Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από την εφαρμογή στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εντάσσεται η εφαρμογή του προγράμματος «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης» (ΔΡΑ.Σ.Ε.), το οποίο αποσκοπεί στη συνέχιση, διεύρυνση και βελτίωση της λειτουργίας του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.). Σε ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας αναφέρεται ότι η εφαρμογή του προγράμματος ΔΡΑ.Σ.Ε. ξεκίνησε την τρέχουσα σχολική χρονιά 2015-2016, έχοντας ως στόχο τη διασφάλιση της κοινωνικής πρόνοιας και τη στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων ομάδων του πληθυσμού, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, με τον περιορισμό του κινδύνου κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, τη μείωση της σχολικής αποτυχίας, της παραβατικότητας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Το ΔΡΑ.Σ.Ε. υλοποιείται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά σε 42 σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια), καλύπτοντας περίπου το 10% των μαθητών. Την επόμενη σχολική χρονιά 2016-2017, η εφαρμογή του προγράμματος θα επεκταθεί σε περίπου 80 σχολικές μονάδες, (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια/Λύκεια, Τεχνικές Σχολές), καλύπτοντας περίπου το 12% του μαθητικού πληθυσμού. Το πρόγραμμα, ωστόσο, θα επεκταθεί περαιτέρω κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της κάλυψης του 15% του μαθητικού πληθυσμού. Η επιλογή των σχολικών μονάδων γίνεται στη βάση συγκεκριμένων αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική περιοχή στην οποία βρίσκονται. Ο κατάλογος των σχολικών μονάδων που θα συμμετέχουν στο ΔΡΑ.Σ.Ε. τη σχολική χρονιά 2016-2017 επισυνάπτεται στην παρούσα ανακοίνωση. Στα πλαίσια του ΔΡΑ.Σ.Ε., θα δίνεται η δυνατότητα στις επιλεγμένες σχολικές μονάδες να εφαρμόσουν σύγχρονα προγράμματα και ποικίλες δράσεις, στις οποίες συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η προσφορά προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης στους μαθητές (σε πρωινό και απογευματινό χρόνο καθώς και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες), η προσφορά πρόσθετης ψυχοκοινωνικής στήριξης από ειδικούς επιστήμονες και η προσφορά επιμόρφωσης και κατάρτισης των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών. Από την εφαρμογή του προγράμματος, το οποίο συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, προκύπτουν πολλαπλά οφέλη, μεταξύ των οποίων και τα ακόλουθα: -Δημιουργία περίπου 400 θέσεων απασχόλησης για άνεργους νέους επιστήμονες. -Στήριξη ευάλωτων ομάδων του μαθητικού πληθυσμού. -Πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων παραβατικότητας, σχολικής αποτυχίας και πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. -Ενίσχυση των συμβουλευτικών υπηρεσιών και του επαγγελματικού προσανατολισμού. -Υποστήριξη αλλόγλωσσων οικογενειών σε θέματα έγκαιρης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων τους. -Υποστήριξη μαθητών με χαμηλές κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να διασφαλισθεί η ένταξη τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. -Άμεση υποστήριξη μαθητών (και κατ’ επέκταση των οικογενειών) που αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού. -Υποστήριξη μαθητών που παρουσιάζουν υψηλό ρίσκο να παραμείνουν λειτουργικά αναλφάβητοι και να αποφοιτήσουν από το σχολείο χωρίς να κατέχουν τις απαραίτητες δεξιότητες για τη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|