Δημιουργός σημαντικών ταινιών όπως το «1900» και ο οσκαρικός «Τελευταίος Αυτοκράτορας». Έφυγε από τη ζωή στα 77 του χρόνια ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι. Στη φιλμογραφία του περιλαμβάνονται σημαντικές ταινίες όπως ο «Κομφορμίστας»(1970), το αμφιλεγόμενο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» (1972), το «1900» (1976) με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Ζεράρ Ντεπαρντιέ, το «Τσάι στη Σαχάρα» (1990) και ο «Τελευταίος Αυτοκράτορας» (1987) των 9 Όσκαρ.
Ο Μπερτολούτσι γεννήθηκε στις 16 Μαρτίου 1941 στην Πάρμα της τότε φασιστικής Ιταλίας. Ο πατέρας του ήταν ο ποιητής Τζουζέπε Μπερτολούτσι. Στην αρχή ήθελε να γίνει ποιητής όπως ο πατέρας του, όμως μετέπειτα αναθεώρησε. Διακρίθηκε με αρκετά βραβεία λογοτεχνίας πριν αποφασίσει ότι ήθελε να ακολουθήσει κινηματογραφική πορεία και υπήρξε βοηθός του Πιερ Πάολο Παζολίνι πριν αρχίσει να σκηνοθετεί ο ίδιος. «Το σινεμά μού είναι απαραίτητο για να μην τρελαθώ, για να βάλω τάξη στο μυστήριο και το χάος που υπάρχει μέσα μου, αλλά και στην ίδια τη ζωή. Και τέλος, για να δώσω στη ζωή μου ένα στυλ, έναν τρόπο να υπάρχω», είχε αναφέρει στο ντοκιμαντέρ «Bertolucci on Bertolucci» του 2013. Μετά από τους «Ονειροπόλους» το 2003 αποσύρθηκε από τον κινηματογράφο, καθώς μια σειρά επεμβάσεων στη μέση του τον άφησε μόνιμα καθηλωμένο σε αναπηρικό καρότσι. Ωστόσο κατάφερε υπό αυτές τις συνθήκες να γυρίσει μία ακόμη ταινία, το «Εγώ κι εσύ» του 2012. Η πιο προκλητική σκηνή της φιλμογραφίας του θεωρείται ο βιασμός της Μαρίας Σνάιντερ από τον Μάρλον Μπράντο στο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι». Το 2016 το Χόλιγουντ ανακάλυψε μια παλιότερη συνέντευξη του Μπερτολούτσι, όπου έλεγε ότι η ιδέα να χρησιμοποιηθεί βούτυρο ως λιπαντικό ήταν δική του και του Μπράντο, και ότι δεν την είχαν μοιραστεί με τη Σνάιντερ για να υπάρξει το στοιχείο της έκπληξης. Θεωρήθηκε ότι αυτό ίσχυε για ολόκληρη τη σκηνή βιασμού και πολλοί ηθοποιοί είχαν ξεσπάσει εναντίον του Μπερτολούτσι στα social media. Ο σκηνοθέτης αναγκάστηκε να εξηγήσει ότι η Σνάιντερ ήταν ενήμερη για τη σκηνή και ότι ο μοναδικός αυτοσχεδιασμός αφορούσε το βούτυρο, αλλά η ρετσινιά... έμεινε. Τον περασμένο Απρίλιο ο Μπερτολούτσι επανήλθε στην επικαιρότητα με μια ακόμη προκλητική, για τα δεδομένα του Χόλιγουντ, δήλωση, όταν κατηγόρησε τον συνάδελφό του Ρίντλεϊ Σκοτ για την αντικατάσταση του Κέβιν Σπέισι στην ταινία «Όλα τα λεφτά του κόσμου». «Θα έπρεπε να ντρέπεται» είχε πει, ενώ είχε δηλώσει πρόθυμος να γυρίσει ο ίδιος ταινία με τον Σπέισι.
0 Comments
Leave a Reply. |
ARXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|