Σε εξέλιξη συνεδρίαση της Συγκλήτου Πανεπιστημίου Κύπρου για έναρξη μαθημάτων εν μέσω κορωνοϊού25/8/2021 Σε εξέλιξη βρίσκεται από τις 9.00 το πρωί συνεδρίαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου με θέμα συζήτησης την έναρξη των μαθημάτων και τον τρόπο λειτουργίας του ΠΚ εν μέσω πανδημίας. Η συνεδρίαση αναμένεται να ολοκληρωθεί γύρω στις 11.00 και θα εκδοθεί ανακοίνωση για τα αποτελέσματά της. Χθες το ΤΕΠΑΚ αποφάσισε ότι μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης με Covid-19 θα επιτρέπεται η φυσική παρουσία φοιτητών, για το φθινοπωρινό εξάμηνο, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις στους κόλπους των φοιτητών. Η Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών διαμαρτύρεται το πρωί της Τετάρτης έξω από το Υπουργείο Υγείας ζητώντας φοίτηση με ασφάλεια και χωρίς οικονομικούς αποκλεισμούς. (ΚΥΠΕ/ΚΧΡ/ΑΓΚ) (ΚΥΠΕ)
0 Comments
Συνάντηση με τον Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Κυπριακή Δημοκρατία, Liu Yantao είχε ττο απόγευμα της Πέμπτης ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, Πρόδρομος Προδρόμου. Κατά τη συνάντηση, έγινε ανασκόπηση των διμερών σχέσεων και επιβεβαιώθηκε η επιθυμία για περαιτέρω συνεργασία στους τομείς αρμοδιότητας του Υπουργείου. Ο Υπουργός υπογράμμισε τη σημασία που έχει η στάση της Κίνας και η τήρηση θέσεων αρχών στο κυπριακό ζήτημα και εξέφρασε τις ευχαριστίες της Κυβέρνησης. Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο κ. Προδρόμου ενημέρωσε τον Κινέζο Πρέσβη για τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες της νέας σχολικής χρονιάς και εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου για περαιτέρω συνεργασία, ιδιαίτερα στους τομείς της Τεχνολογίας, της Νεολαίας, του Πολιτισμού και της Ανώτερης Εκπαίδευσης. Είχε, επίσης, την ευκαιρία να ενημερώσει την κινεζική πλευρά για τη διεξαγωγή της 9ης Υπουργικής Συνόδου της UNECE για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, την Κυκλική Οικονομία και τον Αειφόρο Τουρισμό, που θα διεξαχθεί στην Κύπρο από τις 5 μέχρι τις 7 Οκτωβρίου 2022. Ο Liu Yantao ευχαρίστησε τον Υπουργό για τη στενή συνεργασία σε όλα τα επίπεδα με ειδική αναφορά στη συμμετοχή του στην εκδήλωση λήξης της δραστηριότητας Κυπρίων φοιτητών στο πλαίσιο του προγράμματος “Seeds for the Future” και τον ενημέρωσε για τις εκδηλώσεις που προτίθεται να διοργανώσει η Πρεσβεία στο πλαίσιο των εορτασμών για την 50ή επέτειο των διπλωματικών σχέσεων Κίνας-Κύπρου. Στη συνέχεια, προσκάλεσε τον Υπουργό να συμμετάσχει σε αυτές τις εκδηλώσεις, πρόσκληση την οποία ο κ. Προδρόμου αποδέχθηκε. Ο Κινέζος Πρέσβης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στις προσπάθειες που γίνονται το τελευταίο διάστημα για την αμοιβαία δημιουργία πολιτιστικών κέντρων στις δυο χώρες και ιδιαίτερα για την εγκαθίδρυση Κινεζικού Πολιτιστικού Κέντρου στη Λευκωσία. Ο Υπουργός διαβεβαίωσε τον Πρέσβη ότι το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας είναι έτοιμο να παρέχει κάθε βοήθεια για τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην εγκαθίδρυση του Κέντρου και στη συνέχεια για τη στήριξή του. Ιδιαίτερη αναφορά και ανταλλαγή απόψεων έγινε και για την επικείμενη διοργάνωση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων από την Κίνα. Στη συνάντηση συζητήθηκε, επίσης, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Seeds for the Future” που διοργανώνεται από τον κινεζικό κολοσσό τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών Huawei και απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες πανεπιστημιακών σχολών με ειδίκευση στον τομέα των Τεχνολογικών Λύσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT). Σε αυτό το πλαίσιο, ο Γενικός Διευθυντής της Huawei Κύπρου, Wu Hao, ο οποίος παρέστη στη συνάντηση, εξέφρασε την πρόθεση της εταιρείας του για περαιτέρω ανάπτυξη του εν λόγω προγράμματος μέσα από την προσφορά εξειδικευμένων υποτροφιών και την εργοδότηση αποφοίτων των κυπριακών πανεπιστημίων. (ΚΥΠΕ) O Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη με μέλη της συμβουλευτικής επιστημονικής ομάδας για θέματα αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, ηλεκτρονικών εφαρμογών και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τόνισε ότι χρειάζεται «να αναπτύξουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και μαθητριών και ταυτόχρονα να αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία για να ενισχύσουμε την παιδαγωγική διαδικασία». Όπως μεταδίδει το ΓΤΠ, ο Υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι για τον σκοπό αυτό προγραμματίζονται επιμορφωτικές δράσεις των εκπαιδευτικών από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ότι θα πρέπει να εξεταστεί και η αναπροσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων με τρόπο ώστε να αξιοποιούνται τα ψηφιακά μέσα και στη συμβατική διδασκαλία. Προστίθεται ότι στη συνέχεια, ο κ. Προδρόμου συζήτησε με τη συμβουλευτική ομάδα και άκουσε τις εισηγήσεις των μελών της όσον αφορά στην αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και στο πώς μπορούν να ενταχθούν οι ψηφιακές δεξιότητες στη διδασκαλία, ενώ παράλληλα προγραμματίστηκε και νέα συνάντηση στην οποία θα συμμετέχουν και οι Διευθύνσεις του ΥΠΠΑΝ, καθώς και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για περαιτέρω συζήτηση του θέματος Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν οι Ζαχαρίας Ζαχαρίου, Ελένη Κύζα, Χαράλαμπος Βρασίδας, Άντρη Αβρααμίδου, Κατερίνα Μαύρου, Νίκλεια Ετεοκλέους, Ειρήνη Πολυκάρπου και Χριστίνα Σιαηλά και από πλευράς Υπουργείου ο Γενικός Διευθυντής Κύπρος Κυπριανού, ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούης και η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνά Μιχαηλίδου. (ΚΥΠΕ) Την Τετάρτη 25 Αυγούστου στις 9:00 συνέρχεται εκτάκτως η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για να ενημερωθεί για τις διαδικασίες έγκαιρης πρόσληψης και τοποθέτησης σχολικών συνοδών στα σχολεία για τις ανάγκες των παιδιών, που εμπίπτουν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Έχει επίσης ανακοινωθεί η ημερήσια διάταξης της 1ης τακτικής συνεδρίας της Επιτροπής την 1η Σεπτεμβρίου στις 9:00, με βάση την οποία η Επιτροπή Παιδείας θα συζητήσει επί της αρχής το νομοσχέδιο για την ίδρυση Υφυπουργείου Πολιτισμού και τον Διορισμό Υφυπουργού Πολιτισμού παρά τω Προέδρω, όπως και το νομοσχέδιο για τη συνεπακόλουθη μετονομασία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας. (ΚΥΠΕ) Συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομο Προδρόμου, αναμένεται να έχει την Τετάρτη, 18 Αυγούστου, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Σωτήρης Χριστοφή είπε ότι αναμένουν τη συνάντηση, η οποία έχει οριστεί 18 του μήνα, η ώρα 12, στο Υπουργείο Παιδείας, κατά την οποία θα συζητήσουν με τον Υπουργό, θα τον ακούσουν και θα θέσουν τις δικές τους θέσεις σε ό,τι αφορά όλα όσα ακούγονται και για τις μάσκες και για τα πρωτόκολλα. Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χριστοφή είπε ότι «η συνάντηση είναι εφ΄όλης της ύλης σε ό,τι αφορά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τους προβληματισμούς μας, που είχαμε και έχουμε σε ό,τι αφορά τις προηγούμενες δύο χρονιές, οι οποίες κατά κάποιο τρόπο δεν ήταν και ό,τι καλύτερο θα αναμέναμε, και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις καλύτερες λύσεις ή διορθώσεις σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών μας». «Μέσα από συνεργασία όλων, θα προσπαθήσουμε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που ήταν και δύσκολες οι προηγούμενες», πρόσθεσε. Όπως είπε ο κ. Χριστοφή, «αναμένουμε ενημέρωση στις 18 Αυγούστου και για τα πρωτόκολλα, αλλά και για αυτό που έχει βγει στην επιφάνεια σε ό,τι αφορά την απόφαση για τις μάσκες». «Εμείς δεν έχουμε καμιά τέτοια ενημέρωση. Είχα και προσωπική επικοινωνία με τον ίδιο τον Υπουργό και αναμένουμε τη συνάντηση μας για να διευκρινίσουμε και να συναποφασίσουμε», κατέληξε. (ΚΥΠΕ) Η σχολική χρονιά 2021-2022 θα αρχίσει την Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2021 για τους/τις εκπαιδευτικούς και την Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου 2021 για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες Μέσης Εκπαίδευσης, σύμφωνα με εγκύκλιο που στάλθηκε στους Διευθυντές/Διευθύντριες Σχολείων Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης . Μέσα στους στόχους της νέας χρονιάς, σύμφωνα με την εγκύκλιο, συστήνεται μεταξύ άλλων, να τεθεί ως στόχος η περιβαλλοντική εκπαίδευση με έμφαση στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της, οι οποίες έχουν διαφανεί έντονα και ταλανίζουν ολόκληρο τον πλανήτη. Στην εγκύκλιο, μεταξύ άλλων, δίνονται οδηγίες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, η έναρξη κάθε νέας σχολικής χρονιάς παρέχει πάντοτε εφαλτήριο για μια καινούρια αρχή για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και μια ακόμα πιο ελπιδοφόρα συνέχεια. «Αδιαμφισβήτητα, αφενός οι συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία κατά τα τελευταία δύο χρόνια και αφετέρου τα ακραία περιβαλλοντικά φαινόμενα που παρατηρούνται σε ολόκληρο των πλανήτη εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, μας φέρνουν αντιμέτωπους με ιδιαίτερες προκλήσεις», αναφέρεται. Την ίδια στιγμή, σημειώνεται, «οι προκλήσεις αυτές αναδεικνύουν ωστόσο και τον κομβικό ρόλο της εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση εγγράμματων και ενεργών πολιτών με όλα τα εχέγγυα για την επιτυχή αντιμετώπιση των αναδυόμενων προκλήσεων, με στόχο τη διασφάλιση ενός καλύτερου αύριο». Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «και η νέα σχολική χρονιά αναμένεται να είναι μια απαιτητική χρονιά, αφού η πανδημία της COVID-19 εξακολουθεί να ταλαιπωρεί όχι μόνο την Κύπρο, αλλά και όλη την υφήλιο». «Μπροστά στα δεδομένα αυτά και με τη σημαντική εμπειρία που έχει μέχρι σήμερα αποκτηθεί, καθηκόντως, θα καταβάλουμε όλοι και όλες κάθε δυνατή προσπάθεια για μια συντεταγμένη διαχείριση της κατάστασης, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα για την παιδαγωγική και συναισθηματική στήριξη των μαθητών/τριών μας και την ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα σε συνθήκες ασφάλειας και προστασίας της υγείας όλων, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα βρίσκονται σε ισχύ», προστίθεται. Στην εγκύκλιο «υπενθυμίζεται και τονίζεται η προτροπή του Υπουργείου Υγείας προς τους/τις εκπαιδευτικούς για εμβολιασμό». «Κρίνεται επίσης σκόπιμο να ενθαρρυνθούν και οι μαθητές/τριες όπως προχωρήσουν σε εμβολιασμό. Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας θα επιδιώξει σχετική συνεννόηση και με τους οργανωμένους γονείς», σημειώνεται. Αναφέρεται, επιπρόσθετα, ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των σχολικών μονάδων και στο πλαίσιο αυτό, οι διευθυντές/ντριες προτρέπονται στην άμεση αναφορά οποιονδήποτε προβλημάτων προκύψουν στις Διευθύνσεις Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και στην αγαστή συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την αστυνομία, ώστε οι οποιεσδήποτε ενέργειες να λειτουργούν ανασταλτικά προς αποφυγή ανεπιθύμητων γεγονότων. Προστίθεται ότι την ίδια στιγμή, οι Διευθύνσεις Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην επιμόρφωση καθώς και στην ενδυνάμωση/στήριξη όλων των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, συνεχίζει η εγκύκλιος, «η Παρασκευή, 17η Δεκεμβρίου 2021, και η Πέμπτη, 17η Φεβρουαρίου 2022 ορίζονται ως "Ημέρες Εκπαιδευτικού" και θα αξιοποιηθούν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών». Τις ημέρες αυτές οι μαθητές/τριες δεν θα προσέλθουν στα σχολεία. Αναφέρεται επίσης ότι τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια των Επιθεωρητών/τριών προς τους/τις εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιηθούν από την 1η μέχρι την 3η Σεπτεμβρίου 2021. Στην εγκύκλιο, επισημαίνεται η προσοχή στις αποφάσεις της Κυβέρνησης και στη σχετική εγκύκλιο του Τμήματος Προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με την προσέλευση στους χώρους εργασίας με πιστοποιητικό υγειονομικής ενημερότητας Safe Pass. «Στη βάση των σχετικών πιστοποιητικών που θα παρουσιάζονται για την προσέλευση στο σχολείο, κρίνεται σκόπιμο όπως τηρηθεί και αποσταλεί αριθμητική κατάσταση στην αντίστοιχη Διεύθυνση με τον αριθμό των εκπαιδευτικών και ξεχωριστά τον αριθμό των υπόλοιπων εργαζομένων της σχολικής μονάδας, οι οποίοι είναι εμβολιασμένοι, χωρίς περαιτέρω αναφορά σε προσωπικά στοιχεία. Ο κατάλογος αυτός θα επικαιροποιείται σε εβδομαδιαία βάση», σημειώνεται. Μέσα στους στόχους της νέας χρονιάς, συστήνεται στην εγκύκλιο, μεταξύ άλλων, να τεθεί ως στόχος η περιβαλλοντική εκπαίδευση με έμφαση στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της, οι οποίες έχουν διαφανεί έντονα και ταλανίζουν ολόκληρο τον πλανήτη. Στην εγκύκλιο δίνεται και το χρονοδιάγραμμα των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2021-2022 για τα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές. (ΚΥΠΕ) Η ΠΟΕΔ θα συνεχίσει να αγωνίζεται με στόχο την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, τονίζει, σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ, η Πρόεδρος της Οργάνωσης, Μύρια Βασιλείου. Ερωτηθείσα από το ΚΥΠΕ για θέμα του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος, η κα. Βασιλείου είπε ότι επιβεβαιώνεται και επίσημα πλέον, μέσα και από την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας της 10ης Αυγούστου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η επέκταση του Θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τη φετινή σχολική χρονιά, με την παραχώρηση δεύτερης περιόδου στην Α, Β, Γ και Στ τάξη του Δημοτικού. «Να αναφέρουμε ότι η συμφωνία μεταξύ ΠΟΕΔ και ΥΠΠΑΝ προνοεί ότι η επέκταση του θεσμού θα ολοκληρωθεί το 2025 ή ακόμη και ενωρίτερα εάν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν. Ο θεσμός του Υπεύθυνου Τμήματος αποτέλεσε πάγιο αίτημα της ΠΟΕΔ από το 1999. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2010 -μόνο στα Δημοτικά Σχολεία- μετά από μια σειρά συζητήσεων της ΠΟΕΔ με το Υπουργείο Παιδείας και την τότε Κυβέρνηση. Το 2012 η επέκταση του θεσμού είχε σταματήσει, ενώ το καλοκαίρι του 2018 ο θεσμός είχε αμφισβητηθεί, γεγονός, που προκάλεσε ίσως τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική κρίση των τελευταίων χρόνων», πρόσθεσε. Όπως είπε, παρόλες τις δυσκολίες, η ΠΟΕΔ το 2019 επιτυγχάνει την επίσημη πλέον αναγνώρισή του από τη Μικτή Επιτροπή Προσωπικού Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΜΕΠΕΥ) ως χρήσιμος και αναγκαίος σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση), ένα επίτευγμα της τότε ηγεσίας της ΠΟΕΔ. «Το 2019 ξεκίνησε η εφαρμογή του θεσμού τόσο στην Προδημοτική όσο και στην Ειδική Εκπαίδευση (στις ειδικές μονάδες). Μετά από μια σειρά συζητήσεων και διαβουλεύσεων του Υπουργείου Παιδείας και της νέας ηγεσίας της ΠΟΕΔ, τον Μάιο του 2021 συμφωνήθηκε το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του θεσμού. Ενός θεσμού, που θα βοηθήσει στην ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Παιδείας. Να τονίσουμε ότι η ώρα του υπεύθυνου τμήματος, είναι ο χρόνος, που αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς για να εκτελέσουν αριθμό καθηκόντων», συμπλήρωσε. Καθήκοντα, συνέχισε η κα. Βασιλείου, που σχετίζονται τόσο με τις εκπαιδευτικές ή άλλες ανάγκες των παιδιών όσο και με θέματα που άπτονται στη διοίκηση και οργάνωση της τάξης τους γενικότερα. «Προγραμματισμός και οργάνωση της διδασκαλίας, αξιολόγηση των παιδιών, επικοινωνία με γονείς, συντονισμός με συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά και με τη διευθυντική ομάδα, διαχείριση συγκρούσεων ή περιστατικών παραβατικότητας που αφορούν τα παιδιά της τάξης τους, οργάνωση ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων είναι μερικά από τα καθήκοντα αυτά», πρόσθεσε. Σημείωσε, επιπρόσθετα, ότι αναμένεται η επικαιροποίηση του καθηκοντολογίου του Υπεύθυνου Τμήματος που αφορά τη Δημοτική Εκπαίδευση, μιας και το υφιστάμενο καθηκοντολόγιο συμφωνήθηκε μεταξύ ΠΟΕΔ και Υπουργείου Παιδείας εδώ και μια δεκαετία. «Αυτό από μόνο του δηλώνει την ανάγκη της επικαιροποίησής του, μιας και οι εκπαιδευτικές μονάδες και κατ’ επέκταση οι εκπαιδευτικές ανάγκες ολοένα και μεταβάλλονται. Ταυτόχρονα, όπως προνοούσε και η συμφωνία ΠΟΕΔ και Υπουργείου Παιδείας, θα ετοιμαστεί αντίστοιχο καθηκοντολόγιο Υπεύθυνου Τμήματος και για την Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση», είπε. Για τον λόγο αυτό, ανέφερε η κα. Βασιλείου, η ΠΟΕΔ βρίσκεται σε διάλογο με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και έχει καταθέσει τις εισηγήσεις της. «Τα θέματα που χρήζουν διαχείρισης είναι πολλά. Τόσο εκπαιδευτικά όσο και θέματα που άπτονται της καθημερινότητας των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Η ΠΟΕΔ θα συνεχίσει να αγωνίζεται μέσα από ενέργειες που στόχο έχουν την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου», κατέληξε. (ΚΥΠΕ) Συνάντηση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σχετικά με το θέμα της πανδημίας, είχαν την Τετάρτη με τους Υπουργούς Παιδείας και Υγείας, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ. Κατά τη συνάντηση, η ΟΕΛΜΕΚ εξέφρασε την πάγια θέση της Οργάνωσης ότι ο εμβολιασμός δεν θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικός, αλλά θα πρέπει να είναι πάνω σε εθελοντική ή προαιρετική βάση, και όπως ανέφερε, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, από τη στάση που τήρησε ο Υπουργός Υγείας «φαίνεται ότι δεν υπάρχει προς το παρόν οποιαδήποτε πρόθεση για υποχρεωτικό εμβολιασμό». Ερωτηθείς για τη χθεσινή συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ είπε ότι τη συνάντηση τη ζήτησαν οι ίδιοι, διότι σε τρεις εβδομάδες τα σχολεία ανοίγουν και ήθελαν να συζητήσουν κάποια σημαντικά ζητήματα που έχουν σχέση με την πανδημία. Η ΟΕΛΜΕΚ, είπε, ζήτησε τη χρησιμοποίηση κινητών μονάδων σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια για διευκόλυνση μαθητών και εργαζομένων για τη διενέργεια rapid test. «Για το θέμα αυτό, απάντησαν θετικά και ο Υπουργός Παιδείας και ο Υπουργός Υγείας για να υπάρχουν και φέτος κινητές μονάδες για rapid test στα σχολεία», πρόσθεσε. Ο κ. Χατζησάββας ανέφερε, επίσης, ότι κατά τη συνάντηση ζήτησαν να εξεταστεί από τη Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή , το ενδεχόμενο κατά πόσο η διενέργεια ελέγχου για κορωνοϊό από τις κινητές μονάδες να γίνεται μια φορά την εβδομάδα και όχι κάθε 72 ώρες, «γιατί θα προκαλούνται έτσι προβλήματα σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων». «Ο Υπουργός Υγείας είπε ότι θα το εξετάσουν το ενδεχόμενο αυτό. Θα δουν τις πρώτες εβδομάδες ποια είναι η επιδημιολογική εικόνα στη χώρα μας και αναλόγως θα δουν. Μέχρι τότε θα γίνεται ο έλεγχος κάθε 72 ώρες», σημείωσε. Ανέφερε, παράλληλα, ότι η ΟΕΛΜΕΚ επανέλαβε το αίτημά της για τοποθέτηση των μονοθέσιων θρανίων μέχρι τις 31 Αυγούστου 2021 για όλα τα γυμνάσια και λύκεια σε όλες τις επαρχίες. «Υπάρχει ένα πρόβλημα φαίνεται από ό,τι μας ενημέρωσαν στην επαρχία Λεμεσού, που το πιο πιθανόν τα μονοθέσια θρανία να τοποθετηθούν πλήρως μέσα στον Σεπτέμβριο», συμπλήρωσε. Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ είπε, επιπρόσθετα, ότι ζήτησαν επικαιροποιημένο πρωτόκολλο, που να φαίνονται ξεκάθαρες οδηγίες προς τις Διευθύνσεις των σχολείων πώς θα αντιμετωπίζουν ένα περιστατικό ή οποιονδήποτε ζήτημα σχετικό με την πανδημία. «Για το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο, εμείς γράψαμε 15 με 16 σημεία περίπου, ερωτήματα βασικά», σημείωσε. Παραδείγματος χάριν, είπε ο κ. Χατζησάββας, ερωτήματα όπως για τις αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται από τους μαθητές μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, για το ποιος θα ελέγχει όσους έρχονται στα σχολεία για διάφορους λόγους, για το ποιες ενέργειες πρέπει να γίνονται όταν ένα εμβολιασμένο άτομο είτε εκπαιδευτικός είτε μαθητής είτε προσωπικό στο σχολείο έρθει σε επαφή με άτομο που έχει διαγνωστεί με κορωνοϊό, για το ποιες ενέργειες θα πρέπει να γίνονται όταν μη εμβολιασμένο άτομο έρθει σε επαφή με κρούσμα. «Να ορίσουν ξανά τι εννοούν στενή επαφή. Να ξεκαθαρίσουν και πότε κάποιος θεωρείται στενή επαφή με άτομο που διαγνώστηκε με κορωνοϊό. Αρκετά ερωτήματα υποβάλαμε. Να ξεκαθαρίσει και η διαδικασία της ιχνηλάτησης. Όλα αυτά εμείς τα θέλουμε συγκεντρωμένα. Εμείς ζητούμε να δημιουργηθεί ένας ειδικός αριθμός τηλεφώνου για άμεση επικοινωνία τον διευθύνσεων των σχολείων με αρμόδια άτομα σε θέματα πανδημίας είτε είναι του Υπουργείου Παιδείας είτε του Υπουργείου Υγείας, ώστε να δίνει άμεσα απαντήσεις για διαχείριση ενός ζητήματος που ενδεχομένως δεν περιλαμβάνεται στο πρωτόκολλο», πρόσθεσε. Ο κ. Χατζησάββας είπε, επίσης, ότι εξέφρασαν την πάγια θέση της ΟΕΛΜΕΚ στους Υπουργούς Παιδείας και Υγείας ότι ο εμβολιασμός δεν θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικός. «Θα πρέπει να είναι πάνω σε εθελοντική ή προαιρετική βάση και από τη στάση που τήρησε ο Υπουργός Υγείας φαίνεται ότι δεν υπάρχει προς το παρόν οποιαδήποτε πρόθεση για υποχρεωτικό εμβολιασμό. «Θα πρέπει να βρει τρόπο η ίδια Κυβέρνηση να ενημερώσει τα άτομα τα οποία προβληματίζονται, να τους προσεγγίσει με τον κατάλληλο τρόπο με στόχο να πειστούν», σημείωσε. Πρόεδρος ΟΛΤΕΚ Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι είχαν συνάντηση την Τετάρτη με τους Υπουργούς Υγείας και Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιά σχετικά με το θέμα της πανδημίας. «Κατά την συνάντηση έγινε κάποια ανταλλαγή απόψεων. Ζητήσαμε κάποιες διευκρινίσεις και συμφωνήσαμε ότι όταν οι επιδημιολόγοι κάνουν τις τελικές εισηγήσεις και σε σχέση με την επιδημιολογική εικόνα που θα έχει η Κύπρος προς τα τέλη Αυγούστου, να συναντηθούμε και πάλι για να ενημερωθούμε για το πώς θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά σε σχέση με την πανδημία», κατέληξε. (ΚΥΠΕ) Άριστη, είναι η κτηριολογική κατάσταση των σχολείων της Πάφου, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Σχολικής Εφορείας Πάφου Μιχάλη Χαραλάμπους, ενώ έχουν παραδοθεί τα τρία τέταρτα του αριθμού των μονοθέσιων θρανίων, που χρειάζονται. Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ Χαραλάμπους ανέφερε πως η Σχολική Εφορεία Πάφου έχει επιφορτιστεί αυτό το διάστημα, που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω των καλοκαιρινών διακοπών, με τα κλαδέματα, τα μπογιαντίσματα, αλλά και με τη μετατροπή των θρανίων σε μονά, που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τα τέλη Αυγούστου, όπως είπε . |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|