Στο διάλογο με τους ίδιους τους μαθητές, με τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς και τους νέους επιστήμονες αφιερώθηκε η σημερινή μέρα, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής κλείνοντας την περιοδεία του στα σχολεία της Πάφου στο πλαίσιο των καινοτομιών της φετινής χρονιάς, που έχει εξαγγείλει για τον « Ανοιχτό διάλογο με γονείς και μαθητές» . Ο κ. Καδής, μιλώντας το απόγευμα στο χώρο της Τεχνικής Σχολής Πάφου κατά τη συμμετοχή του σε Ανοιχτό Διάλογο με γονείς όλων των βαθμίδων με θέμα «Η συμβολή του εκπαιδευτικού συστήματος στη μείωση της ανεργίας των νέων. Επιλογή κλάδου σπουδών, επιλογή επαγγέλματος, σύνδεση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας”, ανέφερε πως στόχος του Υπουργείου του είναι να εισπράξει από τη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος τις ανησυχίες όλων των εμπλεκομένων στην εκπαίδευση για τα σημαντικά θέματα που τους απασχολούν.
Είχαμε την ευκαιρία, συνέχισε, “να συζητήσουμε την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, πώς τις αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί εταίροι, αλλά είχαμε και την δυνατότητα μέσα στο πλαίσιο του Ανοιχτού Διαλόγου που έχουμε ανοίξει με γονείς και μαθητές, να συζητήσουμε καίρια ζητήματα που απασχολούν τους νέους και την κοινωνία μας, όπως είναι τα θέματα του ρατσισμού, που συζητήθηκε με τους μαθητές της Δημοτικής Εκπαίδευσης και τα θέματα της ανεργίας και του επαγγελματικού προσανατολισμού, που συζητήθηκε με τους γονείς των παιδιών της Μέσης Εκπαίδευσης”. Ο κ. Καδής εκτίμησε πως μέσα απ’ αυτές τις επαφές φαίνεται ακριβώς η αγωνία των γονιών και των μαθητών για τα ζητήματα που συζητήθηκαν, ιδιαίτερα για το θέμα της ανεργίας, προσθέτοντας, πως φαίνεται ξεκάθαρα πως πρέπει το Υπουργείο του οποίου προΐσταται να κινηθεί στα θέματα της αναβάθμισης, των διαδικασιών που έχει για την επιμόρφωση, ενημέρωση και τον κατατοπισμό των μαθητών ως προς τις επιλογές τους μετά το σχολείο. Ακούσαμε, συνέχισε, συγκεκριμένες προτάσεις, δηλώνοντας παράλληλα πως μέσα από τη σύνθεση των απόψεων και των δικών μας σκέψεων που έχουμε ακούσει θα φτάσουμε τελικά στις καλύτερες αποφάσεις. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος της οργάνωσης των συναντήσεων Ανοιχτού Διαλόγου, κατέληξε. Ο Υπουργός Παιδείας προηγουμένως επισκέφτηκε το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου όπου συνομίλησε με τους μαθητές του Γυμνασίου Αποστόλου Παύλου και του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου, αλλά και αντιπροσωπείας μαθητών που είχε μεταβεί από την Τεχνική Σχολή Πάφου με θέμα «Η συμβολή του Εκπαιδευτικού συστήματος στη μείωση της ανεργίας των νέων. Επιλογή κλάδου σπουδών, επιλογή επαγγέλματος, σύνδεση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας». Ο κ. Καδής ανέφερε πως ακούγοντας τους μαθητές, παίρνουμε ανατροφοδότηση από τη βάση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και γινόμαστε σοφότεροι, ενώ συνεχάρη ακολούθως τους μαθητές για τις ενδιαφέρουσες και ώριμες σκέψεις και εισηγήσεις τους. Επεσήμανε ακόμη πως είναι απαραίτητο η δευτεροβάθμια, όσο και η τριτοβάθμια εκπαίδευση, να στοχεύουν στην ενίσχυση της ετοιμότητας των νέων για ένταξη τους στην αγορά εργασίας. Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόσθεσε ότι οι νέες μεταρρυθμίσεις στα Αναλυτικά Προγράμματα της Μέσης Εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε λυκειακό και μεταλυκειακό επίπεδο, πρέπει να αποσκοπούν στη δημιουργία αυξημένης έκθεσης των νέων σε πρότυπα και εργασιακές εμπειρίες και ταυτόχρονα να επιχειρούνται συνδέσεις με την τυπική και την άτυπη μάθηση. Πρώτος σταθμός της περιοδείας του Υπουργού Παιδείας στην Πάφο ήταν το ΙΒ’ Δημοτικό Σχολείου Πάφου όπου μαθητές του Δημοτικού τον καλωσόρισαν με ένα τραγούδι. Ο Ανοιχτός Διάλογος με γονείς και μαθητές θα πραγματοποιείται σταδιακά, κατά την διάρκεια της σχολικής φετινής χρονιάς σε όλες τις επαρχίες. Μετά την επίσκεψη του στα σχολεία της Ελεύθερης Αμμοχώστου και της Πάφου, ο κ. Καδής θα επισκεφτεί σχολεία της Λεμεσού, ακολούθως της Λάρνακας και στο τέλος θα επισκεφτεί σχολεία της Λευκωσίας.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|