Δε θα φύγουν γρήγορα τα μαύρα σύννεφα που υπάρχουν στην παιδεία αλλά και στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αφού τόσο οι εκπαιδευτικές οργανώσεις όσο και το Υπουργείο Παιδείας, φαίνεται ότι δεν μπορούν να βρουν μια λύση στις μεταξύ τους διαφορές. Η επιστολή που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας δεν άφησε ικανοποιημένες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις οι οποίες τονίζουν ότι η επιστολή του Υπουργείου Παιδείας δεν αφήνει περιθώριο συνεννόησης αφού εμμένει δογματικά στις αρχικές του θέσεις.
Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, «χωρίς αμφιβολία, η σημερινή πρωτοφανής κρίση στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων δεκαετιών. Θα ξεπεραστεί μόνο εάν αποκατασταθούν οι θεσμοθετημένες δημοκρατικές διαδικασίες του διαλόγου και της διαπραγμάτευσης. Ο καθένας με ειλικρίνεια, συνέπεια, υπευθυνότητα ας αναλάβει, σε αυτές τις κρίσιμες ώρες, τις ευθύνες που του αναλογούν», συμπληρώνουν. Πορεία διαμαρτυρίας Οι Πρόεδροι των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων έστειλαν το μήνυμα ότι πορεύονται ενωμένοι για την προστασία του δημόσιου σχολείου και έτσι θέτουν σε ισχύ τα μέτρα τα οποία είχαν εξαγγείλει στις 23 Ιουλίου, μεταξύ των οποίων, και η πορεία διαμαρτυρίας στις 28 Αυγούστου από το παλιό ΓΣΠ προς το Προεδρικό, η οποία θα ξεκινήσει στις 19:00. Αποφάσισαν επίσης, ότι για τις επόμενες μέρες δεν χρειάζεται να προβαίνουν σε οποιεσδήποτε δημόσιες τοποθετήσεις επί του συγκεκριμένου θέματος, εκτός αν προκύψουν σημαντικές εξελίξεις και ως εκ τούτου, δεν θα γίνονται ραδιοφωνικές. τηλεοπτικές ή άλλες παρεμβάσεις από τις ηγεσίες τους. Η επιστολή του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστα Χαμπιαούρη, η οποία στάλθηκε το βράδυ της Τετάρτης 8 Αυγούστου, «συνολικά από την αρχή μέχρι το τέλος δεν είναι επιστολή η οποία προέρχεται από κάποιον ο οποίος θέλει να λύσει το πρόβλημα», δήλωσε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκράτους και πρόσθεσε ότι «κάποιος ο οποίος θέλει να λύσει το πρόβλημα, δεν ανατρέχει ούτε στις 2 Ιουλίου ούτε στις 4 Ιουλίου». Σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή η παιδεία ταλανίζεται και έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Απάντηση Η δυνατότητα εξοικονόμησης θέσεων με βάση τις προτάσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, οι οποίες στάλθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού την περασμένη Παρασκευή, είναι περιορισμένη, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στην απαντητική του επιστολή επί των εισηγήσεων των οργανώσεων, την οποία απέστειλε αργά το βράδυ της Τετάρτης και την οποία υπογράφει η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Αίγλη Παντελάκη. Στην επιστολή με θέμα «Διάλογος για τον εξορθολογισμό του δημόσιου σχολείου», το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι στην επιστολή των εκπαιδευτικών οργανώσεων με ημερομηνία 3 Αυγούστου περιέχονται προτάσεις, μεταξύ άλλων σχετικά με τις αποσπάσεις, τη στελέχωση των Κ.Ι.Ε., τις μετατάξεις και την ετοιμασία σχεδίου πρόωρης αφυπηρέτησης, τα οποία μπορεί να συζητηθούν στη συνέχεια, όμως τα πλείστα από αυτά δεν μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα. Όπως αναφέρει, είναι θέματα για τα οποία υπάρχει προβληματισμός στο Υπουργείο, αλλά δεν σχετίζονται με την προσπάθεια εξορθολογισμού για τις μειώσεις διδακτικού χρόνου (απαλλαγές), που είναι το αντικείμενο του διαλόγου που συμφωνήθηκε να αρχίσει μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των οργανωμένων γονέων, στην πρόσφατη σύσκεψη υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας. «Θα συνέβαλλε ουσιαστικά στον διάλογο, εάν μας διαβιβάσετε συγκεκριμένες απόψεις σας για τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί με την πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, αλλά και σε σχέση με το σύνολο των υπόλοιπων απαλλαγών και της συνεπακόλουθης μείωσης διδακτικού χρόνου, σύμφωνα με τον κατάλογο που σας έχουμε δώσει. Υπογραμμίζεται ότι η πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου αφορά περίπου το 13% του συνόλου των απαλλαγών», προσθέτει. Το Υπουργείο Παιδείας, τονίζει, ότι πρόκειται να συνεχίσει το διάλογο και με τους οργανωμένους γονείς. Εξυπακούεται ότι ο διάλογος μπορεί να συνεχισθεί και μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ διάλογος θα γίνει και γύρω από τις άλλες εισηγήσεις που έχετε καταθέσει και δεν αφορούν άμεσα στο ζήτημα του εξορθολογισμού για τις μειώσεις του διδακτικού χρόνου, προσθέτει. Σημειώνει επίσης, ότι προσβλέπει σε συνέχεια του εποικοδομητικού διαλόγου. Αναφέρει, τέλος, ότι σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Κατάργηση στις θρησκευτικές αργίες Στο μεταξύ, εκτός από το Υπουργείο Παιδείας εναντίον των θέσεων των εκπαιδευτικών είναι και ο Αρχιεπίσκοπος ο οποίος προ ημερών τόνισε, ότι «ελάχιστοι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τις θρησκευτικές αργίες για τον σκοπό για τον οποίο αυτές έχουν θεσπισθεί». Σε επιστολή του στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, είχε προτείνει την κατάργηση πέντε θρησκευτικών αργιών. Όπως τονίζεται στην εν λόγω επιστολή, «έχουμε παρατηρήσει ότι ελάχιστοι, μάλλον ουδείς εκπαιδευτικός, αξιοποιεί τις θρησκευτικές αργίες για τον σκοπό για τον οποίο αυτές έχουν θεσπισθεί. Ούτε οι ίδιοι εκκλησιάζονται, ούτε τους μαθητές οδηγούν εις την Εκκλησία κατά τις συγκεκριμένες αυτές ημέρες. Οι ημέρες αυτές χρησιμοποιούνται απλώς ως αργίες». Γι’ αυτό, συνεχίζει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, «προτείνουμε, ξεκινώντας από την ημέρα της ονομαστικής μας εορτής, την οποία, σημειώστε, ουδέποτε ζητήσαμε όπως τηρείται ως αργία, την κατάργηση και των εξής θρησκευτικών αργιών: (13ης Νοεμβρίου) Ονομαστικής Εορτής του Αρχιεπισκόπου, 30ής Ιανουαρίου, 11ης Ιουνίου, Της Αναλήψεως, τοπικής εορτής». Η κατάργηση των αργιών αυτών «θα ωφελήσει καλύτερα τον σκοπό για τον οποίο είχαν θεσπισθεί ως αργίες, γιατί οι εκπαιδευτικοί θα παίρνουν αυτές τις μέρες κάποιους μαθητές, τουλάχιστον, για εκκλησιασμό. Θα δώσει, επίσης, επιπλέον διδακτικό χρόνο στα σχολεία μας», καταλήγει ο Αρχιεπίσκοπος, στην επιστολή του.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|