ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Ν. ΣΑΜΨΩΝ Είναι σε όλους γνωστά τα Παραμύθια της Χαλιμάς. Οι Χίλιες και Μία Νύχτες στηρίζονται στην ιστορία ενός Πέρση βασιλιά, του Σαχριάρ, και της νέας του νύφης. Ο βασιλιάς συγκλονίζεται όταν ανακαλύπτει ότι αυτή τον απάτησε με ένα δούλο του Παλατιού και την εκτελεί. Τόση όμως ήταν η πίκρα και η θλίψη του, ώστε έγινε μισογύνης πιστεύοντας ότι όλες οι γυναίκες είναι ίδιες. Έτσι, ο βασιλιάς άρχισε να παντρεύεται κάθε μέρα και μία παρθένα, την οποία εκτελούσε το επόμενο πρωί ώστε να μην έχει την ευκαιρία να τον ατιμάσει. Τελικά ο βεζίρης, του οποίου το καθήκον ήταν να βρίσκει του βασιλιά παρθένες, δεν μπορούσε πια να του βρει άλλες νύφες.
Η Σεχραζάντ, ή άλλως Χαλιμά, κόρη του βεζίρη, προσφέρεται η ίδια να γίνει η επόμενη νύφη του βασιλιά. Τη νύχτα του γάμου τους, η Σεχραζάντ ξεκινάει να αφηγείται στον βασιλιά ένα παραμύθι, το οποίο όμως αφήνει ανολοκλήρωτο. Ο βασιλιάς, θέλοντας ν' ακούσει τη συνέχεια και το τέλος του παραμυθιού, αποφασίζει να αναβάλει την εκτέλεσή της. Το επόμενο βράδυ, η Σεχραζάντ τελειώνει την αφήγηση του παραμυθιού αλλά όμως αμέσως αρχίζει ένα άλλο, το οποίο αφήνει επίσης ανολοκλήρωτο. Ο βασιλιάς, θέλοντας ν' ακούσει και πάλι τη συνέχεια, αναβάλλει για άλλη μια φορά την εκτέλεση της Σεχραζάντ, κι αυτό συνεχίζεται για χίλιες και μιά νύχτες. Το τελευταίο βράδυ, ο βασιλιάς αποφασίζει να της χαρίσει τη ζωή για πάντα κι έτσι η Σεχραζάντ παραμένει βασίλισσα. Για χίλιες και μιά λοιπόν νύχτες η Σεχραζάντ παραμύθιαζε τον βασιλιά Σαχριάρ, αποκοιμίζοντας τον με τις ιστορίες της ώστε να μείνει ζωντανή και να γίνει στο τέλος βασίλισσα. Για τέσσερις και πλέον δεκαετίες, όλοι ανεξαιρέτως οι ηγέτες αυτού του τόπου παραμυθιάζουν το Λαό μας ότι η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία αποτελεί βιώσιμο μοντέλο λύσης του κυπριακού προβλήματος και ότι αυτό ακριβώς το μοντέλο λύσης είναι το μόνο αποδεκτό και ικανό για να αποτελέσει τη βάση των διαπραγματεύσεων! Μετά από σειρά ναυαγίων και αδιεξόδων, ύστερα από ανεπίτρεπτες διολισθήσεις και υποχωρήσεις στο Εθνικό Θέμα, οι δικοί μας πολιτικοί «Σεχραζάδες», επιμένουν να ταΐζουν στο Λαό το ίδιο παραμύθι και να τον παραπλανούν επιμένοντας πως ένα καταστροφικό και θνισηγενές μοντέλο λύσης, είναι η μόνη δυνατή αν όχι και η μόνη επιθυμητή διέξοδος του Κυπριακού Ελληνισμού από τα αδιέξοδα δεκαετιών. Η διαφορά των παραμυθιών της Χαλιμάς με τα παραμυθιάσματα των δικών μας πολιτικών, είναι πως τα παραμύθια της Χαλιμάς τελικά της έσωσαν τη ζωή και της χάρισαν ένα μέλλον βασιλικό και ευοίωνο. Σε αντίθεση, τα παραμύθια των πολιτικών μας, υποθηκεύουν το μέλλον του Λαού μας, εκμηδενίζουν κάθε δυνατότητα αλλαγής πλεύσης προς το καλύτερο και μας καθιστούν όλους, μηδενός εξαιρουμένου, δέσμιους και εγκλωβισμένους σε μια πορεία που με μαθηματική ακρίβεια θα μας οδηγήσει στον όλεθρο. Είναι λοιπόν πια καιρός να αφήσουμε τα παραμύθια στην άκρη και να δούμε την αλήθεια κατάματα, ιδιαίτερα τώρα που φαίνεται πως ίσως και πάλι να υπάρξει κινητικότητα στο κυπριακό. Αλλιώς κανένα παραμύθι δεν θα μας σώσει και καμιά πολιτική Χαλιμά δεν θα σταθεί ικανή να αποτρέψει το αναπόφευκτο.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|