Το Κέντρο Παραγωγικότητας (ΚΕΠΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ανακοινώνει ότι, στο πλαίσιο του Έργου Κατάρτισης Ατόμων 55 χρονών και άνω σε Ψηφιακές Δεξιότητες, διοργανώνει στα Εργαστήριά του στη Λεμεσό πρόγραμμα κατάρτισης με θέμα «Eφαρμογές Γραφείου και Εργαλεία Συνεργασίας - Word, Excel, Powerpoint» (ΟFF55LIM3). Το πρόγραμμα, διάρκειας 30 ωρών, απευθύνεται σε οποιαδήποτε άτομα πέραν των 55 ετών και θα διεξαχθεί από τις 3/11/22 μέχρι τις 5/12/2022 (κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από τις 09:30 μέχρι τις 12:45). Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Κύπρου και προσφέρεται δωρεάν. Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για συμμετοχή μέσω της ιστοσελίδας https://www.e-gnosis.gov.cy/training/kepa-events/off55lim3/ ή επικοινωνώντας με τα κατά τόπους Γραφεία του Κέντρου Παραγωγικότητας στη Λευκωσία, Λεμεσό και Λάρνακα στα τηλέφωνα 22806000, 22806197, 25873588 και 24812350 αντίστοιχα.
0 Comments
Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού, Πολιτισμού και Νεολαίας συμμετείχε σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού κατά την οποία συζητήθηκε η λειτουργία των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ). Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο κ. Προδρόμου σε δηλώσεις του ανέφερε: «Ενημέρωσα σήμερα τη Επιτροπή Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων σχετικά με το θέμα που έχει εγγράψει για να εξετάσει που αφορά στα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ). Κατ’ αρχάς πρέπει να υπογραμμίσω ότι το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας θεωρεί σημαντικά τα προγράμματα σπουδών που προσφέρονται μέσω των ΜΙΕΕΚ και σκοπό έχει να αξιοποιήσει και να επεκτείνει τη μέχρι τώρα επιτυχή δεκαετή λειτουργία τους. Υπάρχει στη χώρα μας ανάγκη για επαγγελματική εκπαίδευση σε τριτοβάθμιο (μεταλυκειακό) επίπεδο και σε αυτή την ανάγκη ανταποκρίνονται τα προγράμματα που προσφέρουν τα ΜΙΕΕΚ. Εξάλλου, πρέπει να λεχθεί, ότι στην περίπτωση αυτού του θεσμού έχουμε ένα παράδειγμα καλής πρακτικής που συνεχίζεται από διαδοχικές κυβερνήσεις. Πρέπει να διευκρινίσουμε, επειδή εμπεριέχεται ενδεχομένως και στον τίτλο του εγγεγραμμένου θέματος, αλλά ακούστηκαν και από ορισμένους προβληματισμοί, ότι δεν πρόκειται για «αυτονόμηση», αλλά για θεσμοθέτηση και αναβάθμιση. Συγκεκριμένα και στη βάση των πρόσφατων Αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, θα συνεχιστεί όπως μέχρι τώρα η σχέση και συνεργασία των ΜΙΕΕΚ με την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ). Οι ίδιες ρυθμίσεις που ισχύουν μέχρι τώρα θα συνεχίσουν να εφαρμόζονται, τόσο για τη διδασκαλία, όσο και για τη διεξαγωγή μαθημάτων και εργαστηρίων σε Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΤΕΣΕΚ). Εκείνο το οποίο προβλέπεται να γίνει είναι θεσμοθέτηση και αναβάθμιση. Πρώτον, όσον αφορά τη θεσμοθέτηση: Εφόσον πρόκειται για μια δημόσια σχολή επαγγελματικών σπουδών επιπέδου τριτοβάθμιας (μεταλυκειακή) εκπαίδευσης, το ΥΠΑΝ προχωρά σε θεσμοθέτηση της, έχοντας συντάξει νομοθεσία, όπως προβλέπεται για όλες τις δημόσιες σχολές. Αφού ολοκληρωθεί η νομοτεχνική επεξεργασία και εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο θα κατατεθεί στη Βουλή για έγκριση. Με την ενεργοποίηση της νομοθεσίας θα γίνει και η πλήρωση, στη βάση αντίστοιχων σχεδίων υπηρεσίας, των τριών διευθυντικών θέσεων που ήδη προβλέπονται για τα ΜΙΕΕΚ. Δηλαδή θέσης Διευθυντή, Προϊστάμενου Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Υπεύθυνου Φοιτητικής Μέριμνας. Ταυτόχρονα και επειδή στο ενδιάμεσο τίθεται στη διάθεση των ΜΙΕΕΚ, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, το νεόδμητο κεντρικό κτήριο που ολοκληρώθηκε στη Λεμεσό, μετά από δωρεά και προκειμένου να μην παρατηρηθεί κενό, εξετάζεται το ενδεχόμενο να εξασφαλιστούν προσωρινά υπηρεσίες για να συμπληρωθούν αυτές οι τρεις θέσεις μέχρι τη μόνιμη πλήρωσή τους. Δεύτερο, όσον αφορά την αναβάθμιση: Έχει αποφασιστεί να διατεθούν, εκτός του νέου κτηριακού συγκροτήματος στη Λεμεσό και οι κτηριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο, από το 2025-26, όταν το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα το εγκαταστήσει στις νέες εγκαταστάσεις των οποίων η κατασκευή ξεκινά αυτές τις μέρες στην Πάφο, στη βάση συμφωνίας που έκανε το ΤΕΠΑΚ με τον Δήμο Πάφου. Στο κτήριο της Λεμεσού προβλέπεται να εγκατασταθεί η έδρα και διεύθυνση των ΜΙΕΕΚ και τόσο εκεί, όσο και στο κτήριο της Λευκωσίας θα φιλοξενηθούν και προγράμματα διδασκαλίας. Εξυπακούεται ότι τα υπόλοιπα προγράμματα σπουδών σε άλλες επαρχίες όσο και τυχόν προγράμματα που δεν μπορεί πρακτικά να λειτουργήσουν σε αυτά τα δυο κτήρια, θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως μέχρι τώρα, σε εγκαταστάσεις Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Στη βάση αυτών των αποφάσεων οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις λειτουργίας και η αξιοποίηση προσωπικού της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα συνεχιστούν. Οι σχετικοί εμπλεκόμενοι συλλογικοί φορείς, όπως οι εργοδοτικές και συνδικαλιστικές θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στο Συμβούλιο της Σχολής ΜΙΕΕΚ. Στόχος θα είναι να διευρυνθούν τα προγράμματα που θα προσφέρονται από τα ΜΙΕΕΚ και να δημιουργούνται δυνατότητες υποδοχής περισσότερων σπουδαστών, εφόσον ομολογουμένως υπάρχουν στην κυπριακή οικονομία και αγορά εργασίας ανάγκες και είναι επιθυμητό να προσφέρονται περισσότερες ευκαιρίες απόκτησης επαγγελματικών προσόντων ή και επανειδίκευσης σε νέους. Οι νέες κτηριακές εγκαταστάσεις, η θέσπιση νομοθεσίας και κανονισμών, καθώς και η ενίσχυση με την κατάλληλη διευθυντική ομάδα θα ενισχύσει περαιτέρω τη λειτουργία των ΜΙΕΕΚ, στη βάση της γενικής φιλοσοφίας τους που παραμένει αναλλοίωτη». Με ιδιαίτερα αισθήματα χαράς και συγκίνησης αποδέχτηκα την πρόσκληση του αγαπητού Δήμαρχου Λευκωσίας κ. Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη για να παρευρεθώ στη σημερινή εκδήλωση και να τελέσω τα εγκαίνια ενός πολύ σημαντικού έργου για την αστική Λευκωσία. Η λειτουργία του Παιδοκομικού Σταθμού «Ουράνιο Τόξο» του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου Λευκωσίας συνιστά τομή στην προσπάθεια για εξασφάλιση επαρκών δομών που να απευθύνονται σε ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα βρέφη, τα νήπια και τα παιδιά. Ο σχεδιασμός στοχευμένων προγραμμάτων φροντίδας παιδιών από τη βρεφική ηλικία και η δημιουργία επαρκών δομών αποτελεί επιτακτική ανάγκη, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με τις κοινωνικό-οικονομικές μεταβολές που σημειώνονται παγκόσμια. Τέτοια προγράμματα, πέραν της ωφελιμότητάς τους για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη και την εξέλιξη των ικανοτήτων των παιδιών, συντείνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην προσπάθειά μας για συμφιλίωση της οικογενειακής και της επαγγελματικής ζωής. Προσφέροντας στους γονείς, ιδιαίτερα εκείνων με χαμηλά εισοδήματα, τους μονογονείς, τους μετανάστες, κοκ, υπηρεσίες φροντίδας για τα παιδιά τους, διευκολύνεται η ένταξή τους στην αγορά εργασίας και ενισχύεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός. Εξ ου και η Κυβέρνηση, μέσω του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, προωθεί τη λειτουργία 25 δομών βρεφονηπιακής φροντίδας με τη συνδρομή των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων εθελοντισμού, στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας «Κύπρος_Το Αύριο». Επιπρόσθετα, για πρώτη φορά, έχει εφαρμόσει με επιτυχία το Σχέδιο Επιδότησης Διδάκτρων και Σίτισης Παιδιών μέχρι 4ων ετών, δίνοντας πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική εκπαίδευση σε παιδιά από την πρώιμη ηλικία και τη δυνατότητα στους γονείς για ένταξη στην αγορά εργασίας. Προς τον σκοπό αυτό, σημαντικός είναι ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η συμβολή των Τοπικών Αρχών στην αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής στον τόπο μας είναι ουσιαστικός. Η εμπλοκή τους στον τομέα της παροχής υπηρεσιών προσφέρει τη δυνατότητα καλύτερης διερεύνησης και εντοπισμού αναγκών, καθώς και αποτελεσματικότερη οργάνωση και συνεργασία με το σύνολο των τοπικών φορέων και των κοινωνικών εταίρων για την αντιμετώπιση πολύπλοκων και σύνθετων τοπικών προβλημάτων. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή, ο Δήμος Λευκωσίας μέσα από τη δημιουργία του Πολυδύναμου Κέντρου επενδύει στις πολιτικές κοινωνικής αλληλεγγύης στηρίζοντας στην πράξη όσους έχουν πραγματική ανάγκη. Το κράτος στηρίζει έμπρακτα τη λειτουργία προγραμμάτων Κοινωνικής Φροντίδας που καλύπτουν τις ανάγκες των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού μέσα από το Σχέδιο Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας που διαχειρίζονται οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας. Στο πλαίσιο αυτό, το Πολυδύναμο Κέντρο Λευκωσίας λαμβάνει επιχορήγηση για τη λειτουργία πέντε προγραμμάτων κοινωνικής φροντίδας, με σκοπό την κάλυψη των αναγκών απογευματινής απασχόλησης παιδιών σχολικής ηλικίας, την κατ’ οίκον φροντίδα ηλικιωμένων, τη λειτουργία Κέντρου Ενηλίκων και την παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών. Η συνολική χορηγία που δόθηκε στο Πολυδύναμο Κέντρο Λευκωσίας για το 2022 είναι ύψους €86.000. Ταυτόχρονα, οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας προωθούν αναβάθμιση της σχετικής νομοθεσίας και των κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία των βρεφικών και παιδικών σταθμών, έτσι ώστε να παρέχεται ποιοτικότερη φροντίδα σε κάθε παιδί, η οποία θα ανταποκρίνεται στις νέες προκλήσεις, όπως είναι η ένταξη και ενσωμάτωση παιδιών με αναπηρία στον κοινωνικό ιστό, η πολυπολιτισμικότητα και οι νέες τεχνολογίες. Αγαπητοί φίλοι, Η σημερινή εκδήλωση, πέραν της σημαντικότητάς της λόγω της λειτουργίας του Κέντρου Φροντίδας, λαμβάνει ιδιαίτερα συγκινησιακό χαρακτήρα, αφού βρισκόμαστε εδώ για τα αποκαλυπτήρια της τιμητικής πλάκας και τη μετονομασία του κτιρίου σε «Γεωργία Πολυβίου». Με την κίνηση αυτή αποτίνουμε φόρο τιμής στη σπουδαία γυναίκα, την Γεωργία Πολυβίου, η οποία ως Πρόεδρος του Φιλανθρωπικού Σωματείου «Αλκυονίδες» είχε αφοσιώσει τη ζωή της στην καλυτέρευση της ζωής των δυσπραγούντων συμπολιτών μας. Γνωστή για την αγάπη της για τα παιδιά εργάστηκε σε όλη την πορεία της ακούραστα και αθόρυβα, για να διασφαλίσει την ευημερία των παιδιών, αφήνοντας ανεξίτηλο το στίγμα της στα κοινωνικά δρώμενα της Κύπρου. Η εθελοντική της προσφορά, η ανιδιοτέλεια και το μεγαλείο της ψυχής της αντικατοπτρίζονται, ανάμεσα σε άλλα πολλά, στο έργο που εγκαινιάζουμε σήμερα. Θα ήθελα να σας εκφράσω, αγαπητέ κ. Πολυβίου, τις ειλικρινείς ευχαριστίες τόσο της Πολιτείας, του Δήμου και της κοινωνίας της Λευκωσίας, που συνεχίζετε το φιλάνθρωπο έργο της πολυαγαπημένης σας συζύγου και παραμένετε με ουσιαστικές ενέργειες στο πλευρό όσων το έχουν πραγματική ανάγκη. Η προσφορά σας συνέβαλε στη διεκπεραίωση και τη λειτουργία του Κέντρου Φροντίδας και Απασχόλησης Παιδιών «Ουράνιο Τόξο» και θα έχει πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά. Αγαπητέ Κωνσταντίνε, αγαπητά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, Επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας να προωθήσετε τη δημιουργία του Κέντρου αυτού για την κάλυψη της ανάγκης φροντίδας ανήλικων παιδιών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού στην περιοχή της αστικής Λευκωσίας. Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι ως Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας εξακολουθούμε να είμαστε στο πλευρό σας και να στηρίζουμε τις δράσεις σας, που είναι εξαιρετικά πολύτιμες για την ευόδωση του στόχου μας, να αναβαθμίσουμε το κράτος πρόνοιας προς όφελος των πολιτών. Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στους στόχους και επιδιώξεις σας. Ανάμεσα στα 500 κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως βρίσκονται ελληνικά πανεπιστήμια, μεταξύ αυτών και το πανεπιστήμιο Κρήτης, σύμφωνα με την κατάταξη 2023 Times Higher Education (THE) World University Rankings. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που ανακοινώθηκαν στις 12 Οκτωβρίου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης κατατάσσεται στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων. ADVERTISINGΚαταλαμβάνει τις θέσεις 401-500 διεθνώς, παρά τον αυξημένο αριθμό των πανεπιστημίων στην αξιολόγηση για το έτος 2023 (1.799 φέτος σε σχέση με τα 1.662 πέρυσι), μαζί με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και ακολουθούν τα υπόλοιπα 14 ελληνικά πανεπιστήμια. Η The World University Rankings, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της πρυτανικής αρχής, για 19η χρονιά, εστιάζει σε ένα επιλεγμένο σύνολο πανεπιστημίων που είναι προσανατολισμένα στην έρευνα και όχι στο σύνολο των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ξεπερνούν τα 20.000 παγκοσμίως. Δεκατρείς δείκτες χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της απόδοσης κάθε πανεπιστημίου στην διδασκαλία, την έρευνα και την απήχησή της, τη μεταφορά τεχνογνωσίας και τον διεθνή προσανατολισμό. Για τον αντίκτυπο και την επιρροή της έρευνας και με δείκτη τον αριθμό των αναφορών, το Πανεπιστήμιο Κρήτης συνεχίζει να υπερέχει κατά πολύ της γενικής κατάταξης και βρίσκεται στην 279η θέση παγκοσμίως, ενώ καταλαμβάνει την 388η θέση διεθνώς για εισοδήματα από την βιομηχανία, ενδεικτικός δείκτης για την μεταφορά τεχνογνωσίας. Η σημαντική θέση του Πανεπιστημίου Κρήτης μεταξύ των 500 κορυφαίων πανεπιστημίων παγκοσμίως, αποτελεί όπως τονίζει η πρυτανεία, «ένα σημαντικό επίτευγμα για την πανεπιστημιακή κοινότητα και καταδεικνύει τις συνεχείς προσπάθειες των ακαδημαϊκών, των ερευνητών και των φοιτητών του πανεπιστημίου μας για βελτίωση και εξέλιξη». Σε δήλωση του ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης αναφέρει: «Μια νέα διεθνής διάκριση προστίθεται στη διαδρομή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μας κάνει όλους υπερήφανους. Ως Περιφέρεια Κρήτης, συγχαίρουμε ιδιαίτερα την πρυτανική Αρχή, το σύνολο των ακαδημαϊκών του Ιδρύματος, τους φοιτητές και ερευνητές και τα μέλη του διοικητικού προσωπικού, για τη συμβολή τους στην εδραίωση της φήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Με τη βεβαιότητα ότι η Κρήτη καθιερώνεται διαρκώς στον παγκόσμιο χάρτη της έρευνας και της καινοτομίας, θα συνεχίσουμε τη συνεργασία με όλα τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα του νησιού, χτίζοντας ένα περιφερειακό πρότυπο οικοσύστημα γνώσης και έρευνας, ικανό να απαντά στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής». - Τα στοιχεία και η πραγματικότητα διαψεύδουν τους ισχυρισμούς και τις επικρίσεις που ακούστηκαν από την κοινοβουλευτική πλευρά του ΑΚΕΛ Ως απάντηση σε επικρίσεις που διατυπώθηκαν, κυρίως από την πλευρά του ΑΚΕΛ, σχετικά με την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας παραθέτει στοιχεία, όπως φαίνονται στον ακόλουθο πίνακα. 2013 2022 Μαθητές/τριες στην Ειδική Εκπαίδευση 6.782 14.213 Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης 580 1.044 Μαθητές/τριες με ανάγκη συνοδού 1.519 2.600 Σχολικοί βοηθοί/συνοδοί 622 1.200 Αναλογία μαθητών ανά συνοδό 2,4 2,2 Σχολικοί συνεργάτες (Ο.Α.Π.) - 135 Σχολικοί βοηθοί/συνοδοί + σχολικοί συνεργάτες 622 1.335 Όπως φαίνεται καθαρά από τα στοιχεία, η προσπάθεια που έχει γίνει από το Υπουργείο στη διάρκεια αυτής της διακυβέρνησης έχει βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες στην Ειδική Εκπαίδευση σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση, πριν το 2013. Συγκεκριμένα, με τον ταχύ ρυθμό αύξησης των μαθητών/τριών Ειδικής Εκπαίδευσης των οποίων ο αριθμός έχει υπερδιπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022, φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει γίνει πολύ πιο συμπεριληπτικό. Δηλαδή πολύ περισσότερα παιδιά με αναπηρίες εντάσσονται στο σχολείο. Ποσοστό περίπου 90% των παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται στις συμβατικές τάξεις του σχολείου, ενώ στα Ειδικά Σχολεία φοιτούν λιγότεροι από 4% των μαθητών/τριών της Ειδικής. Καταγράφεται μεγάλη αύξηση και του αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης στη Δημοτική Εκπαίδευση, όσο και του αριθμού των σχολικών βοηθών/συνοδών που έχουν περίπου διπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022. Συγκριτικά σήμερα σε κάθε ένα σχολικό βοηθό/συνοδό αναλογούν 2,2 παιδιά με ανάγκη συνοδείας, έναντι 2,4 που ήταν το 2013. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι έναντι 622 σχολικών βοηθών/συνοδών το 2013, σήμερα έχουμε 1.335 σχολικούς βοηθούς και σχολικούς συνεργάτες στα σχολεία. Συγκρίνοντας τα σημερινά δεδομένα με εκείνα που ίσχυαν πριν δέκα χρόνια και στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης, είναι φανερό ότι τώρα προσφέρονται περισσότερες υπηρεσίες, πλαισιώνονται και ενισχύονται καλύτερα οι μαθητές/τριες Ειδικής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο μπορεί να κάνει περισσότερα. Επομένως, οι επικρίσεις που διατυπώνονται από την πλευρά του ΑΚΕΛ δεν στηρίζονται στα στοιχεία και σε πραγματικά γεγονότα. Όσο και αν εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες, η πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς μεγαλύτερη από ό,τι στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης. Όταν μάλιστα διατυπώνονται έντονοι ισχυρισμοί αντίθετα προς τα πραγματικά στοιχεία, τότε η βαριά καταγγελία που ακούστηκε ότι (δήθεν) «το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια μας κοροϊδεύει» θα πρέπει να αντιστραφεί. Αν κάποιος κοροϊδεύει, είναι εκείνος που προβάλλει ισχυρισμούς αντίθετους στην πραγματικότητα και τα στοιχεία. Όσον αφορά ακόμα στη χαρακτηριστική όσο και αξιοπερίεργη δήλωση βουλευτή του ΑΚΕΛ ότι το Υπουργείο κινείται με τη λογική «αυτά είναι τα λεφτά που θέλουμε να δώσουμε» και «με την οροφή, με το πλαφόν που μπαίνει αδικούνται τα παιδιά», θα πρέπει να υποδείξουμε ότι το ΥΠΑΝ ενεργεί στη βάση του Προϋπολογισμού που είναι νόμος του κράτους, ψηφισμένος από τη Βουλή. Όπως βεβαίως συνέβαινε πάντα και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Σε όλα τα ευνομούμενα κράτη η πολιτική ασκείται στο πλαίσιο προϋπολογισμού, ο οποίος προβλέπει εγκεκριμένες δαπάνες. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται μέσα από τις ανάγκες ότι κάποια προβλεπόμενα κονδύλια δεν αρκούν τότε αυτό αντιμετωπίζεται, ως γνωστόν, και με συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς. Ενώ σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι κάποιοι μηχανισμοί και διαδικασίες που ίσχυαν προηγουμένως δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθούν στα δεδομένα και τις ανάγκες όπως μεταβάλλονται, τότε το Υπουργείο προωθεί προτάσεις για αλλαγές. Όπως συμβαίνει αυτήν ακριβώς την περίοδο, σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης των αναγκών και αιτήσεων μέσω της διαδικασίας των Επαρχιακών Επιτροπών (που προβλέπονται από τη νομοθεσία) και την οποία διαδικασία το ΥΠΑΝ προβλέπει να ενισχύσει και να κάνει αποτελεσματικότερη με τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης Ειδικής Εκπαίδευσης. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|