Καμία άλλη χώρα δεν πραγματοποιεί δοκιμαστικές εκτοξεύσεις πυραύλων από αεροδρόμιο της πρωτεύουσας. Επικίνδυνη και «απολύτως θεοπάλαβη» χαρακτηρίζεται η ιδέα της Βόρειας Κορέας να δημιουργήσει κέντρο πυραυλικών δοκιμών στο διεθνές αεροδρόμιο της Πιονγκγιάνγκ. Αποτυχημένη δοκιμή πυραύλου την Τετάρτη είχε ως αποτέλεσμα να πέσουν συντρίμμια στην πρωτεύουσα. Την είδηση μετέφερε το νοτιοκορεάτικο NK News επικαλούμενο αυτόπτες μάρτυρες και μια εικόνα με το ακανόνιστο ίχνος καπνού που φέρεται να άφησε ο πύραυλος πριν εκραγεί στον αέρα. «Η ιδέα να δημιουργήσουν μια εξειδικευμένη εγκατάσταση πυραυλικών δοκιμών στο κύριο διεθνές αεροδρόμιο της Νότιας Κορέας είναι απολύτως θεοπάλαβη» έγραψε σε έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη ο ερευνής Τζέφρι Λιούις του Κέντρου Μελετών Μη Διάδοσης Πυρηνικών Όπλων (CNS). «Πρόκειται για πολύ περίεργο αεροδρόμιο. Και σταδιακά γίνεται όλο και πιο περίεργο» σχολίασε, για να προσθέσει πως η Βόρεια Κορέα φαίνεται πως είναι η μόνη χώρα του κόσμου που επέλεξε μια τέτοια χωροθέτηση. Το αεροδρόμιο του Σουνάν, 17 χιλιόμετρα από την Πιονγκγιάνγκ, χρησιμοποιείται από το 2017 για δοκιμές. Δύο εκτοξεύσεις στις 27 Φεβρουαρίου και τις 5 Μαρτίου θεωρήθηκαν από αμερικανούς αξιωματούχους δοκιμές για την τελειοποίηση του διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου Hwasong-17. Το αεροδρόμιο μπορεί να αναλάβει σημαντικό ρόλο καθώς η Βόρεια Κορέα ετοιμάζεται για την πρώτη δοκιμή διηπειρωτικού πυραύλου από το 2017, σχολιάζει το Reuters. Ακόμα και πριν να βάλει η πανδημία τέλος στις διεθνείς πτήσεις, το αεροδρόμιο δεν ήταν πολυσύχναστο, με λίγες πτήσεις να εξυπηρετούν πόλεις της Κίνας και της Ρωσίας. Η εγκατάσταση άρχισε να κατασκευάζεται το 2016 και σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Στρατηγικών Μελετών (CSIS) περιλαμβάνει ένα κτήριο αρκετά ψηλό για να φιλοξενήσει μεγάλους διηπειρωτικούς πυραύλους. Βρίσκεται κοντά σε εργοστάσια που παράγουν εξαρτήματα πυραύλων στην Πιονγκγιάνγκ, «Το αεροδρόμιο πιθανώς προτιμήθηκε λόγω της εγγύτητας στην πρωτεύουσα, επιτρέποντας ενδεχομένως στον Κιμ Γιονγκ Ουν να παρακολουθεί τις εκτοξεύσεις χωρίς να γίνεται αντιληπτός» εκτίμησε ο Άνκιν Πάντα του Ιδρύματος «Κάρνεγκι» για τη Διεθνή Ειρήνη. Η εγγύτητα αυτή δημιουργεί κινδύνους, είπε, και υπενθύμισε ότι πύραυλος Hwasong-12 που εκτοξεύτηκε το 2017 σε άλλη τοποθεσία αστόχησε και συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή. (in.gr)
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει αυξήσει τις τιμές των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων
Έντονες πληθωριστικές πιέσεις στις πρώτες ύλες και τα logistics αντιμετωπίζουν η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla και η εταιρεία πυραύλων SpaceX του Ίλον Μασκ. Ο αμερικανός μεγιστάνας σε ένα tweet του, αναρωτήθηκε για τις προοπτικές του πληθωρισμού και πρόσθεσε ότι οι εταιρείες του «δεν είναι οι μόνες», κάνοντας retweet ένα άρθρο των Financial Times που εξηγεί ότι η σύγκρουση Ουκρανίας-Ρωσίας οδήγησε τις τιμές των εμπορευμάτων στα υψηλότερα επίπεδά τους από το 2008. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει αυξήσει τις τιμές των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων: από το αλουμίνιο στο αμάξωμα μέχρι το παλλάδιο στους καταλυτικούς μετατροπείς και το υψηλής ποιότητας νικέλιο στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως είναι προφανές, το «μάρμαρο» και αυτής της κρίσης θα κληθούν να πληρώσουν οι τελικοί καταναλωτές, όσοι θα αποφασίσουν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο… Αξίζει να σημειωθεί ότι έως σήμερα, τα μέταλλα δεν έχουν γίνει ακόμη στόχος των δυτικών κυρώσεων. Αλλά ορισμένοι μεταφορείς και προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων απομακρύνονται από τα ρωσικά προϊόντα, με αποτέλεσμα να ασκούνται μεγαλύτερες πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα από τις ελλείψεις ημιαγωγών και τις υψηλότερες τιμές ενέργειας. Ράλι πληθωρισμού O πληθωρισμός στις ΗΠΑ σημείωσε την πιο απότομη άνοδο των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, λόγω κυρίως του ξέφρενου ράλι στις τιμές των κατοικιών, των τροφίμων και του φυσικού αερίου, με πιθανή την αύξηση των επιτοκίων από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ. Οι μετοχές της Tesla, οι οποίες έκλεισαν 5% χαμηλότερα στα 795,35 δολάρια την Παρασκευή, έχουν χάσει περίπου 25% από το έτος μέχρι σήμερα. Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων την περασμένη εβδομάδα αύξησε τις τιμές των αμερικανικών SUV και Model 3 Long Range sedan κατά 1.000 δολάρια το καθένα και ορισμένων κινεζικών οχημάτων Model 3 και Model Y κατά 10.000 γιουάν (1.582,40 δολάρια). Πηγή: OT.gr
Η μόνη εφαρμογή του Instagram που παραμένει διαθέσιμη πλέον είναι το Layout
Μετά την εγκατάλειψη της IGTV εφαρμογής στα πλαίσια αλλαγής στρατηγικής video περιεχομένου, το Instagram προχώρησε -χωρίς ωστόσο να το ανακοινώσει – στην απόσυρση από το iOS App Store και το Google Play Store ακόμα δύο εφαρμογών του. Ο λόγος για το Boomerang και το Hyperlapse, εφαρμογές οι οποίες, δεν είναι πλέον διαθέσιμες. Οι δύο εφαρμογές, σύμφωνα με το wifinews.gr, είχαν κάνει την εμφάνισή τους μία εποχή που το software της κάμερας των smartphones είχε περιορισμένες δυνατότητες και έκτοτε έχουν ενσωματωθεί στην κύρια εφαρμογή του Instagram εδώ και καιρό. Η μόνη εφαρμογή του Instagram που παραμένει διαθέσιμη πλέον είναι το Layout, το οποίο σας επιτρέπει να δημιουργείτε κολάζ φωτογραφιών.
Η Toyota σταμάτησε τη λειτουργία στο σύνολο των 14 εργοστασίων της στην Ιαπωνία λόγω επίθεσης που δέχθηκε ένας από τους σημαντικότερους προμηθευτές της. Η Toyota είναι μία μοναδική περίπτωση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς διαθέτει ένα αρκετά ιδιαίτερο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας, που μέχρι τώρα δείχνει να λειτουργεί. Ωστόσο, μία επίθεση ransomware σε έναν από τους προμηθευτές της ήταν αρκετή για να θέσει εκτός λειτουργίας την παραγωγή της. Η κυβερνοεπίθεση πραγματοποιήθηκε στην Kojima Industries, μία εταιρεία που προμηθεύει την Toyota με πλαστικά μέρη. Γενικά, όπως αναφέρει η ιαπωνική εφημερίδα Nikkei, πρόκειται για έναν μάλλον μικρό συνεργάτη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τουλάχιστον σε σχέση με άλλες βιομηχανίες. Ωστόσο, η σημασία της για την Toyota είναι μεγαλύτερη από το μέγεθός της από τη στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να λειτουργεί τις γραμμές συναρμολόγησής της χωρίς τα τμήματα που κατασκευάζει η Kojima. Το χρονικό της επίθεσης Πριν την επίθεση, αρκετές εταιρείες κυβερνοασφάλειας είχαν παρατηρήσει «ύποπτη δραστηριότητα». Μία από αυτές τις εταιρείες είχε καταγραψεί προσπάθειες «παραβίασης» των mail servers από τον Φεβρουάριο, με χρήση του γνωστού malware Emotet και όνομα χρήστη το… «toyota». Πλέον εικάζεται ότι αυτό το συγκεκριμένο κακόβουλο λογισμικό ήταν τελικά υπεύθυνο για την παραβίαση. Το βασικότερο σενάριο σύμφωνα με τους ειδικούς είναι ότι «μολύνθηκαν» συσκευές εργαζομένων που σχετίζονται με την παραγωγή της Toyota και στη συνέχεια στοιχεία πιστοποίησης της ταυτότητας αυτών των συσκευών κλάπηκαν. Ένα άλλο σενάριο θέλει την επίθεση να περιλάμβανε λογισμικό ransomware σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους επίθεσης και την στοχοποίηση της Kojima και άλλων ιαπωνικών εταιρειών ήδη από τον Ιανουάριο. Σε αυτή την περίπτωση προφανώς πρόκειται για συντονισμένη κυβερνοεπίθεση. Οι εταιρείες που αποτέλεσαν στόχο, σύμφωνα με αυτό το σενάριο, ήταν ιαπωνικές και δυτικές, αλλά καμία που να προέρχεται από χώρες με ρωσικό στοιχείο (Ρωσία και πρώην σοβιετικές δημοκρατίες). Στις 10 Φεβρουαρίου ο χειριστής του Electronic Data Interchange, του συστήματος δηλαδή που χειρίζεται τις παραγγελίες της Toyota προς τους συνεργάτες της, εξέδωσε μία προειδοποίηση ότι ένα ψευδές ηλεκτρονικό μήνυμα (το οποίο υποτίθεται ότι προερχόταν από το τμήμα υποστήριξης) είχε διανεμηθεί στο δίκτυο. Σήμερα έγινε γνωστό ότι η Kojima είχε επιβεβαιώσει στις 26 Φεβρουαρίου την πραγματοποίηση διείσδυσης τύπου ransomware και ότι είχε δεχθεί απειλητικά μηνύματα. Την επομένη, όλο το εταιρικό δίκτυο της Kojima τέθηκε εκτός διαδικτύου ώστε να σταματήσει η διάδοση του ιού. Σε κάθε περίπτωση η πηγή της επίθεσης καθώς και η έκταση της ζημιάς «τελούν υπό διερεύνηση», σύμφωνα με τα όσα μεταφέρει η Nikkei. Η μάστιγα των κυβερνοεπιθέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα Το περιστατικό της Kojima ήταν το τελευταίο επεισόδιο μιας μακράς αλυσίδας επιθέσεων στα υπολογιστικά συστήματα βιομηχανιών σε όλο τον κόσμο. Τον Ιούλιο του 2008, η TMW ένας άλλος προμηθευτής της Toyota, χτυπήθηκε με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν δεδομένα. Τον Απρίλιο του 2021, η Quanta Computer από την Ταϊβάν που αναλαμβάνει την κατασκευή υπολογιστών της Apple, δέχθηκε κυβερνοεπίθεση ransomware με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν σχέδια προϊόντων και άλλα δεδομένα. Ωστόσο, η χρονική συγκυρία της τελευταίας επίθεσης κάνει αρκετούς αναλυτές να την συνδέουν με την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι κύμα κυβερνοεπιθέσεων ενδέχεται να ξεσπάσει σταδιακά σε εταιρείες που έχουν την έδρα τους σε Ηνωμένες Πολιτείες, Βρετανία και Ευρωπαϊκή Ένωση. Πάντως, το σημείο που ξεχωρίζει από την επίθεση στην Kojima είναι ότι μια κυβερνοεπίθεση κατάφερε να θέσει εκτός λειτουργίας και να οδηγήσει σε κατάρρευση ολόκληρο το δίκτυο επιχειρήσεων της Toyota, το οποίο απαρτίζεται από 40.000 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών. Αυτό από μόνο του θα πρέπει να είναι αρκετό για τις εταιρείες να αναγνωρίσουν τα τυφλά σημεία τους στον κυβερνοχώρο και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπισή τους. Η παύση λειτουργίας των 14 εργοστασίων της Toyota αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας της ιαπωνικής εταιρείας. Υπολογίζεται, σύμφωνα με το Bloomberg, ότι μία ημέρα αναστολής λειτουργίας επηρεάζει την παραγωγή περίπου 13.000 αυτοκινήτων. Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την επίθεση είναι το πόσο ευάλωτη είναι η εφοδιαστική αλυσίδα μιας εταιρείας με τη συγκεκριμένη φιλοσοφία. Η Toyota βασίζεται σε πάνω από 400 προμηθευτές, κάτι που της επιτρέπει να λειτουργεί με το μικρότερο δυνατό απόθεμα υλικών. Ωστόσο, τα μειωμένα αποθέματα ημιαγωγών έχουν ήδη ενισχύσει τις δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει τρεις φορές κατά τη διάρκεια του 2021 σε περικοπή των προβλέψεων παραγωγής της. Το DMC-12 ετοιμάζεται να επιστρέψει με σάρκα και οστά καθώς η ομώνυμη φίρμα ανακοίνωσε την παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου sportscar με έμπνευση από τον τετράτροχο κινηματογραφικό αστέρα το οποίο θα παρουσιαστεί στην φετινή διοργάνωση Concours d’ Elegance του Pebble Beach στις 21 Αυγούστου. Ήδη η DeLorean έχει δημοσιοποιήσει τα πρώτα teaser στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύπτοντας κάποια σχεδιαστικά στοιχεία για το ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο υπογράφει αισθητικά η Italdesign που ως γνωστόν είχε αναλάβει και το αρχέτυπο DMC-12. Είναι σαφές από τα πρώτα δείγματα ότι η αναβίωση του DMC-12 θα σεβαστεί την κληρονομία του μοντέλου διαθέτοντας το χαρακτηριστικά μακρύ καπό και τις gullwing πόρτες. Για την ακρίβεια, οι αλλαγές θα εστιάσουν στα απαραίτητα και προς όφελος του εκσυγχρονισμού της συνολικής εικόνας του μοντέλου που έγραψε ιστορία πρωταγωνιστώντας στο Back to the Future τη δεκαετία του ’80. Η μεγαλύτερη αλλαγή πάντως θα προέλθει από την αθέατη πλευρά του όπου την θέση του V6 των 2,8 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και 207 Nm ροπής θα πάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο το οποίο αναμένεται να προσφέρει και υψηλότερες επιδόσεις. Υπενθυμίζεται ότι την φίρμα αναβίωσε ο Stephen Wynne ο οποίος αγόρασε τα δικαιώματα το 1995, δημιουργώντας μια νέα εταιρεία με έδρα το Τέξας και την αρχική υπόσχεση να παρέχει τεχνική υποστήριξη στους ιδιοκτήτες του DMC-12 το οποίο παρά τη διάσημότητά του δεν βοήθησε την DeLorean να επιβιώσει. Όπως όλα δείχνουν η DeLorean και το DMC-12 επέστρεψαν έστω και αν δεδομένα θα απευθύνονται κυρίως σε συλλέκτες. (in.gr) |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|