Η Βενετία πρόκειται να απαγορεύσει τα μεγάφωνα και τα γκρουπ άνω των 25 τουριστών, προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις του υπερτουρισμού στην ιταλική πόλη. Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιούνιο, ανέφερε η πόλη σε ανακοίνωσή της. Η χρήση των μεγαφώνων έχει απαγορευτεί, καθώς «δημιουργούν σύγχυση και αναστάτωση», προστίθεται. Ο υπερτουρισμός αναγνωρίζεται ευρέως ως επείγον ζήτημα για την πόλη, ένα από τα πιο δημοφιλή μέρη στην Ευρώπη. Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο, η Βενετία ενέκρινε τη δοκιμαστική επιβολή τέλους 5 ευρώ για τους ημερήσιους επισκέπτες. Η Elisabetta Pesce, αξιωματούχος υπεύθυνη για την ασφάλεια της πόλης, δήλωσε ότι οι τελευταίες πολιτικές «αποσκοπούν στη βελτίωση της διαχείρισης των ομάδων που οργανώνονται στο ιστορικό κέντρο». Αναμένεται αύξηση των επισκεπτών Η πόλη έχει έκταση μόλις 7,6 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αλλά φιλοξένησε σχεδόν 13 εκατομμύρια τουρίστες το 2019, σύμφωνα με την ιταλική εθνική στατιστική υπηρεσία. Ο αριθμός των επισκεπτών αναμένεται να ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα τα επόμενα χρόνια. Νωρίτερα φέτος η Unesco δήλωσε ότι η πόλη θα πρέπει να προστεθεί στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς που κινδυνεύουν, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και του μαζικού τουρισμού απειλούν να προκαλέσουν μη αναστρέψιμες αλλαγές σε αυτήν. Το 2021, απαγορεύτηκε η είσοδος μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στο ιστορικό κέντρο της Βενετίας μέσω του καναλιού Giudecca, μετά τη συντριβή ενός πλοίου στο λιμάνι. Οι επικριτές είχαν επίσης υποστηρίξει ότι τα πλοία προκαλούν ρύπανση και διαβρώνουν τα θεμέλια της πόλης, η οποία υποφέρει από τακτικές πλημμύρες.
0 Comments
Το Υφυπουργείο Πολιτισμού, σε συνέχεια της ανακοίνωσης που έχει δώσει στη δημοσιότητα με τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης για τις χορηγίες που αφορούν τη μερική χρηματοδότηση θεατρικών παραγωγών Α’ Εξαμήνου 2024, αλλά και σε συνέχεια των αντιδράσεων κάποιων οργανωμένων συνόλων, επιθυμεί να διευκρινίσει τα ακόλουθα: Το Υφυπουργείο Πολιτισμού κατανοεί πλήρως την ανάγκη για περισσότερη υποστήριξη όλων των τομέων που αφορούν τον πολιτισμό, φυσικά και τον χώρο του θεάτρου, και εργάζεται συστηματικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Πρόθεση και δέσμευση του Υφυπουργείου είναι, με τα υπάρχοντα μέσα και τους πόρους που διαθέτει, να υποστηρίξει όσο το δυνατόν περισσότερες θεατρικές παραγωγές από όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς. Γνώμονας είναι ο σεβασμός και η προσφορά ίσων ευκαιριών σε όλους ανεξαιρέτως τους φορείς που εκπροσωπούν τον πολιτισμό της χώρας μας και αδιαμφισβήτητα συνεισφέρουν σε αυτόν. Σε ό,τι αφορά το Σχέδιο Θυμέλη του Α’ εξαμήνου του 2024 αναφέρεται ότι θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση επαγγελματικών θεατρικών παραγωγών γύρω στις €654.000, σε σύγκριση με €570.000 που διατέθηκαν την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Υπάρχει δηλαδή μια αύξηση της τάξεως του 15%. Το εν λόγω ποσό των €654.000 για το Α’ εξάμηνο του Σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ διαμοιράστηκε, στη βάση των κριτηρίων που έχουν τεθεί, σε 18 φορείς – από τους 19 που αιτήθηκαν – εκ των οποίων: (α) 11 αιτήθηκαν και έλαβαν επιχορήγηση για πρώτη φορά ή έχουν λάβει αυξημένη χορηγία σε σχέση με την περσινή. (β) 7 έχουν λάβει μειωμένη χορηγία σε σχέση με πέρυσι. Αναφέρεται πως αντίστοιχο ποσό θα διατεθεί με διαδικασία αξιολόγησης και για το Β’ εξάμηνο του 2024, διοχετεύοντας εντός του έτους 2024 το συνολικό ποσό των €1.300.000 στο κυπριακό θέατρο για μερικές χρηματοδοτήσεις παραστάσεων. Επισημαίνεται, επίσης, ότι το Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ προσφέρει μόνο μερική στήριξη της παραγωγής θεατρικών παραστάσεων και όχι την εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση των παραγωγών. Προς περαιτέρω ενίσχυση των θεατρικών φορέων, το «Σχέδιο Κάλυψης Λειτουργικών Δαπανών 2024» δίνει τη δυνατότητα στους φορείς να λάβουν πρόσθετες πιστώσεις μέχρι και €20.000. Το τελευταίο αυτό Σχέδιο ευνοεί και στηρίζει τα θέατρα που έχουν «στέγη», παρέχοντας αυξημένες πιστώσεις στο Σχέδιο αυτό σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, διοχετεύοντας στο κυπριακό θέατρο προς στήριξή του ένα επιπλέον κονδύλι της τάξης των €200.000. Τέλος, το χορηγικό σχέδιο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Υποκατηγορία ΘΕΑΤΡΟ, επιτρέπει ακόμη μία σημαντική πηγή χρηματοδότησης στους φορείς του θεάτρου. Υπενθυμίζεται ότι το Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ περιήλθε πρόσφατα κάτω από το Υφυπουργείο Πολιτισμού και κληροδότημά του ήταν αφενός οι αυτόδηλες αδυναμίες του αρχικού σχεδίου, οι οποίες σταδιακά βελτιώνονται και αφετέρου, η ανάγκη εξισορρόπησης των πολλών και αντικρουόμενων αναγκών και φωνών εντός του χώρου του κυπριακού θεάτρου. Είναι γεγονός ότι έχουν γίνει αρκετά θετικά βήματα στο Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ και ο μηδενισμός των σημαντικών βελτιώσεών του και της ισονομίας που δημιουργεί με τη διαδικασία αξιολόγησής του το αδικεί, όπως αδικεί και τους φορείς που κατάφεραν με την αξία τους και την υψηλή βαθμολογία τους να πάρουν μέρος από τη χορηγία του Σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ. Το Υφυπουργείο εκφράζει την πρόθεσή του να εργαστεί μαζί με όλους τους φορείς, με καλή διάθεση και σεβόμενοι τις ανάγκες όλων των εμπλεκόμενων μερών, για την περαιτέρω αναβάθμιση του Σχεδίου, πάντοτε στο πλαίσιο των δημοσιονομικών του δυνατοτήτων και των νενομισμένων διαδικασιών. Κοινός στόχος όλων θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός υγιούς θεατρικού οικοσυστήματος που θα προάγει τον πλουραλισμό, τη συμπερίληψη, την αριστεία και την αειφορία. Η καλή πρόθεση όλων των εμπλεκόμενων μερών θεωρούμε πως είναι δεδομένη. Σε συνέχεια των πιο πάνω, επισημαίνεται ότι σύμφωνα και με προηγούμενη δέσμευση του Υφυπουργείου, αλλά και με στόχο τη βελτίωση του Σχεδίου, θα διενεργηθεί δημόσια διαβούλευση εντός του ερχόμενου Φεβρουαρίου για εις βάθος συζήτηση των θεμάτων και σημείων που χρήζουν βελτίωσης. Στόχος μας είναι η προκήρυξη του αναθεωρημένου σχεδίου για το Β’ εξάμηνο να γίνει μέχρι το τέλος Μαρτίου, ούτως ώστε οι φορείς να έχουν αρκετό χρόνο να προετοιμάσουν τις προτάσεις τους. (ΕΦυς/ΑΣΠ/ΓΣ) Ο «πατέρας της ευδαιμονίας», ο φιλόσοφος Αριστοτέλης, είχε 4 κανόνες για τη ζωή που μπορούν να δώσουν περισσότερη ευτυχία σε αυτή…
Υπουργικός Διάλογος Υψηλού Επιπέδου για την Κλιματική Δράση και τον Πολιτισμό, στο Ντουμπάι9/12/2023 Η Υφυπουργός Πολιτισμού δρ Βασιλική Κασσιανίδου συμμετείχε χθες στον Υπουργικό Διάλογο Υψηλού Επιπέδου για την Κλιματική Δράση και τον Πολιτισμό, που διοργανώθηκε στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ο Υπουργικός Διάλογος πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 28ης Διάσκεψης των Μερών (COP28) της Σύμβασης των ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή UNFCCC. Στόχος της συνάντησης ήταν η ανάδειξη της σημασίας των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στον τομέα του πολιτισμού και της πολιτιστικής κληρονομιάς. H συνάντηση υιοθέτησε τη Διακήρυξη των Εμιράτων σε σχέση με την κλιματική δράση στο πεδίο του πολιτισμού, όπου καταγράφονται αρκετά μέτρα και συγκεκριμένες προτάσεις, όπως η ετοιμασία ενός κοινού σχεδίου δράσης και ο εμπλουτισμός των εθνικών σχεδίων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και τον τομέα του πολιτισμού. Επίσης, η Υψηλού Επιπέδου Υπουργική Διάσκεψη για τον πολιτισμό στο πλαίσιο της COP28 αποφάσισε τη δημιουργία της «Ομάδας Φίλων για Κλιματική Δράση στον τομέα του Πολιτισμού», που στόχο θα έχει τη συστηματική παρουσία και συζήτηση του θέματος στις επόμενες συναντήσεις COP και τη διοργάνωση δράσεων και δημιουργία ομάδων εργασίας που θα προετοιμάσουν εισηγήσεις και συστάσεις για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στον πολιτισμό. Όπως δήλωσε η Υφυπουργός Πολιτισμού «η Κύπρος είναι ανάμεσα στα ιδρυτικά κράτη αυτής της ομάδας και πρόθεσή μας είναι να συμμετάσχουμε ενεργά, συμβάλλοντας στις διεθνείς συζητήσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο ευρύτερο πεδίο του πολιτισμού, προάγοντας τη συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων, της επιστημονικής/ακαδημαϊκής κοινότητας και ειδικών τεχνοκρατών και της κοινωνίας των πολιτών». Στην παρέμβασή της στον Υπουργικό Διάλογο, η δρ Κασσιανίδου ανέδειξε τη σημασία ανάληψης δράσης και διεθνούς και περιφερειακής συνεργασίας. Η κλιματική αλλαγή έχει επιπτώσεις στον τρόπο διαχείρισης, διαφύλαξης και προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και πρέπει να εξευρεθούν αποτελεσματικοί τρόποι συνεργασίας με την εμπλοκή διεθνών οργανισμών και ειδικότερα οργανισμών που ασχολούνται με τον πολιτισμό, είπε. Περαιτέρω, η Υφυπουργός σημείωσε ότι η Κύπρος, ως νησιωτικό κράτος στην Ανατολική Μεσόγειο, που ήδη βιώνει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ζήτημα αυτό. Τόνισε παράλληλα την πρωτοβουλία της Κυπριακής Δημοκρατίας για περιφερειακή συνεργασία, στην οποία αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας πρόσφατα κατά τη Σύνοδο Κορυφής της COP28, στο Ντουμπάι. Μετά την ολοκλήρωση της Υπουργικής Διάσκεψης, η δρ Κασσιανίδου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με Υπουργούς Πολιτισμού άλλων χωρών και εκπροσώπους διεθνών οργανισμών. Πραγματοποίησε, επίσης, διμερείς συναντήσεις με τον επικεφαλής του Ιδρύματος ALIPH (International alliance for the protection of heritage in conflict areas / Διεθνής Συμμαχία για την προστασία της κληρονομιάς σε εμπόλεμες περιοχές και γενικά σε τόπους συγκρούσεων), Valéry Freland, καθώς και με την Πριγκίπισσα Dana Firas της Ιορδανίας, η οποία προεδρεύει του Petra National Trust και είναι Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNESCO. Οι συναντήσεις της Υφυπουργού ολοκληρώθηκαν με πολυμερή συνάντηση με τη Γενική Γραμματέα της Europa Nostra Sneška Quaedvlieg-Mihailović, τον Υπουργό Πολιτισμού της Μάλτας, Owen Bonnici και την Πριγκίπισσα Dana Firas της Ιορδανίας, με τους οποίους συζητήθηκε περαιτέρω η σημασία της άμεσης δράσης για προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή στην περιοχή της Μεσογείου, καθώς και τρόποι διεύρυνσης της Ομάδας Φίλων για κλιματική δράση στον τομέα του πολιτισμού. (ΕΦυς/ΕΠ/ΑΦ) Αντίγραφο ή αυθεντική, νεότερη εκδοχή της Τζοκόντας είναι ο πίνακας που πρόκειται να εκτεθεί στο Τορίνο; Η εμβληματική προσωπογραφία της Μόνα Λίζα, ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους πίνακες ζωγραφικής παγκοσμίως, βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Κι αυτή τη φορά αιτία δεν είναι το αινιγματικό της χαμόγελο, που ανά τους αιώνες έχει γίνει αντικείμενο σχολίων, αλλά ένα άλλο έργο του δημιουργού της Λεονάρντο ντα Βίντσι, το οποίο φαίνεται να ανακαλύφθηκε πρόσφατα και αναμένεται να εκτεθεί στο Τορίνο. Για τον αρθρογράφο του «Guardian», Τζόναθαν Τζόουνς, το σενάριο η πραγματική Μόνα Λίζα να βρίσκεται στο Τορίνο δεν μοιάζει πιθανό, αφού το συγκεκριμένο έργο είναι μια «άθλια και ελλιπής προσωπογραφία» Σύμφωνα με το Ιδρυμα Μόνα Λίζα στη Ζυρίχη, το οποίο υπερασπίζεται και προωθεί τον πίνακα για λογαριασμό των ανώνυμων, μέχρι τώρα, ιδιοκτητών του, πρόκειται για την αυθεντική Μόνα Λίζα. Συγκεκριμένα, το Ιδρυμα υποστηρίζει ότι η γυναίκα που φιγουράρει στο σχέδιο είναι μια νεότερη Τζοκόντα από αυτήν που ο Ντα Βίντσι τελειοποίησε στη διάρκεια της ζωής του και είχε μαζί του στο κάστρο του Αμπουάζ. Αν ευσταθούν οι συγκεκριμένες υποθέσεις, τότε ο πίνακας αποτελεί την πρώτη εκδοχή της Μόνα Λίζα και μάλλον τα εκατομμύρια των επισκεπτών που συρρέουν κάθε χρόνο στο Μουσείο του Λούβρου όπου εκτίθεται για να τη δουν από κοντά θαύμαζαν λάθος δημιουργία. Για τον αρθρογράφο του «Guardian», Τζόναθαν Τζόουνς, το σενάριο η πραγματική Μόνα Λίζα να βρίσκεται στο Τορίνο δεν μοιάζει πιθανό, αφού το συγκεκριμένο έργο είναι μια «άθλια και ελλιπής προσωπογραφία». Ο Ντα Βίντσι στην εποχή του έκανε υπέροχα γυναικεία πορτρέτα, πριν καν καταπιαστεί με τη Μόνα Λίζα, και σε καθένα από αυτά ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός με τις λεπτομέρειες. Ο επίμαχος πίνακας δεν κρύβει στοιχεία της θαυμάσιας τεχνικής του ζωγράφου κι αυτό φαίνεται καθαρά στο σχήμα του προσώπου της γυναίκας που είναι εντελώς λάθος, όχι μόνο γιατί διαφέρει από τη Μόνα Λίζα αλλά και γιατί δεν έχει τις κλασικές αναλογίες ή τα χαρακτηριστικά που συνήθιζαν να δίνουν οι καλλιτέχνες στις δημιουργίες τους στην Αναγέννηση. Το πρόσωπο μοιάζει σύγχρονο, αν και πιθανώς πρόκειται για αντίγραφο που έγινε κάποια στιγμή μεταξύ του 1500 και του 1700, όταν λέγεται ότι έφτασε ο πίνακας στη Βρετανία. Δύο εκδοχές Το ελβετικό ίδρυμα, αντικρούοντας αυτές τις επιφυλάξεις, παρουσιάζει τη διαφορά στο πρόσωπο ως αποτέλεσμα της νεότερης ηλικίας στην οποία βρίσκεται η γυναίκα που ποζάρει. Μάλιστα, ισχυρίζεται ότι έχει αποδείξεις ότι ο Ντα Βίντσι έκανε δύο διαφορετικές εκδοχές του αριστουργήματός του και αυτή είναι η πρώτη, έργο που φαίνεται να ξεκίνησε στη Φλωρεντία το 1503. Αλλωστε, λόγω της δημοσιότητας που έχει πάρει ανά τους αιώνες η Μόνα Λίζα, αποτελεί έναν πολύ καλά μελετημένο πίνακα και τα έγγραφα που τον συνοδεύουν δεν κάνουν λόγο για ύπαρξη δύο έργων. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η ιστορία που παρουσιάζει το Ιδρυμα πάνω απ’ όλα είναι αμφισβητήσιμη γιατί κυρίως παραλείπει κάτι κρίσιμο σχετικά με αυτή την προέλευση του έργου. Τονίζει ότι το συγκεκριμένο πορτρέτο είναι ημιτελές, μια θεωρία που παραπέμπει στη συνήθεια του Ντα Βίντσι στις αρχές τις καριέρας του να αφήνει τα σκίτσα του στο καβαλέτο του ενώ δούλευε πάνω στις εφευρέσεις του. Κάτι τέτοιο ταιριάζει με τη δημιουργία της Μόνα Λίζα του Λούβρου, η οποία, όπως δείχνουν οι απεικονίσεις στις οποίες έχει κατά καιρούς υποβληθεί μέσω ακτίνων Χ, δημιουργήθηκε με έναν πολύπλοκο, αργό τρόπο και στις πρώτες του βάσεις ο πίνακας δεν περιλάμβανε καν χαμόγελο. Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ» (photo) Αριστερά η Μόνα Λίζα που θα εκτεθεί στο Τορίνο και δεξιά ο γνωστός πίνακας που συγκεντρώνει πλήθη επισκεπτών στο Λούβρο. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|