Η Tesla προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της πολλές φορές τους τελευταίους μήνες
Υποσχέσεις για μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla μοίρασε σήμερα ο Έλον Μασκ, «αφεντικό» της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπό τον όρο βέβαια ότι θα μειωθεί ο πληθωρισμός που και στις ΗΠΑ έχει εκτιναχθεί σε ύψη ρεκόρ. Ο CEO της Tesla ο οποίος έχει πάνω από 100 εκατομμύρια ακολούθους στο Twitter, απάντησε σε ένα tweet την Παρασκευή το οποίο τον ρωτούσε εάν η εταιρεία του έχει στα σχέδιά της να μειώσει τις τιμές τις οποίες είχε ανεβάσει για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα από την πανδημία και τις ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Αν ο πληθωρισμός ηρεμήσει, μπορούμε να μειώσουμε τις τιμές για τα αυτοκίνητα», ανέφερε ο Μασκ σε tweet.’ Αυξήσεις χιλιάδων δολαρίων Η Tesla προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στα αυτοκίνητά της πολλές φορές τους τελευταίους μήνες, κατά μερικές χιλιάδες δολάρια, καθώς το κόστος των πρώτων υλών όπως αλουμίνιο και λίθιο που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα και μπαταρίες αυξάνεται, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να προμηθευτούν τσιπ και άλλα αναλώσιμα λόγω ελλείψεων στη βιομηχανία. Πηγή: OT.gr
Το Zephyr S της Airbus προορίζεται για αναγνωριστικές και κατασκοπευτικές αποστολές.
Πειραματικό αεροσκάφος που κινείται με ηλιακή ενέργεια φαίνεται πως κατέρριψε το ρεκόρ διάρκειας για μη επανδρωμένη πτήση, έχοντας μείνει στον αέρα για 26 συνεχόμενες ημέρες. Το Zephyr S της Airbus καταρρίπτει για το ρεκόρ για τουλάχιστον δεύτερη φορά, αρχικά το 2007 και ξανά το 2018. Σχεδιασμένο αρχικά από τη βρετανική αμυντική βιομηχανία Qineti Q για στρατιωτική χρήση, το ελαφρύ αεροσκάφος «Ζέφυρος» πετά σε μεγάλο ύψος περίπου 18 χιλιομέτρων προκειμένου να αποφεύγει την αεροπορική κίνηση και τις άσχημες καιρικές συνθήκες. Είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πετά και κατά τη διάρκεια της νύχτας. To Zephyr έχει άνοιγμα φτερών 25 μέτρα, ζυγίζει όμως λιγότερο από 80 κιλά (Airbus) Το νέο ρεκόρ δεν είναι επίσημο, προκύπτει όμως από τα δεδομένα πτήσης, τα οποία δείχνουν ότι το drone πέταξε από βάση στην Αριζόνα μέχρι το Μπελίζ της Κεντρικής Αμερικής και πίσω, αναφέρει το BBC. Μάλιστα η πορεία του αεροσκάφους σχημάτισε τα γράμματα «UK», δηλαδή «Ηνωμένο Βασίλειο», μαζί με ένα υποτυπώδες σχέδιο του Στόουνχενζ. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται από τον αμερικανικό στρατό προκειμένου να δοκιμαστούν «η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας, η διάρκεια ζωής των μπαταριών και η αποδοτικότητα των ηλιακών συλλεκτών». Το Zephyr θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε αναγνωριστικές και κατασκοπευτικές πτήσεις, καθώς μπορεί να μεταδίδει αεροφωτογραφίες σαν δορυφόρος. Σε αντίθεση όμως με τους δορυφόρους, μπορεί να κρατά το βλέμμα του στραμμένο διαρκώς στην ίδια περιοχή. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι «επιστρέφει σε σένα», επισήμανε ο Τιμ Ρόμπινσον, αρχισυντάκτης του περιοδικού Aerospace. «Μπορείς να αναβαθμίσεις τους αισθητήρες, ή να αλλάξεις το φορτίο, ή να το αναβαθμίσεις με νέες τεχνολογίες» εξήγησε. Μέχρι τη δημοσίευση του άρθρου του BBC, το Zephyr S δεν είχε προσγειωθεί ακόμα και οι χειριστές του γιόρταζαν την 27η ημέρα πτήσης. (in.gr)
Η είσοδος στο εργοστάσιο κατασκευής του Newport είναι μια αλλιώτικη εμπειρία. Τα γάντια, το λευκό κοστούμι και η κουκούλα πρέπει να φορεθούν με τη σωστή σειρά πριν μπείτε σε έναν θάλαμο όπου οι πίδακες αέρα απομακρύνουν τους υπόλοιπους ρύπους. Η διαδικασία, εξηγεί ένας οδηγός, δεν είναι η προστασία των ανθρώπων, αλλά του προϊόντος. Στην άλλη πλευρά της πόρτας ασφαλείας, βρίσκεται η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ημιαγωγών (μικροτσίπ) του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα περιβάλλον εκατό φορές πιο καθαρό από ένα χειρουργείο νοσοκομείου. Στο εσωτερικό, λευκές φιγούρες με κοστούμια κινούν λοβούς σε καρότσια. Ρομποτικοί βραχίονες εκχυλίζουν γκοφρέτες πυριτίου που είναι επικαλυμμένες με φωτοευαίσθητο υλικό. Στη συνέχεια, το φως προβάλλεται στη γκοφρέτα για να τυπωθεί το σχέδιο των τσιπ. Αυτό με το οποίο καταλήγετε είναι ημιαγωγοί - συχνά γνωστοί ως μικροτσίπ ή απλά τσιπ - από τους οποίους εξαρτάται μεγάλο μέρος της σύγχρονης ζωής μας. «Κάθε προϊόν ημιαγωγού πυριτίου ξεκινά με έναν κόκκο άμμου», λέει η Mary Curtis, μια υπεύθυνη προγράμματος που εργάζεται στο εργοτάξιο για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, εξηγώντας πως ό,τι βγαίνει από το εργοστάσιο μεγάλου όγκου στο Newport καταλήγει σε αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο καθώς και λευκά είδη όπως πλυντήρια. Καμπανάκια συναγερμού Το Newport λειτουργεί από τη δεκαετία του 1980, αλλά έχει βρεθεί στο προσκήνιο ως προμετωπίδα σε έναν νέο αγώνα μεταξύ Δύσης και Κίνας. Τον περασμένο Ιούλιο, μετά από οικονομικές δυσκολίες, η Newport Wafer Fab εξαγοράστηκε από τη Nexperia, έναν από τους πελάτες της. Η Nexperia έχει την έδρα της στην Ολλανδία, αλλά οι τελικοί ιδιοκτήτες της είναι η κινεζική εταιρεία Wingtech Technology. Και αυτό πυροδότησε καμπανάκι κινδύνου. «Δεν είναι προς το στρατηγικό συμφέρον του Ηνωμένου Βασιλείου, των Ηνωμένων Πολιτειών ή οποιουδήποτε άλλου συμμάχου να αποκτήσει η Κίνα εξέχουσα θέση στην παγκόσμια βιομηχανία ημιαγωγών», λέει ο Martijn Rasser, πρώην αναλυτής της CIA και τώρα ανώτερος συνεργάτης στη δεξαμενή σκέψης Centre for a New American. Οι ημιαγωγοί είναι ένας κρίσιμος τομέας στην τεχνολογία όπου η Κίνα έχει δυσκολευτεί. Η Ουάσιγκτον επωφελήθηκε από αυτό περιορίζοντας τις προμήθειες στην κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Huawei, προκαλώντας της σημαντικό ‘’πόνο’’. Η Κίνα θέλει απεγνωσμένα να καλύψει τη διαφορά και να μειώσει την εξάρτησή της. Αυτό σημαίνει ότι η πώληση της μεγαλύτερης εγκατάστασης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια εταιρεία με κινεζική ιδιοκτησία συνάντησε αντίσταση. Η Ουάσιγκτον, ειδικά το Κογκρέσο, θα «κλίνει πολύ» για να αποτρέψει την ολοκλήρωση της εξαγοράς, λέει ο κ. Rasser. Ωστόσο, ο κώδωνας του κινδύνου αρχικά δεν φάνηκε να χτυπάει δυνατά εντός της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας πραγματοποίησε επανεξέταση τα συμπεράσματα της οποίας παραμένουν ασαφή. Μόνο αυτόν τον Μάιο, σχεδόν ένα χρόνο μετά την πώληση και μετά από έντονο λόμπι, οι υπουργοί διέταξαν επανεξέταση της εθνικής ασφάλειας βάσει νέων εξουσιών. Τα θέματα όμως εξακολουθούν να είναι ακανθώδες. Πηγή: BBC Εδώ και καιρό, η SpaceX προσπαθεί να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες, αν και o Έλον Μασκ έχει δηλώσει ότι η υπηρεσία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε πλοία, φορτηγά και τροχόσπιτα. Άδεια για την παροχή ευρυζωνικής διαδικτυακής πρόσβασης σε κινούμενα οχήματα έλαβε στις ΗΠΑ η SpaceX, η οποία ελπίζει να εγκαταστήσει τερματικά σε πλοία, αεροπλάνα και φορτηγά καθώς ο ανταγωνισμός στο δορυφορικό Διαδίκτυο κορυφώνεται. Λίγους μήνες αφότου η εταιρεία του Έλον Μασκ εξασφάλισε την πρώτη συμφωνία με αεροπορική εταιρεία για χρήση της υπηρεσίας Starlink εν πτήσει, το σχέδιο εγκρίθηκε και επίσημα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (FCC), αρμόδια για τη διαχείριση του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος. Η SpaceX ελπίζει έτσι να επεκτείνει την υπηρεσία σε εταιρικούς πελάτες, πέρα από τους χρήστες σε απομονωμένες περιοχές που ήδη συνδέονται με δορυφορικά πιάτα Starlinκ για 110 δολάρια του μήνα. «Η αδειοδότηση μιας νέας γενιάς τερματικών για το δορυφορικό σύστημα της SpaceX θα επεκτείνει το εύρος των ευρυζωνικών υπηρεσιών ώστε να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση από χρήστες που απαιτούν συνδεσιμότητα εν κινήσει» ανακοίνωσε η FCC σύμφωνα με το Reuters. Από το 2019 έως σήμερα η SpaceX έχει εκτοξεύσει γύρω στους 2.700 δορυφόρους Starlink, αριθμός που σχεδιάζεται να αυξηθεί τελικά στους δεκάδες χιλιάδες. Εδώ και καιρό, η εταιρεία με έδρα το Χόθορν της Καλιφόρνια προσπαθεί να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες, αν και o Έλον Μασκ έχει δηλώσει ότι η υπηρεσία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε πλοία, φορτηγά και τροχόσπιτα. Ο Μασκ, o οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Tesla, έχει ωστόσο διευκρινίσει ότι το Starlink δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας καθώς «το τερματικό είναι υπερβολικά μεγάλο». |
APXEIO
March 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|