ΓΡΑΦΕΙ Ο Θεόδωρος Φ. Ηλία* Κάθε φορά που καλούμαστε να εκλέξουμε δημόσια άτομα σε πολιτειακά αξιώματα, διερωτόμαστε αν υπάρχουν εκείνα τα αξιακά κριτήρια που θα μας οδηγήσουν, με ορθολογισμό, να πάρουμε την καλύτερη δυνατή απόφαση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο καθένας από εμάς έχει τα δικά του κριτήρια. Ωστόσο υπάρχουν κι εκείνα τα κριτήρια που είναι σημαντικά και καθοριστικά, ώστε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή. Τα άτομα που κατέχουν δημόσια αξιώματα θα πρέπει να έχουν ψηλά στις προτεραιότητές τους πανανθρώπινες αρχές και αξίες όπως, η υπευθυνότητα, η δικαιοσύνη και η δημοκρατία. Το δεύτερο βασικό κριτήριο είναι να έχει ένα ξεκάθαρο όραμα και να γνωρίζει πώς θα το υλοποιήσει. Να έχει δηλαδή, ένα λεπτομερές σχέδιο και πλάνο με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, το οποίο θα τον οδηγήσει στον επιθυμητό στόχο. Εξίσου σημαντικά είναι η υπομονή και επιμονή να μπορέσει να υλοποιήσει το όραμά του.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι ο ορθολογικός τρόπος σκέψης, ώστε να μπορεί να επιλύει τα σοβαρά προβλήματα, με τα οποία θα έρχεται καθημερινά αντιμέτωπος. Πρέπει αφενός να είναι άτομο δημιουργικό, με ευρεία αντίληψη και αφετέρου να επιμορφώνεται και να εξελίσσεται. Ας μην ξεχνάμε ότι οι αποφάσεις που θα πάρουν τα άτομα αυτά, καθορίζουν την ζωή πολλών από εμάς. Οφείλουμε λοιπόν να είμαστε πολύ αυστηροί κριτές των δημοσίων προσώπων. Παραθέτω, τέλος, πέντε κρίσιμες ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να πάρουμε την τελική μας απόφαση προτού δώσουμε την ψήφο μας. (α) Είναι άτομο που το διακρίνει η ηθική και η εντιμότητα; (β) Ποια ήταν η προηγούμενη του δράση και ποια έργα έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα; (γ) Είναι άτομο δημιουργικό και καινοτόμο που μπορεί να οδηγήσει την χώρα του ή την πόλη του σε μια νέα και καλύτερη εποχή; (δ) Έχει ένα σπουδαίο όραμα και λεπτομερές σχέδιο δράσης, ώστε να υλοποιήσει το όραμά του; (ε) Διαθέτει το απαραίτητο πάθος και τον ενθουσιασμό, ώστε να κάνει πράξη αυτά που υπόσχεται; *Διευθυντής Τεχνικής Σχολής Πάφου
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|