H απόφαση της Beyoncé να κυκλοφορήσει το νέο της άλμπουμ «Lemonade» μέσω της συνδρομητικής υπηρεσίας Tidal θεωρήθηκε ως η τελευταία επίδειξη δύναμης της σούπερ σταρ «να μην ξεπουλήσει τη μουσική της αλλά κι ένα ακόμα δείγμα πως η μουσική βιομηχανία θέλει να πάρει τα ηνία στην αγορά της ψηφιακής μουσικής. Η κίνηση της Beyonce αποτέλεσε μάλιστα ακόμα μια μεγάλη νίκη για την Tidal, η οποία έχει μείνει πίσω σε σχέση με τους μεγαλύτερους αντιπάλους της από άποψη συνδρομητών. Η μουσική υπηρεσία, της οποίας η Beyoncé έχει μερίδιο ιδιοκτησίας, συγκεντρώνει μέχρι στιγμής 3 εκατ. συνδρομητές, σε σύγκριση με τα 30 εκατομμύρια συνδρομητών του Spotify και τα 11 εκατ. συνδρομητές της Apple Music.
Το τοπίο της ψηφιακής μουσικής γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, με τους καλλιτέχνες να προσπαθούν να αποκτήσουν όλο και μεγαλύτερο έλεγχο στο πως και που θα διατίθενται τα τραγούδια τους, την ώρα που οι υπηρεσίες συνδρομητικής μουσικής μέσω διαδικτύου ξεφυτρώνουν πιο γρήγορα κι από τα μανιτάρια. Τα iTunes, Pandora, Spotify, SoundCloud, YouTube, καθώς και το ψηφιακό κατάστημα μουσικής της Amazon, έχουν ριχτεί εδώ και καιρό στη κηνύγι μουσικών αστέρων, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν όλο και περισσότερες αποκλειστικές συνεργασίες με μουσικούς αστέρες που θα προωθήσουν τη μουσική τους μέσα από αυτές. Παρόλα αυτά αρκετοί καλλιτέχνες εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Η Adele δεν έβαλε το μεγάλο της hit από το νέο album «25» σε καμία υπηρεσία ενώ η αγαπημένη του κοινού Taylor Swift διέκοψε την συνεργασία της με το Spotify ήδη από το 2014. Η βασική ιδέα και ταυτόχρονα ειδοποιός διαφορά πίσω από την νέα πλατφόρμα Tidal είναι πως πρόκειται για μια επιχείρηση που η πλειονότητα των ιδιοκτητών της είναι καλλιτέχνες, κι έτσι μπορούν να έχουν περισσότερο έλεγχο στη μουσική τους. Ο μεγιστανας της Hip hop μουσικής, Jay-Z, ο οποίος είναι παντρεμένος με την Beyoncé, απέκτησε μερίδιο της Tidal πέρυσι έναντι 56 εκατ. δολαρίων και πολλά από τα άλμπουμ του έχουν έκτοτε αφαιρεθεί από τις λοιπές υπηρεσίες streaming. Η Tidal έχει κερδίσει μάλιστα την έγκριση των κολοσσών του κλάδου, με καλλιτέχνες όπως οι Kanye West, Alicia Keys, Rihanna, Madonna, και Usher να περιλαμβάνονται στους ιδιοκτήτες της. Μέσα στο Σαββατοκύριακο, η Tidal ανέφερε πως προσφέρει το άλμπουμ Lemonade για κατέβασμα έναντι 17,99 δολαρίων. Βέβαια σύμφωνα με τους New York Times, το «Lemonade» θα είναι διαθέσιμο και στο iTunes της Apple από τις 25 Απριλίου. Η απόφαση της Beyoncé να παραχωρήσει στην Tidal τα αποκλειστικά δικαιώματα - ακόμα και για ένα μικρό χρονικό διάστημα – πιθανόν να ενισχύσει τον αριθμό των χρηστών. Ωστόσο, η μάχη διάσημων καλλιτεχνών που τάχθηκαν υπέρ της εταιρείας, δεν ήταν «αναίμακτη». Νωρίτερα αυτό το μήνα, μια μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στο Σαν Φρανσίσκο, σύμφωνα με την οποία ο Kanye West και η Tidal ισχυρίστηκαν ψευδώς ότι το τελευταίο άλμπουμ του West θα είναι διαθέσιμο μόνο μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να καταφέρουν να ξεγελάσουν τους φανατικούς και να αυξήσουν κατά πολύ τους συνδρομητές τους τον Φεβρουάριο. Η μάχη κατά του streaming βέβαια δεν είναι καινούργια. Ο μουσικός θρύλος, Prince, ο οποίος έφυγε από τη ζωή την Πέμπτη, ήταν αλλος ένας από τους μουσικούς που περιόρισε τη διαθεσιμότητα του έργου του, αποσύροντας τα τραγούδια τους από τις διάφορες υπηρεσίες streaming εκτός από το Tidal. Αποτέλεσε μάλιστα παράδειγμα τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τους διαχειριστές που μάχονται για τον έλεγχο των δικαιωμάτων της μουσικής τους αυτοκρατορίας. Σε μια εποχή που το streaming είναι πιο διαδεδομένο από ποτέ, τα τραγούδια του Prince δεν βρίσκονται τόσο εύκολα στο διαδίκτυο. Το ανεξίτηλο σημάδι που άφησε στο διεθνές μουσικό στερέωμα, για την απόφασή του να «κόψει» τη μουσική του από κάθε streaming υπηρεσία, ακόμη και επί πληρωμή, παρά τα εκατομμύρια των φανς του, «δείχνει» τον δρόμο και τους καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς. Ο θρύλος της ποπ, που έφυγε από τη ζωή, στα 57 του χρόνια, είχε κατορθώσει να θέσει υπό αυστηρό έλεγχο τη μουσική του «αυτοκρατορία» κόντρα στην εποχή του διαδικτύου. Η εκστρατεία του αφήνει πλούσια «παρακαταθήκη» στους νέους καλλιτέχνες όπως η Adele να αποφασίσουν πως, πότε και που θα ακούγονται τα τραγούδια τους. Όπως είχε δηλώσει μάλιστα ήδη από το 2010, όταν οι πωλήσεις του κλάδου άρχισαν να σημειώνουν ελεύθερη πτώση, το διαδίκτυο δεν ήταν ο δρόμος για όποιον μουσικό ήθελε να πληρωθεί για την μουσική του. Πηγή insider.gr
0 Comments
Leave a Reply. |
ARXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|