Καλοκαίρι σημαίνει και ταξίδια. Αεροπορικά, συνήθως, που κάποιους από μας τους τρομάζουν λίγο. Υπάρχουν 8 αλήθειες που θα σε κάνουν να γνωρίσεις τα αεροπλάνα καλύτερα και ίσως να αισθανθείς λίγο πιο άνετα με την ιδέα του αεροπορικού ταξιδιού. 1.Τα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν τις αστραπές. Μέχρι στιγμής, κανένας κεραυνός δεν έχει καταστρέψει κάποιο αεροπλάνο από το 1963, λόγω του προσεχτικού μηχανικού σχεδιασμού που επιτρέπει στο ηλεκτρικό ρεύμα να διαπεράσει το αεροπλάνο και να απομακρυνθεί από αυτό, συνήθως χωρίς να προξενήσει κάποια βλάβη.
2.Δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση σε ένα αεροπλάνο. Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) υποστηρίζει πως σε ένα αεροπλάνο δεν υπάρχει θέση που να είναι ασφαλέστερη από τις άλλες, ωστόσο μια έρευνα των Times σχετικά με τα αεροπορικά ατυχήματα αναφέρει πως οι επιβάτες στις θέσεις του κεντρικού και του πίσω μέρους ενός αεροσκάφους έχουν τις λιγότερες πιθανότητες θανάτου σε ένα ατύχημα. 3.Τα λάστιχα είναι σχεδιασμένα ώστε να μη σκάνε κατά την προσγείωση. Τα λάστιχα στα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντέχουν απίστευτο βάρος (38 τόνους!) ενώ μπορούν να αγγίξουν το έδαφος με ταχύτητα 274 χιλιομέτρων την ώρα περισσότερες από 500 φορές πριν χρειαστεί να αλλαχθούν. Επίσης, η πίεση στα λάστιχα του αεροπλάνου είναι έξι φορές μεγαλύτερη από αυτή στα λάστιχα του αυτοκινήτου. 4.Γιατί τα φώτα της καμπίνας χαμηλώνουν κατά την απογείωση και την προσγείωση; Επειδή αν χρειαστεί οι επιβάτες να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος λόγω βλάβης, τα μάτια τους θα είναι ήδη προσαρμοσμένα στο χαμηλό φωτισμό. 5.Δεν χρειάζονται και οι δύο κινητήρες για την πτήση. Η ιδέα ότι ένας κινητήρας χάλασε μάλλον ακούγεται τρομακτική, αλλά κάθε επιβατικό αεροπλάνο μπορεί να πετάξει με ένα μόνο κινητήρα. Αν και η πτήση με τον έναν κινητήρα μπορεί να κάνει το αεροσκάφος λιγότερο αποτελεσματικό, τα αεροπλάνα είναι κατασκευασμένα και ελεγμένα έτσι ώστε να μπορούν να πετάνε με ασφάλεια ακόμα και με έναν κινητήρα. 6.Τι είναι αυτή η τρυπούλα στο παράθυρο του αεροπλάνου; Υπάρχει για να ρυθμίζει την πίεση της καμπίνας. Τα περισσότερα παράθυρα στα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα από 3 κομμάτια ειδικού πλαστικού υλικού. Το εξωτερικό παράθυρο κρατά την αντίσταση και διατηρεί τα επίπεδα πίεσης της καμπίνας. Σε κάποιο ατυχές συμβάν που το εξωτερικό παράθυρο υποστεί κάποια βλάβη, το μεσαίο παράθυρο λειτουργεί ως αντικαταστάτης του εξωτερικού. 7.Γιατί το φαγητό στα αεροπλάνα δεν είναι γευστικό; Το φαγητό στα αεροπλάνα έχει κακή φήμη, και γι’ αυτό φταίει η “αλληλεπίδρασή” του με το αεροπλάνο. Μια έρευνα του πανεπιστημίου Cornell (2015) ανακάλυψε πως το περιβάλλον που επικρατεί εντός ενός αεροπλάνου επηρεάζει τη γεύση του φαγητού. Τα γλυκά έχουν λιγότερο γλυκιά γεύση, ενώ η γεύση των αλμυρών γίνεται πιο έντονη! 8.Μάσκες οξυγόνου. Οι οδηγίες ασφαλείας εξηγούν αναλυτικά πως να χρησιμοποιείς τη μάσκα οξυγόνου που θα πέσει μπροστά σου σε περίπτωση που το αεροσκάφος έχει σημαντική απώλεια οξυγόνου. Αυτό όμως που δεν αναφέρεται ποτέ είναι ότι η μάσκα σου εξασφαλίζει οξυγόνο για 15 μόνο λεπτά. Μοιάζει τρομακτικά ελάχιστος ο χρόνος αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω από αρκετός. Θυμήσου, οι μάσκες θα πέσουν όταν η καμπίνα παρουσιάσει έλλειψη οξυγόνου, κάτι που συμβαίνει επειδή το αεροπλάνο χάνει ύψος. Η διαδικασία αυτή διαρκεί πολύ λιγότερο από ένα δεκαπεντάλεπτο, πράγμα που σημαίνει πως ο χρόνος που οι μάσκες παρέχουν οξυγόνο είναι παραπάνω από αρκετός.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
January 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|