Eίναι μια απομυθοποίηση τόσο επική που παρακολουθώντας την περιμένεις ο Κέβιν Σπέισι ως άλλος Φρανκ Άντεργουντ να γυρίσει στην κάμερα και με ένα συνωμοτικό ύφος να μας πει πως είναι κάτι που είχε σχεδιάσει από την αρχή. Δεν πέρασαν ούτε 24 ώρες από τότε που ο ηθοποιός του Star Trek: Discovery, Άντονι Ραπάναψε το... φιτίλι, λέγοντας πως όταν ήταν 14 ετών παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από τον 26χρονο τότε Σπέισι και μια καριέρα που κάθε ηθοποιός θα ζήλευε μοιάζει να καταρρέει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. «Ο δρόμος προς την δύναμη είναι στρωμένος με υποκρισία και απώλειες» είχε πει κάποτε ο πολιτικός που ο Σπέισι υποδύεται στο House of Cards και τώρα ο ηθοποιός βιώνει τις δικές του απώλειες. Και είναι πολύ μεγάλες.
Η απάντηση του Σπέισι στην κατηγορία του Ραπ ήταν έξυπνη. Επέλεξε να ρίξει την προσοχή του κόσμου αλλού και συγκεκριμένα στην σεξουαλικότητα του και στο γεγονός πως είναι γκέι. Ήταν ένα καλό σχέδιο, το οποίο όμως σύντομα γύρισε μπούμερανγκ. Για πρώτη φορά η παραδοχή κάποιου πως είναι γκέι και μάλιστα ενός τόσο γνωστού και αγαπητού ηθοποιού, δεν αντιμετωπίστηκε με ευχαρίστηση από την κοινότητα των ομοφυλόφιλων. Το αντίθετο. Παράλληλα το Netflix ανακοίνωσε πως ματαιώνει το House of Cards και πως η 6η σεζόν που τώρα γυρίζεται θα είναι η τελευταία του. Λίγο αργότερα, το Netflix και η Media Rights Capital, το ανεξάρτητο στούντιο που παρήγαγε την σειρά, δημοσίευσαν μια κοινή δήλωση λέγοντας ότι είναι «βαθιά προβληματισμένοι» από τους ισχυρισμούς εναντίον του Σπέισι. Η αντίστροφη μέτρηση για τον ηθοποιό είναι φανερό πως έχει ξεκινήσει με τον ίδιο να ψάχνει πλέον ψυχολογική υποστήριξη. Η άνοδος του φαινομένου Ο Κέβιν Σπέισι υπήρξε τόσο αινιγματικός όσο είναι ταλαντούχος, ενώ πάντα κρατούσε τις λεπτομέρειες της ιδιωτικής του ζωής φυλαγμένες. Σε μία συνέντευξη που είχε παραχωρήσει το 1998 στην London Evening Standard, είχε πει: «όσα λιγότερα ξέρει ο κόσμος για μένα, τόσο πιο εύκολο είναι να τον πείσω πως είμαι ο χαρακτήρας που υποδύομαι». Ακόμα και τα παιδικά του χρόνια αποτελούν μυστήριο. Ο Κέβιν Σπέισι Φόουλερ όπως είναι το πραγματικό του όνομα ήταν ο μικρότερος από τα τρία παιδιά της Κάθλιν Αν και του Τόμας Τζόφρι Φόουλερ. Η μητέρα του ήταν γραμματέας, ο πατέρας του έκανε διάφορες δουλειές με αποτέλεσμα η οικογένεια να μετακομίζει συνεχώς. Ο Φόουλερ ήταν μέλος του Αμερικάνικου Ναζιστικού Κόμματος όπως αποκάλυψε ο μεγαλύτερος αδελφός του Σπέισι, Ράνταλ Φόουλερ. Ο Ράνταλ, πριν από 13 χρόνια στην αυτοβιογραφία του αποκάλυψε ότι ο πατέρας του τον κακοποιούσε τόσο ψυχολογικά όσο και σεξουαλικά.«Ο Κέβιν προσπαθούσε να αποφύγει όσα συνέβαιναν με το να ‘τυλίξει’ τον εαυτό του σε μια συναισθηματική φούσκα κι έγινε πολύ πονηρός κι έξυπνος. Ήταν τόσο αποφασισμένος να αποφύγει τα χτυπήματα, που στο τέλος δεν έμεινε τίποτα μέσα του. Δεν είχε συναισθήματα» είχε πει ο αδελφός του, με τον οποίο από τότε δεν έχουν την παραμικρή επαφή. Ο Κέβιν αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε αφορούσε τον πατέρα τους. Δεν διέψευσε και δεν επιβεβαίωσε ποτέ τα όσα υποστήριξε ο αδελφός του. Σε νεαρή ηλικία πάντως περιγράφονταν από όσους τον γνώριζαν ως ένας «μικρός διάολος». Αφού έβαλε φωτιά στο δέντρόσπιτο της αδελφής του, στάλθηκε στη στρατιωτική ακαδημία Northridge από όπου αποβλήθηκε λίγους μήνες αργότερα αφού χτύπησε έναν συμμαθητή του στο κεφάλι με ένα λάστιχο. Συνέχισε στο γυμνάσιο του Chatsworth στην κοιλάδα του San Fernando, όπου κατόρθωσε να διοχετεύσει τις δραματικές του τάσεις ως ερασιτέχνης ηθοποιός. Ο Σπέισι ισχυρίζεται ότι το ενδιαφέρον του για την ηθοποιία - και σχεδόν η εγκυκλοπαιδική συσσώρευση της γνώσης του κινηματογράφου - άρχισε σε παιδική ηλικία. Αργότερα, στο γυμνάσιο, ο ίδιος και οι φίλοι του το έσκαγαν από την τάξη για να παρακολουθήσουν ταινίες αναγέννησης στο NuArt Theatre. Ως έφηβος ο Σπέισι μιμούνταν διάφορες διασημότητες (ο James Stewart και ο Johnny Carson ήταν δύο από τους αγαπημένους του) σε διάφορα κλαμπ ερασιτεχνικής κωμωδίας. Κάπως έτσι και μετά από την συμβουλή του συμμαθητή του Βαλ Κίλμερ εγκατέλειψε το κολέγιο του Λος Άντζελες, για τη δραματική σχολή Juilliard. Δύο χρόνια μετά εγκατέλειψε τη σχολή αφού ανυπομονούσε να αρχίσει να δουλεύει και γράφτηκε στο φεστιβάλ Ουίλιαμ Σέξπιρ της Νέας Υόρκης. Η πρώτη επαγγελματική εμφάνιση του ήταν ως αγγελιοφόρος στην παραγωγή του 1981 "Henry VI". Ο επικεφαλής του Φεστιβάλ Joseph Papp τον ξεχώρισε και το επόμενο έτος έκανε το ντεμπούτο του στο Broadway, στο "Φαντάσματα" του Henrik Ibsen. Η καριέρα του εξελίχθηκε ραγδαία. Μετά το θέατρο, όπου συμμετείχε σε σπουδαίες παραγωγές, ήρθε ο κινηματογράφος και το 1995 κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ Β' Αντρικού ρόλου με τον ρόλο του στην ταινία Συνήθεις ύποπτοι. Το 1999 κατέκτησε και το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου για την ταινία American Beauty. Η πτώση Για δεκαετίες ο Κέβιν Σπέισι μεσουρανούσε στον χώρο του θεάματος. Αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς της γενιάς του και η μια επιτυχία διαδέχονταν την άλλη. Ό,τι έπιανε γίνονταν χρυσός. Το 2013, πήρε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη σειρά του Netflix, House of Cards, ένα αμερικανικό πολιτικό δράμα. Το σήριαλ στην πρώτη του σεζόν είχε 33 υποψηφιότητες για Emmy και ο Κέβιν Σπέισι κέρδισε τη δική του υποψηφιότητα ως ο κορυφαίος ηθοποιός δραματικής σειράς. Οι στιγμές αυτές όμως μοιάζουν να ανήκουν στο παρελθόν. Το Netflix που έπαιρνε εκατομμύρια μηνύματα επιδοκιμασίας για την σειρά, τις τελευταίες ημέρες δέχτηκε καταιγισμό μηνυμάτων από κόσμο που ζητούσε η σειρά να ματαιωθεί. Δεν είναι καθόλου τυχαία λοιπόν η ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της μετά από έξι ιδιαίτερα πετυχημένες σεζόν. Κάποιος θα σημείωνε πως η παράλληλη πτώση του Κέβιν Σπέισι με αυτή του Φρανκ Άντεργουντ είναι τραγική ειρωνεία. «Πρέπει να υπενθυμίζω στους ανθρώπους πως δεν είμαι ο Φρανκ Άντεργουντ. Είμαι ένας ηθοποιός που ονομάζεται Κέβιν Σπέισι» είχε πει σε μία συνέντευξη του ο πρωταγωνιστής της σειράς. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις όμως το να πάρει αποστάσεις από τον χαρακτήρα που υποδύεται τα τελευταία χρόνια μοιάζει ακόμα πιο δύσκολο. Άλλωστε ο Άντεργουντ, όπως και ο Σπέισι είχε ερωτικές σχέσεις και με άντρες και με γυναίκες. Μια μικρή λεπτομέρεια που όμως κάνει πολλούς να αναρωτιούνται πόσα ακόμα προσωπικά στοιχεία ενσωμάτωσε ο ηθοποιός στον ρόλο που υποδύεται. Ήταν μόνο η αμφισεξουαλική ταυτότητα ή και ο ψυχρός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τα πράγματα; Μήπως ο Μακιαβελικός τρόπος με τον οποίο ο Άντεργουντ θα μπορούσε να διαστρεβλώσει την αλήθεια, τα σκάνδαλα και τις φήμες για το δικό του όφελος, επιδεικνύοντας μια τρομερή ικανότητά στο να παραπλανεί, είναι ιδιότητες που έχει και ο Οσκαρικός ηθοποιός; Ποιος ξέρει σε τι βαθμό η τέχνη μιμείται τη ζωή, στην συγκεκριμένη περίπτωση. Το βέβαιο είναι πως η άνοδος και η πτώση του Άντεργουντ και του Σπέισι συνδέονται με έναν τρόπο που ο γνωστός ηθοποιός δεν θα μπορούσε να έχει καν φανταστεί.
0 Comments
Leave a Reply. |
ARXEIO
May 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|