Ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια και κριτικές διαδέχθηκαν τις δύο παραστάσεις που έδωσε ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 11 και 12 Αυγούστου, ο οποίος παρουσίασε την τραγωδία του Αισχύλου, Πέρσες, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, επιστρέφοντας στο ιστορικό αμφιθέατρο μετά από χρόνια απουσίας. Η έγκριτη πολιτιστική ιστοσελίδα, «ελculture.gr», έγραψε μετά την πρεμιέρα του ΘΟΚ στις 11 Αυγούστου, ότι "θερμή υποδοχή και παρατεταμένα ήταν τα χειροκροτήματα για τους ‘Πέρσες’ του ΘΟΚ στην Επίδαυρο και θετικές οι εντυπώσεις για την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη." Προσθέτει ότι «αθρόα ήταν η προσέλευση και πολύ ζεστή η ανταπόκριση του κοινού για την παραγωγή του ΘΟΚ που επιστρέφει στην Επίδαυρο». Σημειώνει ότι «χαρακτηριστικά της μεγάλης επιτυχίας ήταν τα παρατεταμένα χειροκροτήματα τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά το τέλος της παράστασης, με το κοινό να επαναφέρει τέσσερις φορές τους ηθοποιούς στη σκηνή, μέσα σε μεγάλο ενθουσιασμό». «Ο παλμός, η ενέργεια και οι δυνατές ερμηνείες των πρωταγωνιστών και του Χορού σχολιάστηκαν με ιδιαίτερη θέρμη από τους θεατές», καταλήγει το δημοσίευμα. Με την παρουσία τους τίμησαν την παράσταση ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουπλής, ο πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα, Κυριάκος Κενεβέζος, η πρώην Υφυπουργός, Μιλένα Αποστολάκη, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος και άλλοι. Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Άρης Μπινιάρης, δήλωσε στην «ελculture.gr», ότι «η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός και προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης». Όπως είπε, «απελευθερώνει την ουσία του αισχυλικού έργου και οδηγεί τον θεατή στην κατανόηση του πανανθρώπινου χαρακτήρα του αρχαίου δράματος ενώ χρησιμοποιώντας τη μουσικότητα ως όχημα για την αναπαράσταση και τη μεταμόρφωση, οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα νοήματα, τους ρυθμούς και τους ήχους του ποιητικού κειμένου». «Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο Χορός, ερμηνεύονται αποκαλύπτοντας τη μουσική υφή του έργου», είπε ο κ. Μπινιάρης. Καταλήγοντας, σημείωσε ότι «αξιοποιώντας μια τέτοια απλή σύνθεση η παράσταση εκδηλώνεται μέσα από τα βασικά επίπεδα - δράση, λέξη, τραγούδισμα, χορός- κατακτώντας μια απλότητα, επαρκή για να αποκαλύψει τις αδιάκοπες δονήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και την απήχησή του στο σημερινό κόσμο». Η πρωταγωνίστρια της παράστασης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, δήλωσε στην ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» ότι το συγκεκριμένο αυτό έργο του Αισχύλου, «είναι είδος πολιτικής, αλλά ποιητικής πραγματείας πάνω στην παθολογία μιας μεγάλης δύναμης, πώς μπορεί δηλαδή μια υπερδύναμη να καταστραφεί, αν υπερβεί κάποια ηθικά όρια». Πρόσθεσε ότι «μέσα από αυτό το έργο ο ποιητής προειδοποιεί τους συμπολίτες του της εποχής εκείνης, ως προς τη συμπεριφορά τους στο μέλλον, τη στιγμή που αποκτούσαν τότε κι εκείνοι μεγάλη δύναμη, να αποφύγουν δηλαδή τα συμπτώματα αυτής της ιμπεριαλιστικής επεκτατικής πολιτικής». Καταλήγοντας η κ. Καραμπέτη σημειώνει ότι στους Πέρσες «γίνεται σύγκριση μεταξύ του δημοκρατικού πολιτεύματος των Αθηνών και της δεσποτικής μοναρχίας των Περσών, ανάμεσα στο ελεύθερο φρόνημα από τη μια και το καθεστώς υποταγής και αυθαιρεσίας από την άλλη και καταδεικνύει πως όποιος διαπράττει ύβρη, οι Θεοί τον τιμωρούν». Οι Πέρσες, το παλαιότερο από τα σωζόμενα έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος, το μοναδικό που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, καταγράφει την ήττα της περσικής αλαζονείας και το θρίαμβο του ελληνικού πνεύματος, υιοθετώντας μια ξεχωριστή αφηγηματική φόρμα. Πηγή: ΚΥΠΕ
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|