ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΒΡΑΣΙΔΑ Υπό το βάρος των όσων εξελίσσονται στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας και τον άδικο καταλογισμό ευθυνών στους εκπαιδευτικούς για τις όποιες ελλείψεις ή και προβλήματα υπάρχουν, επιβάλλεται όλοι να θυμόμαστε πως τα δημόσια σχολεία στην Κύπρο λειτουργούν (αποκλειστικά θα μπορούσε να πει κάποιος), χάρη στη ειλικρινή διάθεση των εκπαιδευτικών να υπηρετούν το λειτούργημα στο οποίο έχουν ταχθεί. Κανένα πρωτόκολλο, κανένας κανονισμός, και καμιά διαδικασία δεν καλύπτει ούτε και προνοεί τα όσα καθημερινά κάνουν οι εκπαιδευτικοί προς όφελος των παιδιών μας (και λέω ΜΑΣ, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι και γονείς). Η πραγματοποίηση σειράς εκπαιδευτικών επισκέψεων, η διοργάνωση αθλητικών και εκπαιδευτικών ημερίδων, η υλοποίηση μαθημάτων σε εναλλακτικούς χώρους, η οργάνωση των διαλειμμάτων με παιχνίδια και παιδαγωγικές δραστηριότητες, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και προγράμματα, η συνδιοργάνωση εκδηλώσεων με συνδέσμους γονέων και άλλους τοπικούς φορείς, η μεταφορά και χρήση πληθώρας εκπαιδευτικών και άλλων υλικών στα μαθήματα, καθώς και πολλά πολλά άλλα, γίνονται και ωφελούν τα παιδιά μας, επειδή πολύ απλά οι εκπαιδευτικοί θέλουν να προσφέρουν το καλύτερο στα παιδιά.
Κατά την άποψή μου, είναι κατανοητό απ’ όλους ότι όλα αυτά γίνονται υπό την προϋπόθεση ότι ο εκπαιδευτικός περιβάλλεται με εμπιστοσύνη στην επιτέλεση των καθηκόντων του. Επειδή «εκπαιδευτικός υπό αμφισβήτηση» και πολύ χειρότερα «εκπαιδευτικός υπό απειλή», πολύ απλά δεν μπορεί να επιτελέσει το ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ του. Και για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, αμφισβήτηση δεν ισοδυναμεί με την οποιαδήποτε δικαιολογημένη κριτική για κάποια συγκεκριμένη παράλειψη ή λάθος. Αφορά τη συνεχή και αδικαιολόγητη αμφισβήτηση των προθέσεων, της διάθεσης και των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην επιτέλεση του ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ τους. Κατά συνέπεια, η ομαλή και ασφαλής λειτουργία των σχολείων μας, δε περνά μέσα από πρωτόκολλα και γραφειοκρατίες αλλά μέσα από την αναγνώριση και έμπρακτη στήριξη των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά το είναι τους για το καλό των παιδιών. Σε αντίθετη περίπτωση, οι μόνοι που θα υποστούν τις αρνητικές συνέπειες της καταρράκωσης και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών θα είναι τα ίδια τα παιδιά. *Πρόεδρος διδασκαλικής κίνησης ΠΑΔΕΔ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|