Προτεραιότητα η συνολική αναβάθμιση Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δηλώνει ο Υπ. Παιδείας27/5/2016 Η συνολική αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κύπρο αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, δήλωσε ο Υπουργός Κώστας Καδής, στο χαιρετισμό του στην Εκπαιδευτική Ημερίδα με θέμα: «Δεδομένα και προοπτικές για τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση». Ο κ. Καδής σημείωσε πως για το σκοπό αυτό, τον Απρίλιο του 2015, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τον ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχεδιασμό για το σύστημα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, στον οποίο περιλαμβάνονται δράσεις που αφορούν στα προγράμματα της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (πρωινή φοίτηση), των Εσπερινών Τεχνικών Σχολών, της Νέας Σύγχρονης Μαθητείας, των Απογευματινών και Βραδινών Τμημάτων Τεχνικών Σχολών και των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ).
Πρόσθεσε πως μέσα από το Στρατηγικό Σχεδιασμό δρομολογούνται σημαντικές δράσεις, και ανέφερε ενδεικτικά τη Θεσμοθέτηση Συμβουλευτικού Σώματος για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και σύσταση Συμβουλευτικών Επιτροπών, τις εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού για τις προοπτικές που προσφέρει η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Κύπρο, την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, και την αναβάθμιση και ευελιξία των Προγραμμάτων που προσφέρονται από τις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές. Επίσης, το Υπουργικό Συμβούλιο, ενέκρινε τέσσερις άξονες προτεραιότητας για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, θέτοντας έτσι νέες βάσεις για τη λειτουργία ενός πιο σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμού. Συγκεκριμένα, όπως είπε, οι κλάδοι και ειδικότητες που προσφέρουν οι Τεχνικές Σχολές αναθεωρούνται σύμφωνα με τις ανάγκες και προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, το ποσοστό της πρακτικής εξάσκησης στο χώρο εργασίας αυξάνεται, τα Ωρολόγια Προγράμματα αναδομούνται και εκσυγχρονίζονται, τα μαθήματα εξέτασης για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση περιορίζονται και υιοθετούνται μέτρα για διαφώτιση του κοινού και αντιμετώπιση της αρνητικής προκατάληψης για τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Τέλος, ο κ. Καδής σημείωσε πως μέρος της στρατηγικής της Κυβέρνησης αποτελεί και η ανάπτυξη νέων υποδομών, οι οποίες θα φιλοξενήσουν νέα προγράμματα και επιπρόσθετους μαθητές, αυξάνοντας ουσιαστικά το ποσοστό των μαθητών που επιλέγουν την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|