Υπάρχουν τέσσερα ζώδια, που σύμφωνα με τις προβλέψεις, θ’ αποκτήσουν πολλά χρήματα στη ζωή τους και για το μόνο πράγμα που δεν θα ανησυχούν είναι τα οικονομικά. Αυτό δεν θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, εκτός και αν κάποιος κερδίσει σε κάποιο τυχερό παιχνίδι, αλλά με σκληρή δουλειά και λίγη… βοήθεια από την τύχη. Ωστόσο, όποιος ανήκει σε ένα από τα παρακάτω τέσσερα ζώδια είναι πολύ πιθανό τα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό να αυξάνονται, καμιά φορά χωρίς ιδιαίτερα κοπιαστική προσπάθεια. Δείτε αναλυτικά: Λέων Οι Λέοντες γνωρίζουν πως πρέπει να ακολουθούν τους στόχους τους και να μην τα παρατούν, ακόμα και όταν οι άλλοι τους λένε πως δεν έχουν καμία ελπίδα να πετύχουν. Δημιουργικοί και με ένστικτο, «μυρίζονται» τις ευκαιρίες κοντά τους και τις αρπάζουν, όταν νιώθουν πως θα έχουν καλό αποτέλεσμα. Δεν τους αρέσει να πατούν επί πτωμάτων για να τα καταφέρουν, γι’ αυτό ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος παραπάνω για να φανούν τα όσα κατάφεραν. Παρθένος Η μεθοδική και λειτουργική Παρθένος, δεν θέλει να ανακαλύψει την πυρίτιδα για να πλουτίσει. Ξέρει πως πρέπει να βελτιώσει όσα ήδη υπάρχουν. Όταν τα καταφέρει θα αδράξει τους καρπούς των κόπων της. Θέλει να βελτιώνεται διαρκώς, είναι αποφασιστική και ρεαλίστρια. Η τάση της προς την τελειομανεία λειτουργεί επίσης, θετικά στον τομέα της δουλειάς, με αποτέλεσμα συχνά να καταφέρνει να αποκομίζει πολλά οικονομικά οφέλη. Σκορπιός Σε όσους δεν τους γνωρίζουν οι Σκορπιοί μπορεί να φαίνονται ως «κλειστοί» και όχι πολύ αξιόπιστοι άνθρωποι. Όσοι τους ξέρουν και τους εμπιστεύονται, όμως, γνωρίζουν πως πρόκειται για ανθρώπους που προορίζονται για πολύ μεγάλα πράγματα. Το πάθος και το ένστικτό τους θα τους βοηθήσει να διαπρέψουν, όταν ανακαλύψουν τι είναι αυτό που τους αρέσει πιο πολύ. Παρακολουθούν αθόρυβα τους ανταγωνιστές και μελετούν τις τακτικές τους, ώστε να τις συνδυάσουν με τα δικά τους σχέδια και να καταλήξουν σε εκείνες που τους συμφέρουν περισσότερο. Αιγόκερως Ασυμβίβαστοι με ό,τι δεν τους ταιριάζει (και δεν αποφέρει το σωστό εισόδημα) οι Αιγόκεροι δεν θα πουν «ναι» σε δουλειές που δεν τους αξιολογούν σωστά. Λαχταρούν την κορυφή, γι’ αυτό και την κυνηγούν. Γίνονται αδίστακτοι όταν πρόκειται για την επιτυχία τους και δύσκολα συμβιβάζονται με κάτι λιγότερο από την πρώτη θέση και τα πολλά χρήματα. (in.gr)
0 Comments
Ίσως είναι καιρός να καθιερωθεί ξανά στους κινηματογράφους η ολιγόλεπτη διακοπή της προβολής25/3/2022 Σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Πάτινσον, το πιο σημαντικό αξεσουάρ στη νέα στολή του Μπάτμαν δεν ήταν κάποιο όπλο αλλά ένα πτερύγιο που άνοιγε και του επέτρεπε να ουρήσει όταν χρειαζόταν. Δεν υπάρχει τέτοιο κόλπο, ωστόσο, για το κοινό της ταινίας, το οποίο πρέπει να επιδείξει υπεράνθρωπη θέληση και να κρατηθεί κατά τη διάρκεια των 176 λεπτών που αυτή διαρκεί. Δεδομένου ότι ακολουθεί την τάση των «No Time to Die» (163 λεπτά) και «Avengers Endgame» (181 λεπτά) στις τάξεις των πρόσφατων blockbusters και πλησιάζει ή ξεπερνάει το όριο των τριών ωρών, μήπως είναι καιρός να επαναφέρουμε αυτό το βασικό στοιχείο μιας άλλης εποχής του μαξιμαλιστικού κινηματογράφου: το διάλειμμα; Μοιάζει σαν κειμήλιο μιας πιο πολιτισμένης εποχής. Αλλά, με περισσότερα franchise από ποτέ που παίρνουν τις ώρες μας, το διάλειμμα θα ήταν μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία για να πάει κανείς στην τουαλέτα, να ξεκουράσει τα πόδια και τους γλουτούς του και να πιει αναψυκτικό. Η παρατεταμένη διάρκεια έχει γίνει τόσο συνηθισμένη που πολλές τριλογίες, όπως οι «Avengers», «The Hobbit» και «It», άρχισαν να χωρίζουν ενοποιημένες ιστορίες σε πολλά μέρη ούτως ή άλλως – επιβάλλοντας αποτελεσματικά διαλείμματα πολλών μηνών. Γιατί λοιπόν να μην το επισημοποιήσετε και, μόλις μια ταινία ξεπεράσει τα 150 λεπτά, να κάνει ένα διάλειμμα για όλους; Ο «θάνατος» του διαλείμματος πάντως δεν είναι παγκόσμιο φαινόμενο: επιβιώνει ακόμη στην Ισλανδία, την Ελβετία, την Αίγυπτο, την Τουρκία και, φυσικά, την Ινδία, όπου οι ταινίες περιέχουν τόσα πολλά ηφαιστειακά συναισθήματα που ένα διάλειμμα για να χαλαρώσουν όλοι είναι ουσιαστικά κοινό μέτρο υγείας. Τα διαλείμματα έχουν κάνει περιστασιακή επιστροφή σε προβολές ταινιών του Χόλιγουντ τις τελευταίες ημέρες, για να ενισχύσουν την παλιά πεποίθηση – όπως με το «King Kong» του Πίτερ Τζάκσον (187 λεπτά) ή το «Μισητοί οκτώ» του Κουέντιν Ταραντίνο (187 λεπτά) – ή απλώς από έλεος στην περίπτωση του νέου μοντάζ του «Justice League» από τον Ζακ Σνάιντερ (242 λεπτά). Αλλά ουσιαστικά, κάποια στιγμή, κάποιος αναλυτής του Χόλιγουντ αποφάσισε ότι μια παύση 10 λεπτών ήταν ασυμβίβαστη με τη γραμμή «πάκτωσέ τες, έξι προβολές την ημέρα» του σύγχρονου multiplex. Αρχικά τα διαλείμματα ήταν κληρονομιά του θεάτρου και της όπερας, αν και στον πρώιμο κινηματογράφο είχαν μια τεχνική αιτιολόγηση: έδιναν χρόνο στον προβολέα να αλλάξει τις πολύ μεγάλες μπομπίνες. Αλλά στις δεκαετίες του 1950 και του 1960 έγιναν μέρος της πολυτελούς θεατρικής εμπειρίας που δημιούργησαν τα στούντιο για έπη ευρείας προβολής όπως οι «Δέκα Εντολές», ο «Λόρενς της Αραβίας» και το αυθεντικό «West Side Story», σε μια προσπάθεια να δελεάσουν τους θεατές από την τηλεόραση. Ομως ο κινηματογράφος του 21ου αιώνα αντιμετωπίζει τώρα τη δική του υπαρξιακή απειλή: το streaming. Κανείς δεν πρόκειται να προσποιηθεί ότι η επαναφορά των διαλειμμάτων θα ανατρέψει ξαφνικά τη μεταπανδημική αδιαθεσία των κινηματογραφικών αιθουσών μπροστά στο Netflix, το Disney+ και άλλους. Ωστόσο, ειδικά σε σύγκριση με την υποβαθμισμένη εμπειρία παρακολούθησης στο σπίτι, που διακόπτεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε 30 δευτερόλεπτα, τα διαλείμματα μπορούν να δώσουν σε μια επίσκεψη στον κινηματογράφο μεγαλύτερο κύρος. Μια αίσθηση τελετής Κατά την τελευταία δεκαετία, φαίνεται σαν οι κινηματογράφοι να έχουν δοκιμάσει κάθε κόλπο – από 3D έως Imax έως καμουφλαρισμένες εκδηλώσεις τύπου Secret Cinema – για να αναζωογονήσουν την εμπειρία της βραδινής εξόδου, αλλά όλα αυτά έχουν μεγάλο κόστος. Τα διαλείμματα θα μπορούσαν να προσδώσουν μια αίσθηση περίστασης και τελετής στη σημερινή σειρά franchise ταινιών και να τις συνδέσουν διακριτικά με μια πιο ευγενική εποχή κινηματογραφικών ταινιών. Αυτό δεν θα είχε επιπλέον κόστος – και πράγματι η εκτεταμένη παύση θα βοηθούσε στην ενίσχυση των πωλήσεων σνακ που ήδη αποδίδουν τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Ισως βοηθήσουν ακόμη και τις υπερπαραγωγές να ανεβάσουν την ποιότητά τους. Είναι ένα παράπονο της εποχής ότι η ιστορία – που συχνά τοποθετείται εκ των υστέρων γύρω από περιστατικά, έρχεται σε δεύτερη θέση. Κάτω από τον ζυγό αυτών των μεγάλων χρόνων προβολής, συχνά εμφανίζεται ένα είδος ψηφιακής κόπωσης, όπου ξαφνικά δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το ένα λασπωμένο τέρας από το άλλο. Εάν τα διαλείμματα επέστρεφαν, αυτό θα μπορούσε να αναγκάσει τα στούντιο να σκεφτούν περισσότερο τη δομή και να διαμορφώσουν προσεκτικά τον ρυθμό του σεναρίου τους γύρω από τη διακοπή και να δουν τι άλλο δραματικό εφέ θα μπορούσαν να εφεύρουν.Η επιστροφή των διαλειμμάτων φαίνεται τόσο πιθανή όσο το να καπνίζει ο Μπάτμαν ένα μπονγκ. Αλλά ίσως, απλώς υποθετικά, μπορούμε να επικαλεστούμε μια συμφωνία κυρίων με το Χόλιγουντ: αν πρόκειται να επιμείνετε να απλώνετε τα νεανικά κόμικ στις διαστάσεις του Τολστόι, τι θα λέγατε να κάνετε ένα αξιοπρεπές πράγμα και να αφήσετε κι εμάς να πάρουμε τον χρόνο μας; Του Hoad Phil / Source in.gr Βάσει όσων ανακοινώθηκαν, το TikTok έγινε ο επίσημος συνεργάτης του Φεστιβάλ των Καννών. Με τη νέα συνεργασία επιδιώκεται να συνδεθεί το πολιτιστικό γεγονός με τους ένα δισεκατομμύριο χρήστες της ψηφιακής πλατφόρμας σε όλο τον κόσμο. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών μπορεί να απαγορεύθηκαν οι selfies στο κόκκινο χαλί πριν από αρκετά χρόνια, τώρα όμως οι διοργανωτές του προσπαθούν να προσελκύσουν την προσοχή και θα παρέχουν στους χρήστες του TikTok αποκλειστικό περιεχόμενο από παρασκήνια, λαμπερές σκηνές στο κόκκινο χαλί και συνεντεύξεις με ταλέντα. Με στόχο να εδραιωθεί ως κορυφαίος προορισμός ψυχαγωγίας και δημιουργός περιεχομένου, η πλατφόρμα εγκαινιάζει επίσης τον #TikTokShortFilm, έναν παγκόσμιο διαγωνισμό εντός εφαρμογής ταινιών μικρού μήκους διάρκειας από 30 δευτερόλεπτα έως 3 λεπτά σε κάθετη μορφή. Στην κριτική επιτροπή της πρώτης έκδοσης του #TikTokShortFilm θα προεδρεύει ένας γνωστός σκηνοθέτης του οποίου το όνομα θα ανακοινωθεί σε μεταγενέστερο στάδιο. Τρία βραβεία θα απονεμηθούν κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ σε εκδήλωση στην οποία θα παρευρεθεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Καννών, Τιερί Φρεμό. Η συμμαχία του Φεστιβάλ των Καννών και του TikTok μπορεί να φαίνεται αταίριαστη, αλλά έχει νόημα, καθώς και οι δύο πλευρές προσπαθούν να υποστηρίξουν δημιουργούς και να φέρουν στο προσκήνιο αναδυόμενα ταλέντα. Όπως ο όμιλος πολυτελών brand Kering, ένας από τους κύριους επίσημους συνεργάτες των Καννών, έτσι και η TikTok θα υποστηρίξει επίσης οικονομικά το Φεστιβάλ. Ο Ριτς Γουότεργουρθ γενικός διευθυντής του TikTok στην Ευρώπη, περιέγραψε το Φεστιβάλ των Καννών ως μια «εμβληματική στιγμή που άλλαξε για πάντα το τοπίο του παγκόσμιου κινηματογράφου». «Είναι πραγματικά τιμή μας που τους καλωσορίζουμε ως επίσημους συνεργάτες. Οι λάτρεις της ψυχαγωγίας από όλο τον κόσμο στρέφονται στο TikTok για να ψυχαγωγηθούν, να εκφραστούν ή να ανακαλύψουν κάτι νέο, αλλά μοιράζονται μια αυθεντική και ανταποδοτική αίσθηση κοινότητας που δεν υπάρχει πουθενά αλλού» πρόσθεσε, σύμφωνα με το Variety. Σχολιάζοντας τη συνεργασία, ο Τιερί Φρεμό είπε ότι ανυπομονεί το TikTok «να μοιραστεί τη μαγεία του Φεστιβάλ με ένα ευρύτερο, πολύ πιο παγκόσμιο και εξίσου σινεφίλ κοινό από ποτέ». Η δημοφιλής πλατφόρμα ανακοίνωσε νέους όρους. Ο τρόπος που λειτουργούσε το Netflix είχε πάντα παραθυράκια για να το χρησιμοποιεί κάποιος δωρέαν ή με μειωμένο κόστος, ειδικά με τον πρώτο μήνα που ήταν δωρεάν. Αφού αυτό κόπηκε στο στόχαστρο της εταιρίας μπαίνουν αυτοί που μοιράζονται τους κωδικούς με συγγενείς και φίλους, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατομμύρια εσόδων. Κάτι που εύκολα μπορεί να το καταλάβει κανείς με την χθεσινή ανακοίνωση της πλατφόρμας streaming, σχετικά με τον τρόπο που θα μοιράζεται κάποιος τους κωδικούς του με κάποιον που δεν ζει στο ίδιο σπίτι. Με το αζημίωτο βέβαια… Η συγκεκριμένη επιλογή που είναι σε επίπεδο δοκιμής θα ισχύει μόνο για τρεις χώρες, οι οποίες είναι η Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού εκεί όπου για κάθε έξτρα μέλος του συνδρομητικού πακέτου η χρέωση θα είναι περίπου $2.99 δολάρια. Όπως αναφέρεται, θα μπορεί κάποιος να προσθέσει δύο εναλλακτικούς λογαριασμούς σε ισάριθμα άτομα που δεν ζουν στο ίδιο σπίτι, κρατώντας το προφίλ, τις ρυθμίσεις και της προτάσεις. Κρίνοντας από το πρόσφατο παρελθόν και με τις αυξήσεις που ξεκίνησαν από μερικές χώρες και πλέον έχουν επεκταθεί σε περισσότερες, το συγκεκριμένο μέτρο αν αποδειχθεί αποτελεσματικό και βοηθήσει στην αύξηση των εξόδων, δεδομένα θα το δούμε και αλλού. Σαν σήμερα Κυριακή 13 Μαρτίου του 1913 γεννήθηκε στο Κολωνάκι, ένας από τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Είναι εντελώς ανούσιο και άτοπο να καταγράψουμε, να αναφέρουμε, ακόμα και να εξάρουμε τις υποκριτικές ικανότητες του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος όμως, είναι πως ο «Λαμπρούκος» είχε πολεμήσει στον πόλεμο του ΄40. Όχι μόνο είχε βρεθεί στο μέτωπο, αλλά είχε τραυματιστεί σοβαρά κιόλας. Όταν γιατρεύτηκε και ανάρρωσε μάλιστα είχε θελήσει να επιστρέψει και να συνεχίσει να πολεμάει στην πρώτη γραμμή. Λεβεντιά… «Ήταν ήρωας. Όταν ήμουν μικρός 7-8 χρονών μου διηγούταν με μεγάλη περηφάνια τη συμμετοχή του στο αλβανικό μέτωπο. Θυμάμαι μου έλεγε: «Έλα εδώ να δεις τι έγινε. Βάλε το χέρι σου, πιάσε το πλευρό μου. Βλέπεις κάτι που πετάει από κάτω; Αυτό είναι από όλμο», είχε εξιστορήσει ο γιος του, ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας. Τον είχε σώσει ο Οδυσσέας ΕλύτηςΟ πατέρας του, ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός, είχε πολεμήσει με τον βαθμό του έφεδρου αξιωματικού, στην πρώτη γραμμή, στο πλευρό του αδελφικού του φίλου, Οδυσσέα Ελύτη. Αυτός ήταν μάλιστα που τον είχε σώσει… «Τον έσωσε στην κυριολεξία! Τον μετέφερε στο νοσοκομείο…», είχε αποκαλύψει ο Μάκης Δελαπόρτας. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας είχε τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι και έπρεπε να του κάνουν διάτρηση στο κρανίο. Ο ίδιος είχε εξομολογηθεί: «Μου ζήτησαν την υπογραφή μου, για να μου κάνουν διάτρηση στο κρανίο. Δεν υπέγραψα και γλίτωσα». Όταν έγινε καλά, λέγεται πως ζήτησε να επιστρέψει στην «πρώτη γραμμή». Για την ανδρεία του μάλιστα στο μέτωπο είχε λάβει και μετάλλιο. Έπεσε θύμα δοσίλογουΜετά το τέλος του πολέμου, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, όπως και όλη η Ελλάδα, προσπαθούσε να επιζήσει υπό αντίξοες συνθήκες. Τότε κυκλοφορούσαν και πολλοί δοσίλογοι, οι οποίοι δεν δίσταζαν να εκμεταλλεύονται καταστάσεις. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν ένα από τα θύματα τους. Είχε δανείσει κάποια χρήματα σε ένας από αυτούς από φόβο. Οι ανάγκες για επιβίωση όμως ήταν πολλέςν οπότε ήρθε η στιγμή που αναγκάστηκε να τα ζητήσει πίσω. Μια μυημένη νοσοκόμα, τού τηλεφώνησε και του είπε ότι ο Πετρουτσόπουλος (ο δοσίλογος) πέθανε από σηψαιμία. Περίλυπος ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, που έχασε τα χρήματα του, πήρε μια ανθοδέσμη και πήγε στο νοσοκομείο, ωστόσο από μια πραγματική νοσοκόμα πληροφορήθηκε πως ο Πετρουτσόπουλος ποτέ δεν νοσηλεύτηκε εκεί, έχαιρε άκρας υγείας και είχε φύγει για τη Ρώμη! Ο έρωτας στα χρόνια της κατοχήςΤα χρόνια του πολέμου βέβαια δεν ήταν τόσο άσχημα για τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, καθώς τον χειμώνα του 1940-41, γνώρισε και ερωτεύτηκε τη Γιούλη Γεωργοπούλου. Είχαν παίξει μαζί σε μια κωμωδία του Αλέκου Λιδωρίκη με τίτλο «Μία ζωή είναι αυτή». «Μετά από τις παραστάσεις στο θέατρο ”Βρετάνια” στο Σύνταγμα επέστρεφαν με τα ποδιά στου Ζωγράφου. Μέσα στο κρύο και στο φόβο μην τυχόν και τους δει κανένας Γερμανός, καθώς η κυκλοφορία απαγορευόταν εκείνες τις ώρες. Ο Λάμπρος ήθελε να προστατέψει τη Γιούλη από τους φόβους, τους κινδύνους και τις κακουχίες της Κατοχής. Οι δυσκολίες εκείνης της εποχής ”σφυρηλάτησαν” έναν μεγάλο έρωτα και μία δυνατή σχέση, με πολλές όμως εκρήξεις και συγκρούσεις αλλά και βαθιά αγάπη. Οι καυγάδες του ζευγαριού ήταν ιστορικοί. Ο Λάμπρος ζήλευε πολύ τη Γιούλη. Σαν νέα είχε τις κατακτήσεις της και αυτό τον ενοχλούσε. Ήθελε την κοπέλα του να μην την μοιράζεται με κανέναν, να ανήκει αποκλειστικά σε εκείνον. Την αδυναμία του αυτή την είχαν καταλάβει πολλοί συνάδελφοι του και συχνά τον πείραζαν» διαβάζουμε στη «Μηχανή του Χρόνου». Εν τέλει τον Δεκέμβριο του 1945 παντρεύτηκαν. Η γνωριμία στο νοσοκομείο με την Άννα ΚαλουτάΣε μεγάλο έρωτα εξελίχθηκε και η φιλία του με την Άννα Καλουτά, με την οποία είχαν γνωριστεί σε ένα νοσοκομείο όταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν τραυματίας. «Μία μέρα με φώναξε η Καλουτά σπίτι της. Μου είπε λοιπόν πως δεν ήταν αυτή η πέτρα του σκανδάλου για τον χωρισμό του Λάμπρου από τη γυναίκα του. Μου είπε: ”Με τον πατέρα σου ερωτευτήκαμε παράφορα, δεν μπορούσαμε να ζήσουμε μακριά ο ένας από τον άλλον”. Ήταν έναν μεγάλος έρωτας και σε έναν μεγάλο έρωτα οι μικρότεροι έρωτες συνήθως υποχωρούν» είχε πει στη «Μηχανή του Χρόνου» ο γιος του Δημήτρης. Η σχέση του Λάμπρου Κωνσταντάρα με την Άννα Καλουτά κράτησε από το 1949 μέχρι το 1954. Σύνδρομο αχτένιστων μαλλιών. Δεν το έχετε ακούσει ποτέ; Κι' όμως υπάρχει! Σύνδρομο αχτένιστων μαλλιών. Η Katelyn Samples από την Γεωργία των ΗΠΑ, δεν το είχε ακούσει ποτέ, μέχρι που ο γιος της διαγνώστηκε με αυτήν τη σπάνια γενετική πάθηση, όταν ήταν μόλις λίγων μηνών. Θέλοντας να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό για την σπάνια πάθηση, η Samples δημιούργησε έναν λογαριασμό στο Instagram όπου μοιράζεται την εμπειρία της οικογένειάς της με τη διάγνωση του γιου της. «Δεκάδες γιατροί και φοιτητές μπήκαν να δουν τον γιο μου»«Ο παιδίατρος μας παρέπεμψε σε έναν ειδικό. Ήταν σαν επεισόδιο του House! Δεκάδες γιατροί και φοιτητές μπήκαν να δουν τον γιο μου. Πήραν δείγματα μαλλιών και λίγες εβδομάδες αργότερα μας τηλεφώνησαν και επιβεβαίωσαν ότι ήταν Σύνδρομο Αχτένιστων Μαλλιών. Απίστευτο». Η σπάνια διάγνωση επιβεβαιώθηκε από παιδοδερματολόγους στο Emory Hospital της Ατλάντα, και πιστεύεται ότι ο μικρός Locklan είναι μόνο ένα από τα περίπου 100 άτομα που ζουν σήμερα με το Σύνδρομο Αχτένιστων Μαλλιών. Τι είναι το Σύνδρομο Αχτένιστων ΜαλλιώνΕίναι μια γενετικά κληρονομική πάθηση που εμφανίζεται κυρίως σε άτομα με μια διπλή σπάνια μετάλλαξη, κάτι που την κάνει πολύ σπάνια. Οι μεταλλάξεις είναι ως επί το πλείστον σε τρία γονίδια που εμπλέκονται στον σχηματισμό του στελέχους κάθε τρίχας. Τα συμπτώματα είναι μαλλιά που μοιάζουν σαν όρθιες κλωστές που απωθούνται λόγω στατικού ηλεκτρισμού. Ωστόσο, είναι πιθανό να εμπλέκονται και άλλα γονίδια που καμιά φορά προκαλούν μετάλλαξη σε ένα μόνο γονίδιο. Η αστρολόγος της εκπομπής «Πάμε Δανάη!», Βίκυ Παγιατάκη, κάνει τις προβλέψεις της ημέρας και δίνει χρήσιμες συμβουλές! Κριός: Εμπόδια πάσης φύσεως υποχωρούν σταδιακά παντού Ταύρος: Σε επαγρύπνηση γιατί δημιουργούνται νέα δεδομένα Δίδυμοι: Με οργάνωση και νέες δυνατότητες Καρκίνος: Νέοι στόχοι, νέες δυνατότητες – Εύνοια Λέων: Επιβάλλονται πιο προσεκτικοί χειρισμοί Παρθένος: Σήμερα με μια μικρή εύνοια – Μην αναβάλλετε Ζυγός: Ανασύνταξη και νέες δυνατότητες, ιδιαίτερα από… Σκορπιός: Με προσοχή και υπευθυνότητα το κάθε επόμενο βήμα Τοξότης: Ελαφρύνετε όπως μπορείτε την αυριανή ημέρα Αιγόκερως: Με πιο ψύχραιμη ματιά παντού – Νέα σχέδια Υδροχόος: Θα ιδρώσετε για να φάτε… ψάρι – Αύριο… Ιχθύες: Προσκήνιο αλλά και παρασκήνιο σε δράση Φυσικά όπως σε κάθε θεωρία συνωμοσίας τίποτε δεν μπορεί να αποδειχτεί, παρά μόνο εικασίες και φανταστικά σενάρια από το μυαλό των συνωμοσιολόγων που τις πιστεύουν. Η νέα θεωρία συνωμοσίας λοιπόν έχει να κάνει με το νούμερο 68, το οποίο εμφανίζεται στο άθροισμα των ημερομηνιών των δυο παγκοσμίων πολέμων και από καθαρή τύχη και στο άθροισμα της ημερομηνίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν και η φαντασία των υποστηρικτών των θεωριών συνωμοσίας έχει πάρει φωτιά. «Αφού το 68 εμφανίζεται στους δυο παγκόσμιους πολέμους, και εμφανίζεται και στην εισβολή στην Ουκρανία, άρα κάτι κακό θα συμβεί, ίσως και νέος παγκόσμιος πόλεμος» λένε με περίσσια σιγουριά. Είναι αυτό που λέμε βούτυρο στο ψωμί τους. Οι θεωρίες συνωμοσίας τους κάνουν να νιώθουν ζωντανοί. Αλλά ας δούμε με αριθμούς τι ακριβώς έχουν σκαρφιστεί για να στηρίξουν τη θεωρία τους. Το άθροισμα Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει σαν ημερομηνία που ξέσπασε την 28ηΙουλίου του 1914. Οι συνωμοσιολόγοι λοιπόν λένε: 28/7/1914= 28+7+19+14το οποίο μας δίνει το νούμερο 68 Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει σαν ημερομηνία που ξέσπασε την 1ηΣεπτεμβρίου του 1939. Και πάλι οι συνομωσιολόγοι αυθαίρετα και χωρίς καμία λογική κάνουν την εξής πράξη: 01/09/1939= 1+9+19+39 το οποίο μας δίνει και πάλι το νούμερο 68. Και το κερασάκι στην τούρτα της συνωμοσίας έρχεται με τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η εισβολή έγινε την 24η Φεβρουαρίου του 2022, το οποίο σύμφωνα με αυτούς μεταφράζεται σε 24/2/2022= 24+2+20+22 που μας δίνει ξανά το άθροισμα 68. Και για να σοβαρευτούμε, τίποτε από αυτά δεν σημαίνει το παραμικρό. Εξάλλου ο τρόπος που προσθέτουν το έτος κάθε πολέμου το οποίο χωρίζουν στα δυο είναι πέρα για πέρα αυθαίρετο και απλά τους εξυπηρετεί. (in.gr) Τέλος στη Ρωσία για την αμερικανική πλατφόρμα Netflix και την εταιρεία ρούχων Levi Strauss & Co, οι οποίες είναι μεταξύ των εταιρειών που αναστέλλουν την παρουσία τους στη ρωσική αγορά μετά την επίθεση της Μόσχας στην Ουκρανία. Συγκεκριμένα η αμερικανική πλατφόρμα Netflix ανέστειλε τη λειτουργία της στη Ρωσία, ανέφεραν πολλά αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ο κολοσσός του video streaming είχε διακόψει στα μέσα της εβδομάδα την παραγωγή προγραμμάτων στη Ρωσία. Άννα Βίσση: «Έχω ζηλέψει τραγούδια που έχει γράψει ο Νίκος Καρβέλας για άλλους τραγουδιστές»5/3/2022 Ο Αντώνης Δημητριάδης συνάντησε την Άννα Βίσση στην Πάτρα και μίλησαν για την εμφάνισή της απόψε στο «Σπίτι με το MEGA». Η Άννα Βίσση απόψε θα ξεσηκώσει τους τηλεθεατές του MEGA σε καρναβαλικούς ρυθμούς. Η τραγουδίστρια δήλωσε πως ευχαριστήθηκε την βραδιά, η οποία ήταν συγκινητική. «Είναι μία συγκυρία καταστάσεων που μόνο ενθουσιασμό μου φέρανε. Εγώ το χάρηκα τόσο πολύ απόψε και είναι πολλοί παράγοντες. Ήρθα μάλλον για να αναλάβω ένα πάρτι ξέφρενο, σε ένα υπέροχο θέατρο, για ένα ιστορικό γεγονός. Διάβασα αρκετά του τι εστί πατρινό καρναβάλι, πόσα χρόνια είναι, πόσα χρόνια έχει χτιστεί το θέατρο και πέρασε μέσα μου αυτό το δέος… Αλλά και στο τέλος το διασκέδασαν, ο κόσμος που ήταν μέσα ήταν συγκινητικό ότι αντιδρούσαν όχι μόνο σε μένα, στη φωνή μου ή στην ερμηνεία μου, που εκείνη την ώρα ήμουν πραγματικά μέσα σε αυτά τα τραγούδια, τα οποία λατρεύω! Χειροκροτούσαν τους σολίστες, αυτό το κάνουν μόνο οι άνθρωποι που γνωρίζουν από μουσική», είπε η Άννα Βίσση στον Αντώνη Δημητριάδη. Η Άννα Βίσση συνεχίζει για έκτη χρονιά τις εμφανίσεις της στο Hotel Ερμού. Πως νιώθει η ίδια για το φανατικό κοινό της που την ακολουθεί πιστά; «Και μόνο που παίζεις σε ένα κοινό που έρχεται συγκεκριμένα να ακούσει εσένα και ότι του πεις, και όχι απλά να πάει στα μπουζούκια να διασκεδάσει… Δεν έχω κάτι με τα μπουζούκια, αλλά εκεί μέσα είναι το σπίτι μου, το στέκι μου, το άντρο μου. Είναι η μπάντα μου. Αυτή η καταπληκτική μπάντα χτίστηκε από την αρχή, αλλά ωρίμασε, εξελίχτηκε, γίναμε πιο φίλοι από την πρώτη χρονιά και ανακαλύπτω συνεχώς στον καθένα κάτι παραπάνω», είπε στο MEGA STAR. Η ίδια παραδέχτηκε πως έχει μουσικά απωθημένα: «Ο Νίκος Καρβέλας έχει γράψει τραγούδια σε άλλους τραγουδιστές, που τα έχω ζηλέψει πάρα πολύ. Θα μπορούσα να τα πω με τον δικό μου τρόπο και σκέφτομαι αυτό το cover τραγουδιών του Νίκου που έχει γράψει σε άλλους τραγουδιστές». «Έχω συνεργαστεί με αρκετούς καλλιτέχνες, αλλά και θα σου ομολογήσω κάτι, χωρίς να ακουστεί σνομπ. Είναι καθαρά αλήθεια προς τον εαυτό μου. Ιδιαίτερα στο Hotel Ερμού δεν μου είναι εύκολο να καλέσω κάποιους ανθρώπους, γιατί ο κόσμος που έρχεται εκεί περιμένει να ακούσει πολλά πράγματα από εμένα και θα αδικήσω τον καλεσμένο μου και θα αδικηθούν κάποια τραγούδια που θέλω να τα πω και δεν μπορώ να τα πω. Έχω φτιάξει τον μικρό χώρο που είμαι μόνη μου και είναι αρκετό αυτό, αλλά σίγουρα υπάρχουν πράγματα που μπορώ να κάνω, αλλά θέλω να είμαι αληθινή ως προς αυτό», είπε η Άννα Βίσση στον Αντώνη Δημητριάδη. «Όλα με ενδιαφέρουν και ακούω πάρα πολλά. Ψάχνομαι μόνη μου, δεν πάω με τι παίζει σαν trend. Έχω ανακαλύψει κάποια ταλεντάκια κι έχω επικοινωνήσει μαζί τους!», αποκάλυψε. Θα συμμετείχε η Άννα Βίσση σε μουσικό ριάλιτι στη θέση του coach; Η ίδια δεν το απορρίπτει και εξήγησε σχετικά: «Θα ήθελα να συμβεί και κάτι άλλο, αν θες πιο αγνό, πιο αθώο και να δούμε πλάσματα που παίζουν μουσική, όχι μόνο να τραγουδάνε. Θα πήγαινα ευχαρίστως! Η μουσική είναι ένας κόσμος τεράστιος και ελεύθερος. Πρέπει να γίνονται πολλά πράγματα. Η μουσική είναι τεράστιος κόσμος που όλα χωρούν και όλα παίζουν ρόλο στο πως θα σμίξουν όλα αυτά και θα φέρουν νέα μουσική», είπε. Απόψε στις 22:00 το «Σπίτι με το MEGA» και η Άννα Βίσση μάς ταξιδεύουν στην Πάτρα για ένα ξέφρενο καρναβαλικό πάρτι! in.gr Πρόκειται για ένα απλό βραχιόλι που αποτελείται από μια λευκή και μια κόκκινη κλωστή που είτε έχουν στριφτεί μεταξύ τους, είτε έχουν γίνει πλεξίδα, και το οποίο περνιέται στον καρπό του χεριού μας από την 1η Μαρτίου. Την πρώτη μέρα του Μάρτη συνηθίζουμε να φτιάχνουμε και να φοράμε το γνωστό Μάρτη ή «μαρτάκι». Πρόκειται για ένα πολύ παλιό έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια. Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι. Σήμερα και για όλο το μήνα παιδιά και μεγάλοι φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή. Όπως λέει ο λαός, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της άνοιξης για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι. Μάλιστα, όταν τελειώσει ο μήνας το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν και το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους. Αφορά κυρίως τα μικρά παιδιά Είναι ένα έθιμο σύμφωνα με το οποίο αυτός που φορά το Μάρτη, κυρίως τα μικρά παιδιά, προστατεύονται είτε από ασθένειες γενικά ή «για να μην τα κάψει ο ήλιος» / για να «μην τα μαυρίζει ο ήλιος» ή για να «μην τα πιάνει το μάτι». Συμβολικά το λευκό και το κόκκινο χρώμα τα συναντάμε συχνά στη δεισιδαιμονία όταν είναι να αποτρέψουμε κάποιο κακό. Αυτό μνημονεύεται και από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς. Ο Αρτεμίδωρος στα «Ονειροκριτικά» συσχετίζει τους διάφορους στεφάνους των μαγισσών, ο Βιργίλιος στα «Βουκολικά» αναφέρει πολύχρωμους μίτους περιδεμένους τρεις φορές σε εικόνα ερωμένου για να τον σαγηνέψουμε. Μάρτης αποκαλείται στην Ελλάδα το έθιμο κατά το οποίο φοράμε ένα, φτιαγμένο από κόκκινο και άσπρο σχοινάκι ή κλωστές που έχουν στριφτεί ή πλεχτεί, βραχιόλι από την 1η Μαρτίου, έως και το τέλος του μήνα Ο Πετρώνιος αναφέρει όμοιες μαγγανείες, όπου δένουμε πολύχρωμο στήμονα στον τράχηλο. Οι Βυζαντινοί αναφέρουν τη χρήση βαμμένης κλωστής κατά της βασκανίας. Στα Ελευσίνια μυστήρια κατά την αρχαιότητα οι νεαροί μύστες φορούσαν κρόκους στο δεξί χέρι και στο πόδι. Πρόκειται λοιπόν για έθιμο πανάρχαιο, ή όμοιο με πανάρχαια έθιμα. Το ιδιότυπο αυτό ασπροκόκκινο βραχιολάκι, όταν έφευγε ο Μάρτιος, στην κεντρική Ελλάδα τουλάχιστον το έβγαζαν και το κρεμούσαν στο πιο ψηλό κλαδί των δένδρων που ήταν κοντά στα σπίτια με τις χελιδονοφωλιές, διότι ο Μάρτιος είναι ο μήνας της εαρινής μετανάστευσης πτηνών από την Αφρικανική ήπειρο στην Ελλάδα κυρίως και στα Βαλκάνια κατ’ επέκταση. Τα πτηνά αυτά μεταφέρουν συχνότατα ασθένειες των θερμότερων κλιμάτων που με την αυξημένη υγρασία της άνοιξης επωάζονται. Τι αναφέρεται στη λαογραφία Στη λαογραφία αναφέρεται πως τα παιδιά πρέπει να σέβονται, να αγαπούν και να μην πειράζουν τα χελιδόνια, επειδή λειτουργούσαν ως «οικόσιτα» πτηνά που έκτιζαν τις φωλιές τους στους τοίχους των σπιτιών, με το σκεπτικό ότι ήταν χρήσιμα αφού εξολόθρευαν τα έντομα, κυρίως κουνούπια, που ήταν βλαβερά για τον άνθρωπο και τα οποία κουνούπια τα ίδια τα χελιδόνια μετέφεραν στο πτίλωμα τους από το ταξίδι τους από την Αφρική. Ο ένας λόγος ήταν εν μέρει αυτός, ο δεύτερος λόγος ήταν ότι οι παλαιότεροι γνώριζαν για τις ασθένειες αυτές και δεν ήθελαν να τις πάθουν τα παιδιά τους. Μαζί με τα υγιή χελιδόνια και άλλα πουλιά μεταναστεύουν και ασθενή. Ειδικά το ασθενές χελιδόνι εάν δει κόκκινο χρώμα, το αποφεύγει και δεν πλησιάζει, αντιθέτως το υγιές χελιδόνι μαζεύει την ασπροκόκκινη κλωστίτσα που την βρίσκει στο ψηλό κλαδί του δένδρου και τη μεταφέρει στη φωλιά του για να αποτρέψει την χρήση της από τον ασθενή εισβολέα και να κλωσήσει τα υγιή αυγά του. Για τον λόγο αυτό της υγείας οι παλαιότεροι είχαν σκαρφιστεί την χρησιμότητα των χελιδονιών, κυρίως, και απέτρεπαν τα παιδιά να παίζουν μαζί τους και να πλησιάζουν τις χελιδονοφωλιές. Έθιμο, όχι μόνο στη χώρα μας Ωστόσο δεν είναι μόνο η χώρα μας που έχει αυτό το εθιμο. Μάρτη φοράνε και στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, μία μικρή καρφίτσα που τη λένε Μαρτσισόρ, τη Βόρεια Μακεδονία, την Αλβανία και την Μολδαβία. Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στη Βόρεια Μακεδονία με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή. Οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα», που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού σαν φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία. Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτσισόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. (in.gr) Ο Δημήτρης Ζάππας, πρόεδρος της Ένωσης Bartender Ελλάδος, μας εξηγεί πώς οι επαγγελματίες του χώρου προσπαθούν να μας προστατεύσουν... από τον εαυτό μας Προσπαθώντας να λύσουμε τον γρίφο της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στον πλέον ειδικό να απαντήσει σε κάθε απορία μας επάνω στο θέμα: στον Δημήτρη Ζάππα, πρόεδρο της Ένωσης Bartenders Ελλάδος. Άλλωστε, τα 35 χρόνια εργασιακής εμπειρίας του στον κλάδο, αλλά και οι χιλιάδες ώρες που έχει αφιερώσει στη διδασκαλία επίδοξων συναδέλφων του σε σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, δείχνουν ότι τα έχει δει – και διαχειριστεί – όλα. Μιλώντας στο in.gr, μας βοηθά να δούμε τη νυχτερινή διασκέδαση από την άλλη πλευρά της μπάρας, να κατανοήσουμε τις διακριτικές προσπάθειες των επαγγελματιών της εστίασης να μας βοηθήσουν χωρίς να μας προσβάλουν, αλλά και να ανακαλύψουμε τα «πρέπει» και τα «μη» που θα μας βοηθήσουν να αντεπεξέλθουμε οι ίδιοι στις απαιτήσεις μιας δύσκολης και ταυτόχρονα συναρπαστικής δουλειάς. Πώς αντιλαμβάνεσαι την έννοια της «υπεύθυνης διάθεσης»; Αισθάνεσαι υπεύθυνος ως εργαζόμενος για τα επίπεδα μέθης των πελατών;Yπεύθυνη κατανάλωση σημαίνει ερχόμαστε κοντά, επικοινωνούμε και μοιραζόμαστε από κοινού ξεχωριστές στιγμές διασκέδασης, χωρίς κίνδυνο. Τόσο οι bartenders, όσο και το υπόλοιπο προσωπικό μιας επισιτιστικής ή εμπορικής επιχείρησης, οφείλουν να κατανοήσουν την ευθύνη που έχουν σχετικά με τη διάθεση αλκοόλ. Εάν ο bartender εκτιμά ότι ο πελάτης έχει καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, τότε είναι χρέος του να παρέμβει με την πρώτη ευκαιρία, αποτρέποντάς τον ευγενικά από την περαιτέρω κατανάλωση και να σταματήσει να τον σερβίρει. Παράλληλα, πρέπει να λαμβάνει πάντα υπόψη του ότι είναι παράνομο να σερβίρει αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 ετών. Τι μπορεί να κάνει ένα κατάστημα ή ένας bartender για να αποτρέψει την κατάχρηση του αλκοόλ; Η πώληση του αλκοόλ απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες και εμπεριέχει και νομικές ευθύνες. Ο νόμος κάθε χώρας πρέπει να ακολουθείται. Ο εργαζόμενος και ο επιχειρηματίας οφείλουν να αναγνωρίζουν τις κοινωνικές ευθύνες τους, για την ομαλή και βέλτιστη λειτουργία της επιχείρησης, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Το υπεύθυνο σερβίρισμα απαιτεί μεγάλη διπλωματία και υπομονή. Γι’ αυτό τον λόγο, η φιλική ατμόσφαιρα στο μπαρ είναι σημαντική. Στόχος είναι να αποφευχθεί η κατάσταση μέθης. Αν αυτό δεν επιτευχθεί, συχνά μια ήρεμη κουβέντα μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ενθαρρύνοντας τον άνθρωπο που βρίσκεται σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση να σταματήσει άμεσα την κατανάλωση αλκοόλ. Για την ορθή διάθεση αλκοόλ, η εκάστοτε επιχείρηση θα πρέπει να εφαρμόζει ορισμένους «κανόνες», όπως τον προσδιορισμό μιας σαφούς και αποτυπωμένης γραπτώς πολιτικής. Επιπλέον, το προσωπικό να έχει την ελευθερία βούλησης, να παίρνει δηλαδή πρωτοβουλίες και αποφάσεις, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση και υποστήριξη από τη Διεύθυνση. Με τον τρόπο αυτό, οι εργαζόμενοι εξοικειώνονται με την υπεύθυνη διάθεση αλκοόλ. Παράλληλα, σημαντικό παράγοντα αποτελεί η επίγνωση του προσωπικού ως προς τις υποχρεώσεις του, καθώς και η ενημέρωσή του για τυχόν αλλαγές. Αντίστοιχα, η Διεύθυνση πρέπει να είναι σαφής ως προς τις απαιτήσεις της από το προσωπικό σε σχέση με τους τρόπους σερβιρίσματος, ούτως ώστε να εξασφαλίζονται τα πρότυπα που έχουν τεθεί από τον νόμο και την επιχείρηση. Ακόμη, οι συχνές συναντήσεις με το προσωπικό συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση και ευημερία των πελατών, ενώ η χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής/πολιτικής όσον αφορά στη μετακίνηση των πελατών που έχουν υπερκαταναλώσει αλκοόλ, κρίνεται αναγκαία. Το προσωπικό πρέπει να προσφέρεται να καλέσει έναν φίλο, κάποιον συγγενή ή ένα ταξί για τον πελάτη που δεν αισθάνεται καλά. Ποια είναι η δική σου σχέση με το αλκοόλ; Μπορεί ένας άνθρωπος που «εργάζεται νύχτα» να αποφύγει τις καταχρήσεις και αν ναι, πώς; Η δουλειά μας είναι να σερβίρουμε υπεύθυνα το αλκοόλ και όχι να το καταναλώνουμε, αυτό είναι δεδομένο και δεν τίθεται θέμα συζήτησης. Οι bartenders και επαγγελματίες του κλάδου είναι αρκετά πιθανό να αναπτύξουν προβλήματα αλκοολισμού, λόγω του περιβάλλοντος και της εύκολης πρόσβασης στο αλκοόλ. Γι’ αυτούς που πίνουν, το αλκοόλ είναι κάτι ευχάριστο. Όμως η υπερκατανάλωση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και μάλιστα χρόνια. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πότε ξεκινούν οι κίνδυνοι. Η ιδανική συνθήκη για εμάς, είναι να μη καταναλώνουμε αλκοόλ κατά τη διάρκεια της βάρδιας μας. Δεν θα κρυφτώ όμως πίσω από αυτό και τη βαρύτητα της θέσης μου σαν Πρόεδρος της Ε.Μ.Ε. Μετά από 35 χρόνια επαφής με το αλκοόλ – λόγω της φύσης της εργασίας μου- ένα έχω να πω: «Παν μέτρον άριστον!» Μόνο η υπεύθυνη στάση μας, δηλαδή η ορθή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να βοηθήσει στο να είμαστε σωστοί επαγγελματίες, αλλά πάνω από όλα άνθρωποι. Για να απαντήσω στην ερώτησή σας, ναι, έχω υπερκαταναλώσει αλκοόλ σε διάρκεια βάρδιας, επειδή δεν γνώριζα πώς να δημιουργήσω ευχάριστο κλίμα στη μπάρα μου ή επειδή ήμουν απογοητευμένος με προσωπικά μου θέματα, ή γιατί πολύ απλά το είχα μπροστά μου. Παρόλα αυτά όμως, με τη σωστή ενημέρωση και την εκπαίδευση απέκτησα τα απαραίτητα εφόδια, ούτως ώστε να μπορώ να εργαστώ χωρίς να πιώ και παράλληλα να υπάρχει ευχάριστη ατμόσφαιρα στο μπαρ. Πώς αναγνωρίζεις ότι κάποιος δεν πρέπει να πιει άλλο;Κάποιος όταν αρχίζει να μεθάει συνήθως εμφανίζει κάποιο από τα ακόλουθα σημάδια:
Ποιες μεθόδους πρέπει να ακολουθήσει ένας bartender για να σερβίρει υπεύθυνα αποφεύγοντας τις εντάσεις με επίμονους – και μεθυσμένους – πελάτες; Εάν έχετε χειριστεί σωστά το συμβάν και τα σημάδια μέθης έχουν αναγνωριστεί, είναι η ώρα να δράσετε. Καθυστερήστε το σερβίρισμα, προτείνετε φαγητό και προειδοποιήστε τον πελάτη σε ήρεμο τόνο από νωρίς, αν δείτε ότι η κατάσταση ξεφεύγει, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα. Μιλήστε με τον πιο νηφάλιο της παρέας για να αποφύγετε να προσβάλετε τον μεθυσμένο πελάτη. Μην είστε επικριτικοί. Μείνετε ευγενικοί και μη χρησιμοποιείτε λέξεις όπως «μεθυσμένος» ή «ήπιες πολύ». Κρατήστε σταθερό τον τόνο της φωνής σας και μη γίνεστε εριστικοί. Εάν παραμείνετε ήρεμοι, θα μπορέσετε να ηρεμήσετε τον πελάτη που βρίσκεται σε ένταση λόγω μέθης. Δώστε στον μεθυσμένο πελάτη τη δυνατότητα να ανακτήσει την αξιοπρέπειά του. Ενημερώστε τον, ότι αυτό θα είναι το τελευταίο ποτό, προκειμένου να μη νιώσει προσβεβλημένος στην παρέα του. Προσφέρετε του ένα ποτήρι νερό ή κάτι μη αλκοολούχο. Σε καμία περίπτωση, μην τον κάνετε να νιώσει άσχημα για την κατάστασή του. Ο σεβασμός του bartender και ο ρόλος του αναγνωρίζεται από πελάτες που έχουν παιδεία και εμπειρία στα μπαρ. Στις περισσότερες δυτικές χώρες αυτός ο ρόλος είναι δεδομένος και κανείς δεν φέρνει αντίρρηση στο bartender όταν αυτός θα θέσει τα όρια, καθώς ο ίδιος δεν θα μπορέσει να εργαστεί ξανά, αν κριθεί υπαίτιος για παραβατική συμπεριφορά από μεθυσμένο πελάτη. Υπάρχουν κινήσεις που μπορεί να κάνει ένας εργαζόμενος ή ένα κατάστημα εστίασης για να μειώσει τους μεθυσμένους οδηγούς που βγαίνουν από το μπαρ και κάθονται πίσω από το τιμόνι; Η σημαντικότερη ενέργεια είναι η πρόληψη σε συνδυασμό με την υπεύθυνη στάση σε θέματα διάθεσης αλκοόλ. Η σωστή ενημέρωση για τους κινδύνους που εγκυμονεί η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ενδιαφέρον για τον τρόπο που θα μετακινηθούν οι πελάτες μας, να είμαστε εκεί και να καλέσουμε ταξί και όπου κρίνεται αναγκαίο να μεριμνήσουμε οι ίδιοι για την ασφαλή μεταφορά του πελάτη στο σπίτι του, είναι μερικές σημαντικές κινήσεις. Το ενδιαφέρον για τον πελάτη υπάρχει ακόμα και κατά την έξοδό του από το μπαρ. Μπορεί η ελληνική διασκέδαση να διατηρήσει τον χαρακτήρα της αφαιρώντας τις καταχρήσεις; Θεωρώ ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός στη διασκέδαση. Ο τρόπος με τον οποίο διασκεδάζουμε είναι ο ίδιος παντού και αυτός είναι ένας: Διασκεδάζουμε με ασφάλεια. Τι αγαπάς περισσότερο στη δουλειά σου; Την επαφή με τον κόσμο, την κοινωνικότητα, την επικοινωνία, την αλληλεπίδραση, τα αστεία, τη μουσική, το χορό, τις ματιές, τις συζητήσεις, την ατμόσφαιρα, τις εντάσεις, τις αντιθέσεις… την ίδια τη δουλειά. Ο Δημήτρης Ζάππας, είναι Πρόεδρος της Ένωσης Bartenders Ελλάδος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου τα τελευταία 25 χρόνια. Έχει υπάρξει εισηγητής των σεμιναρίων εκπαίδευσης των μελών της Ένωσης και Αντιπρόεδρος Επιτροπής Εκπαίδευσης της International Bartenders Association. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής Επαγγελματικού Μπαρ από την International Bartenders Association και πιστοποιημένος εκπαιδευτής από την Specialty Coffee Association. Τα τελευταία 20 χρόνια, συνεργάζεται με ιδιωτικές σχολές εκπαίδευσης Bartenders και I.Ι.Ε.Κ. στον Τομέα του τουρισμού, με εκπαιδευτική εμπειρία πάνω από 5.000 ώρες. Έχει εργασιακή εμπειρία 35 χρόνων σε καταστήματα εστίασης και ξενοδοχεία, εργάζεται ως barmanager στο «Amsterdam, καφέ-μπαρ» και παράλληλα σε ιδιωτικά και Δημόσια ΙΕΚ- Τομέα Τουρισμού. Επίσης, διδάσκει στα τμήματα «Ειδικός Ξενοδοχειακών υπηρεσιών και τροφοδοσίας», «Υπάλληλος Μπαρ», ενώ είναι εισηγητής σε σεμινάρια «Bartending» και «Barista». (in.gr) |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|