ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΥΚΑ Σχεδόν πέντε εβδομάδες πριν τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών, όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης παρουσιάζει ένα σαφές προβάδισμα τόσο σε ποσοτικά όσο και σε ποιοτικά στοιχεία. Όμως με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του εκλογικού σώματος να δηλώνει αποχή ή να είναι αναποφάσιστοι, το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο. Τα φαινόμενα της απόκρυψης ψήφου και της κρυφής ψήφου είναι πιο ενισχυμένα από ποτέ. Το γεγονός ότι 8 στους 10 ψηφοφόρους αρνούνται να συμμετάσχουν ακόμη και στις δημοσκοπήσεις θολώνει ακόμη περισσότερο τα νερά. Υπάρχει και μετακινούμενη ψήφος, δηλαδή ψηφοφόροι ενός κόμματος θα ψηφίσουν υποψήφιο άλλου κόμματος αντί τον δικό τους, ασχέτως τι δηλώνουν στις δημοσκοπήσεις.
Το πρόβλημα της αποχής είναι ιδιαίτερα οξύ ανάμεσα στους νέους. Πρόσφατη έρευνα του Κυπριακού Ινστιτούτου Στατιστικολόγων κατέδειξε ότι το 62.4% των νέων δεν θέλουν να ψηφίσουν στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές. Σύμφωνα πάντα με τις δημοσκοπήσεις, στον 1ο γύρο των εκλογών ο Νικόλας Παπαδόπουλος (υποψήφιος του κεντρώου χώρου) και ο Σταύρος Μαλάς (υποστηρίζεται από την αριστερά) δίνουν μάχη στήθος με στήθος για τη δεύτερη θέση. Ακολουθούν δύο υποψήφιοι –αρχηγοί κοινοβουλευτικών κομμάτων– με μικρότερα ποσοστά: 1.Ο Πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας ο οποίος «ποντάρει» στους ανέντακτους πολίτες και στην κρυμμένη ψήφο – κύριο εμπόδιο η λογική της χαμένης ψήφου. 2.Ο Πρόεδρος του Εθνικού Λαϊκού Μετώπου Χρίστος Χρίστου ο οποίος στοχεύει στη τέταρτη θέση. Με βάση τις δημοσκοπήσεις για τα σενάρια του 2ου γύρου, ο υποψήφιος του ενδιάμεσου χώρου κ. Νικόλας Παπαδόπουλος προβάλλει ως ο μόνος που μπορεί να απειλήσει βάσιμα την επανεκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας. Ανεξάρτητα όμως από τα αποτελέσματα του 1ου γύρου των εκλογών, ο 2ος γύρος θα είναι «a whole new ball game» με άλλες συνεργασίες, άλλα κριτήρια και άλλη δυναμική. Ο 2ος γύρος είναι μια εντελώς διαφορετική κατάσταση, μια ξεχωριστή αναμέτρηση. Υπάρχει σχέδιο–πρόταση για αξιοποίηση των νέων και παραδοσιακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με στόχο τη συνδημιουργία δημόσιας αξίας μεταξύ της κυβέρνησης, των επιχειρήσεων και της κοινωνίας των πολιτών; Πέραν από την «μικρο-στόχευση», δηλαδή την στόχευση συγκεκριμένης κατηγορίας ψηφοφόρων και τον εντοπισμό προβλημάτων, το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να μετατραπεί σε ένα εργαλείο κοινωνικής καινοτομίας προτείνοντας νέες λύσεις. Ένα τέτοιο σχέδιο –πρόταση θα διαφοροποιούσε τον υποψήφιο, θα προσέλκυε τους ψηφοφόρους και θα έκλινε την πλάστιγγα. Ιδού μια πρόκληση για τα εκλογικά επιτελεία των υποψήφιων προέδρων. *Σύμβουλος Στρατηγικής & Καινοτομίας
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|