Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων από Κίνα γονατίζουν τα νέα gigafactory της εταιρείας. Τα ολοκαίνουργια εργοστάσια της Tesla στο Βερολίνο και το Τέξας «χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια» καθώς η έλλειψη εξαρτημάτων εμποδίζει την αύξηση της παραγωγής, παραδέχτηκε ο Έλον Μασκ. Κύριο μέλημα της εταιρείας είναι πλέον «να μην χρεοκοπήσει», είπε. «Και τα δύο εργοστάσια στο Βερολίνο και το Όστιν είναιο σαν γιγάντιοι κλίβανοι που καίνε λεφτά. Εντάξει; Είναι σαν γιγάντιο βουητό, ο θόρυβος του χρήματος να καίγεται» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla σε συνέντευξή του στο Τesla Owners of Silicon Valley, κλαμπ που αναγνωρίζει επίσημα η εταιρεία. Η συνέντευξη βιντεοσκοπήθηκε στις 31 Μαΐου και χωρίστηκε σε τρία τμήματα, από τα οποία το τελευταίο παρουσιάστηκε την Τετάρτη. Το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στο Τέξας παράγει έναν «μικροσκοπικό» αριθμό αυτοκινήτων λόγω προβλημάτων στην αύξηση της παραγωγής των νέων μπαταριών «4680» αλλά και επειδή εργαλεία που απαιτούνται για την παραγωγή των συμβατικών μπαταριών 2170 «έχουν κολλήσει σε λιμάνι της Κίνας», είπε ο Μασκ. «Θα διορθωθεί πολύ γρήγορα αλλά απαιτεί μεγάλη προσοχή» πρόσθεσε. Το νέο «gigafactory» στο Βερολίνο βρίσκεται σε «ελαφρώς καλύτερη κατάσταση» επειδή χρησιμοποιεί τις συμβατικές μπαταρίες 2170. «Δύο χρόνια εφιάλτης» Τα lockdown που επιβλήθηκαν στη Σαγκάη λόγω της Covid-19 ήταν «πολύ, πολύ δύσκολα» για την Tesla, καθώς επηρέασαν την παραγωγή όχι μόνο στο εργοστάσιο της Σαγκάης αλλά στο εργοστάσιο της Καλιφόρνια, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα εξαρτήματα από Κίνα. Η Tesla ετοιμάζεται τώρα να αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στη Σαγκάη το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου για εργασίες αναβάθμισης που θα αυξήσουν το δυναμικό, αναφέρεται σε εσωτερικό υπόμνημα το οποίο είδε το Reuters. «Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν εφιάλτης διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, το ένα πρόβλημα μετά το άλλο και ακόμα δεν έχουμε τελειώσει» διαμαρτυρήθηκε το αφεντικό της Tesla και της SpaceX. Κύριο μέλημα της εταιρείας, είπε, είναι «Πώς θα κρατήσουμε τα εργοστάσια ανοιχτά για να πληρώνουμε τον κόσμο και να μην χρεοκοπήσουμε». Στις αρχές Ιουνίου ο Μασκ προκάλεσε έκπληξη προειδοποιώντας ότι έχει «σούπερ κακό προαίσθημα» για την οικονομία και ότι η Tesla θα πρέπει να απολύσει το 10% του προσωπικού της και να παγώσει κάθε πρόσληψη. Αυτή την εβδομάδα μείωσε ότι οι περικοπές υπαλλήλων θα απλωθούν σε διάστημα τριών μηνών. To gigafactory της Tesla στη Νεβάδα. Τα νέα εργοστάσια σε Βερολίνο και Όστιν έχουν κρίσιμη σημασία για τα σχέδια της εταιρείας (Reuters) Τα lockdown στην Κίνα επηρέασαν την παραγωγή στη Σαγκάη (Reuters) Γερμανική απειλή για την εταιρεία του Έλον Μασκ. Η Tesla πιθανότατα θα χάσει το στέμμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτροκίνητων οχημάτων γύρω στο 2024, προβλέπει νέα έρευνα, σύμφωνα με την οποία η πρώτη θέση θα καταληφθεί από την Volkswagen, Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα διπλασιάσει την παραγωγή σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα το 2024, εκτιμά η έρευνα του Bloomberg Intelligence. Λόγω του αυξανόμενου κόστους των μπαταριών και του περιορισμένου δυναμικού παραγωγής, ανταγωνιστές όπως η Ford και η General Motors δεν είχαν οικονομικό κίνητρο να επιταχύνουν την προσπάθεια όπως η Volkswagen. Ωστόσο η Tesla πιθανότατα θα παραμείνει πρώτη σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, καθώς η Volkswagen εστιάζεται στην Ευρώπη. Σε περίπτωση περαιτέρω επέκτασής της στην Κίνα, όπως προβλέπει το Bloomberg, η VW θα ασκήσει πιέσεις στην Tesla, η οποία παράγει στην Κίνα δύο μοντέλα της. Η Tesla, μια από τις πρώτες εταιρείες που επένδυσαν στην επανάσταση της ηλεκτροκίνησης, αντιστοιχεί στο 75% των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2022. Τον Μάρτιο ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο «gigafactory» της εταιρείας στο Βερολίνο, το οποίο θα παραγάγει 500.000 οχήματα το χρόνο. Βρετανία: 25 εκατομμύρια πολίτες ζητούν αποζημίωση από την Apple για την… μπαταρία των κινητών τους17/6/2022
Ζητά αποζημίωση ύψους περίπου 768 εκατ. λιρών για έως και 25 εκατομμύρια χρήστες iPhone στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκατομμύρια χρήστες iPhone θα μπορούσαν να λάβουν αποζημίωση, μετά την έναρξη μιας νομικής αγωγής που κατηγορεί την Apple ότι επιβράδυνε κρυφά την απόδοση παλαιότερων τηλεφώνων. Ειδικότερα ο Justin Gutmann ισχυρίζεται ότι η εταιρεία παραπλάνησε τους χρήστες σχετικά με μια αναβάθμιση που, όπως είπε, θα βελτίωνε τις επιδόσεις, αλλά στην πραγματικότητα επιβράδυνε τα τηλέφωνα. Ζητά αποζημίωση ύψους περίπου 768 εκατ. λιρών για έως και 25 εκατομμύρια χρήστες iPhone στο Ηνωμένο Βασίλειο. Από την πλευρά της η Apple λέει ότι «ποτέ» δεν μείωσε σκόπιμα τη διάρκεια ζωής των προϊόντων της. Η Apple έκανε αναβάθμιση στα κινητά μας, αλλά έσβησαν από μπαταρία Ο ενάγων υποστηρίζει ότι κατά την αναβάθμιση που έκανε στα κινητά της τηλέφωνα τον Ιανουάριο του 2017, η Apple εισήγαγε ένα εργαλείο διαχείρισης της κατανάλωσης ενέργειας με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων απόδοσης σε παλιά μοντέλα iPhone, τα οποία έσβηναν αιφνίδια λόγω εξάντλησης της μπαταρίας. Ουσιαστικά αναφέρει πως η Apple διέθεσε το εργαλείο σε μια προσπάθεια να αποκρύψει το γεγονός ότι οι μπαταρίες των παλαιότερων iPhone αδυνατούσαν να τρέξουν το τελευταίο iOS. Το εργαλείο, όμως, αυτό έκανε τα παλιά iPhone πολύ πιο αργά, αναγκάζοντας τους χρήστες τους να τα αντικαταστήσουν και να αγοράσουν καινούργια. «Αντί να πράξει το έντιμο και το νόμιμο προς τους πελάτες της και να προσφέρει δωρεάν αντικατάσταση, υπηρεσία επισκευής ή αποζημίωση, η Apple παραπλάνησε τους καταναλωτές αποκρύπτοντας ένα εργαλείο στις ενημερώσεις λογισμικού που επιβράδυνε τις συσκευές τους έως και 58%», ανέφερε ο Gutmann. Apple: Δεν έχουμε καμία σχέση με την υπόθεση Τα μοντέλα που αναφέρονται στην αγωγή είναι τα μοντέλα iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus και iPhone X. Σε δήλωσή της, η Apple ανέφερε: «Η Apple δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση. «Ποτέ δεν κάναμε, και ποτέ δεν θα κάναμε, τίποτα για να μειώσουμε σκόπιμα τη διάρκεια ζωής οποιουδήποτε προϊόντος της Apple ή να υποβαθμίσουμε την εμπειρία του χρήστη για να προωθήσουμε αναβαθμίσεις πελατών.Ο στόχος μας ήταν πάντα να δημιουργούμε προϊόντα που αγαπούν οι πελάτες μας, και το να διαρκούν τα iPhone όσο το δυνατόν περισσότερο είναι ένα σημαντικό μέρος αυτού». (in.gr) Ένα ακόμη βήμα για τη δημιουργία ανθρωποειδών ρομπότ που θα μοιάζουν στους ανθρώπους όσο γίνεται περισσότερο, έκαναν Ιάπωνες ερευνητές με τη δημιουργία ζωντανού ανθρώπινου δέρματος για ρομπότ. Παρουσίασαν ένα ρομποτικό δάχτυλο που έχει υφή μαλακού δέρματος, το οποίο επίσης απωθεί το νερό και διαθέτει ιδιότητες αυτο-αποκατάστασης των βλαβών του. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Σότζι Τακεούτσι του Πανεπιστημίου του Τόκιο, πρωτοπόρο στη βιο-υβριδική ρομποτική (διασταύρωση ρομποτικής και εμβιομηχανικής που συνδυάζει βιολογικά και τεχνητά υλικά), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για νέα υλικά «Matter». Το νέο δέρμα αναπτύσσεται επιτόπου πάνω στο ρομπότ Το σύνηθες δέρμα σιλικόνης για ρομπότ μπορεί μεν να μιμηθεί την ανθρώπινη εμφάνιση, αλλά όχι με λεπτομέρειες όπως οι ρυτίδες, ούτε έχει τις ίδιες λειτουργίες με το ανθρώπινο. Η πρωτοτυπία είναι ότι το νέο δέρμα αναπτύσσεται επιτόπου πάνω στο ρομπότ, αντί να δημιουργείται ξεχωριστά, να κόβεται στα μέτρα του ρομπότ και μετά να προσαρμόζεται πάνω του. Με τη νέα καινοτόμο μέθοδο, το ρομποτικό δάχτυλο βυθίζεται σε έναν κύλινδρο με ένα διάλυμα κολλαγόνου και ανθρώπινων δερματικών ινοβλαστών, των δύο βασικών συστατικών που δημιουργούν τους συνδετικούς ιστούς του ανθρώπινου δέρματος. Το μείγμα αυτό προσαρμόζεται πάνω στο ρομπότ και αποτελεί τη βάση για ένα επόμενο στρώμα επιδερμικών ανθρωπίνων κερατινοκυττάρων που προσκολλώνται σε αυτό, αποτελώντας έως το 90% του εξωτερικού στρώματος και προσδίδοντας έτσι μια αίσθηση φυσικού δέρματος στο ρομποτικό χέρι. Το νέο δέρμα είναι αρκετά ελαστικό, ώστε να μετακινείται καθώς το ρομποτικό δάχτυλο διπλώνει και τεντώνεται. Μπορεί ακόμη και να αυτο-επιδιορθωθεί με ένα επίθεμα κολλαγόνου. Είναι πάντως πιο ασθενές από ένα φυσικό ανθρώπινο δέρμα και δεν μπορεί να επιβιώσει για πολύ χρόνο, χωρίς συνεχή παροχή θρεπτικών συστατικών και τη διατήρηση της υγρασίας του. Αρνητικές αντιδράσεις Ο Τακεούτσι δήλωσε: «Νομίζω πως το ζωντανό δέρμα θα αποτελέσει την τελική λύση στο να προσδώσει στα ρομπότ την εμφάνιση και την αφή των έμβιων όντων, καθώς αποτελείται από ακριβώς το ίδιο υλικό που καλύπτει τα σώματα των ζώων». «Στο μέλλον», πρόσθεσε, «θα αναπτύξουμε πιο εξελιγμένες εκδοχές του δέρματος, που θα περιλαμβάνουν αισθητήρια νευρικά κύτταρα, θύλακες τριχών και ιδρωτοποιούς αδένες. Επίσης θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε μεγαλύτερες επιφάνειες». Ο Ιάπωνας ρομποτιστής πιστεύει ότι με αυτόν τον τρόπο τα ανθρωποειδή ρομπότ θα είναι σε θέση να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους με πιο φυσικό τρόπο σε διάφορους ρόλους, όπως έχει οραματιστεί και η επιστημονική φαντασία. Μερικοί άλλοι ειδικοί αμφιβάλλουν πάντως περί αυτού, θεωρώντας ακριβώς ότι η μεγάλη εξωτερική ομοιότητα μιας μηχανής με τους ανθρώπους θα προκαλεί μια ενστικτώδη αποστροφή και αρνητικές αντιδράσεις. Σε κάθε περίπτωση, απέχει πολύ ακόμη η στιγμή που απολύτως ανθρωπόμορφα ρομπότ θα περπατούν ανάμεσα μας. Πηγή: ΑΠΕ |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|