Ερευνητές του Ιταλικού Ιδρύματος Ερευνών μπόρεσαν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο ταφής του Πλάτωνα, βασιζόμενοι σε παπύρους της τοποθεσίας Ερκολάνο (Ηράκλειο), κοντά στην Νάπολη.
0 Comments
Η καθιερωμένη ημερομηνία για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου και Μεγαλομάρτυρα είναι η 23η Απριλίου. Ωστόσο, η γιορτή του Αγίου Γεωργίου είναι κινητή και η ημερομηνία εορτασμού εξαρτάται από το πότε εορτάζεται το Πάσχα.
Η Κύπρος συμμετέχει στην 60ή Διεθνή Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης – Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί για το κοινό μεταξύ 20 Απριλίου – 24 Νοεμβρίου 2024, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον επιμελητή και ιστορικό τέχνης Adriano Pedrosa. Η Κύπρος θα εκπροσωπηθεί από το καλλιτεχνικό ντούο Lower Levant Company (Πήτερ Εραμιάν, Emiddio Vasquez), την καλλιτεχνική κολεκτίβα Endrosia (Αλέξανδρος Ξενοφώντος, Ανδρέας Ανδρονίκου, Ντόρις Μαρί Δημητριάδου, Ειρήνη Χένκιν, Μαρίνα Ασσιώτη, Νίκη Χαραλάμπους, Κυριακή Ραφαηλία Τσιρίδου) και τον καλλιτέχνη Haig Aivazian. Η πρόταση της ομάδας φέρει τον τίτλο «Σε έναν ανθισμένο χωματόδρομο δίπλα από μια ήσυχη πάροδο…» (On a wildflower-lined gravel track off a quiet thoroughfare…). Τα εγκαίνια του Κυπριακού Περιπτέρου θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 18/4/2024, στις 10.30 π.μ. στην παρουσία της Υφυπουργού Πολιτισμού δρος Βασιλικής Κασσιανίδου. Το Περίπτερο θα φιλοξενείται στον χώρο Associazione Culturale Spiazzi, Castello 3865, (Venezia 30124). Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της έκθεσης βρίσκεται εδώ. Για το αναλυτικό δελτίο Τύπου της έκθεσης στην αγγλική γλώσσα πατήστε εδώ. Για το αναλυτικό δελτίο Τύπου της έκθεσης στην τουρκική γλώσσα πατήστε εδώ. Το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας ανακοινώνει την ολοκλήρωση της σύνταξης του νομοσχεδίου για την αναγνώριση της κοινωνικής και επαγγελματικής υπόστασης του καλλιτέχνη, υλοποιώντας τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 14.9.2022 (Αρ. Απόφασης 93.640), ως συνέχεια της απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 6.4.2021 (Αρ. Απόφασης 91.082), για τη σύνταξη αναθεωρημένου νομοσχεδίου για τα θέματα του καθεστώτος του καλλιτέχνη-δημιουργού. Το νομοσχέδιο συντάχθηκε από το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Πολιτισμού. Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «ο περί της Δημιουργίας Μητρώου Καλλιτεχνών και Θέσπισης Καλλιτεχνικής Χορηγίας Νόμος του 2024». Θεσμοθετώντας το καθεστώς του καλλιτέχνη, το νομοσχέδιο αποσκοπεί στον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων για την εγγραφή στο Μητρώο Καλλιτεχνών και στο Μητρώο Συνδέσμων Καλλιτεχνών. Επιδιώκει λοιπόν, την καταγραφή όλων των καλλιτεχνών καθώς και των συνδέσμων καλλιτεχνών που πληρούν τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο νόμο, για την λήψη αποφάσεων, την άσκηση πολιτικής, την παροχή ειδικής χορηγίας («καλλιτεχνικής χορηγίας») προς τους καλλιτέχνες που πληρούν τα κριτήρια, καθώς επίσης και για οποιαδήποτε άλλη νόμιμη χρήση από την αρμόδια αρχή. Στo πλαίσιo της ετοιμασίας του νομοσχέδιου για τη στήριξη των καλλιτεχνών, το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας διεξήγαγε μελέτη, αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Γραφείου, με θέμα τη στήριξη που παρέχεται από αριθμό κρατών (κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και τρίτες χώρες) στους καλλιτέχνες, εστιάζοντας στη στήριξη των καλλιτεχνών, μέσω του τομέα της κοινωνικής ασφάλισης. Το Υφυπουργείο Πολιτισμού έχει θέσει προς δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο με τίτλο «ο περί της Δημιουργίας Μητρώου Καλλιτεχνών και Θέσπισης Καλλιτεχνικής Χορηγίας Νόμος του 2024» στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη δημόσια διαβούλευση, από τις 15 Απριλίου μέχρι και τις 19 Μαΐου 2024, καλώντας κάθε ενδιαφερόμενο να αποστείλει απόψεις/σχόλια/παρατηρήσεις. Το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας εκφράζει τις ευχαριστίες του προς το Υφυπουργείο Πολιτισμού και το Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμού για την άψογη συνεργασία στο έργο αυτό καθώς και προς τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων για την πολύτιμη συμβολή τους. Στο πλαίσιο της προσπάθειας του Υφυπουργείου Πολιτισμού για παροχή βοήθειας προς τους αιτητές για την συμπλήρωση της αίτησής τους στο Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ 2024 – Β΄ Εξάμηνο διοργανώνεται σχετική ενημερωτική παρουσίαση την Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, ώρα 10.00-12.00 π.μ. στο ισόγειο του κτηρίου του Υφυπουργείου Πολιτισμού (Ιφιγενείας 27, 2007 Στρόβολος, τηλ. 22809800). Μετά την παρουσίαση, θα δοθεί χρόνος για επίλυση αποριών και παροχή διευκρινίσεων. Τα έντυπα υποβολής αίτησης, καθώς και το έγγραφο με τους όρους του Σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ 2024, είναι αναρτημένα στη σελίδα του Υφυπουργείου Πολιτισμού, στο σύνδεσμο «Προγράμματα και Σχέδια Επιχορηγήσεων» και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook: Υφυπουργείο Πολιτισμού). Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής αίτησης για το Σχέδιο «ΘΥΜΕΛΗ» 2024 Β΄ εξάμηνο λήγει την Κυριακή 28/4/2024 στις 24:00 και οι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στη διεύθυνση thymeli24@culture.gov.cy. Το ηλεκτρονικό μήνυμα θα πρέπει να φέρει τον τίτλο «ΘΥΜΕΛΗ 2024 Β΄ εξάμηνο: Αίτηση (όνομα αιτητή)». Το Υφυπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει την προκήρυξη του Σχεδίου «ΘΥΜΕΛΗ» για το β΄ εξάμηνο του 2024. Στόχος του Σχεδίου είναι η επιχορήγηση θεατρικών παραγωγών, δίνοντας έμφαση στην καλλιτεχνική αξία και ποιότητα των προτάσεων. Τα έντυπα υποβολής αίτησης, καθώς και το έγγραφο με τους όρους, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις του Σχεδίου «ΘΥΜΕΛΗ» 2024 βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υφυπουργείου Πολιτισμού, κάτω από τη θεματική «Προγράμματα και Σχέδια Επιχορηγήσεων»/«Θυμέλη 2024». Για τυχόν ερωτήσεις ή διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστέλλουνμηνύματαστις ηλεκτρονικές διευθύνσεις ghoplarou@culture.gov.cy / kioannidou@culture.gov.cy ή να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 22809842 / 22809839 από τη Δευτέρα 8/4/2024, καθημερινά μεταξύ των ωρών 12:00 -14:00. Σημειώνεται ότι προθεσμία υποβολής αίτησης για το Σχέδιο «ΘΥΜΕΛΗ 2024» - Β΄ εξάμηνο λήγει την Κυριακή 28/4/2024, στις 12 τα μεσάνυκτα.Οι αιτήσεις πρέπει να υποβάλλονται μόνο σε ηλεκτρονική μορφήστην διεύθυνση thymeli24@culture.gov.cy. Το ηλεκτρονικό μήνυμα πρέπει να φέρει τον τίτλο «ΘΥΜΕΛΗ 2024 Β΄ εξάμηνο: Αίτηση (όνομα αιτητή)». Ιστορικά μυστήρια που ίσως δεν λυθούν ποτέ. Η αρχαία Ελλάδα θεωρείται συχνά η γενέτειρα του δυτικού πολιτισμού. Επίσης φημίζεται για την ίδρυση μερικών από τους παλαιότερους θεσμούς που αφιερώνονται στην απόκτηση γνώσης, ενώ η Αθήνα θεωρείται η γενέτειρα της δημοκρατίας. Αλλά η χρονική περίοδος μεταξύ αυτής της εποχής και του σύγχρονου κόσμου σημαίνει ότι τα πάντα για αυτήν την περίοδο της αρχαιότητας δεν είναι γνωστά σήμερα. Η αρχαία ελληνική ιστορία έχει μελετηθεί πολύ και σχεδόν από όλο τον κόσμο, παρόλα αυτά υπάρχει ένα πλήθος μυστηρίων που σχετίζονται με αυτόν τον αινιγματικό πολιτισμό. Αρχαία Ελληνικά μυστήρια που παραμένουν άλυτα: 1. Πώς έκανε προβλέψεις η Πυθία στο Μαντείο των Δελφών Στο Μαντείο των Δελφών, η Πυθία, ήταν μια ιέρεια που προφήτευε χρησμούς στο βυθισμένο άδυτο του Ναού του Απόλλωνα . Ο ίδιος ο θεός πιστεύεται ότι μιλούσε μέσω αυτού του χρησμού. Όταν της έκαναν μια ερώτηση, ενώ βρισκόταν σε έκσταση, η ίδια δεν έδινε ποτέ μια άμεση απάντηση, αλλά μιλούσε με αλληγορίες με «κρυφές έννοιες» και «ασάφειες», σύμφωνα με τον Πλούταρχο. Ακόμη μέχρι σήμερα αποτελεί μυστήριο πώς έκανε τις προφητείες. Οι αρχαίοι συγγραφείς απέδιδαν τα μαντικά εφέ στο «γλυκοάσμαστο πνεύμα ή ατμό, που δραπετεύει από το χάσμα στον βράχο», όπως αναφέρει και ο Πλούταρχος. Οι σύγχρονοι ερευνητές δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα, αν και πιστεύεται ότι ευθύνεται η εισπνοή ορισμένων αερίων και αναθυμιάσεων, όπως για παράδειγμα, μια ιταλική μελέτη εντόπισε ένα μείγμα διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου ως πιθανή αιτία. 2. Τι προκάλεσε το τέλος του μυκηναϊκού πολιτισμού Οι Μυκηναίοι ήταν ένας από τους πιο αινιγματικούς και μυστηριώδεις πολιτισμούς της Εποχής του Χαλκού . Ήταν ο πρώτος προηγμένος ελληνικός πολιτισμός στην ίδια την ελληνική ενδοχώρα, όπου άκμασαν από το 1750 έως το 1050 π.Χ. Ο λόγος για την κατάρρευση αυτής της φάσης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια της Εποχής του Χαλκού. Ορισμένες από τις μυκηναϊκές ανακτορικές τοποθεσίες παρουσιάζουν σημάδια ζημιάς, που πιθανώς προκλήθηκαν από πυρκαγιές, μάχες ή φυσικούς σεισμούς. Μια δημοφιλής θεωρία είναι ότι η Ελλάδα δέχτηκε εισβολή από τους Δωριείς που κατέστρεψαν πολλές από τις μυκηναϊκές οχυρώσεις και ανακτορικά συγκροτήματα και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή. Αυτό βασίζεται στα γραπτά των ίδιων των αρχαίων Ελλήνων ιστορικών, συμπεριλαμβανομένου του Ηροδότου που υποστήριξε ότι οι εξόριστοι απόγονοι του Ηρακλή είχαν επιστρέψει. Ωστόσο, η θεωρία της εισβολής των Δωριέων έχει σε μεγάλο βαθμό απορριφθεί από τους σύγχρονους μελετητές. Η κατάρρευση του μυκηναϊκού πολιτισμού στην Ελλάδα συνέπεσε με την ευρύτερη κατάρρευση της Ύστερης Εποχής του Χαλκού , η οποία επηρέασε μια μεγάλη περιοχή της Μεσογείου. Πράγματι, η περίοδος που εκτείνεται περίπου από το 1200 έως το 1150 π.Χ. υπήρξε μάρτυρας της σημαντικής πολιτιστικής παρακμής αρκετών επιφανών πολιτισμών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι Κασσίτες στη Βαβυλωνία, η Αυτοκρατορία των Χετταίων στην Ανατολία και το Λεβάντε, και το Νέο Βασίλειο της Αιγύπτου γνώρισαν μια βαθιά κατάρρευση στους αντίστοιχους πολιτισμούς και κοινωνίες τους. Ωστόσο, οι λόγοι γι’ αυτό είναι επίσης ακόμη έντονες συζητήσεις και παραμένουν ένα μυστήριο. 3. Τι σκότωσε τον Μέγα Αλέξανδρο Ο πρόωρος θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στις 10 Ιουνίου 323 π.Χ. στη Βαβυλώνα αποτελεί εδώ και καιρό θέμα καυτής συζήτησης από τους ιστορικούς . Υπάρχουν πολλές υποθέσεις για την αιτία του θανάτου του, όπως μόλυνση, αλκοολισμός ή δολοφονία. Σύμφωνα με την έκθεση της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ του 1998, ο Μέγας Αλέξανδρος πιθανότατα πέθανε από τυφοειδή πυρετό, ο οποίος, μαζί με την ελονοσία, ήταν κοινός στην αρχαία Βαβυλώνα. Την εβδομάδα πριν από το θάνατό του, οι ιστορικές αναφορές αναφέρουν ρίγη, ιδρώτες, εξάντληση και υψηλό πυρετό, όλα τυπικά συμπτώματα μολυσματικών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του τυφοειδούς πυρετού. Μια άλλη θεωρία προτείνεται από την Katherine Hall της Νέας Ζηλανδίας, ανώτερη λέκτορα στην Ιατρική Σχολή Dunedin. Ένας παράγοντας που έχει προβληματίσει ιστορικούς και επιστήμονες είναι ότι το σώμα του Αλέξανδρου δεν αποσυντέθηκε για 6 ημέρες μετά το θάνατό του. Ωστόσο, η Hall υποστηρίζει ότι το σώμα του Αλέξανδρου δεν είχε αποσυντεθεί επειδή στην πραγματικότητα ήταν ακόμη ζωντανός. Η θεωρία της είναι ότι ο μεγάλος διοικητής είχε προσβληθεί από τη νευρολογική διαταραχή Σύνδρομο Guillain-Barré από μια κοινή λοίμωξη της εποχής. Το Guillain-Barré είναι μια νευρολογική διαταραχή που προκαλεί παράλυση σε όλο το σώμα, κάτι που θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τα κινητικά του νεύρα. «Έτσι ο Αλέξανδρος θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν ξαπλωμένος εκεί, ανίκανος να κουνήσει έναν μυ, και στην πραγματικότητα να ήταν ακόμα ζωντανός, επειδή δεν έπαιρναν σφυγμούς εκείνη τη στιγμή για να προσδιορίσουν αν οι άνθρωποι ήταν νεκροί», δηλώνει η Hall στο Greek Reporter. «Η θεωρία μου παρέχει στην πραγματικότητα μια λογική για το γιατί δεν αποσυντέθηκε. Και αυτό το ον, ότι στην πραγματικότητα δεν ήταν ακόμα νεκρός». 4. Οι δημιουργοί της «Αθηναίων Πολιτείας» «Αθηναίων Πολιτεία» είναι τίτλος που αποδίδεται σε δύο διαφορετικά έγγραφα της αρχαίας Ελλάδας, αρχικά συνδεδεμένα το ένα με τον Ξενοφώντα και τον άλλο με τον Αριστοτέλη. Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις, η συγγραφική ταυτότητα αμφισβητήθηκε και εξακολουθεί να συζητείται μέχρι σήμερα. Ενώ το παλαιότερο από τα δύο κείμενα πιστώθηκε αρχικά στον Ξενοφώντα, θεωρείται πλέον ότι δεν είναι δική του δουλειά, εν μέρει λόγω της πιθανής ημερομηνίας της σύνθεσης του που προηγείται των ώριμων χρόνων της γραφής του. Ο συγγραφέας του έργου περιγράφεται συχνά ως «Ψευδο-Ξενοφών», αλλά η ταυτότητα του ατόμου που έγραψε στην πραγματικότητα το έργο δεν έχει τεκμηριωθεί ποτέ. Το μεταγενέστερο έγγραφο θεωρείται ότι γράφτηκε από τον Αριστοτέλη, αλλά υπήρξε κάποια διαφωνία γι ‘αυτό, λόγω του ότι είναι πολύ διαφορετικό σε ύφος από τα άλλα έργα του. (in.gr) Γιατί η ελληνική σημαία έχει εννέα γραμμές και ποιος είναι ο συμβολισμός των χρωμάτων της;25/3/2024 Ο Σταυρός συμβολίζει την επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδος, την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία Γνωρίζετε ποιος είναι ο λόγος που η ελληνική σημαία έχει εννέα γραμμές και ποιος είναι ο συμβολισμός των χρωμάτων της; Η Εθνική Σημαία της Ελλάδος αποτελείται από εννέα ίσου πλάτους οριζόντιες, παράλληλες γραμμές, πέντε κυανές και τέσσερις λευκές, σε διαδοχή, έτσι ώστε η πρώτη και η τελευταία να είναι κυανές. Στο πάνω αριστερό τμήμα σχηματίζεται ένα κυανό τετράγωνο που καταλαμβάνει τις πέντε πρώτες γραμμές, μέσα στο οποίο υπάρχει λευκός σταυρός. Ο Σταυρός συμβολίζει την επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδος, την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ωστόσο, για την επιλογή των χρωμάτων της εθνικής σημαίας, του είδους και του σχήματος της, έχουν διατυπωθεί ποικίλες υποθέσεις, συνεπώς, οι επικρατέστερες εκδοχές είναι οι εξής: Α) Το κυανό χρώμα συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας που περιβάλλει τη χώρα μας. Β) Το λευκό συμβολίζει την αγνότητα του σκοπού των Ελλήνων και το κυανό υποδηλώνει τη θεϊκή παρέμβαση, αφού ο Θεός ενέπνευσε στο Έθνος την ιδέα να αναλάβει και να φέρει σε αίσιο πέρας έναν άνισο αλλά δίκαιο αγώνα. Γ) Τα χρώματα παραπέμπουν στη ναυτική βράκα (κυανό) και στη φουστανέλα (λευκό). Δ) Οι εννέα κυανές και λευκές οριζόντιες παράλληλες λωρίδες αντιπροσωπεύουν τις συλλαβές του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ» ή συμβολίζουν τη θάλασσα και τους κυματισμούς της. Όσον αφορά την τελευταία εκδοχή, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το εθνικό σύνθημα «Ελευθερία ή θάνατος» διαδόθηκε ευρύτερα στον ελλαδικό χώρο κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, οπότε και χρησιμοποιήθηκε ως πολεμική ιαχή, ενώ αναγραφόταν σε πολεμικές σημαίες του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων εναντίον του οθωμανικού ζυγού. Έτσι, το σύνθημα συνδέθηκε με την πεποίθηση ότι οι εννέα συλλαβές του, συνδέονται με τον αριθμό των λωρίδων που υπάρχουν στην ελληνική σημαία, με την λέξη «ε-λευ-θε-ρί-α» να συμπληρώνει τις πέντε γαλάζιες και τις λέξεις «ή θά-να-τος» να συμπληρώνουν τις τέσσερις λευκές λωρίδες. Παράλληλα, ο τύπος και τα χρώματα (κυανό και λευκό) της εθνικής σημαίας καθιερώθηκαν τον Ιανουάριο του 1822 στην Α΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου. Στις 15 Μαρτίου του ίδιου χρόνου το Εκτελεστικό Σώμα (Κυβέρνηση), που είχε αναλάβει την προσωρινή διοίκηση της Ελλάδας, όρισε με το Διάταγμα 540 τρεις τύπους σημαιών: μια σημαία ξηράς και δυο θαλάσσης, μια για το πολεμικό και μια για το εμπορικό ναυτικό. Η σημαία της ξηράς είχε σχήμα τετράγωνο, κυανό και έφερε έναν λευκό σταυρό που κάλυπτε όλη της την επιφάνεια. Οι σημαίες της θαλάσσης είχαν την ίδια μορφή που διαθέτει η σημερινή εθνική σημαία. Μοναδική διαφορά στη σημαία του εμπορικού ναυτικού ήταν η αντιστροφή των χρωμάτων (κυανό αντί λευκού) στη θέση του σταυρού. Η σημαία των εμπορικών πλοίων εξομοιώθηκε με εκείνη των πολεμικών το 1828, όταν αναγνωρίστηκε ότι τα εμπορικά πλοία είχαν λάβει μέρος στον αγώνα ως πολεμικά. Η εθνική σημαία τροποποιήθηκε έκτοτε αρκετές φορές, κυρίως ως συνέπεια των πολιτειακών μεταβολών, χωρίς όμως να μεταβληθεί ριζικά. Το 1833 προστέθηκε στις σημαίες του στρατού ξηράς και του πολεμικού ναυτικού ο βαυαρικός θυρεός ο οποίος διατηρήθηκε μέχρι την ανατροπή του Όθωνα τον Οκτώβριο του 1862. Με την άφιξη του Γεωργίου Α΄ το 1863 περιελήφθη στις σημαίες των ανωτέρω σωμάτων το στέμμα το οποίο παρέμεινε μέχρι τη μεταπολίτευση του 1924. Από το 1864 η σημαία για τα τάγματα Πεζικού αποτελείτο από μεταξωτό ύφασμα που έφερε τριγύρω χρυσά κρόσσια και στο κέντρο του λευκού σταυρού την εικόνα του προστάτη της, Αγίου Γεωργίου. Οι πολεμικές σημαίες που ισχύουν σήμερα είναι για το ναυτικό η εθνική σημαία, και για το στρατό ξηράς και την πολεμική αεροπορία ο τύπος της ορθογώνιας κυανής με το λευκό σταυρό που εκτείνεται μέχρι τις πλευρές της χωρίζοντάς την σε τέσσερα ίσα τμήματα. Στο κέντρο του σταυρού, η σημαία του στρατού ξηράς φέρει την εικόνα του Αγίου Γεωργίου, η δε σημαία της αεροπορίας την εικόνα του Αρχάγγελου Μιχαήλ.
«Σε αυτή την περίπτωση, το φυλαχτό ήταν τοποθετημένο μέσα σε έναν τάφο, κοντά στο κεφάλι του ατόμου που ήταν θαμμένο»
Ένα ασημένιο φυλαχτό είναι ένα από τα τελευταία πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν στην Βουλγαρία κατά τις ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο Ντελτούμ Ντεμπέλτ, στο νοτιοανατολικό τμήμα του δήμου Σρέντετς. Πιστεύεται ότι το φυλαχτό είναι η παλαιότερη απόδειξητου χριστιανισμού στα βουλγαρικά εδάφη. Το φυλαχτό ήταν τοποθετημένο μέσα σε έναν τάφο Μετά την αποκατάσταση και την ανάλυση της επιγραφής του, θα τοποθετηθεί στο μουσείο, τόνισε στο βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων (BTA) η επιμελήτρια του μουσείου Ντόρα Τοντορόβα. “Οι Πρωτοχριστιανοί ήταν προσεκτικοί να μην τους αναγνωρίζουν και χρησιμοποιούσαν διάφορα σύμβολα αναφοράς στον Χριστό. Σε αυτή την περίπτωση, το φυλαχτό ήταν τοποθετημένο μέσα σε έναν τάφο, κοντά στο κεφάλι του ατόμου που ήταν θαμμένο…“, εξήγησε η Τοντορόβα. Τι έδειξε η χρονολόγηση του φυλαχτού Η Τοντορόβα ανέφερε ότι η ανάλυση και η χρονολόγηση του φυλαχτού έγινε από έναν από τους καλύτερους ειδικούς στην επιγραφολογία στην Ευρώπη, τον Δρ Νικολάι Σαράνκοφ. Στην ανάλυσή του, ο Σαράνκοφ υποστηρίζει ότι η χρονολόγηση του φυλαχτού το καθιστά το αρχαιότερο χριστιανικό αντικείμενο με την παλαιότερη αναφορά στον Χριστό που βρέθηκε ποτέ στην επικράτεια της Βουλγαρίας. Πρωτοχριστιανική περίοδος ονομάζεται η χρονική περίοδος μεταξύ της Ανάστασης του Ιησού Χριστού γύρω στο 30 μ.Χ. και της Πρώτης Συνόδου της Νικαίας το 325 μ.Χ. Η πρώτη περίοδος κατά τη διάρκεια της ζωής των Αποστόλων (λέγεται και αποστολική περίοδος) περιλαμβάνει τους πρώτους Ιουδαίους που προσηλυτίστηκαν από τους Αποστόλους και κυρίως από τον Παύλο που επιτέλεσε τεράστιο έργο στη διάδοση του χριστιανισμού. Μήνυμα στήριξης και αλληλεγγύης στα παιδιά που παλεύουν με τον καρκίνο έστειλαν 14 μαθήτριες, 11 του Δημοτικού και τρεις του Γυμνασίου, κόβοντας τα μαλλιά τους, σε εκδήλωση που οργανώθηκε στο ΙΣΤ’ Δημοτικό Λεμεσού – Ζακακίου «Πολύκαρπου Βλάχου»
Το λογότυπο για τα 20χρονα της ένταξης της Κύπρου στην ευρωπαϊκή οικογένεια παρουσιάστηκε χθες στο Προεδρικό Μέγαρο κατά τη διάρκεια του δείπνου που παρέθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης προς τιμήν του Προέδρου της Γερμανίας κ. Frank-Walter Steinmeier, ο οποίος πραγματοποιεί διήμερη επίσημη επίσκεψη στην Κύπρο. Το λογότυπο, το οποίο έχει δημιουργηθεί από το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, θα αποτελέσει το κυρίαρχο στοιχείο της οπτικής ταυτότητας όλων των εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο πλαίσιο των εορτασμών για τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) την 1η Μαΐου 2024. Όπως είναι διακριτό, το λογότυπο έχει έναν μοντέρνο, λιτό σχεδιασμό. Το αριστερό μισό του σχεδίου καταλαμβάνεται από τα αρχικά «EU» (τα αρχικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης - European Union στα αγγλικά) σε μπλε χρώμα, το οποίο συμβολίζει το κυρίαρχο χρώμα της σημαίας της ΕΕ. Το δεξί μισό του σχεδίου χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πάνω μέρος αναγράφεται ο αριθμός «20» και στο κάτω η λέξη «CYPRUS» (Κύπρος) με τα χρώματα της σημαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο αριθμός «20» είναι γραμμένος με πορτοκαλί χρώμα που συμβολίζει τον χαλκό που υπήρχε σε αφθονία στο νησί, ενώ η λέξη «CYPRUS» είναι γραμμένη με το πράσινο των κλάδων ελαίας που συμβολίζει την ειρήνη. Κατά την πρόποσή του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφερόμενος στην επέτειο των εικοσάχρονων της ένταξης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΕΕ, μεταξύ άλλων, είπε: «Φέτος συμπληρώνουμε 20 χρόνια από την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ΕΕ. Η επέτειος αυτής, καθώς και η επίσκεψη του Προέδρου της Γερμανίας αποτελούν μια ευκαιρία για να γιορτάσουμε την ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. Να αναλογιστούμε όλα όσα έχουμε επιτύχει από κοινού αυτά τα 20 χρόνια, ενισχύοντας την ένωσή μας και να θέσουμε νέους στόχους για το μέλλον, προκειμένου να εκπληρώσουμε το κοινό μας όραμα για μια ακόμα πιο ισχυρή και ολοκληρωμένη ΕΕ». Οι διοργανωτές του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου απέκλεισαν πέντε πολιτικούς του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) από το γκαλά των εγκαινίων της επόμενης εβδομάδας στη γερμανική πρωτεύουσα, επικαλούμενοι πρόσφατες αναφορές σχετικά με τα φημολογούμενα σχέδια μαζικών απελάσεων του AfD. Το 2019, ο τότε διευθυντής της Berlinale, Dieter Kosslick, είχε καλέσει ρητά όλα τα μέλη του AfD να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ, παροτρύνοντάς τα να δουν μια ταινία για την πραγματικότητα της ζωής στο γκέτο της Βαρσοβίας «Ιδιαίτερα υπό το φως των αποκαλύψεων που έγιναν τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με ρητά αντιδημοκρατικές θέσεις μελών του AfD, είναι σημαντικό για εμάς – ως Berlinale και ως ομάδα – να πάρουμε μια ξεκάθαρη θέση υπέρ μιας ανοιχτής δημοκρατίας», δήλωσαν οι Mariëtte Rissenbeek και Carlo Chatrian, οι διευθυντές του φεστιβάλ κινηματογράφου, το οποίο είναι γνωστό ως Berlinale. «Ως εκ τούτου, στείλαμε σήμερα επιστολή σε όλους τους προηγουμένως προσκεκλημένους πολιτικούς του AfD και τους ενημερώσαμε ότι δεν είναι ευπρόσδεκτοι στην Berlinale». Mαζικές απελάσεις σε περίπτωση που το κόμμα έρθει στην εξουσία;Ο πρόεδρος του AfD στο Βερολίνο και ο εκπρόσωπός του για θέματα πολιτισμού είχαν προηγουμένως προσκληθεί να παρευρεθούν στην εναρκτήρια βραδιά του φεστιβάλ στο πλαίσιο μιας τυπικής πρόσκλησης προς 100 βουλευτές του Βερολίνου από όλο το κομματικό φάσμα. Ενώ η συμπερίληψη του AfD σε αυτές τις προσκλήσεις δεν έχει αποδειχθεί αμφιλεγόμενη στις προηγούμενες διοργανώσεις του φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, η φετινή Berlinale ανοίγει μια έντονη συζήτηση σχετικά με το κατά πόσον η αυξημένη ριζοσπαστικοποίηση του αντιμεταναστευτικού κόμματος – και η παράλληλη άνοδος στις δημοσκοπήσεις – αποτελεί θεμελιώδη απειλή για το δημοκρατικό πολίτευμα της Γερμανίας. Το φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης μετά τις Κάννες και τη Βενετία, ξεκινά την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Small Things Like These Η αντιπαράθεση πυροδοτήθηκε από δημοσιεύματα του περασμένου μήνα σχετικά με μια μυστική συνάντηση στην οποία πολιτικοί του AfD και νεοναζί εξτρεμιστές συζήτησαν ένα «γενικό σχέδιο» για μαζικές απελάσεις σε περίπτωση που το κόμμα έρθει στην εξουσία. Το AfD δεν αρνήθηκε ότι η απομάκρυνση Γερμανών πολιτών συζητήθηκε σε αυτές τις συναντήσεις, αλλά απλώς επέμεινε ότι δεν είχαν τεθεί σοβαρά υπό συζήτηση. «Θα πληρώσω το εισιτήριο για τον καθένα τους» Την περασμένη εβδομάδα, μια ανοιχτή επιστολή που υπογράφηκε από περισσότερους από 200 επαγγελματίες του κινηματογράφου, κυρίως από τη γερμανική βιομηχανία, εξέφρασε τη διαφωνία της ενάντια στην πρόσκληση του AfD να παρευρεθεί στο γκαλά έναρξης, λέγοντας ότι αυτό ήταν «ασύμβατο» με τη δέσμευση του φεστιβάλ να είναι ένας τόπος «ενσυναίσθησης, ευαισθητοποίησης και κατανόησης». Μέχρι την προηγούμενη Πέμπτη, οι διοργανωτές της Berlinale είχαν επιμείνει στην απόφαση τους και είχαν λάβει την υποστήριξη της ομοσπονδιακής επιτρόπου για τον πολιτισμό της Γερμανίας, της πολιτικού των Πρασίνων Claudia Roth. Εκπρόσωπος της Roth δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η πρόσκληση ήταν «σύμφωνη με τη δημοκρατική πρακτική και τον σεβασμό της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προς το κοινοβούλιο και τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του». Το 2019, ο τότε διευθυντής της Berlinale, Dieter Kosslick, είχε καλέσει ρητά όλα τα μέλη του AfD να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ, παροτρύνοντάς τα να δουν μια ταινία για την πραγματικότητα της ζωής στο γκέτο της Βαρσοβίας. «Θα πληρώσω το εισιτήριο για τον καθένα τους», δήλωσε ο Kosslick, ο οποίος τότε είχε επαινεθεί ευρέως για τα σχόλιά του. Το φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης μετά τις Κάννες και τη Βενετία, ξεκινά την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου με την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας Small Things Like These, που βασίζεται στο ιστορικό μπεστ σέλερ της Ιρλανδής συγγραφέως Κλερ Κίγκαν. Με πληροφορίες από Guardian | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Η εκτελεστική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου Mariette Rissenbeek και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου Carlo Chatrian παραχωρούν συνέντευξη Τύπου ενόψει του 74ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Berlinale στο Βερολίνο, Γερμανία, 22 Ιανουαρίου 2024. REUTERS/Liesa Johannssen Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι μαζί σας στην 34η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Κύπρου. Σύμφωνα με την πρόσκληση, βρίσκομαι εδώ υπό την ιδιότητά μου ως Επιτρόπος Περιβάλλοντος. Διατηρώ, όμως, την ταυτότητά μου, του Αρχιτέκτονα και Μηχανικού Περιβάλλοντος, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει το επάγγελμα, ή καλύτερα το λειτούργημά μας, σε όλα όσα μας περιβάλλουν, στον αστικό ιστό, στους οικισμούς της υπαίθρου, στη φύση, στο παραδοσιακά ανθρωπογενές τοπίο, στην κοινωνία, στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Οι μελέτες και τα οράματά μας δεν μένουν στο μυαλό ή στο χαρτί. Οι ευθύνες μας είναι μεγάλες, όσο και η ικανοποίηση της δημιουργίας. Τα έργα μας διαμορφώνουν τον χώρο στον οποίο ζούμε, τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, κινούμαστε, επηρεάζοντας απόλυτα τον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε με το περιβάλλον γύρω μας. Ο ρόλος, λοιπόν, της αρχιτεκτονικής είναι πρωταγωνιστικός. Η κλιματική κρίση αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους αρχιτέκτονες, και για τους Μηχανικούς Περιβάλλοντος φυσικά. Μπορεί να μην είμαστε μέρος του προβλήματος αλλά σίγουρα μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης με τα έργα και τους σχεδιασμούς μας. Η πράσινη/βιώσιμη ανάπτυξη, η κυκλική οικονομία, η ανάγκη για τη διατήρηση και την ενίσχυση της βιοποικιλότητας, η προστασία και η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς (κτιστής και άυλης), η αποφυγή της σφράγισης της γης, η φυσική ανάπλαση του τοπίου, η βιοκλιματική αρχιτεκτονική και η χρήση αειφόρων υλικών, μαζί με σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες αλλά και η φυσική δόμηση, χρειάζεται να καταστούν προτεραιότητές μας με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των σχεδιασμών μας. Ωστόσο, θα ήθελα να προσθέσω ότι η βιώσιμη αρχιτεκτονική υπερβαίνει την τεχνική διάσταση, και ενσωματώνει σε ένα ενιαίο πλαίσιο την περιβαλλοντική ευαισθησία και κουλτούρα αλλά και έναν κοινωνικό ρόλο. Κάθε βιώσιμο αρχιτεκτονικό έργο καλείται να αποτελέσει αντικείμενο μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης, που καθιστά κάθε τεχνική επιλογή μας μέρος της ευρύτερης προσπάθειας για ενεργή κοινωνική συμμετοχή και περιβαλλοντική ευθύνη. Η όλη φιλοσοφία της βιώσιμης αρχιτεκτονικής δεν περιορίζεται στην κατασκευή οικοδομών με ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα αλλά, παράλληλα, διαμορφώνει και παρουσιάζει έμπρακτα έναν τρόπο ζωής και στάσης κατά της κλιματικής κρίσης. Από τη θέση μου, της Επίτροπου Περιβάλλοντος, προσβλέπω στην αγαστή συνεργασία με τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Κύπρου καθώς και με το Επιστημονικό Τεχνικό Επιμελητήριο Κύπρου (ΕΤΕΚ), και στις παρεμβάσεις τους που διαχρονικά έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να καθοριστούν πολιτικές αποφάσεις και να αντιμετωπιστούν διάφορα ζητήματα που άπτονται του τομέα της αρχιτεκτονικής, της μηχανικής και του πολεοδομικού σχεδιασμού. Εύχομαι καλή συνέχεια και επιτυχία στην 34η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου. Ευχαριστώ. Ιερομάρτυρας της Χριστιανοσύνης. Στις πηγές αναφέρεται και ως Χαράλαμπος, όπως έχει επικρατήσει να αναφέρεται, και ως Χαραλάμπιος. Η μνήμη του εορτάζεται σε Ανατολή και Δύση στις 10 Φεβρουαρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσοι και όσες φέρουν τα ονόματα Χαραλάμπης, Χαραλαμπία και Χαρίλαος.
Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’ 1384/24/04/2017).
Η Τζώρτζια Κουβαράκη υποδύεται την «Χριστίνα Σέκερη» στη νέα επιτυχημένη σειρά του MEGA «Famagusta». Πρόκειται για τον ρόλο της Κοραλίας Καραντή σε νεαρή ηλικία τo καλοκαίρι του 1974 στην Αμμόχωστο, κατά την τουρκική εισβολή.
Τότε, η νεαρή Χριστίνα τρέχει πανικόβλητη με το μωρό της στην αγκαλιά για να σωθεί από τους τουρκικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς. Το ωστικό κύμα μιας βόμβας που σκάει πολύ κοντά της, την ρίχνει στο έδαφος και χάνει τις αισθήσεις της και κάποια γυναίκα της παίρνει το μωρό. «Η σκηνή της εισβολής ήταν από τα πιο ωραία γυρίσματα που έχω κάνει. Τη στιγμή που πέφτω στο έδαφος, είχαν βάλει ένα στρώμα για να μην χτυπήσω. Ο Αντρέας Γεωργίου μου κρατούσε το χέρι για να πεσώ σιγά-σιγά. Στις πρόβες και στις λήψεις που πέφτω είχαμε μια κούκλα και όχι το μωρόν. Στα γυρίσματα το αληθινό μωρό ήταν εξαιρετικό, δεν μας δημιούργησε κανένα θέμα. Του μιλούσα ψιθυριστά και ήταν πολύ ήρεμο». Η σκηνή της εισβολής Όπως αποκάλυψε, η σκηνή της εισβολής χρειάστηκε μια ολόκληρη μέρα για να γυριστεί και η συγκεκριμένη μέρα ήταν δύσκολη καθώς είχε αρκετή ζεστή κι ένιωθε μια δυσφορία που την βοηθούσε για να αισθανθεί τις συνθήκες. «Στη σκηνή υπήρχαν άνθρωποι από την Κύπρο που είχαν ζήσει την εισβολή. Η κραυγή μιας γυναίκας έχει αποτυπωθεί στη μνήμη μου. Η γυναίκα αυτή ήρθε μετά το γύρισμα με δάκρυα στα μάτια και μας είπε ‘’εμείς το ζήσαμε αυτό’’. Ο Αντρέας Γεωργίου πριν ξεκινήσουμε μια σκηνή μας έδειχνε στιγμιότυπα ή έβαζε κάποια μουσική για να μπούμε μέσα στο κλίμα. Ο Αντρέας Γεωργίου ήρθε και μου μίλησε για το πόσο ανατριχιαστικό είναι να ακούς κάθε χρόνο τις σειρήνες». Όπως είπε, στη σκηνή της γέννας είχαν ένα μωράκι 20 ημέρων που ήταν πολύ γλυκό και ήρεμο. «Παραλίγο να λιποθυμήσω από την ένταση στη σκηνή της γέννας. Η στιγμή που αγκαλιάζω το μωρό ήταν πολύ συγκινητική και μου θύμισε τις στιγμές που πήρα το δικό μου μωρό για πρώτη φορά αγκαλιά. Μια από τις πιο έντονες σκηνές είναι στο νοσοκομείο που έρχεται ο άντρας μου και έχω χάσει το μωρό. Με τον ανδρεία Χρυσάνθου έχουμε πολύ καλή χημεία, είμαι χαρούμενη που είναι ο άντρας μου στην σειρά. Στη σκηνή της γνωριμίας μας θυμάμαι το χορό που μας έδειξαν οι χορευτές και περάσαμε πολύ όμορφα. Σαν μητέρα ταυτίζομαι με την ηρωίδα μου που έχει χάσει το μωρό της. Δυσκολεύτηκα στη σκηνή που φεύγει ο άντρας μου για τον πόλεμο γιατί δεν έχω ζήσει κάτι τέτοιο». SOURCE:IN.GR Δείτε το σχετικό βίντεο: Στο Ράδιο Πρώτο φιλοξενήθηκε ο θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού, ο οποίος μίλησε για την άφιξη της Αγίας Ζώνης στην Κύπρο, αλλά και για τον λόγο που δεν θα μεταφερθεί στην Αρχιεπισκοπή.
Άγημα της στρατονομίας απέδωσε τιμές στην Αγία Ζώνη. Με την άφιξη της Αγίας Ζώνης στην αίθουσα επισήμων εψάλη δέηση.
Την πικρία της για το ότι ο Δήμος Παραλιμνίου δεν έκανε τίποτα για να τιμήσει την μνήμη της Κυριακούς Πελαγίας για την προσφορά της, εξέφρασε η εγγονή της Σόλια Πελαγία μιλώντας στο Ήρθε κι Έδεσε.
Διάσημος καλλιτέχνης παρουσίασε την αφίσα προώθησης της Μεγάλης Εβδομάδας στη Σεβίλλη και προκάλεσε αντιδράσεις.
Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στην Ισπανία μια αφίσα του Χριστού για την προώθηση της εβδομάδας των εορτασμών του Πάσχα στη Σεβίλλη, σχεδιασμένη από τον καλλιτέχνη Salustiano Garcia. Οργισμένοι πολίτες, καταγγέλλουν την αφίσα για «ανάρμοστη απεικόνιση της ιερής μορφής του Ιησού». Η αφίσα δείχνει τον Χριστό μετά την Ανάστασή του, να στέκεται ημίγυμνος μπροστά σε ένα κόκκινο φόντο, με το κάτω μέρος του σώματός του να καλύπτεται από ένα λευκό πανί. «Για να δεις τη σεξουαλικότητα στην εικόνα μου για τον Χριστό, πρέπει να είσαι τρελός» Δείχνει «τη λαμπερή πλευρά της Μεγάλης Εβδομάδας» με το «αγνό ύφος αυτού του διάσημου ζωγράφου», είπε το Συμβούλιο Αδελφοτήτων και Συντεχνιών που διοργανώνει τις κύριες εκδηλώσεις της εβδομάδας του Πάσχα στη πόλη του ισπανικού Νότου. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι κατήγγειλαν την αφίσα ως «σεξουαλική». «Είναι απόλυτη ντροπή και παρέκκλιση», έγραψε η υπερσυντηρητική καθολική IPSE, η οποία λέει ότι καλλιεργεί τον «σεβασμό για τα χριστιανικά σύμβολα» και αντιτίθεται μεταξύ άλλων στις αμβλώσεις. Πολλοί ζήτησαν από τον δημιουργό να εκφράσει δημόσια συγγνώμη για μια αφίσα που δεν είναι σε καμία περίπτωση στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας. Ο Javier Navarro του συντηρητικού κόμματος Vox προσχώρησε στις φωνές της αποδοκιμασίας, λέγοντας ότι η αφίσα «προσπάθησε να προκαλέσει» και δεν προωθούσε τον στόχο «να ενθαρρύνει τους πιστούς να συμμετάσχουν στη Μεγάλη Εβδομάδα στη Σεβίλλη» σε σχόλιά του στο X (πρώην Twitter) Ο καλλιτέχνης είπε στην εφημερίδα ABC ότι η απεικόνιση του Χριστού, η οποία βασίστηκε σε μια εικόνα του γιου του, ήταν «ευγενική, κομψή και όμορφη» και δημιουργήθηκε με «βαθύ σεβασμό». «Για να δεις τη σεξουαλικότητα στην εικόνα μου για τον Χριστό, πρέπει να είσαι τρελός», είπε, επιμένοντας ότι δεν υπήρχε «τίποτα» στον πίνακα του που «δεν έχει ήδη αναπαρασταθεί σε έργα τέχνης που χρονολογούνται εκατοντάδες χρόνια πίσω». «Οι άνθρωποι που μίλησαν άσχημα για το έργο μου (…) χρειάζονται λίγη καλλιτεχνική κουλτούρα», είπε ειρωνικά ο 52χρονος καλλιτέχνης. Τα έργα του εκτίθενται σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο. Ο Juan Espadas, ηγέτης του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος της Ισπανίας, υπερασπίστηκε αμέσως το έργο τέχνης, καταγγέλλοντας τις «εκφράσεις ομοφοβίας και μίσους» και λέγοντας ότι συνδυάζει την «παράδοση και τον νεοτερισμό» της περιοχής.
«Τι είναι πιο σημαντικό; Η τέχνη ή το δικαίωμα στην υγιεινή και βιώσιμη τροφή;» φώναζαν οι δυο τους.
Δύο γυναίκες, αυτοαποκαλούμενες ακτιβίστριες του κλίματος, εισήλθαν στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και πέταξαν κάτι που έμοιαζε με τοματόσουπα επάνω στον πίνακα της Μόνα Λίζα, το διασημότερο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Οι δυο τους έπειτα πέρασαν κάτω από την προστατευτική μπάρα και στάθηκαν μπροστά στο βανδαλισμένο έργο. Στη συνέχεια, η μία έβγαλε το σακάκι της και αποκάλυψε το λευκό μπλουζάκι που φορούσε με το όνομα της ομάδας οικολόγων «Riposte Alimentaire» γραμμένη με μαύρα κεφαλαία γράμματα. Ο πίνακας προστατεύεται από αλεξίσφαιρο τζάμι Οι δύο γυναίκες ζητούσαν το δικαίωμα σε «υγιεινά και βιώσιμα τρόφιμα», δήλωσε δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων. «Τι είναι πιο σημαντικό; Η τέχνη ή το δικαίωμα στην υγιεινή και βιώσιμη τροφή; Το αγροτικό μας σύστημα είναι άρρωστο» φώναξαν οι δυο τους. Το διάσημο έργο το οποίο αγόρασε ο βασιλιάς Φραγκίσκος της Γαλλίας το 1518 και εκτίθεται στο Λούβρο είχε δεχθεί ανάλογη επίθεση τον Μάιο του 2022. Ευτυχώς ο πίνακας προστατεύεται με ειδικό αλεξίσφαιρο τζάμι και δεν προβλέπεται η επίθεση να έχει προκαλέσει ζημιά στο έργο τέχνης που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.
Καλλιτέχνης καταγγέλλει ότι δέχτηκε «σεξουαλική επίθεση» σε περφόρμανς της Μαρίνα Αμπράμοβιτς24/1/2024 Ο Τζον Μποναφέντε, ένας από τους καλλιτέχνες που «επανεκτέλεσαν» το έργο της Αμπράμοβιτς, ισχυρίζεται ότι δέχθηκε επτά φορές σεξουαλική επίθεση κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της. Ο Τζον Μποναφέντε, ένας καλλιτέχνης που ήταν ένας από τους «reperformers» που συμμετείχαν στη θρυλική αναδρομική έκθεση της Μαρίνα Αμπράμοβιτς το 2010 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (MoMA), The Artist Is Present, υποβάλλει μήνυση κατά του μουσείου, υποστηρίζοντας ότι ευθύνεται για επτά περιστατικά σεξουαλικής επίθεσης που φέρεται να βίωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίας του εκεί. Στην καταγγελία, ο Μποναφέντε αναφέρει ότι οι εμπειρίες αυτές του προκάλεσαν «συναισθηματική δυσφορία και έβλαψαν ουσιαστικά την ψυχική υγεία του, την εικόνα του σώματος του και την καριέρα του» Σύμφωνα με την αγωγή του Μποναφέντε, η οποία κατατέθηκε τη Δευτέρα (22 Ιανουαρίου) στο ανώτατο δικαστήριο της πολιτείας της Νέας Υόρκης, τα καταγγελλόμενα περιστατικά έλαβαν όλα χώρα ενώ ο ίδιος παρουσίαζε το έργο Imponderabilia (1977), ένα έργο που περιλαμβάνει έναν άνδρα και μια γυναίκα περφόρμερ που στέκονται απολύτως ακίνητοι και γυμνοί στις δύο πλευρές μιας στενής πόρτας. Οι σεξουαλικές επιθέσεις και η εκπαίδευση σε κατοικία της ΑμπράμοβιτςΚατά τη διάρκεια της έκθεσης του MoMA και άλλων παρουσιάσεων του Imponderabilia -συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης έκθεσης της Αμπράμοβιτς στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου- οι επισκέπτες παροτρύνονται να περάσουν ανάμεσα από τους performers, γεγονός που συχνά οδηγεί σε τυχαία σωματική επαφή μεταξύ των επισκεπτών και των γυμνών performers. Σύμφωνα με την καταγγελία του Μποναφέντε, δέχθηκε επτά φορές σεξουαλική επίθεση από πέντε διαφορετικούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια της παράστασης Imponderabilia. Η αγωγή αναφέρει ότι οι γυναίκες ερμηνεύτριες του έργου, καθώς και ερμηνεύτριες που συμμετείχαν σε άλλα μέρη της έκθεσης, υπήρξαν επίσης θύματα σεξουαλικής επίθεσης και «μη συναινετικού σεξουαλικού αγγίγματος σε σταθερή βάση». Συγκεκριμένα, οι άνδρες ερμηνευτές της Imponderabilia υποβλήθηκαν σε αγγίγματα των γεννητικών οργάνων, υποστηρίζει η αγωγή, ενώ οι γυναίκες ερμηνευτές όχι, αν και υπέστησαν άλλες μορφές μη συναινετικής σεξουαλικής επαφής Σύμφωνα με την καταγγελία του Μποναφέντε, ο ίδιος και περίπου 35 άλλοι ερμηνευτές που είχαν προσληφθεί από το MoMA για το έργο έλαβαν μέρος σε μια πενθήμερη διαδικασία εκπαίδευσης σε μια ιδιωτική κατοικία που ανήκε στην Αμπράμοβιτς στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης γύρω στο καλοκαίρι του 2009. Στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, οι συμμετέχοντες «υποχρεώθηκαν, μεταξύ άλλων αυστηρών πρακτικών, να νηστεύουν, να τηρούν απόλυτη σιωπή, να απέχουν από τη σεξουαλική δραστηριότητα και να μην χρησιμοποιούν τρεχούμενο νερό βρύσης για να κάνουν μπάνιο, σύμφωνα με την καταγγελία. Για τον Μποναφέντε, το συμπέρασμα από την εκπαίδευση ήταν ότι ο ίδιος και οι άλλοι καλλιτέχνες «έπρεπε να το «αντέξουν», ανεξάρτητα από τις παραβατικές συμπεριφορές που θα μπορούσαν να συμβούν κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής παράστασης». Το ασεβές «Κοίτα αλλά μην αγγίζεις» Παρόλα αυτά, η αγωγή αναφέρει ότι το MoMA προσέλαβε τελικά έναν «διευθυντή σκηνής» και, περίπου ένα μήνα μετά την έναρξη της παράστασης, δημιούργησε ένα εγχειρίδιο που περιέγραφε ένα σύστημα για να «ειδοποιεί το προσωπικό του MoMA εάν ήταν θύματα μη συναινετικού αγγίγματος ή σεξουαλικού αγγίγματος ή εάν ένιωθαν ότι κινδύνευαν». Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Μποναφέντε κατήγγειλε τέσσερις από τις πέντε φερόμενες σεξουαλικές επιθέσεις στο προσωπικό του MoMA, το οποίο με τη σειρά του απομάκρυνε τους δράστες. Ένας από αυτούς ήταν εταιρικό μέλος του μουσείου, σύμφωνα με την καταγγελία, και μετά την επίθεση φέρεται να του ανακλήθηκε η ιδιότητα του μέλους. Στην καταγγελία, ο Μποναφέντε αναφέρει ότι οι εμπειρίες αυτές του προκάλεσαν «συναισθηματική δυσφορία και έβλαψαν ουσιαστικά την ψυχική υγεία του, την εικόνα του σώματος του και την καριέρα του». Η καταγγελία υποστηρίζει επίσης ότι οι φερόμενες επιθέσεις εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου της Νέας Υόρκης για την προστασία από τη βία λόγω φύλου, καθώς όλοι οι φερόμενοι ως δράστες ήταν άνδρες και ο Μποναφέντε ήταν θύμα επιθέσεων με βάση το φύλο. Συγκεκριμένα, οι άνδρες ερμηνευτές της Imponderabilia υποβλήθηκαν σε αγγίγματα των γεννητικών οργάνων, υποστηρίζει η αγωγή, ενώ οι γυναίκες ερμηνευτές όχι, αν και υπέστησαν άλλες μορφές μη συναινετικής σεξουαλικής επαφής. Παρόμοιες κατηγορίες που αφορούσαν τους ερμηνευτές της Αμπράμοβιτς και τους επισκέπτες του MoMA απασχόλησαν τον Τύπο εκείνη την εποχή, με ασεβείς τίτλους όπως «Κάποιοι στο MoMA δείχνουν να ξεχνούν το «Κοίτα αλλά μην αγγίζεις». Ακόμα κι έτσι, ελάχιστες τροποποιήσεις έγιναν στην έκθεση, πέρα από την πρόσληψη ενός διευθυντή σκηνής και τη σύνταξη ενός εγχειριδίου. Με πληροφορίες από The Art Newspaper Photo: ROYAL ACADEMY OF ARTS Φωτογραφία: Royal Academy of Arts, London / David Parry | Μαρίνα Αμπράμοβιτς | Imponderabilia, 1977/2023 Ζωντανή παράσταση από την Rowena Gander και τον Kieram Corrin Mitchell, 60 λεπτά Είναι με ιδιαίτερη τιμή που συμμετέχω στη σημερινή εκδήλωση για να εγκαινιάσουμε μια παραγωγή, η οποία συμπίπτει με τα πενηντάχρονα της τουρκικής εισβολής του 1974. Και αν για κάποιους, πολύ λίγους, το «Δεν Ξεχνώ» έχει ξεθωριάσει, στην Κύπρο 50 χρόνια μετά υπάρχουν ακόμη πρόσφυγες, εγκλωβισμένοι, αγνοούμενοι. Και η παραγωγή – και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Κούλη Νικολάου και τον Ανδρέα Γεωργίου – έρχεται ακριβώς να ενισχύσει τις προσπάθειές μας να μην ξεχάσουμε ποτέ, διότι υπάρχουν σήμερα ακόμη πρόσφυγες, εγκλωβισμένοι, αγνοούμενοι, υπάρχουν πολλοί συμπατριώτες μας που υποφέρουν ακόμη από τη συνεχιζόμενη κατοχή, αλλά την ίδια στιγμή δεν είναι μόνο το να θυμηθούμε. Την ίδια στιγμή η παραγωγή δείχνει προς όλους μας, ιδιαίτερα σε εμάς που βρισκόμαστε σε αυτή τη συγκυρία στα ηνία του κράτους, την υποχρέωση και την ευθύνη μας να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν, έτσι ώστε η φετινή μαύρη επέτειος να είναι και η τελευταία, αφού μέσα από τις προσπάθειες που φαίνεται να ξεκινούν με τον διορισμό μιας νέας προσωπικής απεσταλμένης του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών δημιουργείται ένα νέο «παράθυρο» ευκαιρίας, χωρίς να παραγνωρίζω τις δυσκολίες, τις προκλήσεις, τα προβλήματα. Είμαι εδώ, είμαστε εδώ μαζί με την πολιτική ηγεσία του τόπου για να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας και να επανενώσουμε τον τόπο μας. Για αυτό θέλω να πω προς όλους τους συντελεστές αυτής της παραγωγής ότι η δική σας προσπάθεια έρχεται να ενωθεί με τις δικές μας προσπάθειες και θέλω να ξέρετε ότι, αν μας επιτρέπετε φυσικά, θα θέλαμε αυτή την παραγωγή να τη συμπεριλάβουμε στις σεμνές τελετές που θα γίνουν το 2024 με αφορμή τα τραγικά γεγονότα.
Οι αρχαιολογικοί χώροι της νήσου της Μερόης, όπου εξαπλώθηκαν οι μάχες στο Σουδάν, ήταν η έδρα του βασιλείου των Κους, σύμφωνα με την UNESCO.
Η UNESCO τόνισε χθες Παρασκευή πως είναι «βαθιά ανήσυχη» εξαιτίας του ότι οι μάχες στο Σουδάν εξαπλώθηκαν στη νήσο της Μερόης (φωτογραφία, επάνω, από την UNESCO) , στην οποία βρίσκονται τρεις αρχαιολογικοί χώροι που αποτελούν μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς της ανθρωπότητας, καλώντας τα αντιμαχόμενα μέρη να μην τους «βάλουν στο στόχαστρο», ούτε να τους «χρησιμοποιήσουν για στρατιωτικούς σκοπούς». Η Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Επιμορφωτική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών, με έδρα το Παρίσι, απαίτησε στην ανακοίνωση Τύπου την οποία έδωσε στη δημοσιότητα χθες «όλα» τα εμπλεκόμενα μέρη να «τηρήσουν πλήρως το διεθνές δίκαιο», το οποίο ορίζει πως τέτοιοι χώροι «δεν πρέπει να στοχοποιούνται, ούτε να χρησιμοποιούνται για στρατιωτικούς σκοπούς». «Υψηλός κίνδυνος» να διαπραχθούν «λεηλασίες» Λαμβανομένου υπόψη του «υψηλού κινδύνου» να διαπραχθούν «λεηλασίες», η Ουνέσκο κάλεσε ταυτόχρονα να «επαγρυπνούν» σε διεθνές επίπεδο «οι δυνάμεις επιβολής της τάξης, παράγοντες της αγοράς τέχνης και όλοι οι επαγγελματίες του πολιτισμού», ώστε αντίστοιχα να εμποδίσουν και να μη συμμετάσχουν στη διακίνηση αρχαιοτήτων που πιθανόν εκλάπησαν από τη Μερόη. Την Τρίτη, η ΜΚΟ Regional Network for Cultural Rights («Περιφερειακό Δίκτυο για τα Πολιτιστικά Δικαιώματα») καταδίκασε την «επιδρομή των Δυνάμεων Ταχείας Υποστήριξης (ΔΤΥ)», των επίφοβων παραστρατιωτικών υπό τον στρατηγό Μοχάμεντ Χαμντάν Ντάγκλο, σε πόλεμο με τις ένοπλες δυνάμεις υπό τον στρατηγό Αμπντελ Φάταχ αλ Μπουρχάν από τη 15η Απριλίου, «στους αρχαιολογικούς χώρους Νάγκα και Μουσαουαράτ ες Σούφρα». Αυτή η «δεύτερη επιδρομή» έγινε την Κυριακή, σημείωσε η ΜΚΟ, καθώς «μια πρώτη» έγινε «την 3η Δεκεμβρίου» σε χώρους λατρείας στην πολιτεία του Νείλου (βόρεια). Πιθανές καταστροφές Η ΜΚΟ επικαλέστηκε «αξιόπιστες πηγές, εικόνες και βίντεο που μεταφορτώθηκαν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και εικονίζουν μάχες ανάμεσα στον στρατό και τις ΔΤΥ», προσθέτοντας ότι οι αρχαιολογικοί χώροι «πιθανόν εκτέθηκαν σε βανδαλισμούς, καταστροφές, λεηλασίες και κλοπές». Οι αρχές της πολιτείας του Νείλου έκαναν επίσης λόγο για «επιδρομή» των ΔΤΥ, που «απωθήθηκαν από την πολεμική αεροπορία», προσθέτοντας ότι «η ηρεμία αποκαταστάθηκε». Δεν διευκρίνισαν όμως αν διαπιστώθηκαν φθορές σε αρχαιολογικούς χώρους. Σύμφωνα με την UNESCO, οι αρχαιολογικοί χώροι της λεγόμενης νήσου της Μερόης, περιοχής που καλύπτεται εν μέρει από έρημο, ανάμεσα στον Νείλο και την Ατμπάρα, ήταν η έδρα του βασιλείου των Κους, που κατείχε τη σημερινή Αίγυπτο για σχεδόν έναν αιώνα και περικλείουν «πυραμίδες, ναούς, κτίρια κατοικιών και μεγάλες εγκαταστάσεις διαχείρισης υδάτινων πόρων». Οι αρχαίοι πολιτισμοί του Σουδάν είχαν οικοδομήσει περισσότερες πυραμίδες από αυτές της Αιγύπτου, μολαταύτα παραμένουν συγκριτικά άγνωστοι και παραγνωρισμένοι. Τουλάχιστον 13.000 νεκροί Η λεγόμενη νήσος της Μερόης, στην ανατολική όχθη του Νείλου ποταμού, 220 χιλιόμετρα βόρεια από το Χαρτούμ, έχει πάντως καταχωριστεί στην παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας και ήταν αντικείμενο έκθεσης στο μουσείο του Λούβρου το 2010. Το βασίλειο των Κους (3ος αιώνας π.Χ.-4ος αιώνας μ.Χ.) δανείστηκε πολιτιστικά στοιχεία από την Αίγυπτο των Φαραώ, την αρχαία Ελλάδα και την αρχαία Ρώμη, προσθέτοντας όμως αφρικανικά. Από τη 15η Απριλίου, ο πόλεμος ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις και τις ΔΤΥ έχει στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 13.000 ανθρώπους, σύμφωνα με την — πολύ συντηρητική — εκτίμηση της μη κυβερνητικής οργάνωσης ACLED, ενώ έχει μετατρέψει πάνω από επτά εκατομμύρια Σουδανούς σε εσωτερικά εκτοπισμένους και πρόσφυγες, κατά τους υπολογισμούς του ΟΗΕ. Πηγή: ΑΠΕ
Η πιο διάσημη ιδιοφυΐα της ανθρώπινης ιστορίας δεν έφερε επανάσταση μόνο στη φυσική και τις επιστήμες, αλλά δίδαξε πολύτιμα μαθήματα ζωής.
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|