Το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρίες που φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση στην ειδική εκπαίδευση από επαγγελματίες ειδικούς παιδαγωγούς και από επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων, συζήτησε εκ νέου χθες η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Σε δηλώσεις της μετά το πέρας της συνεδρίας η πρόεδρος της Επιτροπής Στέλλα Κυριακίδου τόνισε πως είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε παιδιού με αναπηρίες να αντιμετωπίζεται στο σχολικό πλαίσιο μέσα από εξειδικευμένα προγράμματα.
«Συζητούμε μια φιλοσοφία που να υποστηρίζει το ενιαίο σχολείο και όχι απλά την ένταξη των παιδιών με αναπηρίες στο σχολικό σύστημα» ανέφερε. Η κ. Κυριακίδου είπε ότι διαπιστώνεται πως «συνεχίζει να μην υπάρχει αυτή η ίδια η αντίληψη σε ό,τι αφορά αυτό το θέμα» και πως παρά την πολύ καλή δουλειά που γίνεται στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης, «αυτό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το δικαίωμα κάθε παιδιού να λαμβάνει εξειδικευμένη εκπαίδευση όπως γίνεται στη Δημοτική Εκπαίδευση από εξειδικευμένους ειδικούς παιδαγωγούς και εξειδικευμένους λογοπαθολόγους». Η Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε ότι μετά που η Επιτροπή άκουσε τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας και της ΟΕΛΜΕΚ και έχοντας διαπιστώσει ότι αυτοί οι φορείς δεν έχουν συναντηθεί με τους συνδέσμους των εξειδικευμένων παιδαγωγών, αποφάσισε να καλέσει σε μια άτυπη διαβούλευση περί τις αρχές Δεκεμβρίου τους δύο συνδέσμους εξειδικευμένων παιδαγωγών και λογοπαθολόγων, μαζί με την ΟΕΛΜΕΚ, την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και την Επίτροπο Διοικήσεως και τους συνδέσμους γονέων, σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα που υπάρχει και αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται αυτά τα παιδιά. Όπως διευκρίνισε η εν λόγω συνάντηση προγραμματίζεται για την 1η Δεκεμβρίου το απόγευμα στη Βουλή. Από την πλευρά της η Βουλευτής του ΑΚΕΛ Σκεύη Κουκουμά δήλωσε ότι η μελέτη που θα ετοιμαζόταν από ειδική επιτροπή για θέματα της ειδικής εκπαίδευσης δεν έχει ακόμη προχωρήσει και η όλη κατάσταση φαίνεται να κινείται με ρυθμούς χελώνας. «Το κράτος θα πρέπει επιτέλους να ξεφύγει από το ιατρικό μοντέλο αντιμετώπισης των ατόμων με αναπηρία και όπως επιβάλλει και η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού αλλά και η Σύμβαση για τα Άτομα με Αναπηρία, επιτέλους να περάσουμε από το ιατρικό μοντέλο στο δικαιωματικό μοντέλο, δηλαδή της αναγνώρισης των δικαιωμάτων αυτών των παιδιών και της σχετικής τους αντιμετώπισης» ανέφερε. Κληθείς να σχολιάσει το θέμα ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι θέση του Υπουργείου είναι ότι σε κάθε παιδί είτε βρίσκεται στη Δημοτική είτε στη Μέση Εκπαίδευση θα πρέπει να παρέχεται εξειδικευμένη εξατομικευμένη φροντίδα και προσοχή, εξηγώντας ότι στη Μέση Εκπαίδευση υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι ένα παιδί διδάσκεται πολλά αντικείμενα και ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρχει ένας ειδικός για το κάθε αντικείμενο. Για να προσθέσει ότι όλες αυτές οι διαστάσεις στήριξης των παιδιών σε όλες τις βαθμίδες, μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιο που εργάζεται αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο για την ανάπτυξη του πλάνου πολιτικής που θα καλύπτει όλες τις βαθμίδες και αφού διαμορφωθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θα συζητηθεί με όλους τους φορείς έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των φορέων που συνδέονται με τα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης. Απαντώντας σε ερώτηση ξεκαθάρισε ότι ειδική εκπαίδευση υπάρχει και στη Μέση Εκπαίδευση και πρόσθεσε ότι φαίνεται να χρειάζεται βελτίωση και πως προς αυτή την κατεύθυνση επικεντρώνεται η προσοχή του Υπουργείου. «Δεν θα διστάσουμε να πάρουμε επιπρόσθετα μέτρα όπου αυτό απαιτηθεί σύμφωνα και με τις υποδείξεις των πιο ειδικών που επεξεργάζονται αυτή την περίοδο το πλάνο πολιτικής» πρόσθεσε.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|