Ουσιαστικά, το υπόγειο δίκτυο είναι μόνο για την Tesla και έχει επικριθεί ότι οι σήραγγες «είναι μόνο ελαφρώς μεγαλύτερες από τα ίδια τα οχήματα».
Viral έχει γίνει μια υπόγεια σήραγγα που κατασκευάστηκε κάτω από το Λας Βέγκας για αυτοκίνητα Tesla γνωστή γνωστό ως «Vegas Loop». Το σύστημα «Vegas Loop» του Ελον Μασκ μπορεί να σας φαίνεται εντελώς ξένο και μάλλον φουτουριστικό. Η Boring Company το κατασκεύασε για να παρέχει «γρήγορη και άνετη μεταφορά« σε όσους βρίσκονται στο Λας Βέγκας. Η εταιρεία του Μασκ ισχυρίζεται πως μόλις ολοκληρωθεί, το Vegas Loop θα μεταφέρει περισσότερους από 90.000 επιβάτες την ώρα. Η κομητεία Clark και η πόλη του Λας Βέγκας έχουν εγκρίνει συνολικά 68 μίλια τούνελ και 93 σταθμούς για το Vegas Loop. Ουσιαστικά, το υπόγειο δίκτυο είναι μόνο για την Tesla και έχει επικριθεί ότι οι σήραγγες «είναι μόνο ελαφρώς μεγαλύτερες από τα ίδια τα οχήματα». Ωστόσο στο βίντεο που κυκλοφορεί στο Tik Tok δεν είναι λίγοι εκείνοι που εστιάζουν στο γεγονός πως το υπόγειο δίκτυο περιορίζεται μόνο σε Tesla. Επιπλέον, οι διαστάσεις της σήραγγας, οι οποίες είναι ελάχιστα μεγαλύτερες από τα οχήματα, έχουν προκαλέσει ανησυχίες. Ένα πρόσφατο βίντεο του TikTok που παρουσίαζε ένα ταξίδι μέσα στο Vegas Loop ανέδειξε αυτή την πτυχή, προκαλώντας αντιδράσεις κλειστοφοβίας από ορισμένους θεατές. Το βίντεο αποκαλύπτει ένα Tesla να σφυρίζει μέσα από τη σήραγγα που κοσμείται με δυναμικά μεταβαλλόμενα χρωματιστά φώτα, δημιουργώντας μια σουρεαλιστική εμπειρία. Στο βίντεο, ένας επιβάτης, ο οποίος είναι κάτοικος εδώ και πέντε χρόνια, εκφράζει την έκπληξή του για την ύπαρξη της σήραγγας. Η στενή σήραγγα μονής κατεύθυνσης που παρουσιάζεται στο βίντεο αποκαλύπτει ελάχιστο χώρο γύρω και πάνω από το αυτοκίνητο, εντείνοντας την αίσθηση του περιορισμού. Ο οδηγός στο βίντεο υποδεικνύει ότι το σύστημα αυτό προορίζεται να εξελιχθεί σε μια ευρύτερη υπηρεσία μεταφοράς για την πόλη. Ο οδηγός μάλιστα αστειεύεται ότι λέγοντας πως του θυμίζει τα « Πολλοί χρήστες στα σχόλια τους συνέκριναν τη σήραγγα με τη δημοφιλή ταινία του Netflix: «Το Αφήστε τον κόσμο πίσω». Κατά τη διάρκεια της ταινίας με πρωταγωνιστές την Τζούλια Ρόμπερτς και τον Κέβιν Μπέικον, ένα σωρό Τέσλα στην πραγματικότητα αυτοκαταστρέφονται καθώς ο κόσμος φτάνει στο τέλος του. Ορισμένοι χρήστες επέκριναν το Loop ως «εξαιρετικά αναποτελεσματικό μετρό», καθώς άλλοι ισχυρίζονται ότι τους προκαλεί «κρίσεις πανικού».
Ο προηγμένος κινεζικός επεξεργαστής στο νέο κινητό της Huawei θορύβησε την Ταϊβάν, μεγάλο παίκτη στη βιομηχανία ημιαγωγών. Ακολουθώντας το παράδειγμα των ΗΠΑ, η Ταϊβάν απαγόρευσε την εξαγωγή στην Κίνα πρώτων υλών και τεχνογνωσίας για την παραγωγή προηγμένων ημιαγωγών, μια προσπάθεια να ανακόψει την πρόοδο της κινεζικής βιομηχανίας σε έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας. Η νέα απαγόρευση αφορά τσιπ που παράγονται με τεχνολογία κάτω των 14 νανομέτρων, τα οποία προστίθενται έτσι σε μια λίστα 21 ακόμα βασικών τεχνολογιών που η Ταϊβάν προσπαθεί να κρατήσει μακριά από την Κίνα. Η λίστα, την οποία συντάσσει το Εθνικό Συμβούλιο Επιστήμης και Τεχνολογίας, καλύπτει μεταξύ άλλων την αεροδιαστημική βιομηχανία, την άμυνα και την κυβερνοασφάλεια, αναφέρει το Asia Times. «Η ανακοίνωση μιας λίστας βασικών τεχνολογιών έχει στόχο να προστατεύσει τα εμπορικά μυστικά των ταϊβανέζικων επιχειρήσεων. Όποιος υποκλέψει αυτές τις τεχνολογίες ή τις εξαγάγει παράνομα θα τιμωρηθεί σύμφωνα με τον νόμο για την εθνική ασφάλεια» δήλωσε ο Τσεν Κουό-λιανγκ, γενικός διευθυντής του τμήματος Πρόβλεψης και Καινοτομιών του Συμβουλίου. Με νομοθετική παρέμβαση το 2022 η Ταϊβάν δεν επιτρέπει σε μηχανικούς με γνώσεις βασικών τεχνολογιών να εργαστούν στην Κίνα χωρίς άδεια. Η νέα απαγόρευση στον κλάδο των ημιαγωγών έρχεται μετά την παρουσίαση του νέου κινητού Mate60 Pro της κινεζικής Huawei, το οποίο βασίζεται σε προηγμένο επεξεργαστή των 7 νανομέτρων που παράγει η κινεζική SMIC. To γεγονός ότι μια κινεζική εταιρεία έφτασε αυτό το επίπεδο σμίκρυνσης στους ημιαγωγούς θορύβησε τις ΗΠΑ και άλλες χώρες. Διευθύνων σύμβουλος της SMIC είναι ο ταϊβανέζος Λιανγκ Μονγκ-σονγκ, ο οποίος φέρεται να απέκτησε την τεχνογνωσία όσο εργαζόταν στην ταϊβανέζικη TSMC, γίγαντα των ημιαγωγών. Την εξαγωγή τεχνογνωσίας και εξοπλισμού για την παραγωγή προηγμένων τσιπ στην Κίνα έχουν επίσης απαγορεύσει οι ΗΠΑ, κυρίως επειδή θέλουν να προλάβουν την επικράτηση της Κίνας στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Το προϊστορικό τέρας που ήρθε στο φως στη Βρετανία εκτιμάται ότι είχε μήκος 12 μέτρα. Ένα γιγάντιο απολίθωμα που ανακαλύφθηκε σε κατακόρυφο γκρεμό της νότιας ακτής της Βρετανίας είναι το πιο καλοδιατηρημένο κρανίο πλειόσαυρου που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, ανακοίνωσαν οι ερευνητές που ανέσυραν το προϊστορικό τέρας. Το θαλάσσιο τέρας έζησε πριν περίπου 150 εκατομμύρια χρόνια και βρισκόταν στην κορυφή του τροφικού πλέγματος, όπως μαρτυρούν τα τερατώδη σαγόνια με 130 δόντια. Μόνο το κρανίο έχει μήκος 1,7 μέτρα και το συνολικό του μήκος εκτιμάται στα 12 μέτρα. «Είναι ένα από τα καλύτερα απολιθώματα στα οποία έχω δουλέψει» δήλωσε στο BBC ο Στιβ Έτσις, παλαιοντολόγος, συλλέκτης και επικεφαλής της επιχείρησης στην ακτή του Ντόρσετ, γνωστή για τα πλούσια απολιθώματα της Ιουράσιας περιόδου. «Η κάτω σιαγόνα και το πάνω μέρος του κρανίου είναι ενωμένα όπως θα ήταν εν ζωή. Σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχουν άλλα δείγματα με τόση λεπτομέρεια. Και να υπάρχουν, πολλά κομμάτια λείπουν, ενώ αυτό, αν και λίγο παραμορφωμένο, περιλαμβάνει όλα τα οστά» είπε. Όλα άρχισαν όταν ένας χομπίστας φίλος του Έτσις βρήκε σε μια παραλία κοντά στο Κίμπεριντζ Μπέι την άκρη του ρύγχους του πλειόσαυρου. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια με drone έδειξε ότι το εύρημα είχε πέσει από τον γκρεμό σε ύψος 15 μέτρων. Χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για να ανασυρθεί ολόκληρο το απολίθωμα από αναρριχητές με σχοινιά. Οι πρώτες παρατηρήσεις μετά τον καθαρισμό του ευρήματος αποκάλυψαν ότι τα δόντια διατρέχονταν από αυλακώσεις που διευκόλυναν το ζώο να τραβά πίσω τα δόντια έπειτα από κάθε δάγκωμα. Σύμφωνα με την καθηγήτρια Παλαιοβιολογίας Έμιλι Ρέιφιλντ, οι περιοχές του κρανίου όπου στηρίζονταν οι μασητικοί μύες υποδεικνύουν ότι το ζώο δάγκωνε με δύναμη 16.000 κιλών, την ώρα που οι σημερινοί κροκόδειλοι δεν υπερβαίνουν τα 8.000 κιλά. Από του χρόνου το κρανίο θα εκτίθεται στην προσωπική συλλογή του Έτσις στο Ντόρσετ. Είναι επίσης αντικείμενο του ντοκιμαντέρ του BBC Attenborough and the Giant Sea Monster, με παρουσιαστή τον Ντέιβιντ Ατένμπορο, το οποίο θα προβληθεί την 1η Ιανουαρίου 2024. (photos) Ο πλειόσαυρος είχε άκρως τρομακτικό χαμόγελο (BBC / Tony Jolliffe) Τα τεράστια δόντια έχουν αυλακώσεις για να γλιστράνε στη σάρκα (BBC / Tony Jolliffe) Η ιταλική εταιρεία συμφώνησε με τα συνδικάτα των εργαζομένων τρόπους να αυξηθεί η παραγωγικότητά τους Σε μια κίνηση ορόσημο για τον κλάδο, η Lamborghini θα εφαρμόσει εβδομάδα εργασίας 4 ημερών για τους εργαζόμενους της στα τμήματα παραγωγής. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε κατόπιν συμφωνίας με τα συνδικάτα εργαζομένων στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, που χαρακτήρισαν «ιστορική» την κίνηση αυτή, σύμφωνα με το Reuters. Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία του είδους της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που μειώνει τις ώρες εργασίας χωρίς μείωση μισθών – αντίθετα, περιλαμβάνει αύξηση και εφάπαξ μπόνους ύψους 1.082 δολαρίων τον επόμενο μήνα. Τόλμη και γοητεία Η ρηξικέλευθη σκέψη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου -από το 2020- Stephan Winkelmann, βρίσκεται προφανώς στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μιας εταιρείας που θέλει να αλλάζει πρώτη από τους ανταγωνιστές προς το καλύτερο. Ήταν μόλις πριν ένα χρόνο, εξάλλου, που ο Winkelmann, μιλούσε για την ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας στρατηγικής κατά την οποία η βιωσιμότητα και η ηλεκτροκίνηση θα συνυπήρχαν με την ιστορία της ιταλικής εταιρείας supercar. Αναφερόμενος στο τι θέλουν, αναζητούν και βρίσκουν τελικά οι πελάτες, είχε μιλήσει σχεδόν προφητικά στο TopGear.com και τον Paul Horrell για το ότι «οι πελάτες μας γνωρίζουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Πρέπει να τους επιδοκιμάζουν όταν οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Το χειρότερο πράγμα είναι να αγαπάς εσύ τo αυτοκίνητο σου, αλλά κανένας άλλος. Είναι πιο σημαντικό το τι λένε οι μη αγοραστές, από το τι λένε οι ίδιοι οι πελάτες». Στροφή στην τετραήμερη εργασία Ακολουθώντας παραδείγματα και άλλων επιχειρήσεων στην Ευρώπη, όπως η τράπεζα Intesa Sanpaolo και η εταιρεία γυαλιών EssilorLuxottica, η Lamborghini υιοθέτησε η μειωμένη εβδομάδα εργασίας. Συνολικά, η νέα εβδομάδα εργασίας θα σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στην παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει αναδειχθεί Top Employer για το 2022 στην Ιταλία, θα εργάζονται έως και 31 λιγότερες ημέρες το χρόνο, σύμφωνα με το Road & Track. Όπως αναφέρει το Reuters, οι εταιρείες στη Βρετανία που έκαναν την αλλαγή αυτή ανέφεραν αυξημένη παραγωγικότητα της εργασίας, καλύτερα ποσοστά διατήρησης θέσεων εργασίας και προσλήψεων και λιγότερες ημέρες ασθένειας. Άλλα συνδικάτα στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως δεν μπόρεσαν να πείσουν εταιρείες όπως η Ford, η General Motors και η Stellantis να εγκρίνουν τις μειωμένες ώρες εργασίας, σύμφωνα με την The Street. «Να δουλεύετε λιγότερο και να εργάζεστε καλύτερα, αυτή είναι η αρχή που καθοδήγησε αυτή τη διαπραγμάτευση και η οποία αποτελεί μέρος μιας συνολικής συλλογιστικής», ανέφεραν τα συνδικάτα FIOM και FIM-CISL σε ανακοίνωσή τους, σύμφωνα με το Road & Track. Και όλα αυτά λίγο πριν το τέλος μιας χρονιάς ιστορικών εξελίξεων για την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά. Στα τέλη Οκτωβρίου, η απεργία του σωματείου United Auto Workers, που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο νότιο Οντάριο του Καναδά, έληξε τις απεργίες και κατέληξε σε προσωρινές συμφωνίες με τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, σύμφωνα με το Business Insider. Οι συμφωνίες περιλάμβαναν αυξήσεις 25%, προσαρμογές στο κόστος ζωής και πιο προσιτές διαδρομές προς την πλήρη αμοιβή. (photo) Το εργοστάσιο παραγωγής της Lamborghini Ιστορική συμφωνία για το AI από την ΕΕ – Οι πρώτοι νόμοι που βάζουν φρένο στην τεχνητή νοημοσύνη9/12/2023
Οι πρώτοι νόμοι για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης ψηφίστηκαν σήμερα σε μία ιστορική συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών μελών της ΕΕ, ύστερα από μία μαραθώνια διαπραγμάτευση διάρκειας 37 ωρών. Σε ισχύ μετά το 2025 Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian, ο Τιερί Μπρετόν, Ευρωπαίος Επίτροπος υπεύθυνος για μια σειρά νόμων στην Ευρώπη που διέπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις μηχανές αναζήτησης, την αποκάλεσε «ιστορική συμφωνία», καθώς, όπως είπε, 100 άτομα βρίσκονταν κλεισμένα σε ένα δωμάτιο για σχεδόν τρεις ημέρες για καταφέρουν να φτάσουν σε συμφωνία με νόμους που θα περιορίζουν τη δραστηριότητα του ΑΙ. Οι κλάδοι που βρέθηκαν στο επίκεντρο – Τι επιτρέπει και τι απαγορεύει Η εν λόγω συμφωνία βάζει την ΕΕ πιο μπροστά στον «αγώνα δρόμου» για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης και την προστασία του κοινού από κινδύνους που περιλαμβάνουν πιθανή απειλή για τη ζωή, συγκριτικά με τις ΗΠΑ, την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σημειώνεται βέβαια ότι οι νόμοι που έχουν ενταχθεί στη συμφωνία θα τεθούν σε ισχύ το νωρίτερο το 2025. Η πολιτική συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών μελών της ΕΕ σχετικά με νέους νόμους για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης αποδείχθηκε σκληρή, με συγκρούσεις και διαφωνίες σχετικά με τα μοντέλα θεμελίωσης. Κοινό σημείο στις συζητήσεις πάντως υπήρξε η αξιοποίηση και η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης τόσο στο έργο της Αστυνομίας, όσο και για τους εργοδότες και τους πωλητές, ωστέ να μπορούν να καταγράφουν τον αριθμό των πελατών σε πραγματικό χρόνο, καθώς και το συναισθηματικό στρες των εργαζομένων. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξασφάλισε απαγόρευση της χρήσης επιτήρησης σε πραγματικό χρόνο με βιομετρικά συστήματα που στοχεύουν στην αυτόματη ταυτοποίηση και/ή αυθεντικοποίηση ενός φυσικού προσώπου, συμπεριλαμβανομένης της συναισθηματικής αναγνώρισης, αλλά με ορισμένες εξαιρέσεις, σύμφωνα με τον Μπρετόν. Αυτό θα σήμαινε ότι η Αστυνομία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μόνο σε περίπτωση απροσδόκητης απειλής τρομοκρατικής επίθεσης, ανάγκης αναζήτησης θυμάτων και δίωξης σοβαρών εγκλημάτων. Συμφωνία για το ΑΙ στη βάση ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, με σεβασμό στα θεμελιώδη δικαιώματα Ο ευρωβουλευτής Brando Benefei, ο οποίος ηγήθηκε της διαπραγματευτικής ομάδας του κοινοβουλίου με τον Dragoș Tudorache, τον Ρουμάνο ευρωβουλευτή που ηγήθηκε της τετραετούς μάχης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ότι εξασφάλισαν επίσης εγγύηση ότι οι «ανεξάρτητες αρχές» θα πρέπει να δώσουν άδεια «προβλεπόμενης αστυνόμευσης» για προστασία από την κακοποίηση από μέρους της Αστυνομίας, καθώς και το τεκμήριο της αθωότητας στο έγκλημα. «Είχαμε έναν στόχο να εκδώσουμε μια νομοθεσία που θα διασφάλιζε ότι το σύστημα της τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρώπη θα αναπτυχθεί με μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση σεβόμενη τα θεμελιώδη δικαιώματα, τις ανθρώπινες αξίες, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την οικοδόμηση της συνείδησης για το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την τεχνητή νοημοσύνη, μία επανάσταση που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας», είπε στους δημοσιογράφους σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες. Ο Tudorache είπε: «Ποτέ δεν επιδιώξαμε να αρνηθούμε στην επιβολή του νόμου τα εργαλεία που χρειάζονται (η αστυνομία) για την καταπολέμηση του εγκλήματος, τα εργαλεία που χρειάζονται για την καταπολέμηση της απάτης, εργαλεία για να παρέχουν και να εξασφαλίσουν την ασφάλεια στους πολίτες. Αλλά αυτό που θέλαμε –και πετύχαμε– είναι μια απαγόρευση της τεχνολογίας AI που θα καθορίσει ή θα προκαθορίσει ποιος θα μπορούσε να διαπράξει ένα έγκλημα». Η βάση της συμφωνίας είναι ένα κλιμακούμενο σύστημα, όπου το υψηλότερο επίπεδο ρύθμισης ισχύει για εκείνα τα συστήματα ΑΙ που είναι περισσότερο επικίνδυνα για την υγεία, την ασφάλεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα. IN.GR |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|