ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ Γ. ΣΥΚΑ Ο Saul Singer, συν-συγγραφέας του βιβλίου Start-up Nation: η ιστορία του οικονομικού θαύματος του Ισραήλ, σημειώνει ότι: «Οι πρώτες χώρες που θα επανεφεύρουν την υγεία, την εκπαίδευση ή τις πόλεις θα καταστούν οι επόμενες παγκόσμιες ηγέτιδες της καινοτομίας. Έχουμε την τεχνολογία να κάνουμε όλα αυτά τα πράγματα. Τα μόνα που λείπουν είναι η ηγεσία και η φαντασία». Οι δημιουργικές πόλεις και οι έξυπνες αγροτικές περιοχές συνιστούν μια καινοτομία. Όλες οι καινοτομίες μπορούν να ταξινομηθούν με βάση τους τέσσερεις τύπους καινοτομίας: καινοτομία προϊόντος, καινοτομία διαδικασιών, οργανωσιακή καινοτομία και καινοτομία μάρκετινγκ. Η αειφόρος ανάπτυξη είναι συνάρτηση πολλών αλληλοεξαρτώμενων συντελεστών και συνδυασμός διαφορετικών παραγόντων και από τους τέσσερεις βασικούς τύπους καινοτομίας. Αναφέρονται ενδεικτικά ορισμένοι παράγοντες για κάθε ένα από τα κύρια είδη καινοτομίας:
1. Καινοτομία προϊόντος: Δημιουργία οικοσυστημάτων και σχεδιασμός κινήτρων για την ευθυγράμμιση των συστημάτων μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των προμηθευτών Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και των πολιτών για τη δημιουργία ενός κύκλου νέων και καλύτερων ψηφιακών κυβερνητικών υπηρεσιών. Βιώσιμη κινητικότητα και σύγχρονες, πράσινες και ολοκληρωμένες μεταφορές. Ενοποίηση χώρων. Ενίσχυση της δημιουργικής οικονομίας. Ανάπτυξη ηλεκτρονικών εργαλείων που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων, δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες για τους νέους και συνεισφέρουν σε μια πιο θετική εμπειρία για τους επισκέπτες. Νέες τεχνολογίες για την πρόληψη του εγκλήματος. 2. Καινοτομία διαδικασιών: Ολοκληρωμένη συμμετοχή πολιτών, επιχειρήσεων και φορέων της τοπικής οικονομίας στις τοπικές, κοινωνικές και άλλες δημοκρατικές διεργασίες, στο πλαίσιο μίας σύγχρονης διακυβέρνησης με βάση τις αρχές της εταιρικής σχέσης, της επικουρικότητας και της εγγύτητας. Ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Βέλτιστες πρακτικές μείωσης του κόστους και βελτίωσης της αποδοτικότητας. Ενίσχυση της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας. Συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Private–Public Partnership). Νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. 3. Οργανωσιακή καινοτομία: Καλλιέργεια μιας ανοιχτής, δημιουργικής κουλτούρας. Ενθάρρυνση της ποικιλομορφίας «diversity». Δικτύωση και συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων εμπλεκόμενων μερών «stakeholders». Αλληλεγγύη και κοινωνική συνοχή – διάχυση των καινοτομικών αποτελεσμάτων και της νέας αξίας που δημιουργείται με τρόπο που να μειώνονται οι ανισότητες. 4. Καινοτομία μάρκετινγκ: Ανάδειξη της Ταυτότητας της Πόλης «City Branding». Ισχυρή πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα και προβολή των συγκριτικών πλεονεκτήματα με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών, ταλέντων και επενδύσεων. Ενίσχυση του βαθμού ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας για τα οφέλη που προκύπτουν από την αξιοποίηση και χρήση των ΤΠΕ. Οι πιο πάνω παράγοντες, οι οποίοι περιλαμβάνουν κάθε διάσταση ενός Έξυπνου Οικισμού πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους με τρόπο που να παράγουν συνεργιστικά οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική αξία. * Σύμβουλος Στρατηγικής & Καινοτομίας
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|