Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων σχεδιάζει να σαρώσει τα παγωμένα βάθη του Λοχ Νες την επόμενη εβδομάδα, χρησιμοποιώντας περιβαλλοντικό DNA (eDNA) σε ένα πείραμα με στόχο να διαπιστωθεί εντέλει αν το θρυλικό τέρας, η Νέσι, ζει πράγματι ή ζούσε κάποτε στα νερά της λίμνης. Για πρώτη φορά ένα ρομποτικό έντομο πέταξε για λίγο στον αέρα μόνο του, χωρίς να είναι προσδεμένο σε καλώδιο. Πρόκειται για το Robofly, που έκανε μια μικρή πτήση, αλλά ένα γιγάντιο άλμα όσον αφορά τα ρομπότ. Σταθερή ανάπτυξη κατέγραψε η ρομποτική στην Κίνα το 2017, καθώς ιδρύθηκαν περίπου 1690 εταιρίες με αντικείμενο την ρομποτική, σύμφωνα με τα αποτελέσματα αναφοράς που παρουσιάστηκε στην 5η Ρομποτική Διάσκεψη της Κίνας. Η Google παρουσίασε ένα νέο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που κλείνει ραντεβού ή κάνει κρατήσεις από το τηλέφωνο εκ μέρους των χρηστών, κάνοντας φωνητικές συνομιλίες για λογαριασμό τους π.χ. με ένα ιατρείο, ένα κομμωτήριο ή ένα εστιατόριο. Η Ιαπωνία δε θεωρείται αδίκως μίας από τις πιο καινοτόμες χώρες. Παράλληλα αποτελεί και τη μέκκα της ρομποτικής τεχνολογίας αλλά και των κινουμένων σχεδίων τύπου anime, τα οποία συχνά αναπαριστούν γιγαντίαια ρομπότ-αυτοκίνητα ή διαστημόπλοια, όπως τα Transformers, o Voltron κλπ. Ωστόσο το συγκεκριμένο ρομπότ που παρουσίασαν Ιάπωνες μηχανικοί, είναι πέρα για πέρα αληθινό, και αποτελεί το πρώτο ρομπότ-αυτοκίνητο.
Πρόκειται για ένα ρομπότ 3,7 μέτρων με το όνομα J-deite RIDE, το οποίο μπορεί να μεταμορφωθεί σε αυτοκίνητο μέσα σε ένα λεπτό και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει επιβάτες. Μπορεί να περπατάει με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα ή να τρέξει με τις ρόδες του, αλλά δεν έχει δοκιμαστεί εκτός του εργοστασίου. Ο CEO της Brave Robotics, Kenji Ishida, που βρίσκονται πίσω από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μαζί με τις εταιρείες Asratec και τις Sansei Technologies, δήλωσε ότι είχε σαν κίνητρο τους ήρωες τρανσφόρμερς που έβλεπε σαν παιδί στα κινούμενα σχέδια. Η «επέλαση» των ρομπότ Η «επέλαση» των ρομπότ έχει ξεκινήσει για τα καλά, και οι ασιατικές χώρες πρωτοστατούν, με την Κορέα στην κορυφή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, καθώς διαθέτει τον τίτλο της πιο καινοτόμου χώρας στον πλανήτη. Η άνοδος των μηχανών έχει ξεκινήσει για τα καλά και αποτελεί μια πραγματικά. Τα στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής (International Federation of Robotics) αναφέρουν ότι ο ρυθμός του βιομηχανικού αυτοματισμού επιταχύνεται σε μεγάλο μέρος του αναπτυγμένου κόσμου με 66 εγκατεστημένα βιομηχανικά ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους παγκοσμίως το 2015. Ένα χρόνο αργότερα, ο Niall McCarthy του Statista αναφέρει ότι ο συγκεκριμένος αριθμός αυξήθηκε στο 74. Το ίδιο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 99 ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους και ο αριθμός είναι 84 και 63 στην Αμερική και την Ασία αντίστοιχα. Η Κίνα είναι μια από τις χώρες όπου καταγράφονται τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης στον βιομηχανικού αυτοματισμού, αλλά πουθενά αλλού τα ρομπότ δεν αυξάνονται όσο στη Νότια Κορέα. Το 2016, η Νότια Κορέα είχε 631 εγκατεστημένα βιομηχανικά ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους. Αυτό οφείλεται κυρίως στη συνεχή εγκατάσταση ρομπότ μεγάλου όγκου στους τομείς των ηλεκτρονικών και της βαριάς βιομηχανίας. Το 90% των βιομηχανικών ρομπότ στη Σιγκαπούρη εγκαθίστανται στη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών και έρχεται δεύτερη με 488 ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους. Η Γερμανία και η Ιαπωνία είναι γνωστές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους και έχουν επίπεδα μόλις πάνω από 300 ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους. Είναι ενδιαφέρον ότι η Ιαπωνία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες της βιομηχανικής ρομποτικής, που αντιπροσωπεύει το 52% της παγκόσμιας προσφοράς. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο ρυθμός αυτοματισμού είναι πιο αργός, με ποσοστό 189 ρομπότ ανά 10.000 εργαζόμενους. Η Κίνα είναι πρόθυμη να επεκτείνει το επίπεδο αυτοματισμού της τα επόμενα χρόνια.. |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|