Στην πιλοτική φάση εφαρμογής του Προγράμματος Επαγγελματικής Μάθησης (ΕΜ) συμμετέχουν φέτος εικοσιένα σχολεία και η υλοποίησή της παρακολουθείται από ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία αναμένεται να δώσει εισηγήσεις στο Υπουργείο για την καθολική εφαρμογή της ΕΜ την επόμενη σχολική χρονιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Kώστας Καδής είχε στις 29/12/2015 συνάντηση με τον Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής για την Επαγγελματική Μάθηση Δρα Μ. Ζεμπύλα και τη Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Δρα Αθ. Μιχαηλίδου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε η πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος Επαγγελματικής Μάθησης (ΕΜ), στη βάση της σχετικής Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου (Αύγουστος 2015).
Στη συνάντηση τονίστηκε ότι μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, το οποίο διαφοροποιείται από τις παραδοσιακές μορφές επιμόρφωσης, επιχειρείται αλλαγή στην κουλτούρα της επαγγελματικής μάθησης, δίνοντας έμφαση στις ανάγκες της ίδιας της σχολικής μονάδας αλλά και των εκπαιδευτικών. 'Οπως αναφέρεται, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, υλοποιεί πιλοτικά ένα μεγαλόπνοο σχεδιασμό, με τον οποίο επιχειρείται μετακίνηση από τα παραδοσιακά μοντέλα επιμόρφωσης, στη βάση των οποίων οι εκπαιδευτικοί αναμένουν από το Υπουργείο να τους επιμορφώσει/ενημερώσει κεντρικά για οτιδήποτε αφορά στην καθημερινή τους πρακτική, σε ένα σύγχρονο μοντέλο επαγγελματικής μάθησης, όπου ο εκπαιδευτικός, ως ο σημαντικότερος φορέας αλλαγής, συμμετέχει ενεργά στην στοχευμένη επιμορφωτική δράση εντός του σχολείου του, με σκοπό τη βελτίωση. Με βάση το σκεπτικό της επαγγελματικής μάθησης που εφαρμόζεται πιλοτικά, η διαδικασία επιμόρφωσης είναι δυναμική και περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια: Διάγνωση αναγκών εκπαιδευτικών και μαθητών, καταρτισμός σχεδίου δράσης και πραγματοποίηση επιμόρφωσης, εφαρμογή σχεδίου δράσης και διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Καθένα από αυτά τα στάδια, σημειώνεται, αποτελεί μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας και προσφέρει σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες στους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται. Στο πλαίσιο της πορείας αυτής, τα σχολεία έχουν στη διάθεσή τους ποικίλα, ενδεικτικά εργαλεία, τα οποία καλούνται να τα αξιοποιήσουν, προσαρμόζοντας τα στις ανάγκες της σχολικής τους μονάδας. Κατά την εφαρμογή του προγράμματος φέτος, εντοπίζονται σημαντικά παραδείγματα καλής πρακτικής στα σχολεία, τα οποία και θα αναδεικνύονται στην πορεία, σε μια προσπάθεια ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, οι όποιες δυσκολίες καταγράφονται, αποτελούν αντικείμενο για εισηγήσεις βελτίωσης. Η αλλαγή που επιδιώκεται είναι ιδιαίτερα σημαντική και η αποκέντρωση και στήριξη της σχολικής μονάδας, καθώς και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών είναι το ζητούμενο στην ευρύτερη προσπάθεια που καταβάλλεται για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι θα στηρίξει ενεργά την όλη προσπάθεια και, σε συνεργασία με όλους τους εταίρους, θα προχωρήσει στις αποφάσεις εκείνες που θα βοηθήσουν την ομαλή και καθολική υλοποίηση της επαγγελματικής μάθησης.
0 Comments
Leave a Reply. |
APXEIO
February 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|