Το «Victoria's Secret: The Tour '23» είναι μια νέα ταινία στο Prime Video που έχει ως στόχο να επαναπροσδιορίσει την προβληματική εικόνα της διάσημης μάρκας εσωρούχων. Μπορεί να τα καταφέρει; Πέντε λεπτά μετά την έναρξη της νέας ταινίας του Amazon Prime, «Victoria’s Secret: The Tour ’23», το 28χρονο supermodel, Τζίτζι Χαντίντ, γελάει γλυκά στην κάμερα. Στη συνέχεια λέει τη λέξη από «γ». Είναι μια απρόσμενη κίνηση από τη μάρκα μαζικής αγοράς, η οποία μετέτρεψε τα εσώρουχα από γαλλική πολυτέλεια σε αμερικανικό βασικό προϊόν όταν έγινε το πιο δημοφιλές κατάστημα σε εμπορικό κέντρο τη δεκαετία του 1980. Με τις γυαλιστερές ροζ τσάντες για ψώνια και τα βελούδινα δοκιμαστήρια, η Victoria’s Secret ήταν ένα βασικό κατάστημα σουτιέν και εσωρούχων που προσέλκυσε εκατομμύρια γυναίκες στις ΗΠΑ κάνοντας τα σέξι εσώρουχα τόσο προσιτά όσο ένα ζευγάρι τζιν. Μετέτρεψε τα απλά μοντέλα σε «αγγέλους» με push-up σουτιέν Καθώς η Victoria’s Secret έγινε μια ιεροτελεστία για τις έφηβες καταναλώτριες που αγόραζαν τα πρώτα τους «ενήλικα» σουτιέν, τα μοντέλα-βόμβες της εποχής όπως η Tyra Banks, η Heidi Klum, η Gisele Bündchen – έγιναν επίσης γνωστά ονόματα. Το 1998, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τη φιλική αλλά λαμπερή γοητεία τους με το Victoria’s Secret Fashion Show, μια τηλεοπτική εκδήλωση πασαρέλας που μετέτρεψε τα απλά μοντέλα σε «αγγέλους» με push-up σουτιέν, στιλέτο και τεράστια φτερά. Στο αποκορύφωμά του στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το ετήσιο σόου ήταν τόσο δημοφιλές που κέρδισε το δικό του Walk of Fame στο Χόλιγουντ. Όμως, έχουν περάσει πέντε χρόνια από την τελευταία επίδειξη της Victoria’s Secret και τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η προηγούμενη ατμόσφαιρα της μάρκας (λεπτά, μαυρισμένα μοντέλα, ενθουσιασμένα να κλείνουν το μάτι και να χαιρετούν το κοινό των ανδρών που ζητωκραυγάζουν εκεί κοντά) δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτη για τους αγοραστές που απαιτούν ένταξη και αυτονομία. Και έτσι το παλάτι των ροζ ονείρων έχει αλλάξει, αναδιαμορφώνοντας τον εαυτό του ως όχημα για την χωρίς αποκλεισμούς, ανίκητη αγάπη για τον εαυτό. Τα «ενήλικα» σουτιέν, όμως, μπορούν ακόμα να τα αγοράσουν οι έφηβες – στην πραγματικότητα, η Victoria’s Secret βασίζεται σε αυτό. Πράγματι, οι πωλήσεις έχουν μειωθεί από την κορύφωσή τους το 2016, όταν η μάρκα είχε έσοδα άνω των 7,7 δισ. δολαρίων «Φυσικά έχουμε τα φτερά, ακόμα» Το «Victoria’s Secret: The Tour ’23», που μόλις έκανε το ντεμπούτο του στο Amazon Prime, είναι εν μέρει ντοκιμαντέρ, εν μέρει μουσικό βίντεο και εν μέρει λαχταριστή διαφήμιση για κορσέδες και εσώρουχα. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Χαντίντ μαζί με νέα μοντέλα της Victoria’s Secret, όπως η Adut Akech και η Winnie Harlow, καθώς και μια γυναικεία κολεκτίβα καλλιτεχνών που ονομάστηκε «the VS 20». Η ταινία αγκαλιάζει «τα καλύτερα στοιχεία του παρελθόντος μας… αλλά και μια πολύ ‘τώρα’ στιγμή στην κουλτούρα μας» λέει στο BBC Culture ο Raùl Martinez, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθυντής δημιουργικού της Victoria’s Secret. «Φυσικά έχουμε τα φτερά, ακόμα – αλλά τα παρουσιάζουμε σε έναν σύγχρονο κόσμο. Αυτό είναι το αντικείμενο του “Victoria’s Secret: The Tour»». Δίνοντας στην παρελθούσα ζωή της ένα γνώριμο κλείσιμο του ματιού -αν και επικαλυμμένο- η Victoria’s Secret στοχεύει να διατηρήσει τη δύναμή της ως πολιτιστικό φαινόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, έχει ισχυρούς παραλληλισμούς με την Barbie, την κινηματογραφική επιτυχία του καλοκαιριού που αναδιαμόρφωσε την ξεπερασμένη εικόνα της Mattel, μετατρέποντας την κάποτε πλαστική γοητεία της σε αστραφτερή, ανατρεπτική δύναμη. «Έχω ακούσει κάποιες συγκρίσεις»συμφωνεί ο Martinez. Ο Martinez ήρθε στη Victoria’s Secret από τη Vogue το 2020, όταν η μάρκα ταλανιζόταν από τους συσχετισμούς με το κίνημα #MeToo και τις υπονοούμενες σχέσεις με τον Jeffrey Epstein. Τα πρώην μοντέλα της πασαρέλας Bridget Malcolm και Dorothea Barth Jorgensen μίλησαν για τα τιμωρητικά πρότυπα της μάρκας. Ο τότε πρόεδρος Ed Razek προσέβαλε τις τρανσέξουαλ γυναίκες σε μια συνέντευξη στη Vogue. Και ένα ντοκιμαντέρ του 2022 από τον Matt Tyrnauer με τίτλο «Victoria’s Secret: Angels and Demons» συνέδεσε όλες τις τελείες, καθιστώντας το brand ώριμη για διαδικτυακή ακύρωση.\ «Τώρα πρέπει να συνδεθούν με κάθε αγοραστή σε όλο το φάσμα. Φυσικά, η Gen Z είναι σημαντική» Οι χαμηλές πωλήσεις Πράγματι, οι πωλήσεις έχουν μειωθεί από την κορύφωσή τους το 2016, όταν η μάρκα είχε έσοδα άνω των 7,7 δισ. δολαρίων. Μάρκες όπως η Aerie, η Skims και η Parade, μαζί με τις εσωτερικές προσφορές στην Target και τη Walmart, έχουν αμφισβητήσει το μερίδιο αγοράς τους. Στη χειρότερη χρονιά τους, το 2020, η μάρκα έβγαλε μόλις και μετά βίας 5 δισ. δολάρια – μια ιδιαίτερα σοκαριστική πτώση, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων τους ήταν ο ίδιος τύπος αθλητικών ειδών και εσωρούχων που οι περισσότερες γυναίκες αγόρασαν και φόρεσαν μέσα στην πανδημία. Ακόμη και με τη διάβρωση της κουλτούρας των εμπορικών κέντρων, τα κέρδη της Victoria’s Secret μειώθηκαν μόλις 6% στα 6,34 δισ. δολάρια το 2022. Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, προέβλεπαν ετήσια αύξηση των καθαρών πωλήσεων σε «μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό». Όχι τεράστια για τα δεδομένα τους – αλλά και ένα κέρδος δεκάδων εκατομμυρίων. «Έχουν το αποτύπωμα λιανικής πώλησης» προσθέτει η Elka Gruenberg, ειδικός στα εσώρουχα που έχει συνεργαστεί με όλους, από την αλυσίδα εκπτώσεων Steve & Barry’s μέχρι το πολυτελές πολυκατάστημα Bergdorf Goodman. «Τώρα πρέπει να συνδεθούν με κάθε αγοραστή σε όλο το φάσμα. Φυσικά, η Gen Z είναι σημαντική» προσθέτει. Αργή προσαρμογή Για χρόνια, μέρος της γοητείας της Victoria’s Secret ήταν η ετικέτα Pink, η οποία συνδύαζε φωτογενή κουτάβια και push-up σουτιέν για έφηβες και φοιτήτριες. Όμως η μάρκα άργησε να προσαρμοστεί στην χωρίς αποκλεισμούς εποχή και στη ρευστότητα του φύλου, και για τις γυναίκες που τώρα είναι γύρω στα 20, η ετικέτα μπορεί ακόμα να συμβολίζει αισθήματα ανεπάρκειας. «Η Victoria’s Secret έχει ενσωματωθεί στον εγκέφαλό μου για αρκετό καιρό ως μια φιλοδοξία», εξηγεί η Jasmine Wallis, 27 ετών, μάνατζερ περιεχομένου και podcaster που φιλοξενεί το podcast «Culture Club» της Gen Z. «Ήρθα σε ηλικία που η φρενίτιδα ήταν στο απόγειό της. Τα φτερά. Οι πολύ αδύνατες γυναίκες. Ποτέ δεν ένιωσα ότι ανήκα εκεί. Ποτέ δεν ένιωσα ότι μου μιλούσε. Οπότε πώς μπορεί να ξεκινήσει τώρα;». Στο podcast της, η Wallis και η συμπαρουσιάστριά της Maggie Zhou, 24 ετών, έχουν μιλήσει για τη Victoria’s Secret και τη σημερινή σοδειά των μοντέλων της – Gigi και Bella Hadid, Emily Ratajkowski – με την κουρασμένη επιφυλακτικότητα των νεαρών γυναικών που πάντα τους λένε ότι η φωνή τους μετράει, αλλά συχνά τους δείχνουν μια βιτρίνα της ποπ κουλτούρας που αντικατοπτρίζει το αντίθετο. Όπως το θέτει η Zhou, το να βλέπουμε μεγαλύτερα μοντέλα όπως η Tess McMillan και η Paloma Elsesser στα εμβληματικά φτερά της Victoria’s Secret είναι ωραίο, αλλά όχι εντελώς καινούργιο. «Κατά τη γνώμη μου, οι μάρκες – και αυτό ισχύει για πάρα πολλές μάρκες – δεν μπορούν να αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους με άλλο χρώμα δέρματος και τους ανθρώπους με διαφορετικά μεγέθη σαν μια άσκηση branding και να περιμένουν να ανταμειφθούν γι’ αυτό. Πρέπει να υπάρχουν πολλά περισσότερα». «Ήρθα σε ηλικία που η φρενίτιδα ήταν στο απόγειό της. Τα φτερά. Οι πολύ αδύνατες γυναίκες. Ποτέ δεν ένιωσα ότι ανήκα εκεί. Ποτέ δεν ένιωσα ότι μου μιλούσε. Οπότε πώς μπορεί να ξεκινήσει τώρα;» Η διάλυση της εικόνας του «άγγελου» Για τη Victoria’s Secret, αυτό το «περισσότερο» ξεκίνησε πέρυσι σε μια αποθήκη του Οχάιο, όπου η 28χρονη μηχανικός κορσέδων Michaela Stark αφέθηκε ελεύθερη στα αρχεία της μάρκας για τις επιδείξεις μόδας. Η αυτοαποκαλούμενη «σκύλα που μεταμορφώνει το σώμα της» βρέθηκε εκεί «για να διαλύσει όλη αυτή την ιδέα ενός αγγέλου της Victoria’s Secret» αναδημιουργώντας τα πιο εμβληματικά ρούχα τους με πιο στρογγυλά σχήματα και πιο επαναστατικές – ακόμη και εντελώς παράξενες – δημιουργικές εικόνες. Το mega-brand την πλήρωνε για να το κάνει αυτό. Η Stark είναι μία από τη νέα κολεκτίβα «VS 20» καλλιτεχνών, ακτιβιστών και σχεδιαστών που επιλέχθηκαν για να ανανεώσουν τη μάρκα – και να καταγράψουν τη διαδικασία για την επερχόμενη ταινία. «Το όλο πράγμα ήταν αρκετά άγριο» λέει η Margot Bowman, η ανερχόμενη σκηνοθέτης που προσλήφθηκε για να απαθανατίσει τους συναδέλφους της στο Λονδίνο – συμπεριλαμβανομένης της Stark, καθώς και της καλλιτέχνιδας Phoebe Collings-James και της σχεδιάστριας Supriya Lele – με στόχο να καταστρέψουν τα παλιά τρόπαια της Victoria’s Secret και να δημιουργήσουν νέα. Με ξέκαθαρες αναφορές στην ταινία Barbie«Έχω μια εικόνα της Gisele στα φτερά»Όπως και η Wallis, η Bowman ενηλικιώθηκε στο απόγειο της προσπάθειας της Victoria’s Secret για τη γυναικεία τελειότητα. «Έχω μια εικόνα της Gisele στα φτερά, η οποία απλά έχει καεί στο μυαλό μου», λέει στο BBC Culture. Συχνά ένιωθε αποκλεισμένη από τον κόσμο που η μάρκα πάλεψε τόσο σκληρά για να δημιουργήσει και, όπως λέει, αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που ήθελε να συνεργαστεί με την κύρια εταιρεία εσωρούχων: «Το γεγονός ότι μπορώ να θυμάμαι τους αγγέλους της Victoria’s Secret από 20 χρόνια πριν, όταν δεν παρακολουθούσα καν το σόου, αυτό λέει πολλά για τη δύναμη του brand», λέει. «Οπότε ήμουν πραγματικά ενθουσιασμένη που ήμουν σε θέση να δημιουργήσω ένα νέο σύνολο εικόνων – ένα νέο ιστορικό αρχείο που θα ήταν πιο περιεκτικό… Στην πραγματικότητα ήταν αρκετά καθαρτικό για μένα, βρίσκοντας μια αίσθηση ειρήνης στο σώμα μου μέσα από τη διαδικασία… και πρέπει να πω ότι κατά τη διάρκεια όλης αυτής της διαδικασίας, η φιλοδοξία να είμαι λεπτή κυριολεκτικά δεν υπήρχε». Το ίδιο συναίσθημα ίσχυε ακόμη και για την Adriana Lima, έναν αυθεντικό άγγελο της Victoria’s Secret, που κάποτε ήταν κυριολεκτικά η αφίσα της τελειότητας του brand με το μαύρισμα και τα φτερά. Όταν η 42χρονη δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από το brand για να επιστρέψει στους κόλπους του, ήταν μόλις λίγες εβδομάδες μετά τη γέννηση του τρίτου της παιδιού. «Νόμιζα ότι αυτό δεν επρόκειτο να συμβεί ποτέ!» λέει η Lima από το σπίτι της στο Λος Άντζελες. «Κάναμε τη φωτογράφιση και ήταν λίγους μήνες αφότου γέννησα το αγοράκι μου. Μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα στις φωτογραφίες ότι είχα ακόμα τα κιλά του μωρού… Θέλω να πω, επιτρέψτε μου να σας πω, πήρα πολλά κιλά!… που είναι απολύτως εντάξει! Αλλά δεν είναι συνηθισμένο σε μια καμπάνια εσωρούχων, καταλαβαίνετε; Δεν πίστευα σε εκείνο το στάδιο ότι θα ήταν δυνατό για μένα να γίνω μοντέλο εσωρούχων. Αλλά με αγκάλιασαν ό,τι κι αν έγινε». «Έχω μια εικόνα της Gisele στα φτερά, η οποία απλά έχει καεί στο μυαλό μου» Το νέο αμερικανικό όνειρο; Το 2022, η Victoria’s Secret πλήρωσε 8,3 εκατ. δολάρια ως αποζημίωση σε εργάτες εργοστασίων της Ταϊλάνδης. Σύμφωνα με την Κοινοπραξία Δικαιωμάτων των Εργαζομένων, «είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει συνεισφέρει ποτέ οποιαδήποτε μάρκα για να βοηθήσει στην επίλυση μιας υπόθεσης διεκδίκησης μισθών». Για τους αγοραστές Gen-Z όπως η Zhou; «Είμαι εξαιρετικά κυνική… αλλά είναι μια αρχή». Η ειδικός στα εσώρουχα Gruenberg προσθέτει «Ένα σουτιέν είναι το πιο τεχνικό ρούχο που θα φορέσετε ποτέ» λέει. «Φυσικά το μάρκετινγκ βοηθάει. Αλλά πέρα από το μάρκετινγκ, τα εσώρουχα κουβαλάνε μια συναισθηματική τιμή. Οι άνθρωποι τα αγοράζουν λόγω του πώς αισθάνονται για το σώμα τους. Και όταν κάτι λειτουργεί, λειτουργεί». Ίσως γι’ αυτό το «Victoria’s Secret: The Tour ’23» ανοίγει με ένα αποδεδειγμένο πρόσωπο – την αγαπημένη Χαντίντ, αναμφισβήτητα το ισοδύναμο της Μάργκοτ Ρόμπι ή ακόμη και της ίδιας της Μπάρμπι. Στα πρώτα λεπτά της ταινίας, η Χαντίντ φοράει ένα ροζ κορμάκι και ένα καθησυχαστικά εκθαμβωτικό χαμόγελο – το ίδιο που έδειξε στην πρώτη της πασαρέλα της Victoria’s Secret το 2015. Σύντομα όμως η Χαντίντ κάνει στην άκρη, δίνοντας τη θέση της στη νιγηριανή πολυδιάστατη καλλιτέχνιδα Eloghosa Osunde. Στη συνέχεια, η 47χρονη Guinevere Van Seenus μπαίνει στην κίνηση φορώντας μόνο εσώρουχα και ένα ατσάλινο βλέμμα. Η ροκ τραγουδίστρια Karen O φωνάζει «off with her head!» από κρυφά ηχεία, ενώ το σούπερ μόντελ Candice Swanepoel περπατάει σε μια βραχώδη πασαρέλα. Η Ναόμι Κάμπελ στέκεται στη βροχή, καθώς ο ραπ ύμνος «That Girl» της Bree Runway ακούγεται από το ηχοσύστημα. Και η Victoria’s Secret προσφέρει για άλλη μια φορά στις γυναίκες τη δική της εκδοχή του όμορφου αμερικανικού ονείρου – αυτή τη φορά, στο Prime Video καθώς και στα καταστήματα. «Ούτε σε ένα εκατομμύριο χρόνια δεν πίστευα ότι θα το κάναμε αυτό» λέει ο Martinez από το γραφείο του στα κεντρικά γραφεία της Victoria’s Secret στη Νέα Υόρκη. «Νομίζω ότι θα δημιουργήσει μια διαφορετική αφήγηση για τη μάρκα που είναι πολύ σημαντική… και ήταν μια ανακούφιση να επανατοποθετηθούμε και να φτάσουμε εκεί που θέλουμε να είμαστε». Ο Sherman προσθέτει: «Η “Victoria’s Secret: The Tour ’23” είναι η ευκαιρία τους να αποδείξουν σε όλους ότι πρέπει να δώσουν προσοχή, ειδικά για μια μάρκα που είναι κάπως «στο στόχαστρο». Είναι αυτό που πρέπει να κάνουν: Να πάρουν μεγάλα ρίσκα. Και μετά θα δούμε αν θα πετύχουν». *Το Victoria’s Secret: The Tour ’23 είναι διαθέσιμο τώρα στο Prime Video. *Με στοιχεία από bbc.com Δείτε το τρέιλερ «Victoria’s Secret: The Tour ’23»
0 Comments
Τα κινηματογραφικά outfit της δεκαετίας του ’80 και του ’90 επανέρχονται δριμύτερα
Η μόδα κάνει κύκλους, δεν είναι κάτι καινούριο αυτό στον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία της. Ενδεχομένως να ακολουθεί και τους κύκλους της οικονομίας, εάν σκεφτούμε ότι το ντύσιμό μας αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στις οποίες ζούμε. Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον το να βλέπουμε το πετυχημένο προσωπικό στυλ ηθοποιών, όπως η Μεγκ Ράιαν, από το παρελθόν να γίνεται trend στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ρομαντικός… αντίκτυπος στη μόδα Ιδίως όταν πρόκειται για το ντύσιμο κινηματογραφικών χαρακτήρων που υποδύθηκε η διάσημη σταρ στη μεγάλη οθόνη, είναι πρόκληση να παρακολουθήσουμε τι αντίκτυπο έχει σήμερα στο κοινό που είναι πολύ διαφορετικό και ζει εντελώς σε έναν άλλον κόσμο από τότε. Στο στόχαστρο έχουν μπει δύο ηρωίδες του σινεμά, με το ρομαντικό σικ φθινοπωρινό τους στυλ που ενσάρκωσε η Μεγκ Ράιαν. Πρόκειται για τη Σάλι, από την περιώνυμη ταινία, «Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» (1989), την πρωταγωνίστρια επίσης από το «Άγρυπνος στο Σιάτλ» (1993), καθώς και τη γλυκύτατη βιβλιοπώλη από το «Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας» (1998). Μεγάλο trend στο TikTok Πώς αντιδρά όμως σήμερα η Μεγκ Ράιαν, βλέποντας τα κινηματογραφικά της outfit της δεκαετίας του ’80 και του ’90 να επανέρχονται και να… σαρώνουν στα σημερινά μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Άραγε τι βρίσκει το σημερινό κοινό σε κείνη την εποχή γοητευτικό; Τι υιοθετεί από τότε και για ποιο λόγο; Η αλήθεια είναι ότι ήταν ένα άνετο ντύσιμο, πολύ cozy που αγκαλιάζει με γλύκα την πρωταγωνίστρια των ρομαντικών κομεντί, όπως αρμόζει και στο ύφος των εν λόγω ταινιών. Άραγε τι βρίσκει το σημερινό κοινό σε κείνη την εποχή γοητευτικό; Τι λέει η ίδια γι’ αυτό; Η Μεγκ Ράιαν χαρακτηριστικά σχολιάζει αποκλειστικά στο «PEOPLE» αυτή τη νέα τάση ως εξής: «Είναι το πιο χαριτωμένο πράγμα. Είδα φωτογραφίες με κορίτσια που δοκιμάζουν καπέλα αντίστοιχα. Δεν ξέρω ακριβώς τι σχέση έχει με μένα και πώς συνδέεται, αλλά είναι τόσο γλυκό. Με “σκοτώνει”». Φθινοπωρινό στυλ και διάθεση Στα 61 της χρόνια δεν μπορεί να πιστέψει ότι το κλίμα εκείνης της εποχής που η ίδια έχει αφήσει τη σφραγίδα της σε έναν συγκεκριμένο κινηματογραφικό τύπο ταινίας, γίνεται μετά από τόσα χρόνια έμπνευση για τη σημερινή μόδα. Μάλιστα, αυτή η τρέχουσα καινούρια τάση φέρει και το όνομά της και αποκαλείται «Meg Ryan Fall». Γήινα χρώματα, φαρδιές καπαρντίνες, ζεστά υφάσματα που αγκαλιάζουν το σώμα και στο φόντο οι απαραίτητες κολοκύθες από τη γιορτή του Halloween. Προφανώς αυτή η αισθητική υιοθετείται λόγω της ανάγκης που νιώθει το κοινό να φέρει ζεστασιά στην καρδιά του για το φθινόπωρο –τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, γιατί στην Ελλάδα ζούμε ένα παρατεταμένο καλοκαίρι. Τσάι και συμπάθειαΕίναι μια εποχή πιο μελαγχολική που ευνοεί την ενδοσκόπηση, το μάζεμα της παρέας σε εσωτερικούς χώρους και κατάλληλη για μικρές απολαύσεις που ομορφαίνουν την καθημερινότητά μας, όπως ένας ζεστός καφές, ένα αρωματικό τσάι, μια σούπα, ένα βιβλίο, ένα αναμμένο κεράκι μια βροχερή μέρα ή ακόμη και το τζάκι που μπαίνει σιγά σιγά στο κάδρο. Είναι εκατομμύρια τα βίντεο στο TikTok που ασχολούνται με αυτή τη μόδα, τα χαχόλικα πλεκτά, τα baggy παντελόνια, τα τζιν του… μπαμπά, συνδυασμένα με σουέντ χαμηλά παπούτσια. Μια κλασική φθινοπωρινή εικόνα που αναβιώνει και κερδίζει τις εντυπώσεις. Όπως λέει και η ίδια η Μεγκ Ράιαν, «Υπάρχει τόση ομορφιά στη φύση που σου κόβει την ανάσα και σε προσκαλεί σε μια γενναιόδωρη διάθεση απέναντι σε σένα και τους άλλους. Η ευγένεια είναι τόσο όμορφη. Εάν δώσεις σημασία, υπάρχει παντού». (photo 1) Η ευγένεια των χαρακτήρων από τις κομεντί αποτυπώνει τη ζεστασιά που χρειαζόμαστε το φθινόπωρο (photo 2)Σε πρεμιέρα της στο Λονδίνο στις 22 Οκτωβρίου 2023, μαζί με τη σκηνοθέτη Τζέιν Κάμπιον
Έφηβα κορίτσια στο κυνήγι της online τέλειας ομορφιάς – Περιζήτητες οι αισθητικές επεμβάσεις31/10/2023 Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ανήλικων κοριτσιών που κάνουν αισθητικές επεμβάσεις, «για να ταιριάζουν και να νιώθουν αυτοπεποίθηση». Στο ερώτημα γιατί αυξάνεται ο αριθμός των ανήλικων κοριτσιών που κάνουν αισθητικές επεμβάσεις, η απάντηση βρίσκεται στην τελειότητα μετά από θεραπείες και φίλτρα που προβάλουν οι influencers και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και είναι τέτοια η ανάγκη των νεότερων κοριτσιών για την κατάκτηση της, που στη Βρετανία, όπου και απαγορεύεται από το 2021 το αισθητικό botox και τα εμφυτεύματα υαλουρονικού (lip fillers) σε όσες είναι κάτω των 18 ετών, είναι μεγάλος αριθμός αυτών που πάνε στην Ουαλία και τη Σκωτία για να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα, αφού εκεί δεν έχουν τεθεί ανάλογοι φραγμοί. «Έχουμε αναφορές για παιδιά από το Μπρίστολ και το Χέρφορντ που ταξιδεύουν στην Ουαλία ή από το Νιουκάστλ προς τη Σκωτία», δηλώνει στον Independent ο Άστον Κόλινς, διευθυντής του Save Face, ενός οργανισμού στον οποίοι είναι καταγεγραμμένοι όλες οι κλινικές και οι γιατροί που έχουν την άδεια για να πραγματοποιούν τέτοιες επεμβάσεις. Οι αντιγηραντικές θεραπείες κάνουν θραύση στις μικρές ηλικίες Όπως λέει ο ίδιος κάθε μήνας που περνά αυξάνονται τα παράπονα γονέων που από τη μία στιγμή στην άλλη βλέπουν τα ανήλικα παιδιά τους να έχουν για παράδειγμα τεράστια χείλια, χωρίς ποτέ οι ίδιοι να έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους για μια τέτοια ενέργεια. Με δεδομένο ότι επί της ουσίας πρόκειται για θεραπείες αντιγήρανσης, παραμένει απορίας άξιο γιατί έχουν τέτοια πέραση στις μικρές ηλικίες. «Ανοίγεις το Instagram και βλέπεις όλες αυτές τις influencers που διαφημίζουν ότι δεν φορούν καθόλου μακιγιάζ στο πρόσωπο τους και είναι τόσο τέλειες ολοφάνερα μετά από θεραπείες που θες κι εσύ να το δοκιμάσεις», λέει η Μίλι που σκέφτηκε σοβαρά να προσθέσει όγκο στα χείλη της όταν είχε πάει σε κέντρο αισθητικής για να βγάλει τα φρύδια της και της είπαν ότι εκείνη την ημέρα είχαν προσφορά και θα το έκανε μόνο με 50 ευρώ. Είχε όμως να αγοράσει βιβλία για το πανεπιστήμιο, οπότε αρνήθηκε, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν το σκέφτεται να το κάνει στο μέλλον. «Υπάρχει μια πίεση για να έχεις μια συγκεκριμένη εμφάνιση για να θεωρείσαι όμορφη. Είναι πολύ δύσκολο να μην σε καταβάλει όλο αυτό», λέει η ίδια στη βρετανική εφημερίδα. «Έχει να κάνει με το ότι θέλεις να ταιριάζεις με τους υπόλοιπους και να νιώθεις αυτοπεποίθηση», συμπληρώνει η 19χρονη Καλ, που ακόμη δεν έχει κάνει καμιά αισθητική επέμβαση, αλλά όλες της οι φίλες έχουν κάνει ήδη αρκετές, αφού η διάρκεια αυτών των θεραπειών που κοστίζουν από 100 έως 350 ευρώ είναι 6-18 μήνες. Εξωπραγματικά online στάνταρ ομορφιάς Σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο παίζει η υπευθυνότητα των ανθρώπων που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο τομέα. Όπως λέει η Δρ. Λέα Τότον, η οποία δεν έκανε αισθητικές επεμβάσεις σε ανήλικες και πριν τη σχετική απαγόρευση «όλα έχουν να κάνουν με την επιθυμία κατάκτησης των online στάνταρ ομορφιάς (συχνά εξωπραγματικών και αδύνατων να επιτευχθούν), ώστε να έχεις την αποδοχή σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Snapchat. Τα ίδια κανάλια επικοινωνίας, άλλωστε, χρησιμοποιούν αυτοί που διαφημίζουν τις σχετικές προσφορές και δεν διστάζουν να κάνουν αισθητικές επεμβάσεις σε έφηβα κορίτσια χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους και πολλές φορές με καταστροφικά αποτελέσματα, αφού ένα χέρι άνευ εμπειρίας μπορεί μα οδηγήσει σε μολύνσεις, ασυμμετρία στο αποτέλεσμα, ακόμη και μόνιμη βλάβη. «Ενθαρρύνοντας την ψυχική υγεία, την αυτοπεποίθηση και τον προσωπικό χαρακτήρα στα πράγματα θα περιοριστεί ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», εκτιμά η Δρ. Τότον για να καταλήξει ότι ο μόνος τρόπος προστασίας των νεότερων γενιών είναι «η καλλιέργεια μιας κουλτούρας αυτό-αποδοχής και υπεύθυνων αισθητικών πρακτικών. (photo) Η αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων στις μικρές ηλικίες σχετίζεται με την ανάγκη κατάκτησης των (συχνά εξωπραγματικών) online στάνταρ ομορφιάς Τις πρώτες πρωινές ώρες εθεάθη στο Λονδίνο ταλαιπωρημένη, με ένα μπουκάλι αλκοόλ να ξεπροβάλλει από την τσάντα της Είναι στα 49 της πια χρόνια η Κέιτ Μος. Υποτίθεται ότι έχει αφήσει πίσω της τις άγριες ημέρες των ναρκωτικών, του αλκοόλ, των ξενυχτιών και των καταχρήσεων. Εκείνη η εποχή που όλοι θυμόμαστε και δίπλα στο δικό της όνομα βλέπαμε γραμμένο και το όνομα του άλλοτε εμμονικά αγαπημένου της Τζόνι Ντεπ. Η βασίλισσα της μόδας Ήταν η εποχή τη αίγλης της στις πασαρέλες των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας του κόσμου, αλλά και στα editorial των πιο σημαντικών περιοδικών. Ωστόσο, η σκιά όλου αυτού του λαμπερού κόσμου περιελάμβανε μια δύσκολη διαχείριση του εαυτού της, της επιτυχίας της, των όσων αποκόμιζε από τη φήμη και τη δόξα. Το σκοτεινό άρμα είχε μέσα καταχρήσεις και αυτοκαταστροφή. Η σκιά όλου αυτού του λαμπερού κόσμου περιελάμβανε μια δύσκολη διαχείριση του εαυτού της Τα τελευταία χρόνια φαινόταν να έχει επανεφεύρει τον εαυτόν της, αυτή τη φορά ως γκουρού της ευζωίας, με τα σημάδια βεβαίως του παρελθόντος να μην έχουν σβήσει και μαζί με τον χρόνο να αποτυπώνονται στην όψη και το κορμί, αλλά και ποιος μένει αλώβητος; Έχουμε την αίσθηση για άτομα που αποθεώθηκαν ως είδωλα στον χώρο τους ότι δεν τους αγγίζει το ανθρώπινο μέτρο. Μια ψευδαίσθηση, καθώς η ευάλωτη πλευρά, η πιο ανθρώπινη είναι και η αναπόφευκτη. Το σκοτεινό άρμα είχε μέσα καταχρήσεις και αυτοκαταστροφή Είχε επανεφεύρει τον εαυτόν την Επιστροφή στις παλιές… κακές μέρες; Τουλάχιστον έτσι φαίνεται για την Κέιτ Μος, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Daily Mail. Φωτογραφίες την παρουσιάζουν να αποχωρεί από μια εκδήλωση, έχοντας μέσα στην τσάντα της -τύπου «clatch»- ένα μπουκάλι γνωστής μάρκας βότκα. Έφυγε τις πρώτες πρωινές ώρες και εθεάθη στους δρόμους του West End στο Λονδίνο με φίλους της παρέα να περπατάει χέρι χέρι. Ήταν εκεί για να γιορτάσει μια νέα συνεργασία της με το British Beauty Council στο Covent Garden, καθώς αναγορεύτηκε Παγκόσμια Πρέσβειρά του, νωρίτερα την ίδια ημέρα το απόγευμα. Το σούπερ μόντελ με τη γνωστή της εμφάνιση πολύ προσεγμένη και στυλάτη από τη μία πλευρά, με μαύρα ρούχα και από την άλλη, πολύ κουρασμένη και ταλαιπωρημένη. όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, παραπέμποντας στις δύσκολες ημέρες που έχει περάσει με τους εθισμούς της στο παρελθόν. Η απεξάρτηση και η καλή ζωή Από το 2018, είχε απεξαρτηθεί από το αλκοόλ και τις ουσίες, όπως είχε γίνει γνωστό, και είχε υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Η ίδια είχε παραδεχτεί ότι τα τελευταία χρόνια, πήγαινε νωρίς για ύπνο, έπινε πολύ νερό, όχι πολύ καφέ και προσπαθούσε να μειώσει και το κάπνισμα. Μάλιστα, είχε αποκαλύψει ότι ζούσε στη βρετανική εξοχή, έκανε διαλογισμό και πήγαινε για κολύμπι σε κάποιο μυστικό μέρος που πήγαιναν μόνον οι ντόπιοι κάτοικοι. «Κάποιοι επιλέγουν να λένε ότι γερνάνε, εγώ προτιμώ να λέω ακόμα ότι μεγαλώνω», σχολιάζει σχετικά η Έλεν Μίρεν. Η μόδα έχει αλλάξει πρόσωπο εδώ και καιρό. Οι διαφημιστικές καμπάνιες των μεγάλων εταιρειών δεν έχουν πλέον ως πρωταγωνιστές τους μοντέλα πρώτης γραμμής, αλλά άτομα όλων των μεγεθών και κάθε ηλικίας. Απόδειξη αυτού αποτελεί ότι αυτήν την εβδομάδα, η ισπανική μάρκα Loewe αποκάλυψε ως το νέο πρόσωπο της καμπάνιας της για την άνοιξη/καλοκαίρι 2024 την 88χρονη Αγγλίδα ηθοποιό και μετρ της μεταμόρφωσης Νταμ Μάγκι Σμιθ. Πρωτοποριακή μόδα που γιορτάζει την κάθε ηλικία Και παρότι το γεγονός ότι η Loewe χρησιμοποίησε μια γυναίκα πολύ πάνω από τα 80 είναι «αρκετά πρωτοποριακό», όπως λέει στον Guardian η Ρεμπέλα Βαλεντάιν, διευθύνουσα σύμβουλος του Grey Model Agency, του μοναδικού βρετανικού πρακτορείου που είναι αφιερωμένο σε μοντέλα ηλικίας 35 ετών και άνω, οι θαυμαστές της Μινέρβα Μακ Γκόναγκαλ, της αγαπημένης καθηγήτριας μεταμορφώσεων στη σχολή μαγείας των ταινιών του Χάρι Πότερ, είχαν μόνο καλά σχόλια να της κάνουν. «Καθηγήτρια υψηλής μόδας», έγραψε κάποιος στον λογαριασμό Instagram της Loewe, ενώ κάποιος άλλος σχολίασε «100 πόντοι για το Γκρίφιντορ!» Η υπέροχη Μάγκι Σμιθ αποτελεί απλά την τελευταία μιας σειράς μοντέλων μεγάλης ηλικίας που μοιάζουν να κατακτούν τελευταία τον χώρο της μόδας. Από την Ράμπλινγκ, στην Ντενέβ και στη μέση ο ΜακΚέλεν Για παράδειγμα η εξαιρετική Σαρλότ Ράμπλινγκ, 77 ετών, κρύβεται πίσω από ένα ζευγάρι μεγάλα γυαλιά ηλίου στη νέα καμπάνια του Massimo Dutti, χωρίς όμως να κοροϊδεύει κανέναν, ενώ η γκουρού του lifestyle Μάρθα Σιούαρτ έγινε φέτος το γηραιότερο μοντέλο εξώφυλλου του Sports Illustrated Swimsuit σε ηλικία 81 ετών. Να σημειωθεί ότι το 2021, η ακόμα πανέμορφη Κατρίν Ντενέβ, σήμερα 79 ετών, φόρεσε μια καμπαρντίνα από βινύλιο, με ανοιχτό γιακά, σε μια καμπάνια για τον Saint Laurent που συζητήθηκε πολύ, ενώ νωρίτερα φέτος ο υπερταλαντούχος σερ Ίαν ΜακΚέλεν, 84 ετών, ζήτησε να συμμετάσχει στην επίδειξη πασαρέλας του 26χρονου σχεδιαστή SS Daley σε ένα υπόγειο του Σόχο στο Λονδίνο. Κατέληξε να ανοίξει την επίδειξη του απαγγέλοντας αποσπάσματα του ποιήματος του Άλφρεντ Τένισον «The Coming of Arthur». «Συνεχής διαδικασία μάθησης» Κι μπορεί το trend αυτό να περάσει γρήγορα, όπως και τόσα άλλα πριν από αυτό, ωστόσο προσφέρει τροφή για σκέψη η σχετική δήλωση της Νταμ Έλεν Μίρεν, που έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, ότι «η αλήθεια είναι ότι μεγαλώνουμε. Κάποιοι επιλέγουν να λένε ότι γερνάνε, εγώ προτιμώ να λέω ακόμα ότι μεγαλώνω. Και ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα είναι γίνεσαι σοφότερος κάθε χρόνο που περνά. Η ζωή είναι μιας συνεχής διαδικασία μάθησης». (photo) O σερ Ίαν ΜακΚέλεν άνοιξε την επίδειξη του σχεδιαστή SS Daley απαγγέλοντας αποσπάσματα του ποιήματος του Άλφρεντ Τένισον «The Coming of Arthur» Στο σημερινό παγκόσμιο χάος, η απλότητα σε όλα είναι το μεγάλο ζητούμενο. Οι Κένεντι καθόρισαν την πολιτική όσο και τη μόδα. Σαρωτικά και περίπου ολοκληρωτικά. Συζητιούνται, εξάλλου, μέχρι σήμερα. Κι αν οι περισσότεροι θεωρούν ως σημείο αναφοράς την Τζάκι, ας το ξανασκεφτούν, γιατί ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι κατάφερε με το προσωπικό του στυλ, τα ουδέτερα χρώματα που επέλεγε, τα «σπασμένα» κοστούμια, τα πόλο μπλουζάκια με τα chino παντελόνια και τα σκούρα κοκάλινα γυαλιά ηλίου να θεωρείται μέχρι σήμερα η επιτομή της διαχρονικά cool κομψότητας. Ο γιος του, ο Τζον Κένεντι Τζούνιορ, ακολούθησε τα χνάρια του, ωστόσο ήταν η συμβία του, η Κάρολιν Μπεσέτ Κένεντι, που στον συγκεκριμένο τομέα, της μόδας δηλαδή, μάλλον επισκίασε το χρυσό αγόρι της Αμερικής, που όλοι ήθελαν να παρηγορήσουν όταν χαιρέτισε στρατιωτικά το φέρετρο του πατέρα του το σκοτεινό έτος του 1963, οπότε και δολοφονήθηκε άνανδρα στο Ντάλας. Τριάντα έξι χρόνια αργότερα, η Κατάρα των Κένεντι, χτύπησε και πάλι, όταν συνετρίβη το 1999 το μονοκινητήριο αεροπλάνο του νεότερου Κένεντι σκοτώνοντας τον ίδιο, την Κάρολιν (και τη μεγαλύτερη αδελφή της Κάρολιν), στο αποκορύφωμα της αίγλης και της διασημότητας τους. Επιδραστικές προσωπικότητες όλων των εποχών Ήταν «το ανολοκλήρωτο ταξίδι, αυτών των μαγνητικών προσωπικοτήτων που έφυγαν νωρίς», γράφουν σήμερα οι New York Times, θυμίζοντας ότι ο Τζον Τζον, όπως τον αποκαλούσε χαϊδευτικά ο πατέρας του, θα έμπαινε κι εκείνος στην πολιτική και θα διεκδικούσε με τη σειρά του την προεδρία, ενώ εκείνη λιγομίλητη, εγκρατής στις εκδηλώσεις των συναισθημάτων της και με φινέτσα στους τρόπους της θα γινόταν μια έξοχη Πρώτη Κυρία, ακριβώς όπως η Τζάκι. Όπως σχολίαζε, άλλωστε, πρόσφατα το L’ Officiel πριν τις influencers της μόδας υπήρχαν τα it girls και πριν από αυτά η ξεχωριστή Κάρολιν που «χρησιμοποιούσε τη μόδα για να συνομιλεί και ή να συνδιαλέγεται με το κοινό», σύμφωνα με το βιβλίο «CBK: Carolyn Bessette Kennedy: A Life in Fashion» της Σουνίτα Κούμαρ Ναίρ, που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα. Το έργο αυτό που επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στην εξαιρετική αισθητική της Κάρολιν, που παρομοιάζεται με την πριγκίπισσα Νταϊάνα, επειδή και οι δύο ήταν ιέρειες της μόδας χωρίς να το επιδιώκουν, εξηγεί πως το απόλυτο μαύρο, το ασπρόμαυρο και γενικά τα ουδέτερα χρώματα που εκείνη επέλεγαν αποκάλυπταν πολλά περισσότερα για την προσωπικότητα της από ότι οι φήμες –συνήθως κακεντρεχείς- που κυκλοφορούσαν για την ίδια εκείνη την εποχή. Η ζήλια της ευτυχίας Ήταν παντρεμένη εξάλλου με τον πιο περιζήτητο εργένη και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, οπότε για τους ανθρώπους ήταν πιο εύκολο να δεχτούν ότι ο γάμος τους βρισκόταν στα βράχια πριν πεθάνουν, ότι εκείνη δεν ήθελε παιδί γιατί δεν άντεχε το ανελέητο κυνήγι των παπαράτσι καταρρακώνοντας εκείνον που το επιθυμούσε πολύ, ότι δεν τον ήθελε πια ερωτικά, ότι εκείνος είχε μετανιώσει που είχε χωρίσει με την Ντάριλ Χάνα και η λίστα της ντροπής είναι ατελείωτη. Το σενάριο ότι ήταν ένα ζευγάρι σαν όλα τα άλλα, με τις καλές και τις κακές στιγμές του, ευτυχισμένο όταν έβγαζε το σκύλο του στη Νέα Υόρκη, δυστυχισμένο όταν έπρεπε να παρευρεθούν σε γκαλά που δεν τους αφορούσαν ακουγόταν, αλλά δεν πουλούσε όσο όλα τα προαναφερόμενα και φυσικά τα ρούχα της Κάρολιν. Η κατάρρευση των ψευδαισθήσεων Το άσπρο πουκάμισο με το μπλε τζιν, οι μίντι φούστες με τις μπότες μέχρι το γόνατο, το χαρακτηριστικό σινιόν της, το ανάλαφρο μακιγιάζ της και φυσικά το sleep dress νυφικό της αποτελούν έκτοτε σημείο αναφοράς της μόδας. Σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, όπως σχολιάζει η αμερικανική εφημερίδα, γιατί στο παγκόσμιο χάος, την κατάρρευση όλων των εξαίσιων ψευδαισθησιών και τη εισβολή του ψηφιακού κόσμου, η απλότητα στο ντύσιμο, στη συμπεριφορά και στις συναναστροφές των ανθρώπων είναι το μεγάλο ζητούμενο. Κι αν τα λόγια δεν πείθουν, ας σημειωθεί ότι φέτος η λέξη μινιμαλισμός αναζητήθηκε 46% περισσότερο από ότι τα προηγούμενα χρόνια… «Χρησιμοποιούσε τη μόδα για να συνομιλεί ή να συνδιαλέγεται με το κοινό» Φέτος η λέξη μινιμαλισμός αναζητήθηκε 46% περισσότερο από ότι τα προηγούμενα χρόνια H διάσημη σχεδιάστρια μόδας έδωσε μια... διαφορετική απάντηση από ότι θα περίμενε κανείς Η Vera Wang έκλεισε τα 74 φέτος και αποκάλυψε το «μυστικό της νεότητας». Μόνο που στην περίπτωσή της είναι πιο… διαφορετικό από ότι θα περίμενε κανείς. H διάσημη σχεδιάστρια μόδας παρά το νούμερο που έχει η ηλικία της, εξακολουθεί να μοιάζει με γυναίκα που έχει τα μισά της χρόνια! Έκλεισε τα 74 της χρόνια Σε συνέντευξή της στην Page Six, λοιπόν, αποκάλυψε ποιο είναι το δικό της «μυστικό», εκείνο που λειτουργεί στην περίπτωσή της: Κάνει ακριβώς τα αντίθετο, από ό,τι κάνουν όσοι ακολουθούν υγιεινή ζωη! Το Νο1 ελιξήριο της νεότητας για αυτή, είναι η άσκηση την οποία περιλαμβάνει τακτικά στο πρόγραμμά της, αλλά σε καμία περίπτωση δεν στερείται τα αγαπημένα της junk food. Αυτός συνδυασμός, με μέτρο, την κρατά σε αυτή την κατάσταση. «Τρώω junk food οπωσδήποτε. Παραγγέλνω κάθε μέρα για δύο εβδομάδες και μετά το αλλάζω» περιέγραψε χαρακτηριστικά. «Μου αρέσουν επίσης τα ντόνατ. Θέλω να είναι γεμάτο κρέμα και επικαλυμμένο με ζάχαρη. Είναι σαν ζελέ ντόνατ, αλλά μέσα έχει κρέμα. Κρέμα βανίλιας. Μου αρέσει επίσης, το ροζ με την τρούφα» πρόσθεσε. Η Vera Wang έχει σχολιαστεί πολλές φορές για την «αγέραστη» εμφάνισή της, με το κοινό της να απορεί πώς καταφέρνει να συντηρεί την τόσο καλοδιατηρημένη εμφάνισή της. Αυτή είναι η 74χρονη Vera Wang |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|