Δεν τα θέλουν οι καταναλωτές: - Δεύτερες σκέψεις κάνουν οι Γερμανοί αναφορικά με το πόσο θέλουν να σφιχταγκαλιάσουν τα EVΜπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο να προωθείται η «πράσινη τεχνολογία» και συνεπώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο πολλές εταιρείες αλλά και καταναλωτές φαίνεται πως είναι διστακτικοί ως προς την υιοθέτηση αυτών των νέων μοντέλων. Μεταξύ στις εταιρείες αυτές είναι και η Mercedez-Benz, η οποία ανακοίνωσε χτες ότι θα βάλει στον «πάγο» τους ηλεκτρικούς της στόχους κατά πέντε χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι και η Κίνα, βάζει «φρένο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Δύσης, αφού απαγόρευσε τις εξαγωγές στις σπάνιες γαίες. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι αναμένει οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των υβριδικών, να αντιπροσωπεύουν έως και το 50% του συνόλου έως το 2030. Πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της του 2021, όταν στόχευε να φτάσει στο ορόσημο του 50% έως το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius προειδοποίησε ότι ακόμη και στην Ευρώπη, θα συνεχίσει να υπάρχει ισχυρή ζήτηση για θερμικούς κινητήρες ακόμα και το 2030. Πάντως, για το 2023, μία στις τρεις Mercedes-Benz που πουλήθηκαν, μπαίνει στην πρίζα. Συγκεκριμένα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αποτέλεσαν το 12,9% του συνολικού όγκου πωλήσεων, ενώ τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά το 19%. Ο Kaellenius δήλωσε ότι η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσει να εξελίσσει την τεχνολογία τους. Οι επενδυτές υποδέχθηκαν ενθουσιωδώς τις παραπάνω δηλώσεις, αφού οι μετοχές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 5,9% μετά την είδηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Γερμανοί παρατούν την ηλεκτροκίνηση. Μόλις πριν δύο εβδομάδες, ανακοίνωσαν τα νέα τους πλάνα σχετικά με τα EV μοντέλα τους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι την περσινή χρονιά, η εταιρεία αύξησε τη μέση τιμή της κατά 2% στα €74.200 κι αύξησε τις δαπάνες για έρευνα κι εξέλιξη για μελλοντικές τεχνολογίες, όπως η πλατφόρμα MB.OS. Τα κέρδη του ομίλου προ φόρων και τόκων μειώθηκαν στα €19,7 δισεκατομμύρια από €20,5 την προηγούμενη χρονιά, παρά την αύξηση των εσόδων κατά 2%. Η βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη, η συμφόρηση στην εφοδιαστική αλυσίδα κι οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επηρέασαν επίσης τις προοπτικές της Mercedes-Benz για το 2024, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία. Προβλέποντας χαμηλότερες αποδόσεις στις πωλήσεις στο τμήμα αυτοκινήτων και φορτηγών της. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου είναι πιθανό να είναι χαμηλότερες από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, ανέφερε ο Kaellenius στο Reuters, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων – ιδιαίτερα των συστημάτων 48 volt που προμήθευε η Bosch – συνεχίζουν να συγκρατούν την παραγωγή. Τα αυτοκίνητα του Μασκ αντέχουν τις σφαίρες, αλλά όχι… περιττώματα πτηνών και βροχή !Όταν το 2019 αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, το ηλεκτρονικό υπερ-αυτοκίνητο Cybertruck περηφανευόταν ότι ήταν «κυριολεκτικά αλεξίσφαιρο» με το «πολύ σκληρό αμάξωμα του από ανοξείδωτο χάλυβα». Φαίνεται όμως το αυτοκίνητο αυτό από το μέλλον, δεν αντέχει σε άλλε περισσότερο καθημερινές «απειλές». Το ηλεκτροκίνητο Tesla Cybertruck είναι εξαιρετικά μεγάλων διαστάσεων, μήκους σχεδόν 5,6 μέτρων, ενώ η παραγωγή του ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023. Στις 27 Νοεμβρίου 2019, ο Ίλον Μασκ ανακοίνωσε ότι οι προ-παραγγελίες του Cybertruck είχαν πλέον ξεπεράσει τις 250.000. Σύμφωνα, όμως, με δημοσίευμα του The Business Insider, ορισμένοι ιδιοκτήτες Tesla ισχυρίζονται ότι τα Cybertrucks τους έχουν αρχίσει να σκουριάζουν αφού πιάστηκαν στη βροχή. Σε μια ανάρτηση στο φόρουμ των ιδιοκτητών του Cybertruck, ένα μέλος που ονομάζεται «Raxar» έγραψε ότι η εταιρεία είχε μαζέψει το όχημά του, αλλά είχε προειδοποιήσει ότι η βροχή θα μπορούσε να το κάνει να σκουριάσει. «Ο σύμβουλος [της εταιρείας] ανέφερε συγκεκριμένα ότι τα Cybertrucks αναπτύσσουν πορτοκαλί σημάδια σκουριάς στη βροχή και αυτό απαιτούσε να γυαλιστεί το όχημα. Έχω ακούσει τις ιστορίες για να μην βγάλεις ποτέ το Delorean σου [μοντέλο ανοξείδωτου αυτοκινήτου της δεκαετίας του 1970] στη βροχή, αλλά δεν διάβασα ποτέ τίποτα για τη σκουριά και τα Cybertrucks». «Δεν έχω πλύνει ακόμα το αυτοκίνητο, αλλά έχουν περάσει μόνο δύο μέρες βροχής» είπε ο χρήστης, ενώ μοιράστηκε επίσης φωτογραφίες με μικρά πορτοκαλί σημάδια σκουριάς στο αμάξωμα από ανοξείδωτο χάλυβα, οι οποίες, όπως ισχυρίζεται, τραβήχτηκαν μετά από πλύσιμο με σαπούνι πιάτων. Ένα άλλο μέλος του φόρουμ, ονόματι, Vertigo3pc ανέφερε ότιν πήγε το Cybertruck τους σε ένα service της εταιρείας για να το ελέγξουν. «Κατά τη διάρκεια της βροχής του Λος Άντζελες, παρατήρησα ότι η διάβρωση σχηματιζόταν στο μέταλλο, όπως έχουν παρατηρήσει άλλοι άνθρωποι, οπότε αποφάσισα να το θέσω υπόψιν της Tesla», έγραψαν. Ο ιδιοκτήτης της Tesla πρόσθεσε ότι ένας εργαζόμενος στο σέρβις τεκμηρίωσε τη διάβρωση και ότι θα επικοινωνήσουν τον επόμενο μήνα για να την επισκευάσουν μόλις είχαν τα σωστά εργαλεία. Ο ίδιος ιδιοκτήτης δημοσίευσε επίσης μερικές εικόνες από αυτά που είπαν ότι ήταν σημεία διάβρωσης στο Cybertruck και πρόσθεσε: «Τα σημεία είναι σίγουρα παντού στο μέταλλο». Καθαρίστε αμέσως τα περιττώματα και τα νεκρά έντομα Αν και δεν έχει δημοσιοποιηθεί το εγχειρίδιο χρήσης του Cybertruck, ωστόσο, τα βίντεο της εταιρείας δίνουν μια γεύση γιατί έπρεπε να προσέξουν οι ιδιοκτήτες πριν επιλέξουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. «Για να αποφύγετε ζημιές στο εξωτερικό, αφαιρέστε αμέσως διαβρωτικές ουσίες (όπως λίπος, λάδι, περιττώματα πτηνών, ρητίνη δέντρων, νεκρά έντομα, κηλίδες πίσσας, αλάτι στο δρόμο, υπερέκθεση σε θερμότητα κ.λπ.) αναφέρουν τα βίντεο. Τον Σεπτέμβριο του 2023, ο Έλον Μασκ είπε ότι η Tesla μπορεί να είναι σε θέση να προσφέρει στους ιδιοκτήτες την επιλογή να αποκτήσουν επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου, ένα κεραμικό υλικό που βοηθά στην προστασία από τη διάβρωση. Ο Μασκ είπε ότι η επίστρωση είναι «βασικά ανθεκτική στις γρατσουνιές σε οτιδήποτε είναι κάτω από τη σκληρότητα του διαμαντιού». Σύμφωνα με τον προμηθευτή μετάλλων Mead Metals, ο ανοξείδωτος χάλυβας είναι επιρρεπής σε σκουριά σε ορισμένα περιβάλλοντα. Ανέφερε ότι η σκουριά οφείλεται συχνά στην έκθεση στο νερό, αν και μπορεί επίσης να προκληθεί από «έκθεση σε επιβλαβείς χημικές ουσίες, λίπος ή παρατεταμένη έκθεση στη θερμότητα». (photo) Το νέο Cybertruck της Tesla παρουσιάζεται σε ένα κατάστημα της εταιρείας στο Σαν Ντιέγκο, Καλιφόρνια, ΗΠΑ, 20 Νοεμβρίου 2023 (REUTERS). Το ασύρματο φορετό μετρά συνεχώς τη θερμοκρασία στον λοβό του αφτιού και μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο σε ό,τι αφορά τον έλεγχο του στρες, της διατροφής, της άσκησης και της ωορρηξίας Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον ανέπτυξαν το «Θερμικό Σκουλαρίκι» (Thermal Earring), ένα ασύρματο φορετό αξεσουάρ που μετρά συνεχώς τη θερμοκρασία στον λοβό του αφτιού του χρήστη. Σε μικρή μελέτη σε έξι χρήστες το σκουλαρίκι-θερμόμετρο έδωσε καλύτερα αποτελέσματα από ένα smartwatch στην καταγραφή της θερμοκρασίας του δέρματος. Το «έξυπνο» σκουλαρίκι είναι υποσχόμενο σε ό,τι αφορά τον έλεγχο του στρες, της διατροφής, της άσκησης αλλά και της ωορρηξίας μέσω της συνεχούς μέτρησης της θερμοκρασίας στον λοβό του αφτιού. «Οι υπάρχουσες φορετές συσκευές όπως το Apple Watch και το Fitbit διαθέτουν αισθητήρες θερμοκρασίας αλλά παρέχουν μόνο μια μέση θερμοκρασία για το 24ωρο» Το σκουλαρίκι-θερμόμετρο που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του πρωτοτύπου έχει το μέγεθος ενός συνδετήρα και διαθέτει μπαταρία που διαρκεί 28 ημέρες. Ενα μαγνητικό κλιπ «κολλά» έναν αισθητήρα θερμοκρασίας στο αφτί του χρήστη ενώ ένας άλλος αισθητήρας κρέμεται περί τα 2,5 εκατοστά κάτω από το αφτί προκειμένου να υπολογίζει τη θερμοκρασία του χώρου. Μάλιστα το σκουλαρίκι μπορεί να εξατομικεύεται με διαφορετικά στολίδια φτιαγμένα από ρητίνη (σε σχήμα λουλουδιού για παράδειγμα) ή με κάποιον πολύτιμο ή ημιπολύτιμο λίθο χωρίς να επηρεάζεται η ακρίβειά του, όπως αναφέρεται σε δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό « Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies». Το να δημιουργηθεί μια φορετή συσκευή που θα είναι τόσο μικρή ώστε να μοιάζει με σκουλαρίκι αλλά συγχρόνως τόσο ισχυρή ώστε να χρειάζεται φόρτιση σχετικά σπάνια ήταν μια μεγάλη πρόκληση από άποψη μηχανικής για τους ερευνητές. Κατάφεραν τελικώς να κάνουν την κατανάλωση ενέργειας όσο καλύτερη γινόταν τη στιγμή που η συσκευή τους διαθέτει αρκετά στοιχεία – ένα τσιπ Bluetooth, μια μπαταρία, δύο αισθητήρες θερμοκρασίας και μια κεραία. Το Bluetooth χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια κατά τη μετάδοση των δεδομένων (αντί το σκουλαρίκι να συνδέεται με συσκευή). Παρακολούθηση του πυρετού Με δεδομένο ότι η συνεχής μέτρηση της θερμοκρασίας του λοβού του αφτιού δεν έχει μελετηθεί ευρέως, οι επιστήμονες εξερεύνησαν πιθανές εφαρμογές προκειμένου να καθοδηγήσουν τη μελλοντική έρευνα. Σε πέντε ασθενείς με πυρετό, είδαν ότι η μέση θερμοκρασία στον λοβό του αφτιού αυξήθηκε κατά 5,92 βαθμούς Κελσίου σε σύγκριση με τη θερμοκρασία σε 20 υγιείς εθελοντές – ένα πρώτο αποτέλεσμα που μαρτυρεί ότι το έξυπνο σκουλαρίκι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για συνεχή παρακολούθηση του πυρετού. «Στην ιατρική παρακολουθούμε τον πυρετό για να αξιολογήσουμε την απόκριση στη θεραπεία – για να δούμε, για παράδειγμα, αν ένα αντιβιοτικό είναι αποτελεσματικό ενάντια σε μια λοίμωξη» ανέφερε ο δρ Μαστάφα Σπρίνγκστον, εκ των συγγραφέων της μελέτης, κλινικός γιατρός στο Τμήμα Επείγουσας Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον και προσέθεσε: «Η πιο συστηματική παρακολούθηση του πυρετού είναι σημαντική καθώς ο πυρετός μπορεί να εμφανίζει διακυμάνσεις μέσα στην ημέρα». Για το στρες αλλά και την ωορρηξία Ενώ η θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος παραμένει σχετικά σταθερή (όταν κάποιος δεν έχει πυρετό), η θερμοκρασία στον λοβό του αφτιού έχει περισσότερες διακυμάνσεις, γεγονός που δείχνει τον δρόμο προς νέες πιθανές εφαρμογές του «Θερμικού Σκουλαρικιού». Σε διαφορετικά τεστ, το σκουλαρίκι ανίχνευσε διαφοροποιήσεις στη θερμοκρασία του λοβού του αφτιού που συνδέονταν με την κατανάλωση τροφής, με την άσκηση αλλά και με το στρες. Εντόπισε επίσης μικρές διαφορές στη θερμοκρασία που συνδέονται με την ωορρηξία και την έμμηνο ρύση. «Οι υπάρχουσες φορετές συσκευές όπως το Apple Watch και το Fitbit διαθέτουν αισθητήρες θερμοκρασίας αλλά παρέχουν μόνο μια μέση θερμοκρασία για το 24ωρο ενώ η μέτρηση που κάνουν μέσω του καρπού δεν επιτρέπει την ανίχνευση της ωορρηξίας. Ετσι θελήσαμε να εξερευνήσουμε μοναδικές εφαρμογές που θα μπορούσαν να είναι ελκυστικές στις γυναίκες αλλά και σε όποιον ασχολείται με τη μόδα» σημείωσε η Σίρλεϊ Σου, διδακτορική φοιτήτρια στη Σχολή Επιστήμης Υπολογιστών και Μηχανικής Paul G. Allen του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, εκ των κύριων συγγραφέων της μελέτης. Πιθανή χρήση ηλιακής ή κινητικής ενέργειας Επόμενος στόχος για τους ερευνητές είναι να ενσωματώσουν μέτρηση του καρδιακού ρυθμού και της σωματικής δραστηριότητας στη συσκευή τους ενώ εξετάζουν αν το σκουλαρίκι τους θα μπορούσε να λειτουργεί με χρήση ηλιακής ή κινητικής ενέργειας που παράγεται από την ταλάντωσή του. Στο μέλλον και κολιέ ηλεκτροκαρδιογράφος «Απώτερος στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα σετ κοσμημάτων που θα καταγράφει την κατάσταση της υγείας του ατόμου» είπε η Σου. «Τα σκουλαρίκια θα ανιχνεύουν τη δραστηριότητα και θα πραγματοποιούν μετρήσεις όπως της θερμοκρασίας και του καρδιακού ρυθμού ενώ ένα κολιέ θα μπορούσε να κάνει ηλεκτροκαρδιογράφημα παρέχοντας πιο αποτελεσματικά δεδομένα για την υγεία της καρδιάς». (photos) Το Thermal Earring που βρίσκεται στο στάδιο του πρωτοτύπου έχει περίπου το βάρος και το μέγεθος ενός μικρού συνδετήρα και διαθέτει μπαταρία που διαρκεί 28 ημέρες (Raymond Smith/University of Washington) Το σκουλαρίκι-θερμόμετρο μπορεί να εξατομικευθεί με χρήση στολιδιών φτιαγμένων από ρητίνη – όπως το λουλούδι της εικόνας – ή με κάποιον πολύτιμο ή ημιπολύτιμο λίθο χωρίς να επηρεάζεται η ακρίβειά του (Raymond Smith/University of Washington) |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|