ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Ν. ΣΑΜΨΩΝ Αυτό το κείμενο θα λάβει χαρακτήρα περισσότερο σημειώματος παρά άρθρου. Σημειώματος και μάλιστα ανοιχτού προς την πολιτεία και συγκεκριμένα προς το αρμόδιο Υπουργείο. Κι αυτό γιατί μετά και την παύση των εργασιών της αεροπορικής εταιρείας Cobalt, ο μέσος Κύπριος πολίτης κινδυνεύει να παραμείνει έρμαιο στις «επιχειρηματικές» κακώς νοούμενες ορέξεις τρίτων. Δεν εξυπονοώ με το πιο πάνω ότι συγκριτικά η Cobalt ενδεχόμενα να πρόσφερε ή να μην πρόσφερε καλύτερες τιμές από άλλες αεροπορικές εταιρείες. Ούτε ότι το κράτος ήταν υπόχρεο να στηρίξει μια καθαρά κυπριακή αεροπορική εταιρεία, αποσοβώντας έτσι τη μοιραία εξέλιξη της οποίας γίναμε όλοι κοινωνοί.
Αυτό που εννοώ όμως είναι ότι με την παύση των εργασιών της Cobalt, οι επιλογές όσων επιθυμούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς από και προς την Κύπρο μειώνονται, ο υγιής ανταγωνισμός ο οποίος υπό κανονικές συνθήκες θα μείωνε τις προσφερόμενες από τις αεροπορικές εταιρείες τιμές, εξασθενεί και εξανεμίζεται και ορατός υπάρχει ο κίνδυνος αύξησης των τιμών των εισιτηρίων, είτε λόγω αυξημένης ζήτησης σε σχέση με τις εναπομείνασες στο χώρο αεροπορικές εταιρείες δυνάμενες να την απορροφήσουν, είτε για άλλους λόγους που όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε. Είναι για τούτο ακριβώς το λόγο που η Κυβέρνηση, η Πολιτεία και το συντεταγμένο Κράτος οφείλουν να αντιδράσουν. ΔΕΝ νοείται χώρα, πόσο μάλλον νησιώτικη χώρα της οποίας η μόνη σύνδεση με άλλες χώρες είναι η αεροπορική, να μην διαθέτει Εθνικό αερομεταφορέα! Το κλείσιμο της Cyprus Airways, όσο αναγκαίο και αναπόφευκτο κι αν ήταν κατά τον ουσιώδη εκείνο χρόνο, δεν εξυπακούει ότι η Κύπρος στο διηνεκές πρέπει να παραμείνει χωρίς τη δική της αερογραμμή. Καλή η ιδιωτική πρωτοβουλία. Καλό και το επιχειρείν. Όμως σε κάθε τέτοια περίπτωση, η δημιουργία κέρδους αποτελεί τον μοναδικό ίσως καθοριστικό παράγοντα και το μόνο κριτήριο για συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Όταν το κέρδος εξανεμιστεί, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κλείνουν, τις περισσότερες φορές απροειδοποίητα, αφήνοντας στο δρόμο, όχι μόνο τους εργαζόμενους σ’ αυτές, αλλά αν πρόκειται για αεροπορικές εταιρείες όπως στην παρούσα περίπτωση και τους επιβάτες «σύξυλους» στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Για αυτό επιβάλλεται άμεσα η σύσταση Εθνικού αερομεταφορέα. Κι ας φροντίσει το κράτος και η εκάστοτε κυβέρνηση να τον διαχειριστεί σωστά ώστε μην καταντήσει κι αυτός δοχείο κομματικής και πολιτικής εξυπηρέτησης όπως η Cyprus Airways. Με αυτόν τον τρόπο και κέρδη θα έχει ο Εθνικός αερομεταφορέας και η επιβίωση του θα είναι εξασφαλισμένη από τον ίδιο το λαό μας ο οποίος με τις επιλογές του να είστε όλοι σίγουροι ότι θα τον στηρίξει.
1 Comment
Alex Syngrassides
22/10/2018 07:24:52
Eteria iparhia mia. Legete Cyprus Airways. I kivernisi bori na apoktisi one golden share pou na tis dini dikeoma of veto tipota alo. Den nomizo i kivernisi na apila me veto an den proslavete ton tade gia paradigma! Gia na to Hrisimopisi to veto that itan megalo gegonos!
Reply
Leave a Reply. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|