Μιλώντας για το Coachella οι αντιδράσεις συνήθως ποικίλουν. Οι μισοί τελούν υπό ενθουσιασμό, κάνουν λόγο για εμπειρία ζωής και οι υπόλοιποι το αντιμετωπίζουν σαν τον Χατζηγιάννη των εναλλακτικών, σαν τους μαϊντανούς James δηλαδή που κατάφεραν μέσα σε μία χρονιά να κάνουν τριήμερο από lives στη Θεσσαλονίκη το 2009 στο Θέατρο Γης. Η αλήθεια βρίσκεται -όπως πάντα- κάπου στη μέση. Από το 1999 που ξεκίνησε, μέχρι και σήμερα που αναμφισβήτητα αποτελεί μουσικό φαινόμενο, ο μπαχτσές έχει απ' όλα. Δε γίνεται άλλωστε να είσαι ένα από μεγαλύτερα φεστιβάλ του πλανήτη, να φιλοξενείς τα μεγαλύτερα εμπορικά και μη ονόματα της μουσικής και να μην θέλουν να καρπωθούν οι πάντες από σένα. Είναι πρακτικά αδύνατο και μπορείς να το διαπιστώσεις από πολύ μικρότερα μεγέθη, που ακριβώς επειδή είχαν τεράστια απήχηση στο κοινό πήραν διαστάσεις εμπορικού γκέτο.
Η «Βιομηχανία» Η κοιλάδα του Coachella θα μπορούσε κάλλιστα να μετονομαστεί σε κοιλάδα των κερδών. Αν αυτήν τη στιγμή που μιλάμε για να αγοράσεις ένα εισιτήριο πρέπει να «σκάσεις» 1.821 ευρώ, δε χρειάζεται να ξέρεις καλά μαθηματικά για να καταλάβεις τι ποσά παίζονται. Σύμφωνα με τους Los Angeles Times, το φεστιβάλ «αβγατίζει» τα εκατομμύρια που συγκεντρώνει από τις πωλήσεις των εισιτηρίων, αλλά και από τα έξοδα που κάνουν οι παρευρισκόμενοι κατά τη διάρκειά του, αγγίζοντας το δισεκατομμύριο (σε δολάρια). Επομένως, είναι απολύτως λογικό κάθε brand που σέβεται τον εαυτό του να θέλει να έχει βήμα και να προωθεί με κάθε τρόπο τα προϊόντα του. Μερικά από τα τρανταχτά παραδείγματα: Οι Revolve, Levis, Adidas, Fenty x Puma πέρα από την φυσική τους παρουσία και τα πάρτι τους, φροντίζουν να «φυτεύουν» στον χώρο διάσημους που φορούν-χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους, ώστε να είναι η κινητή τους διαφήμιση. Ειδικά τώρα που από το boho στυλ, περισσότερη πέραση έχει το streetwear. Εννοείται βέβαια, πως όσο πιο επιδραστικός είναι ένας καλλιτέχνης ως όνομα ή ακόμη καλύτερα ως προσωπικότητα στα σόσιαλ μίντια, τόσο περισσότερο εξαργυρώνεται αυτό σε πωλήσεις. Ποιος ξέχασε άλλωστε το περσινό κατόρθωμα της Ριάνα, που πήγε σε ένα από τα πάρτι που διοργανώνονται φορώντας κυριολεκτικά από την κορφή ως τα νύχια Gucci (μπλουζάκι, τζιν σορτς, γυαλιά ηλίου και ένα ολόσωμο-ολοπρόσωπο μεταλλιζέ κορμάκι που κάλυπτε και το πρόσωπό της); Οι on line αναζητήσεις στο Google για το συγκεκριμένο outfit αυξήθηκαν κατά 200%!!! Αντίστοιχα, το ίδιο συνέβη με το χρυσοποίκιλτο φορεματάκι της Κάιλι Τζένερ, ενώ γενικά είναι τοις πάσι γνωστό πως τα πάρτι έχουν όλο το εμπορικό ζουμί... Τα μέτρα ασφαλείας Φέτος, είναι απολύτως κατανοητό ότι ο Δράκων θα ήταν υπερήφανος για τους διοργανωτές. Στο Ίντιο της Καλιφόρνια των 90.000 μιας νορμάλ μέρας που λόγω Coachella φτάνουν τις 250.000, αυτήν την χρονιά αποφασίστηκε να υπάρχουν drones - ρουφιάνοι που θα ελέγχουν περιμετρικά την περιοχή του κάμπινγκ και όχι μόνο και για να «κόβουν» κίνηση... κάθε ύποπτης ενέργειας. Προφανώς, τα drones έρχονται να προστεθούν σε μεταλλικούς ανιχνευτές και ορδές αστυνομικών που έχουν τα μάτια τους 14, με στολές ή ντυμένοι με πολιτικά και που κυκλοφορούν ανάμεσα στο ανυποψίαστο κοινό. Ο απόηχος των τρομοκρατικών επιθέσεων σε Μάντσεστερ και Παρίσι είναι κάτι παραπάνω από σοκαριστικός για να μείνουν απροετοίμαστες οι αρχές στο ενδεχόμενο μιας τέτοιας μακάβριας επανάληψης. Οι εμφανίσεις Και τώρα... στο ψητό. Η επιτυχία του Coachella έγκειται ξεκάθαρα στην πολυφωνία του line up του. Δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, κάθε χρόνο γίνεται εμπορικότερο, τουλάχιστον όσον αφορά στους headliners του, αλλά δες το πρακτικά. Την μάζα και τα κέρδη δεν τα κατακτάς φέρνοντας σκέτη την Tash Sultana και τους alt-J. Στην προκειμένη, κατοχυρώνεις τους «κράχτες» Μπιγιόνσε, Eminem και Weeknd για να «τραβήξουν» και οι υπόλοιποι που αγαπούν Jamiroquai, Black Coffee, David Byrne, Jessie Ware, Nile Rodgers & Chic, Pachanga Boys, The Neighbourhood, The War on Drugs, St. Vincent, First Aid Kit, BØRNS, Snakehips, Chromeo, HAIM, Fleet Foxes, Jungle, Portugal. the Man , Vance Joy, Odesza κλπ θα έρθουν έτσι κι αλλιώς. Και τα δύο σαββατοκύριακα πάντως, 13-15/04 και 20-22/04 είναι δομημένα ακριβώς έτσι. Η Μπιγιόνσε παρεμπιπτόντως, είναι λογικό φέτος να κάνει τον δικό της... χαμό, καθότι κάποιοι την περίμεναν πώς και πώς από πέρυσι που αναγκάστηκε να ακυρώσει την εμφάνισή της λόγω της εγκυμοσύνης της στα δίδυμα. Εν κατακλείδι, το Coachella και το hype του, δεν είναι η boho Κέιτ Μπότσγουορθ, οι αδερφές Καρντάσιαν, η Αλεσάντρα Αμπρόσιο με τα καυτά της τζιν σορτσάκια, ο Μπρούκλιν Μπέκαμ με το νέο του αμόρε και η Πάρις Χίλτον, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Και οι μαϊντανοί έχουν ψυχή, δε μπορεί να τους απαγορεύσει κανείς την είσοδο σε κάτι που τους κρατάει σοσιαλμιντιακά ζωντανούς και τους αποφέρει ζεστά λεφτουδάκια. Όλα είναι θέμα οπτικής. Θα εστιάσεις στη μουσική; Στη βιομηχανία; Στη μόδα και το #overinstagramming; Η επιλογή είναι δική σου. Στην τελική, αν σου έδιναν free εισιτήριο, ας μην το έπαιρνες... ΡΑΦΑΕΛΛΑ ΡAΛΛΗ
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
|