Φωτογραφικά πορτρέτα της Χρύσας Ρωμανού τραβηγμένα από τον Νίκο Κεσσανλή σε Παρίσι, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Πράγα, Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 60 και του 70 αποτελούν τον κύριο πυρήνα της έκθεσης «Amour» στο Σπίτι της Κύπρου στην Αθήνα, στο πλαίσιο της οποίας, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για τους δύο καταξιωμένους εικαστικούς, από τους πιο σημαντικούς της γενιάς τους. Ανακοίνωση από το Σπίτι της Κύπρου αναφέρει ότι "η έκθεση, σε επιμέλεια του εικαστικού καλλιτέχνη, Δημήτρη Τσουμπλέκα και της συγγραφέως Αμάντας Μιχαλοπούλου, αποτελείται από επανεκτυπώσεις ασπρόμαυρων -κατά βάση- αρνητικών του αρχείου, φωτογραφιών και φωτογραφικών πορτρέτων της Χρύσας Ρωμανού τραβηγμένων από τον Νίκο Κεσσανλή» σε διάφορες ανά το παγκόσμιο πόλεις.
Την έρευνα και αρχειοθέτηση του φωτογραφικού υλικού ανέλαβε η Άννα Τσουμπλέκα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συζήτηση διεξήχθη «γύρω από τη ζωή, την προσωπικότητα, τη σχέση και την εικαστική έκφραση και δημιουργία των δύο καλλιτεχνών, την αφηγηματικότητα, την αισθητική και την ιστορικότητα των φωτογραφιών, τα όρια του δημόσιου και του ιδιωτικού, τη μνήμη και την παρακαταθήκη, αλλά και συναισθηματικές μαρτυρίες γύρω από τη ζωή ενός παθιασμένου και αυτόφωτου ζευγαριού». Στη συζήτηση, που συντόνισε ο Δημήτρης Τσουμπλέκας, πήραν μέρος, ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών Δήμου Αθηναίων, η Μαρία Μαραγκού, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, και ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Προλόγισε η Μορφωτικός Σύμβουλος της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα, Μαρία Παναγίδου, η οποία καλωσορίζοντας τους εισηγητές και το ακροατήριο αναφέρθηκε στο σκεπτικό και την οργάνωση της έκθεσης. ΚΥΠΕ
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|