Ειδικοί της μηχανικής ρευστών δίνουν λύση στο αιώνιο πρόβλημα. Δεν υπάρχει άνδρας που να μην την έχει πατήσει: ξεχνάς να σημαδέψεις σωστά και, όταν κοιτάζεις κάτω, συνειδητοποιείς ότι έχεις πιτσιλιές από ούρα στο παντελόνι. Για τους άνδρες που έχουν την τάση να λερώνουν τα πάντα με αδέσποτα σταγονίδια, αλλά και για όσους αναγκάζονται μετά να καθαρίζουν, η επιστήμη της μηχανικής ρευστών προτείνει τώρα μια λύση. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Ουοτερλού στη Βρετανία υπολόγισαν το βέλτιστο σχήμα που πρέπει να έχει ο ουρητήρας για να προλαμβάνονται οι πιτσιλιές: έναν ψηλό, στενό ουρητήρα με καμπυλωμένα πλάγια τοιχώματα, κατάλληλο για χρήστες κάθε ύψους. Δεν είναι μόνο αποτελεσματικός, είναι και όμορφος. «Η ιδέα εμφανίστηκε ακριβώς εκεί που φαντάζεστε» δήλωσε στο περιοδικό New Scientist ο Ζάο Παν, επικεφαλής της μελέτης που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα σε συνέδριο Δυναμικής Ρευστών της Αμερικανικής Εταιρείας Φυσικής. Εργαστήριο Πιτσιλιών Ο Παν ανήκει σε μια οικογένεια ερευνητών που έχουν κηρύξει εδώ και χρόνια πόλεμο στις πιτσιλιές ούρων: είναι πρώην μεταπτυχιακός φοιτητής του Ταντ Τράσκοτ, μηχανικού που ίδρυσε το Splash Lab, ή «Εργαστήριο Πιτσιλιών» στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Γιούτα. Το 2013, το εργαστήριο είχε προσφέρει μερικές βασικές συμβουλές, όπως το ότι η καλύτερη τακτική για τους άνδρες είναι απλά να ουρούν καθισμένοι. Σε διαφορετική περίπτωση, καλό είναι να στέκονται κοντά στη λεκάνη ή τον ουρητήρα και να κατευθύνουν τη ροή προς τα κάτω αντί οριζόντια. Μια άλλη εξέλιξη ήρθε το 2015, όταν ένας άλλος μεταπτυχιακός φοιτητής του Τράσκοτ, ο Ράντι Χερντ, παρουσίασε ένα υλικό που μπορεί να στερεωθεί στο πίσω τοίχωμα του ουρητήρα για να αποτρέπει την εκτόξευση σταγονιδίων. Η δομή του ήταν εμπνευσμένη από ένα είδος βρύου (Syntrichia caninervis) που φύεται σε ξηρά κλίμακα και είναι άκρως αποτελεσματικό στην απορρόφηση υγρασίας. Γωνία πρόσπτωσηςΠίσω στην περίπτωση του νέου ουρητήρα, ο δρ Παν εξηγεί πως κλειδί είναι η γωνία υπό την οποία η ροή ούρων χτυπάει την πορσελάνινη επιφάνεια. Όταν ο χρήστης σημαδεύει προς τα κάτω και η γωνία είναι μικρή, η ροή απλώνεται ομαλά στην επιφάνεια και το πιτσίλισμα αποφεύγεται. Η βέλτιστη γωνία υπολογίζεται από τη μελέτη στις 30 μοίρες, νούμερο που αντιστοιχεί χονδρικά στη γωνία υπό την οποία κατουράει ένας αρσενικός σκύλος όταν σηκώνει το πίσω πόδι. Η ερευνητική ομάδα δοκίμασε μια ποικιλία ουρητήρων από εποξική ρητίνη, στους οποίους εκτοξεύτηκαν πίδακες χρωματιστού υγρού. Οι πιτσιλιές μαζεύτηκαν με απορροφητικό χαρτί που στη συνέχεια ζυγίστηκε για να προσδιοριστεί το βάρος των πιτσιλιών. Το πείραμα έδειξε ότι ο ψιλόλιγνος ουρητήρας με καμπυλωτά πλαϊνά τοιχώματα είναι γενικά ο πιο καθαρός, καθώς περιορίζει το πιτσίλισμα έως 50 φορές. Ένα άλλο σχέδιο με τριγωνικό άνοιγμα είχε σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερα αποτελέσματα, απορρίφθηκε όμως από την ερευνητική ομάδα επειδή δεν λειτουργεί σε άνδρες με διαφορετικό ύψος. Παραμένει βέβαια ασαφές αν το νέο σχέδιο θα περάσει ποτέ στην παραγωγή. Μέχρι τότε, φροντίστε τουλάχιστον να σημαδεύετε στη συνιστώμενη γωνία.
Πώς τα κινητά και οι υπολογιστές αναμένεται να επηρεάσουν την εμφάνιση του ανθρώπινου είδους
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα μοιάζουν οι άνθρωποι το 3.000; Αν ναι τότε τα παρακάτω στοιχεία θα σας δώσουν όλες τις απαντήσεις και απλά θα… σοκαριστείτε! Τα κινητά τηλέφωνα και οι υπολογιστές, παίζουν μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση του ανθρώπινου είδους στην επόμενη χιλιετία.Το μοντέλο «Mindy»Ερευνητές δημιούργησαν ένα μοντέλο το οποίο ονόμασαν «Mindy» και σε αυτό εμφανίζουν την… εξέλιξη του ανθρώπου η οποία μοιάζει μάλλον με παραμόρφωση. Κυρτή πλάτη, φαρδύ λαιμό, χέρι με κλίση, δεύτερο σετ βλεφάρων, πιο χοντρό κρανίο αλλά και μικρότερο εγκέφαλο. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της Mindy… η οποία θα μπορούσε να ζει το 3.000. Τα χρόνια που κοιτάμε από ψηλά τα smartphone μας ή ψηλά στις οθόνες των υπολογιστών θα έχουν ως αποτέλεσμα μια καμπουριασμένη στάση, σύμφωνα με το μοντέλo. «Όταν εργάζεστε σε έναν υπολογιστή ή κοιτάζετε κάτω το τηλέφωνό σας, οι μύες στο πίσω μέρος του λαιμού πρέπει να συστέλλονται για να κρατήσουν το κεφάλι σας ψηλά», εξήγησε ο Δρ. Κ. Daniel Riew από το New York-Presbyterian Orch Spine Hospital. Εν τω μεταξύ, τα χέρια μας θα διαμορφωθούν μόνιμα σε σχήμα, με ανοιχτά δάχτυλα, όπως κρατάμε το κινητό αφού κρατάμε σταθερά τα smartphone μας. «Το να κρατάς τον αγκώνα λυγισμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα – τις περισσότερες φορές, ενώ κρατάς το τηλέφωνό σου – μπορεί να τεντώσει το νεύρο πίσω από τον αγκώνα και να του ασκήσει πίεση», πρόσθεσε ο Δρ. Τζόρτζεβιτς, μεταδίδει η dailymail. Άλλα περίεργα χαρακτηριστικά που μπορούμε να περιμένουμε περιλαμβάνουν ένα παχύτερο κρανίο και μικρότερο εγκέφαλο, καθώς και ένα δεύτερο βλέφαρο για την πρόληψη της υπερβολικής έκθεσης στο φως. (in.gr)
Το κορυφαίο sportscar της γερμανικής φίρμας ετοιμάζεται να υποδεχτεί τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του η οποία προδιαγράφεται πιο πληθωρική σε κάθε επίπεδο, περιλαμβάνοντας στις επιλογές της και plug-in υβριδική τεχνολογία με την συνδρομή της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τους 800 ίππους H παραγωγής της πρώτης γενιάς του sportscar της Mercedes-AMG ολοκληρώθηκε νωρίτερα μέσα στην χρονιά και αυτονόητα ήδη η γερμανική φίρμα προετοιμάζει το διάδοχο του ο οποίος και εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η νέα γενιά του sport coupe θα διατεθεί με μια ευρεία γκάμα επιλογών σε επίπεδο συνόλων ενώ ήδη έχουν εντοπιστεί δοκιμαστικά πρωτότυπα με τον entry-level εξακύλινδρο σε ευθεία διάταξη κινητήρα καθώς η κορυφαία V8 έκδοση. Η νέα εμφάνισή του μοντέλου αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες την κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση η οποία θα συνδυάζει έναν V8 με περισσότερα του ενός ηλεκτρικά μοτέρ και ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων. Κατά τις συνήθειες της Mercedes-AMG η εναρκτήρια έκδοση του sportscar θα φέρει την ονομασία Edition 1 και υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες το συγκεκριμένο δοκιμαστικό πρωτότυπο να εκπροσωπεί ακριβώς αυτήν όπως προδίδουν το νέο, σταθερό spoiler πίσω και το ακόμα μεγαλύτερο μπροστά. Σε προφίλ το sportscar διαθέτει μια ακόμα πιο μυώδη και στοχοπροσηλωμένη σιλουέτα σε σχέση με το παρελθόν αν και διατηρεί τις γνώριμες αναλογίες με το χαρακτηριστικά μακρύ καπό και το κοντό πίσω τμήμα ενώ μια προσεκτική παρατήρηση στην όψη του προδίδει την παρουσία της εμβληματικής γρίλιας Panamericana. Στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης Edition 1 στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν οι τετραπλές τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης. Όπως έχει ήδη σημειώσει η Mercedes-AMG, αφετηρία για το νέο sportscar θα αποτελέσει μια νέα αρχιτεκτονική με αυξημένη περιεκτικότητα σε αλουμίνιο ενώ ακόμα πιο ενδιαφέρον θα έχει η διάρθρωση της γκάμας κινητήρων. Σύμφωνα με τις συστάσεις εφαλτήριο θα αποτελεί μια εξακύλινδρη έκδοση με τα διακριτικά GT 53 η οποία αναμένεται να αξιοποιεί επίσης υβριδική τεχνολογία με την μορφή ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ ισχύος 23 ίππων και η οποία αναμένεται να προσφέρει ισχύ έως και 436 ίππους. Ψηλότερα στην γκάμα θα πάρει θέση η έκδοση GT 55 η οποία αναμένεται να μοιράζεται τον ίδιο V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων με την AMG SL 55 που έχει επίσης εξελιχθεί από το Affalterbach. Ο συγκεκριμένος κινητήρα αναμένεται να αγγίζει ή ακόμα και να ξεπερνά τους 476 ίππους αν επιλεγεί μια διαφορετική διαμόρφωση προκειμένου να χωρίζει την AMG GT από την SL. Για τους ίδιους λόγους εξάλλου η Mercedes-AMG έχει ήδη ανακοινώσει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ανοιχτή έκδοση της AMG GT. H έκδοση AMG GT 63 θα υιοθετήσει έναν ακόμα ισχυρότερο V8 ο οποίος αναμένεται να υπερβαίνει τους 600 ίππους ενώ το επιστέγασμα της γκάμας θα αποτελέσει μια έκδοση E-Performance με plug-in υβριδική τεχνολογία και ισχύ που θα ξεπερνά τους 800 ίππους. Σε αντίθεση με το παρελθόν, τις προδιαγραφές της πλειονότητας των παραπάνω εκδόσεων αναμένεται να συμπληρώσει το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+ με την φροντίδα της AMG. Αναμενόμενα ωστόσο η έμφαση θα δίνεται στον πίσω άξονα ενώ το παλμαρέ του μοντέλου θα συμπληρώσει σύστημα τετραδιεύθυνσης, αερανάρτηση καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα αντιστάθμισης των κλίσεων του αμαξώματος κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης υπό ακραία πίεση. Συνολική προδιαγράφεται και η αναθεώρηση του εσωτερικού με κυρίαρχη την προσθήκη της τελευταίας εκδοχής του συστήματος MBUX το οποίο θα φιλοξενείται σε μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη για το infotainment σε συνδυασμό ψηφιακό πίνακα οργάνων στα πρότυπα της νέας SL. Στις νέες εφαρμογές θα συγκαταλέγεται δεδομένα και καταγραφικό χρόνων επιδόσεων και τηλεμετρίας που θα βοηθά τον οδηγό να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε συνθήκες πίστας. (in.gr) Φωτογραφίες: Automedia |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|