Η προπαγάνδα των Τούρκων με την φωτογραφία της ''ματωμένης μπανιέρας΄΄΄- Στημένο το σκηνικό7/11/2022
Ο Σενέρ Λεβέντ γράφει ότι η φωτογραφία στην μπανιέρα ήταν για χρόνια η πιο δημοφιλής και χρήσιμη φωτογραφία στην προπαγάνδα της τουρκικής πλευράς. Χρόνια μετά, σημειώνει, βγήκε στη δημοσιότητα μια διαφορετική φωτογραφία από την μπανιέρα και εκείνη την είχε πρώτα δημοσιεύσει η Αβρούπα. Στο σημερινό της πρωτοσέλιδο η Αβρούπα αναφέρεται στο περιεχόμενο του βιβλίου «Ένας άνδρας μυστήριο» του Ιλτέρ Κιρμιζί, ο οποίος έγραψε ότι την διαταγή για να μεταφέρουν την σύζυγο και τα τρία παιδιά του Τούρκου αξιωματικού της ΤΟΥΡΔΥΚ και στρατιωτικού γιατρού Νιχάτ Ιλχάν, στην μπανιέρα του σπιτιού τους στην Ομορφίτα παραμονές Χριστουγέννων του 1963 και να βγάλουν την φωτογραφία, που έκανε σύμβουλο η τουρκική και τ/κ προπαγάνδα, την έδωσε ο Ομέρ Σαμί Τζιοσάρ.
Ο Τζιοσάρ μαζί με τον ανταποκριτή της εφημερίδας Ουλούς (Έθνος) τότε στην Κύπρο, ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στο μέρος, στην οικία Ιλχάν στην Ομορφίτα. Στο βιβλίο του Κιρμιζί, γράφει ο Σενέρ Λεβέντ, αναφέρεται ότι οι δολοφονίες δεν έγιναν στην μπανιέρα, αλλά εκτός αυτής και με διαταγή του Τζοσέρ τοποθέτησαν τις σορούς με τα αίματα, μέσα στο μπάνιο. Όπως λέει ο Σενέρ Λεβέντ, ο Κιρμιζί αναφέρει στο βιβλίο του ότι ο Τζιοσάρ τους ηρέμησε και τους έδινε διαταγές. «Κράτα, κράτα» τους έλεγε και τους κατεύθυνε να βάλουν τα πτώματα στο μπάνιο. Στην συνέχεια τους τοποθέτησε σαν να παίρνουν πόζα κι άρχισε να βγάζει φωτογραφίες (ο Τζοσάρ), προσθέτει ο Κιρμιζί. Ο Σενέρ Λεβέντ γράφει ότι η φωτογραφία στην μπανιέρα ήταν για χρόνια η πιο δημοφιλής και χρήσιμη φωτογραφία στην προπαγάνδα της τουρκικής πλευράς. Χρόνια μετά, σημειώνει, βγήκε στη δημοσιότητα μια διαφορετική φωτογραφία από την μπανιέρα και εκείνη την είχε πρώτα δημοσιεύσει η Αβρούπα. Comments are closed.
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
|