Η παιδεία είναι το πιο ισχυρό όπλο, «με το οποίο μπορείτε να αλλάξετε τον κόσμο», αναφέρει σε ανάρτηση του μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Twitter, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς στη Δημοτική Εκπαίδευση. «Πολλές ευχές από την καρδιά μου σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Καλή σχολική χρονιά», γράφει στο tweet του ο Πρόεδρος Αναστασιάδης. Ευχές για καλή και παραγωγική σχολική χρονιά στους μαθητές, εκφράζει, σε ανάρτηση της μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο Twitter και η Πρόεδρος της Βουλής Αννίτα Δημητρίου. «Πρώτο κουδούνι με πολλές προκλήσεις για τα δημοτικά & τα νηπιαγωγεία μας. Εύχομαι στους μαθητές μας καλή και παραγωγική σχολική χρονιά. Στους εκπαιδευτικούς μας εύχομαι να είναι εξοπλισμένοι με αγάπη, επιμονή αλλά & υπομονή γιατί στα χέρια τους κρατούν το μέλλον της Κύπρου μας», γράφει στο tweet της η Πρόεδρος της Βουλής. (ΚΥΠΕ)
0 Comments
Πρώτο κουδούνι τη Δευτέρα για τη Δημοτική Εκπαίδευση, αναμένεται να φοιτήσουν 50.005 μαθητές11/9/2021 Συνολικά 50.005 μαθητές/τριες της Δημοτικής Εκπαίδευσης αναμένεται να παρουσιαστούν στα σχολεία τους, τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου, για να κατανεμηθούν σε τάξεις/τμήματα ή ομάδες, αντίστοιχα, να πάρουν τα βιβλία τους και να αρχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, κατά τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν συνολικά 330 δημοτικά σχολεία. Οι δάσκαλοι/δασκάλες, οι νηπιαγωγοί και οι ειδικοί/ές εκπαιδευτικοί παρουσιάστηκαν στα σχολεία, για ανάληψη καθηκόντων, τη Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021. Στο μεταξύ, ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς στη Δημοτική Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, θα πραγματοποιήσει τη Δευτέρα επισκέψεις σε σχολεία ως ακολούθως: Στις 0745 αναμένεται να μεταβεί στο Γ` Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δομετίου και στις 0900 το Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως. Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μάριος Στυλιανίδης, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εύχεται σε όλο το διευθυντικό, διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό δημοτικής εκπαίδευσης, καλή χρονιά. «Να είναι η νέα χρονιά δημιουργική, γόνιμη, παραγωγική και να συνοδεύεται από κάθε προσωπική και οικογενειακή χαρά και ευτυχία για τον καθένα και την καθεμιά», πρόσθεσε. Ιδιαίτερα στους μαθητές και τις μαθήτριες, ο κ. Στυλιανίδης εύχεται ολόψυχα να ζήσουν όλα τα όμορφα, τα μοναδικά και τα σπουδαία που το σχολείο τους μπορεί, -με την ιδιαίτερη φροντίδα και μέριμνα του-, να τους προσφέρει . «Ξεκινάμε και αυτή την σχολική χρονιά μέσα σε συνθήκες πανδημίας, αλλά θεωρώ ότι η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μας και η εμπειρία τους όλο το προηγούμενο διάστημα, θα μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν και να έχουμε έτσι μια σχολική χρονιά πάνω από απ΄ όλα με υγεία για τα παιδιά και το προσωπικό των σχολείων μας, τους εκπαιδευτικούς μας, και πάνω σε αυτό να χτίσουμε όλα εκείνα που αναμένεται ως σχολείο να προσφέρουμε στα παιδιά, δηλαδή την αγωγή και την μάθηση τους», κατέληξε. Στοιχεία Έναρξης Εργασιών στα Σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης τη Σχολική Χρονιά 2021-2022 Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2021-2022, οι δάσκαλοι/δασκάλες, οι νηπιαγωγοί και οι ειδικοί/ές εκπαιδευτικοί παρουσιάστηκαν στα σχολεία, για ανάληψη καθηκόντων, τη Δευτέρα 06.09.2021. Κατά την περίοδο από τις 06.09.2021 μέχρι και τις 10.09.2021, ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες που είναι απαραίτητες, ώστε να αρχίσει απρόσκοπτα η λειτουργία των σχολείων τη Δευτέρα 13.09.2021, περιλαμβανομένων ενεργειών όπως είναι η κατανομή μαθητών/ριών σε τμήματα, η ανάληψη τμημάτων από εκπαιδευτικούς, ο καταρτισμός ωρολογίου προγράμματος, η ανάληψη υπευθυνοτήτων και αρμοδιοτήτων από το προσωπικό, η ετοιμασία αιθουσών, η διανομή βιβλίων στα τμήματα, ο έλεγχος υλικών και περιουσίας, ο έλεγχος των σχολικών χώρων και η επισήμανση/εξάλειψη πιθανών πηγών κινδύνου για αποφυγή ατυχημάτων κ.λπ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, το «Διήμερο Εκπαιδευτικού» πραγματοποιήθηκε κατά την πρώτη εβδομάδα της νέας σχολικής χρονιάς 2021-2022. Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές/Διευθύντριες συμμετείχαν σε κεντρικές και ενδοσχολικές επιμορφώσεις από τις 7 μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου 2021, ενώ οι Νηπιαγωγοί κατά το «Διήμερο Εκπαιδευτικού» συμμετείχαν για δύο ημέρες σε κεντρική επιμόρφωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές/μαθήτριες των Δημοτικών και των Ειδικών Σχολείων θα παρουσιαστούν στα σχολεία τους τη Δευτέρα 13.09.2021, για να κατανεμηθούν σε τάξεις/τμήματα ή ομάδες, αντίστοιχα, να πάρουν τα βιβλία τους και να αρχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους. Θα παραμείνουν στο σχολείο μέχρι τη 1:05 μ.μ, ενώ όλα τα παιδιά Υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης (ηλικίας 48/12 χρονών και άνω), καθώς και τα παιδιά κάτω των 48/12 χρονών, που φοιτούσαν στο ίδιο Νηπιαγωγείο και την προηγούμενη χρονιά, θα αρχίσουν κανονικά τη φοίτησή τους σε αυτό τη Δευτέρα 13.09.2021. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου για τα παιδιά αυτά θα λειτουργήσει μέχρι τη 1:05 μ.μ. Τα παιδιά ηλικίας 3-48/12 χρονών, που δεν φοιτούσαν σε Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά ή δεν φοιτούσαν στο ίδιο Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά, θα αρχίσουν να φοιτούν σταδιακά, σύμφωνα με το πρόγραμμα φοίτησης του κάθε Νηπιαγωγείου. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, κατά τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν συνολικά 330 δημοτικά σχολεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της στελέχωσης, στα δημόσια δημοτικά σχολεία θα φοιτήσουν φέτος συνολικά 50.005 μαθητές και θα λειτουργήσουν 2.672 τμήματα. Με βάση τα στοιχεία αυτά, καθώς και άλλες ανάγκες της στελέχωσης, οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό υπολογίζεται να ανέλθουν σε 4.532 (4.248 μόνιμοι και 284 έκτακτοι) δασκάλους δημοτικής εκπαίδευσης. Στο δημοτικό σχολείο Ριζοκαρπάσου, θα εργαστούν τρεις (3) δάσκαλοι. ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, κατά τη νέα σχολική χρονιά, θα λειτουργήσουν 271 δημόσια νηπιαγωγεία και επιπρόσθετα, θα λειτουργήσουν 18 νέα τμήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της στελέχωσης, στα δημόσια νηπιαγωγεία θα φοιτήσουν 12.426 μαθητές. Επιπλέον, θα συνεχίσει τη λειτουργία του το Νηπιαγωγείο στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο, όπου θα φοιτήσουν 7 μαθητές και θα εργαστούν δύο νηπιαγωγοί και μία σχολική βοηθός, όπως την τρέχουσα σχολική χρονιά. Με βάση τα στοιχεία αυτά, οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό, υπολογίζονται στις 855 νηπιαγωγούς (722 μόνιμοι και 133 έκτακτοι). ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, κατά τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν 9 σχολεία ειδικής εκπαίδευσης και 119 ειδικές μονάδες στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Το διδακτικό προσωπικό ειδικής εκπαίδευσης αναμένεται να ανέλθει στους 1.021 εκπαιδευτικούς. ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο θεσμός του Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου (ΠΟΣ). Ο θεσμός εφαρμόζεται σε πενθήμερη βάση, σε όλα τα ΠΟΣ. Προβλέπεται ότι, ο θεσμός θα εφαρμοστεί σε 64 νηπιαγωγεία, 7 ειδικά σχολεία και 131 δημοτικά σχολεία. Δικαίωμα φοίτησης θα έχουν όλα τα παιδιά που έχουν υποβάλει αίτηση κατά την περίοδο εγγραφών Ιανουαρίου 2021 και θα την έχουν επιβεβαιώσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις αρχές Σεπτεμβρίου 2021. Δικαίωμα φοίτησης έχουν επίσης και όλα τα παιδιά τα οποία έχουν μετεγγραφεί σε σχολεία ΠΟΣ μετά τον Ιανουάριο 2021. Παράλληλα, θα συνεχιστεί ο θεσμός του Ενιαίου Ολοήμερου Σχολείου σε 14 δημοτικά σχολεία, με βάση σχετικές Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου. Τα σχολεία, στα οποία θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο θεσμός, είναι: Επαρχία Λευκωσίας (4 σχολεία): Δημοτικό Σχολείο «Πεύκιος Γεωργιάδης», Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου, Δημοτικό Σχολείο Καπέδων, Δημοτικό Σχολείο Παλαιχωρίου. Επαρχία Λάρνακας/Αμμοχώστου (3 σχολεία): Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας Γ΄, Δημοτικό Σχολείο Ζυγίου, Δημοτικό Σχολείο Χοιροκοιτίας. Επαρχία Λεμεσού (6 σχολεία): Δημοτικό Σχολείο Απεσιάς, Δημοτικό Σχολείο Ερήμης, Δημοτικό Σχολείο «Ιαματική», Δημοτικό Σχολείο Κυπερούντας, Δημοτικό Σχολείο Πελενδρίου, Δημοτικό Σχολείο Τριμήκληνης. Επαρχία Πάφου (1 σχολείο): Δημοτικό Σχολείο Γιόλου. (ΚΥΠΕ) Το Κλαδικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικών Παγκύπριας Συντεχνίας ΙΣΟΤΗΤΑ εκφράζει έντονη αντίθεση στην εφαρμογή του λεγόμενου safe pass ως προϋπόθεση για εργασία και φοίτηση σε σχολείο και διατυπώνει τη θέση πως πρέπει να εξετάζονται υποχρεωτικά μόνο όσα άτομα παρουσιάζουν οποιαδήποτε από τα συμπτώματα των νοσούντων από κορωνοϊό ή είναι επαφές από ιχνηλάτηση επιβεβαιωμένου κρούσματος, είτε έχουν εμβολιαστεί προηγουμένως είτε όχι. Εκφράζει επίσης έντονη αντίθεση με τις συζητήσεις που γίνονται για κινητές μονάδες εμβολιασμού στα σχολεία και την άποψη ότι δεν μπορεί σε καμία περίπτωση η διεύθυνση/προσωπικό του σχολείου να επωμιστεί αυτή την ευθύνη και πως οποιεσδήποτε ιατρικές πράξεις ή εξετάσεις στις οποίες υποβάλλονται τα παιδιά θα πρέπει να γίνονται σε χώρους κατάλληλους και με τη συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων τους. Η 8η Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Γραμματισμού, εορτάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στη σκιά της πανδημίας COVID-19, που εκτός από την προσωπική ζωή του κάθε ανθρώπου, έχει επίσης ανατρέψει τον Στόχο 4 της Ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών για εξασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης ως βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Παγκύπρια Οργάνωση Προώθησης του Γραμματισμού, το μότο «χωρίς κανένας άνθρωπος να μείνει στο περιθώριο» ακούγεται ακόμη πιο ουτοπικό, καθώς τα στατιστικά δεδομένα προβάλλουν αμείλικτα: Περίπου 214 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως, έχουν χάσει τα τρία τέταρτα της διά ζώσης εκπαίδευσής τους τον τελευταίο μόνο χρόνο και 773 εκατομμύρια νεαρά άτομα και ενήλικες που στερούνται των βασικών δεξιοτήτων γραμματισμού έχουν δυσανάλογα επηρεαστεί από τη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Προσθέτει ότι, συνεπώς, «ο ρόλος του γραμματισμού προβάλλει κρίσιμος όσο ποτέ άλλοτε, για να αποτελέσει τον πυλώνα στην οικοδόμηση μιας σταθερής βάσης για μια ανθρωποκεντρική ανάκαμψη από την κρίση της πανδημίας». «Η ανθρωπότητα έχει ανάγκη την εκπαίδευση σε έναν γραμματισμό ανθρωπιστικό και κριτικό, που να συνυφαίνει τις ψηφιακές δεξιότητες με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, βασισμένο σε οικουμενικές αρχές και αξίες», αναφέρει η Παγκύπρια Οργάνωση Προώθησης του Γραμματισμού, σημειώνοντας ότι «μόνο τότε η πρόσβαση στον ψηφιακό γραμματισμό αποκτά νόημα και πραγματικά ΄δεν αφήνει κανέναν άνθρωπο στο περιθώριο΄». Εξάλλου, σε μήνυμα του για την 8η Σεπτεμβρίου, ο Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσιάκαλος, διερωτάται κατά πόσον «έχει νόημα μια Ημέρα Γραμματισμού σε τέτοιες συνθήκες;» δίνοντας την απάντηση ότι «ναι, ιδιαίτερα σε τέτοιες συνθήκες έχει νόημα να μιλήσουμε για τη σημασία του γραμματισμού και για το είδος του γραμματισμού που είναι απαραίτητο». Η ΟΥΝΕΣΚΟ από την πλευρά της έδωσε τη δική της απάντηση με το θέμα που όρισε για την Παγκόσμια Ημέρα Γραμματισμού το οποίο είναι: «Γραμματισμός για μια ανθρωποκεντρική ανάκαμψη: Περιορισμός του ψηφιακού χάσματος». Σημειώνει ότι «με τον τρόπο αυτό τονίζει την κεντρική σημασία που έχει ο γραμματισμός για την ανάκαμψη σε όλους τους τομείς, ακόμη και σ’ αυτόν της οικονομίας και ταυτόχρονα, υποδεικνύει την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση της ανισότητας μεταξύ πλούσιων και φτωχών σε έναν κομβικό τομέα, εκείνον του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς μόνον ο γραμματισμός όλων των ανθρώπων εγγυάται την οικονομική και κοινωνική πρόοδο». Η Πρόεδρος της Κυπριακής Εθνικής Επιτροπής ΟΥΝΕΣΚΟ, Λουκία Λοϊζου Χατζηγαβριήλ, σε μήνυμά της για την Παγκόσμια Ημέρα Γραμματισμού αναφέρει πως «αναγνωρίζουμε ολοένα ότι Γραμματισμός δεν σημαίνει πια μόνο να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε σε κάθε παιδί και κάθε ενήλικα τη δυνατότητα να αποκρυπτογραφήσει τη μαγεία της γραφής και της ανάγνωσης, τη χαρά ενός καλού βιβλίου, τη σιγουριά να μπορεί να κρατήσει το μέλλον του στα χέρια του ακολουθώντας τη δική του διαδρομή μέσα από την εκπαίδευση». «Γραμματισμός σημαίνει και μειώσουμε το ‘ψηφιακό χάσμα’ που θα δώσει στον καθένα, από κάθε γωνιά του κόσμου, τη δυνατότητα της πρόσβασης στον ψηφιακό κόσμο» συνεχίζει η κ. Χατζηγαβριήλ, προσθέτοντας ότι «ίσως να πρέπει πια να σημαίνει και να βοηθήσουμε τον κόσμο όχι μόνο να διαβάσει, αλλά και να κρίνει αυτό που θα διαβάσει – είτε στην τυπωμένη σελίδα, είτε στην οθόνη του υπολογιστή». «Ας κάνουμε και το εφόδιο αυτό, αναγκαίο εφόδιο του ελεύθερα σκεπτόμενου ανθρώπου, ένα αναπόσπαστο κομμάτι του γραμματισμού, που μειώνει το ψηφιακό χάσμα και φέρνει, μέσα από τον λόγο, τους ανθρώπους κοντά όσο ποτέ», είναι η παρότρυνση της Προέδρου της Εθνικής Επιτροπής ΟΥΝΕΣΚΟ. Πηγή: ΚΥΠΕ |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|