Έλενα Φραντζή. Όνομα άγνωστο στους περισσότερους από εμάς μέχρι την ημέρα που δημοσιοποιείται ο θάνατος της καθώς και οι συνθήκες μέσα στις οποίες αυτή η κοπέλα μεγαλώνει. 29 ετών. Επιλέγει η ίδια το τέλος ως τη μοναδική διέξοδο από τη σκοτεινή πραγματικότητα στην οποία ζει από τη μέρα που γεννιέται.
Ο θάνατος της, σκέφτομαι, δεν είναι τελικά το πιο τρομακτικό που της συμβαίνει. Οι τόσοι θάνατοι που βιώνει ενόσω είναι ακόμη ζωντανή, όλα όσα καθημερινά πεθαίνουν μέσα της και την αποξενώνουν, αυτά είναι τα πιο τρομακτικά, τα πιο απάνθρωπα. Οι δαίμονες που τρυπώνουν το βράδυ στο κρεβάτι της όταν είναι ακόμα μικρό κορίτσι, τα τόσα ένοχα μυστικά και τα μπερδεμένα συναισθήματα της που της μαστιγώνουν κάθε μέρα τη ψυχή, αυτά είναι πιο μοναχικά, πιο μαύρα πιο θλιβερά και απ’ τον ίδιο το θάνατο. Μια τέτοια απώλεια μιας νέας γυναίκας αποτελεί σίγουρα ένα τραγικό γεγονός. Ένα τραγικό φινάλε που ωστόσο είναι προδιαγεγραμμένο από τη στιγμή εκείνη που κάποιοι αποφασίζουν να αγνοήσουν, κάποιοι να καλύψουν και κάποιοι άλλοι να αποσιωπήσουν το έγκλημα. Γιατί περί στυγνού εγκλήματος πρόκειται. Την Έλενα Φραντζή κάποιοι την έχουν σκοτώσει εδώ και χρόνια και η τελευταία αυτή πράξη της δεν είναι τίποτα παραπάνω από το φυσικό επακόλουθο μιας αποτρόπαιης ενοχής με πολλούς δυστυχώς συνένοχους. Και τώρα τι κάνουμε παιδιά; Tώρα που η φωνή της Έλενας με τον εκ προμελέτης θάνατο της, ακούγεται πιο δυνατά από ποτέ; Κανείς δε φταίει! Συνήθης αυτή η συμπεριφορά στη μικρή και τόσο καθωσπρέπει κοινωνία μας. Όμως τώρα που η Έλενα «μιλά» τόσο ξεκάθαρα σε όλους μας, θα μπορέσουμε άραγε να γυρίσουμε και πάλι την πλάτη στην αλήθεια σφυρίζοντας αδιάφορα; Μπροστά στο θάνατο της Έλενας Φραντζή όλοι δηλώνουν συγκλονισμένοι. Σπεύδουν όμως να ξεκαθαρίσουν και τη θέση τους και άπαντες δηλώνουν για ακόμη μια φορά αθώοι. Αθώος υποστηρίζει πως είναι ο θύτης ιερωμένος παρόλη τη διπλή επικυρωμένη από το Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκη του. Αθώα φωνάζει και η παπαδιά, στα διάφορα τηλεοπτικά πάνελ παρόλο που εναντίον της εκκρεμούν κατηγορίες για τη βίαιη συμπεριφορά της εναντίον της Έλενας. Αθώα υποστηρίζει πως είναι και η Εκκλησία παρόλη τη δημοσιοποίηση των πρακτικών της Ιεράς Συνόδου με ημερομηνία 25 Ιουνίου 2015 σύμφωνα με τα οποία έξι Ιεράρχες τάσσονται υπέρ της απαλλαγής του ήδη καταδικασθέντος από τα κυπριακά δικαστήρια θύτη κληρικού. Η ίδια Εκκλησία που με τόση ευκολία ζητά τον αφορισμό άλλων μόνο και μόνο επειδή τολμούν να εκφράσουν ελεύθερα θέσεις με τις οποίες διαφωνεί, αυτή η ίδια Εκκλησία επιλέγει να κρατήσει στους κόλπους της τον θύτη κληρικό αφού «σε μια υπόθεση όταν δεν υπάρχουν δύο ή τρεις μάρτυρες, αυτή θεωρείται ως μη υπάρχουσα.» Και με το επιχείρημα αυτό, και αφού στο κάτω-κάτω «δεν είναι ούτε μοιχεία, ούτε πορνεία, αλλά “συγκυλισμός”», το θέμα σφραγίζεται και οι Ιεράρχες συνεχίζουν ανενόχλητοι το θεάρεστο έργο τους. Αθώο και το Γραφείο Ευημερίας με την λειτουργό που παρακολουθεί στενά την προσαρμογή της μικρής τότε Έλενας στην «ευυπόληπτη» ανάδοχη οικογένεια της να εξακολουθεί σήμερα να εργάζεται και να αμείβεται από το Κράτος. Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σημαντικά δηλώνουν οι αρμόδιοι. Μακάρι να’ ναι έτσι όπως τα λένε! Δυστυχώς όμως μόλις πριν από ένα μήνα ένα αθώο βρέφος, θύμα ενός βίαιου και αλκοολικού πατέρα χάνει τη ζωή του γιατί και πάλι κάποιοι «υπεύθυνοι » αγνοούν ή υποτιμούν τις καταγγελίες που φθάνουν κοντά τους, ασκώντας για μια ακόμη φορά πλημμελώς το λειτούργημα τους. Τονίζω τη λέξη λειτούργημα και όχι απλά μια ακόμη δουλειά, όπως δυστυχώς κάποιοι αρμόδιοι το αντιμετωπίζουν. Και εμείς; Εμείς εννοείται πως είμαστε πάντοτε αθώοι. Τι και αν γνωρίζουμε και εμείς για μια κάποια Έλενα που μένει λίγο πιο κάτω από μας αλλά καλύτερα να μην ανακατευτούμε μπας και βρούμε το μπελά μας; Τι και αν έχουμε ακούσει για ένα μεθύστακα πατέρα που δέρνει τη γυναίκα του και τα παιδιά του αλλά σιωπούμε μην έχουμε μπλεξίματα; Τι και αν συναντήσαμε ένα αγοράκι που μεγαλώνει σε κάποια στέγη χωρίς ίχνος στοργής και φροντίδας αλλά το προσπερνάμε γιατί έχουμε τα δικά μας παιδιά και τα δικά μας προβλήματα; Αθώοι δεν είμαστε και εμείς; Μίνα Ν Σαμψών
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|