν παρθεί από τρίτες χώρες. «Υπάρχει αναμφίβολα μία στροφή προς την κατεύθυνση αυτή, μουσεία στην Ευρώπη και αλλού αλλάζουν τη στάση τους όσον αφορά τον επαναπατρισμό», δήλωσε στην Telegraph o Αλεξάντερ Χέρμαν, συγγραφέας του βιβλίου «Restitution: The Return of Cultural Artifacts». Η τάση αυτή «έχει ενισχυθεί πραγματικά τα τελευταία πέντε χρόνια και άλλες χώρες με αποικιοκρατικό παρελθόν, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και η Ολλανδία, όλες κινούνται προς τα εκεί», προσέθεσε. «Το Βρετανικό Μουσείο είναι φανερά πίσω από τις εξελίξεις», σημειώνει από την πλευρά της στην Telegraph η ηθοποιός Τζάνετ Σούζμαν, επικεφαλής της βρετανικής επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών, η οποία περιλαμβάνει πολλούς από τους κορυφαίους κλασικιστές του Ηνωμένου Βασιλείου και συγκροτήθηκε το 1983, κατά τη διάρκεια της εκστρατείας της Μελίνας Μερκούρη. Η ίδια υπογραμμίζει ότι τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου δεν ανταποκρίνονται πλέον στην πραγματικότητα και θυμίζουν «παιδικές συμπεριφορές, με τη λογική ”εγώ το βρήκα είναι δικό μου”». «Όποιος επισκέπτεται το μουσείο στην Αθήνα μπορεί να δει ότι τα Γλυπτά θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί», συμπληρώνει. Guardian: Μην εμποδίσετε την επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα «Κάποτε, μία βρετανική κυβέρνηση θα επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα», τονίζει από την πλευρά του στη Guardian ο τακτικός αρθρογράφος Σάιμον Τζένκινς, ο οποίος συμφωνεί ότι τα παραδείγματα μεγάλων μουσείων που επέστρεψαν σημαντικά εκθέματα στις χώρες προέλευσής τους δεν είναι λίγα και προτρέπει τον Μπόρις Τζόνσον να είναι αυτός που θα πιστωθεί αυτή τη σημαντική απόφαση. «Το Παρίσι επιστρέφει κλεμμένα τεχνουργήματα από την νοτιοανατολική Ασία και τη Σενεγάλη. Οι Χάλκινοι θησαυροί του Μπενίν έχουν επιστραφεί στη Νιγηρία από το Κέιμπριτζ, το Αμπερντίν, τη Γερμανία και τη Γαλλία», σημειώνει, προσθέτοντας ότι ακόμα και το Λονδίνο έχει επιστρέψει στην Αίγυπτο ένα τμήμα της Μεγάλης Σφίγγας. Η συζήτηση για τον επαναπατρισμό τέτοιων σημαντικών έργων, υπογραμμίζει ο αρθρογράφος, έχει προσλάβει άλλες διαστάσεις χάρη στην ανάπτυξη των τρισδιάστατων εκτυπώσεων ακριβείας (3D printing), μίας τεχνολογίας που επιτρέπει να ανακατασκευάζουμε ακριβή αντίγραφα αρχαίων δημιουργημάτων, χρησιμοποιώντας ακόμα και τον ίδιο τύπο πέτρας ή μαρμάρου. Ήδη εκπονούνται σχέδια για την κατασκευή αντιγράφων κάποιων ιστορικών μνημείων που κατέστρεψε το Ισλαμικό Κράτος στη Συρία και το Ιράκ, και δεδομένου ότι οι Έλληνες θέλουν να δουν τους αυθεντικούς πολιτιστικούς θησαυρούς να επιστρέφουν στην σκιά της Ακρόπολης, ανάλογα αντίγραφα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα Γλυπτά που σήμερα εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο. «Εάν οι Λονδρέζοι θέλουν να δουν τα αισθητικά θέλγητρα της ελληνικής γλυπτικής έχουν αυτή τη δυνατότητα, η τεχνολογία μπορεί να τα αντιγράψει, όπως αντιγράφει περίφημα αγάλματα ανά την Ευρώπη. Αλλά μην εμποδίσετε την επιστροφή των Γλυπτών» τονίζει ο αρθρογράφος της εφημερίδας Guardian. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Με τις πάγιες θέσεις υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο, απάντησε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου Με τις πάγιες θέσεις υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο απάντησε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου σχετικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, περί επανένωσης των Γλυπτών στην Αθήνα. Ειδικότερα, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ανέφερε ότι: «Το Βρετανικό Μουσείο διηγείται την ιστορία των πολιτιστικών επιτευγμάτων σε όλο τον κόσμο, από την αυγή της ανθρώπινης ιστορίας πριν από περισσότερο από 2 εκατομμύρια χρόνια, μέχρι σήμερα. Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ένα σημαντικό μέρος αυτής της ιστορίας» είναι η θέση του των Επιτροπών του Μουσείου στην οποία παρέπεμψε η εκπρόσωπος. Στη συνέχεια, πρόσθεσε πως: «Το Μουσείο είναι ένα μοναδικό βοήθημα για τον κόσμο: το εύρος και το βάθος της συλλογής του επιτρέπουν σε ένα παγκόσμιο κοινό να εξετάσει πολιτιστικές ταυτότητες και να εξερευνήσει το σύνθετο δίκτυο αλληλένδετων ανθρωπίνων πολιτισμών. Οι Επίτροποι δανείζουν (εκθέματα) εκτενώς σε όλο τον κόσμο και πάνω από 3,5 εκατομμύρια αντικείμενα από τη συλλογή είναι διαθέσιμα να εξετάσουν online. Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ένα ζωτικό στοιχείο σε αυτή την αλληλένδετη παγκόσμια συλλογή. Είναι ένα μέρος της παγκόσμιας κοινής κληρονομιάς και υπερβαίνουν πολιτικά σύνορα. »Το Μουσείο της Ακρόπολης επιτρέπει στα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στην Αθήνα, περίπου τα μισά από όσα επιβιώνουν από τον αρχαίο κόσμο, να εκτιμώνται έναντι του υποβάθρου της αθηναϊκής ιστορίας. Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο είναι μία σημαντική αντιπροσώπευση του αρχαίου αθηναϊκού πολιτισμού στο πλαίσιο της παγκόσμιας ιστορίας. Κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες, δωρεάν, θαυμάζουν την αριστοτεχνία των γλυπτών και αποκτούν εικόνα του πώς επηρέασε και πως επηρεάστηκε η αρχαία Ελλάδα από άλλους πολιτισμούς με τους οποίους συναντήθηκε. Οι Επίτροποι πιστεύουν ακράδαντα ότι συνιστά θετικό πλεονέκτημα και δημόσιο όφελος το να είναι τα γλυπτά μοιρασμένα μεταξύ δύο σπουδαίων μουσείων, με το καθένα να διηγείται συμπληρωματική, αλλά διαφορετική ιστορία». Τα επιχειρήματα των Επιτρόπων του Βρετανικού Μουσείου στα οποία παρέπεμψε για περισσότερες λεπτομέρειες η εκπρόσωπος, αναφέρονται επίσης σε αφαίρεση των γλυπτών από τον Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν κατόπιν άδειας υπό τη μορφή φιρμανιού, ενώ σημειώνουν πως οι ενέργειές του κρίθηκαν καθόλα νόμιμες μετά από ενδελεχή εξέταση από βρετανική κοινοβουλευτική επιτροπή το 1816. Ο κ. Μητσοτάκης έχει προαναγγείλει ότι θα θέσει το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών στον βρετανό ομόλογό του Μπόρις Τζόνσον στη συνάντηση που θα έχουν το απόγευμα της Τρίτης, στη Ντάουνινγκ Στριτ. Γιατί είναι «κλειδωμένα» τα ΓλυπτάΗ εκπρόσωπος, σύμφωνα με την ίδια πηγή, αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι η αίθουσα που φιλοξενεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα παραμένει, όπως και ορισμένες άλλες, κλειστή λόγω έργων συντήρησης από τον Μάιο, όταν το Βρετανικό Μουσείο άνοιξε ξανά τις πύλες του μετά από το εθνικό lockdown λόγω πανδημίας. «Το Μουσείο είναι ένα ιστορικό και καταχωρισμένης σπουδαιότητας κτίριο και είναι σε εξέλιξη δομικές αξιολογήσεις σε όλο το χώρο. Έχουμε ομάδα ειδικών που κάνει τακτικούς ελέγχους σε όλο το Μουσείο για να επιτηρεί και να διασφαλίζει την κατάλληλη διαχείριση κινδύνων για τη συλλογή. Η φροντίδα της συλλογής και η ασφάλεια των επισκεπτών μας και του προσωπικού είναι η πρώτιστη προτεραιότητά μας. »Οι αναγκαίες εργασίες που διεξάγονται είναι μέρος ενός προγράμματος κτιριακών επισκευών και συντήρησης που θα επιτρέψουν μελλοντικές εργασίες στο χώρο του Μουσείου. Μαζί με αυτές τις αναγκαίες επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο να μεταμορφώσουμε το Βρετανικό Μουσείο για το μέλλον». (in.gr) Ατζέντα εφ’όλης της ύλης σε διμερές αλλά και σε ευρωτουρκικό επίπεδο έχει το τετ-α-τετ της Τρίτης, ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στον Μπόρις Τζόνσον στην Ντάουνιγκ Στριτ.
Η Ρωσία αλλά και ο κόσμος όλος γιορτάζουν αυτές τις μέρες την 200ή επέτειο από τη γέννηση του δημοφιλούς λογοτέχνη Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι.
Σπουδαίος και πολυγραφότατος έλληνας ποιητής, με διεθνή απήχηση, που ανήκει στη λεγόμενη «γενιά του ‘30.
Ο Άγιος Νεκτάριος ή Νεκτάριος Πενταπόλεως ή Νεκτάριος Αιγίνης, έζησε τη περίοδο 1846-1920 και ο βίος του ήταν γεμάτος δυσκολίες και εμπόδια
Τι ποσό αναμένεται να συγκεντρώσει το πιστό αντίγραφο της Μόνα Λίζα. Ένα πιστό αντίγραφο της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, το οποίο χρονολογείται πριν από 400 και πλέον χρόνια, θα «βγει στο σφυρί» σε δημοπρασία στο Παρίσι, την προσεχή Τρίτη, μήνες αφότου ένα άλλο αντίγραφο ενός από τα πλέον αναγνωρίσιμα πορτρέτα παγκοσμίως πωλήθηκε σε τιμή ρεκόρ. Το συγκεκριμένο αντίγραφο χρονολογείται γύρω στο 1600 και μοιάζει τόσο πολύ στο πρωτότυπο, που είναι σαν ο καλλιτέχνης να είχε στενή πρόσβαση στην εκδοχή του Λεονάρντο, επισήμανε ο οίκος δημοπρασιών Artcurial. Το ποσό που αναμένεται να συγκεντρώσει Εκτιμάται πως το αντίγραφο θα συγκεντρώσει 150.000-200.000 ευρώ. «Η Μόνα Λίζα είναι η ομορφότερη γυναίκα στη ζωγραφική», τονίζει ο ειδικός δημοπρασιών του Artcurial Ματιέ Φουρνιέ, ενώ ο πίνακας εκτίθεται δημοσίως ενόψει της δημοπρασίας. «Όλοι θέλουν να έχουν μια υψηλής ποιότητας εκδοχή της Μόνα Λίζα». Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, όπως τόνισε ο ειδικός, «είχε θαυμαστές, διότι εφηύρε ένα στυλ. Είχε ακολούθους, μιμητές». Τον Ιούνιο, Ευρωπαίος συλλέκτης αγόρασε ένα άλλο αντίγραφο του 17ου αιώνα της Μόνα Λίζα έναντι του ποσού των 2,9 εκατομμυρίων ευρώ, ένα ρεκόρ για μια αναπαραγωγή του έργου, σε δημοπρασία του οίκου Christie’s στο Παρίσι. (in.gr) |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|