ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ Γ. ΣΥΚΑ Η Έξυπνη Πόλη προσπαθεί να αντιμετωπίσει δημόσια ζητήματα με τη βοήθεια των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), στη βάση μιας συμμετοχικής διαδικασίας μεταξύ πολλαπλών εμπλεκομένων. Έτσι, οι έξυπνες πόλεις εξασφαλίζουν μια δικτυωμένη αστική κοινωνία, η οποία απολαμβάνει τα οφέλη της έξυπνης διαχείρισης των θεμάτων της πόλης. Οι έξυπνοι οικισμοί συνιστούν μια καινοτομία. Όλες οι καινοτομίες μπορούν να ταξινομηθούν με βάση τους τέσσερεις βασικούς τύπους καινοτομίας: καινοτομία προϊόντος, καινοτομία διαδικασιών, οργανωσιακή καινοτομία και καινοτομία μάρκετινγκ. Σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας η επίτευξη διατηρήσιμης ανάπτυξης είναι συνάρτηση πολλών συντελεστών και συνδυασμός παραγόντων και από τους τέσσερεις βασικούς τύπους καινοτομίας. Αναφέρονται ενδεικτικά οι πιο κάτω παράγοντες για κάθε ένα από τα κύρια είδη καινοτομίας:
1. Καινοτομία προϊόντος: Νέος πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός των πόλεων και των αγροτικών περιοχών με βάση τις ΤΠΕ και την αειφόρο ανάπτυξη. Ανάπτυξη και εγκατάσταση των αναγκαίων υποδομών, εφαρμογών και υπηρεσιών ΤΠΕ για τη δημιουργία ενός έξυπνου οικισμού. Βελτίωση της πρόσβασης, χρήσης και ποιότητας των ΤΠΕ. Δημιουργία ενός καινοτομικού οικοσυστήματος. Έξυπνες εφαρμογές κινητικότητας. Έξυπνη πρόληψη εγκληματικότητας – νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην προσπάθεια πρόληψης του εγκλήματος. 2. Καινοτομία διαδικασιών: Ολοκληρωμένη συμμετοχή πολιτών, επιχειρήσεων και φορέων της τοπικής οικονομίας στις τοπικές, κοινωνικές και άλλες δημοκρατικές διεργασίες στο πλαίσιο μίας σύγχρονης διακυβέρνησης. Θεσμοί κοινωνικής συνεργασίας για μάθηση και καινοτομία – σχετίζονται κυρίως με τη συλλογική ευφυΐα σε καθημερινές διαδικασίες. Αύξηση του ποσοστού χρήσης του Διαδικτύου και των υπηρεσιών που παρέχονται από το Δήμο. 3. Οργανωσιακή καινοτομία: Δημιουργία περιβάλλοντος ευνοϊκής αποδοχής των ΤΠΕ για την απόκτηση νέων επαγγελματικών δεξιοτήτων και τη διεύρυνση του επαγγελματικού ορίζοντα των ανέργων. Καλλιέργεια μιας ανοιχτής, φιλικής προς την καινοτομία κουλτούρας. Διάχυση των καινοτομικών αποτελεσμάτων και μεταφορά και πολλαπλασιασμό της νέας αξίας με τρόπο που να επωφελούνται όλοι οι πολίτες. Συμμετοχή πολιτών στη λήψη αποφάσεων – συμμετοχικό μοντέλο τοπικής δημοκρατίας. Ποικιλομορφία «diversity». 4. Καινοτομία μάρκετινγκ: Ενίσχυση του βαθμού ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας δίνοντας βάρος στους βαθμούς προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες και ενημέρωσης των ωφελειών που προκύπτουν από την αξιοποίηση και χρήση των ΤΠΕ. Τα ευφυή περιβάλλοντα, μεταξύ άλλων δίνουν τη δυνατότητα δυναμικής επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών. Ισχυρή πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα. Οι έξυπνες πόλεις κτίζουν τη μοναδική τους ταυτότητα και προβάλλουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα με στόχο την προσέλκυση ταλέντων και επενδύσεων. Οι πιο πάνω παράγοντες και συντελεστές οι οποίοι περιλαμβάνουν κάθε διάσταση της έξυπνης πόλης πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους με τρόπο που να παράγουν συνεργιστικά οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική αξία και να μεγιστοποιούν τα οφέλη σε τοπικό επίπεδο. *Σύμβουλος Στρατηγικής & Καινοτομίας
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|