![]() Ανακοινώθηκαν σήμερα, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων Πρόσβασης 2024 για τα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) της Κύπρου και τις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας. Στην ανακοίνωση προέβη η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρ Αθηνά Μιχαηλίδου. Συγκεκριμένα, η Υπουργός ανέφερε:
0 Comments
Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους διορθωτές, με γνώμονα να λειτουργήσουν υπέρ του καλώς νοούμενου συμφέρον των υποψηφίων, ώστε στη διόρθωση να είναι πιο ευέλικτοι και να δοθούν διευκολύνσεις.
Σφοδρά παράπονα από μαθητές, γονείς και καθηγητές αναφορικά με το επίπεδο δυσκολίας του σημερινού γραπτού των Μαθηματικών στο πλαίσιο των Παγκύπριων Εξετάσεων.
Αλλαγές στα σχολεία έφεραν οι ψηλές θερμοκρασίες, με το Υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει το κλείσιμο των Δημοτικών, Νηπιαγωγείων και Ειδικών Σχολείων νωρίτερα από τη 1:05, την ερχόμενη Παρασκευή.
Ανακοίνωση Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού σχετικά με τις απαράδεκτες συνθήκες που δημιουργούνται στα σχολεία λόγω των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών και της απουσίας κλιματιστικών
Share1η Ιουνίου σήμερα και η ημέρα είναι αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά ως η Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού. Συγκεκριμένα, η 1η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια ημέρα του παιδιού το 1925 από τη Παγκόσμια Συνέλευση για την ευημερία του παιδιού της Γένοβας
«Θα βουλιάξει η Αθήνα» – Ηχηρό και μαζικό μήνυμα φοιτητών ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια8/2/2024 ![]() Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες οι φοιτητές διαδηλώνουν σε όλη την επικράτεια, διεκδικώντας αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία. Την Τετάρτη συγκεντρώθηκαν εκτάκτως έξω από το υπουργείο Παιδείας την ώρα που ο υπουργός παραχωρούσε συνέντευξη Τύπου σχετικά με τις διατάξεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Κατόπιν τούτου, φοιτητές από όλη την χώρα αναμένεται να συγκεντρωθούν σήμερα το μεσημέρι στα προπύλαια από όπου θα ξεκινήσει το πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, ενώ στο πλευρό τους βρίσκονται οι καθηγητές των Πανεπιστημίων που έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία για σήμερα, αλλά και η ΑΔΕΔΥ που έχει καλέσει σε πανελλαδική στάση εργασίας. Τι αναφέρουν οι φοιτητές στην ανακοίνωση τους Στην ανακοίνωσή του, το Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων των φοιτητικών συλλόγων, αναφέρει ότι «η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει τους αγώνες μας παράνομους και τους φοιτητές “εγκληματίες”, επιστρατεύοντας και τα ΜΜΕ, δεν μας σταματά» και καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά και τους μαθητές και τους καθηγητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε «κοινό αγώνα». «Καλούμε όλη την κοινωνία, φορείς των εργαζομένων να πλαισιώσουν τις κινητοποιήσεις, τις πορείες και τις δράσεις μας. Κλιμακώνουμε τον αγώνα, προετοιμάζουμε μπλακ-άουτ σε περίπτωση κατάθεσης και εισαγωγής του νομοσχεδίου για ψήφιση», καταλήγει. ![]() Το Μεσογειακό Ινστιτούτο Διεύθυνσης (ΜΙΔ) ανακοινώνει ότι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για τα ελληνόφωνα Προγράμματα «Μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων» και «Μάστερ στη Δημόσια Διοίκηση» 2024 - 2025 (βραδινής φοίτησης) παρατείνεται μέχρι τις 18/01/2024. Στόχος των Προγραμμάτων είναι να προσφέρουν στους συμμετέχοντες/στις συμμετέχουσες την ευκαιρία να προετοιμαστούν για μια διευθυντική σταδιοδρομία, μέσα από την παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να εκτελούν αποτελεσματικά τα διευθυντικά τους καθήκοντα. Τα μαθήματα αρχίζουν στις 6 Φεβρουαρίου 2024 και ολοκληρώνονται τον Ιούνιο του 2025. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται στα κτήρια του Κέντρου Παραγωγικότητας (ΚΕΠΑ) στη Λευκωσία κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, από τις 5:00μ.μ. μέχρι τις 9:00μ.μ. Τα δίδακτρα των Προγραμμάτων είναι €3.900 και καταβάλλονται σε δόσεις ανά ενότητα. Επισημαίνεται ότι υπάρχει δυνατότητα για φοιτητική χορηγία με μέγιστο ποσό €2.565. Για την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής, που θα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024, και περισσότερες πληροφορίες για τα μεταπτυχιακά Προγράμματα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ΜΙΔ. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μπορούν να επικοινωνήσουν με Λειτουργούς της Σχολής στα τηλέφωνα 22806106/141/166. Ο Μπαμπινιώτης «ξαναχτυπά» αποδεικνύοντας ότι οι λέξεις Butter, Paper και Monk είναι ελληνικές21/12/2023 Σε ανάρτηση του, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης εξηγεί πως γνωστές λέξεις στα αγγλικά έχουν ελληνική ρίζα.
Υπογραφή Προγράμματος Συνεργασίας στον τομέα της Παιδείας μεταξύ Κυπριακής και Ελληνικής Δημοκρατίας11/12/2023 ![]() Υπογράφηκε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόγραμμα Συνεργασίας στον Τομέα της Παιδείας για τα έτη 2023-2027. Το Πρόγραμμα υπέγραψε, εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου και, εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.». ![]() Το Υπουργείο, Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαιας (ΥΠΑΝ) εκφράζει την ικανοποίησή του για την ψήφιση, από τη Βουλή των Ελλήνων την Παρασκευή (8/12/2023), της Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, η οποία προβλέπει την αμοιβαία ακαδημαϊκή αναγνώριση πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών μεταξύ ανώτατων και ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και άλλων εγκεκριμένων ιδρυμάτων των δύο χωρών. Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη για την αγαστή συνεργασία. Ο κ. Πιερρακάκης φτάνει αύριο στην Κύπρο, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης, μετά από πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνάς Μιχαηλίδου, με την οποία θα συνυπογραψουν το Πρόγραμμα Συνεργασίας στον τομέα της Παιδείας για τα έτη 2023-2027. ![]() Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας ενημερώνει κάθε ενδιαφερόμενο ότι, στο πλαίσιο του προγράμματος Μαθημάτων Γραμματισμού για Ενήλικες Τουρκοκύπριους στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΚΙΕ), προσφέρονται δωρεάν μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας σε όλους τους Τουρκοκύπριους/Τουρκόφωνους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας που διαθέτουν ταυτότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα εν λόγω μαθήματα προσφέρονται από τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης στο ΚΙΕ Αγίου Αντωνίου, που στεγάζεται στο Λύκειο Αγίου Αντωνίου, και στο ΚΙΕ Αγίου Σπυρίδωνα, που στεγάζεται στο Λύκειο του Αγίου Σπυρίδωνα, στη Λεμεσό και είναι διαρκείας μέχρι 120 περιόδων των 45΄ κάθε σχολικό έτος. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επισκεφτούν ή να επικοινωνήσουν με τα προαναφερθέντα ινστιτούτα για τις λεπτομέρειες πραγματοποίησης εγγραφής και για τις μέρες και ώρες των μαθημάτων στα πιο κάτω τηλέφωνα: ΚΙΕ Αγίου Αντωνίου: 25306545 ΚΙΕ Αγίου Σπυρίδωνα: 25694350 Για την ανακοίνωση στην τουρκική γλώσσα, ακολουθείστε τον σύνδεσμο ![]() Η 2η περίοδος υποβολής αιτήσεων για το αγγλόφωνο πρόγραμμα ΜΒΑ 2023-2024 βραδινής φοίτησης του Μεσογειακού Ινστιτούτου Διεύθυνσης (ΜΙΜ) ολοκληρώνεται στις 7 Σεπτεμβρίου 2023. Σημαντικές πληροφορίες για το πρόγραμμα:
![]() Το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ανακοινώνει ότι από σήμερα, Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 και μέχρι την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023, δέχεται αιτήσεις για αριθμό υποτροφιών σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα, επιπέδου Μάστερ και Διδακτορικού, για σπουδές που αρχίζουν το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 σε κλάδους σχετικούς με τους Υδρογονάνθρακες, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και την Ενεργειακή Μετάβαση. Η παροχή υποτροφίας από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας θα ισχύει μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Όσον αφορά στα υπόλοιπα έτη σπουδών του/της υποψήφιου υπότροφου, αυτά θα καλύπτονται από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας νοουμένου ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις και με βάση τη σειρά κατάταξης που έχει ήδη εξασφαλίσει ο/η υποψήφιος/α στο ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Το μέγιστο ποσό για κάθε υποτροφία ανέρχεται στις €20.000 ανά έτος και θα καλύπτει δίδακτρα και ένα ποσό για μηνιαίο επίδομα συντήρησης. Οι υποτροφίες θα καλύπτουν μόνο τον απαιτούμενο χρόνο σπουδών όπως καθορίζεται από την περιγραφή του προγράμματος σπουδών και όχι οποιεσδήποτε καθυστερήσεις ή επαναλήψεις λόγω μη ικανοποιητικής επίδοσης των φοιτητών. Σχετικοί κλάδοι σπουδών για προπτυχιακά προγράμματα ορίζονται κλάδοι σε θέματα Μηχανικής Πετρελαίου / Υδρογονανθράκων, Γεωλογίας, Γεωφυσικής, Διαχείρισης Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και γενικότερα της Ενεργειακής Μετάβασης. Σχετικοί κλάδοι σπουδών για μεταπτυχιακά προγράμματα επιπέδου Μάστερ και Διδακτορικού ορίζονται οποιοιδήποτε κλάδοι σχετικοί σε θέματα Υδρογονανθράκων, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Ενεργειακής Μετάβασης. Τα κριτήρια επιλογής για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα είναι ακαδημαϊκά, με βαρύτητα 80% και κοινωνικοοικονομικά, με βαρύτητα 20%, και προϋπόθεση είναι η εξασφάλιση θέσης χωρίς όρους εισδοχής. Ως τελευταία ημέρα υποβολής των αιτήσεων έχει καθοριστεί η Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023. Οι γενικοί όροι και προϋποθέσεις, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης περιέχονται σε σχετική ανακοίνωση, η οποία μαζί με την αίτηση που πρέπει να συμπληρωθεί από τους ενδιαφερόμενους, δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας. ![]() Προς ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα Οραματίζομαι ένα σύγχρονο σχολείο, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό, στο οποίο οι μαθητές μας να μπορούν να αποκτήσουν την αναγκαία γνώση, αλλά και να καλλιεργήσουν απαραίτητες ικανότητες και δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η αξιολόγηση, η δημιουργικότητα, η καινοτομία, κ.ά. ![]() Η Ανώτερη Εκπαίδευση στην Κύπρο έχει αναπτυχθεί με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς την τελευταία δεκαπενταετία. Αυτό που άλλοτε ήταν ένας προγραμματικός οραματισμός, να γίνει η χώρα μας ένα διεθνές περιφερειακό κέντρο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πραγματικότητα, αφού τόσο ξένοι όσο και Κύπριοι επενδυτές έχουν επιλέξει να επενδύσουν στην Ανώτερη Εκπαίδευση της Κύπρου. Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών16/2/2023 ![]() Σχετικά με τις διαμαρτυρίες που έχουν εκδηλωθεί δημόσια για τα αποτελέσματα των μαθητών/τριών στη γραπτή αξιολόγηση του πρώτου τετραμήνου, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) κοινοποιεί τα ακόλουθα: Λαμβάνοντας υπόψη παραστάσεις και ανησυχίες που είχαν εκφραστεί από την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης από τις πρώτες μέρες των εξετάσεων και προτού καν γίνει διόρθωση και υπάρξουν αποτελέσματα, το Υπουργείο ανέλαβε, όπως ενημερώθηκε και ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην όλη διαδικασία. Συγκεκριμένα, έγινε αποτίμηση των εξεταστικών δοκιμίων και στη συνέχεια ενδελεχής μελέτη των αποτελεσμάτων. Με το ζήτημα αυτό ασχολήθηκαν οι αρμόδιοι επιθεωρητές, οι σύμβουλοι τους και το Γραφείο Προγραμματισμού. Ενώ έγινε επιστημονική επεξεργασία και εξέταση των αποτελεσμάτων από ειδικούς, Μαθηματικούς και Στατιστικολόγους. Μέσα από αυτή τη διερεύνηση και εξακρίβωση δεν επιβεβαιώθηκαν οι ισχυρισμοί ότι συνέβαινε κάτι το ασυνήθιστο ή ότι παρατηρήθηκε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Τα αποτελέσματα, από όποια πλευρά και να τα δει κανείς, δεν δικαιολογούν ισχυρισμούς που προβάλλονται δημοσίως. Ιδιαίτερα μάλιστα τα αποτελέσματα των γραπτών αξιολογήσεων στα γυμνάσια φαίνεται να είναι καλύτερα του αναμενόμενου. Όσον αφορά στην εξέταση Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, για την οποία η Συνομοσπονδία είχε εγείρει θέμα, η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι: - Ο μέσος όρος της βαθμολογίας είναι πρακτικά ίδιος όπως πέρσι (9,5/20 έναντι 9,6/20) και συγκρίνεται ευνοϊκά με τις τελευταίες συγκρίσιμες Παγκύπριες Εξετάσεις (8,3/20). - Η κατανομή των βαθμολογιών, ακολουθεί μια καμπύλη σχεδόν ίδια με την περσινή –που προσεγγίζει σε κάποιο βαθμό την ομαλή κατανομή (όπως φαίνεται στη γραφική παράσταση που επισυνάπτεται). - Το ποσοστό μαθητών/τριών που είχαν βαθμολογία πάνω από τη «βάση», δηλαδή 10/20 μέχρι 20/20 είναι φέτος μεγαλύτερο από ό,τι πέρσι (48,5% σε σύγκριση με 46,8%). Συγκρίνεται ευνοϊκά και με τα αποτελέσματα των τελευταίων Παγκύπριων Εξετάσεων. Συναφώς, σχετικά χαμηλότερο είναι το ποσοστό εκείνων που είχαν φέτος βαθμολογία κάτω από τη «βάση». - Ενώ και το ποσοστό μαθητών/τριών με κορυφαίες επιδόσεις, 18-20/20 είναι περίπου ίδιο στη φετινή και στην περσινή εξέταση, γύρω στο 8%. Επομένως, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός ότι το εξεταστικό δοκίμιο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο ή ότι οι μαθητές/μαθήτριες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις. Η Συνομοσπονδία Γονέων έχει μάλιστα προ ημερών ενημερωθεί και γραπτώς για το θέμα αυτό, μαζί με τη διαβεβαίωση ότι στη βάση των αποτελεσμάτων που έχουν καταγραφεί δεν δικαιολογείται συζήτηση για οποιαδήποτε ενέργεια. Σημειώνεται ότι ανάλογη εικόνα καταγράφεται και σχετικά με τις επιδόσεις των τελειόφοιτων στα Νέα Ελληνικά, οι οποίες, όπως φαίνεται και στα στοιχεία που επισυνάπτονται σε Πίνακα, είναι βελτιωμένες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ανάλογες και συγκρίσιμες με προηγούμενα έτη είναι και οι επιδόσεις που καταγράφονται στις άλλες τάξεις του Λυκείου. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι αρκετά καλά κρίνονται και τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων στα Γυμνάσια, στα οποία δόθηκε επίσης ιδιαίτερη σημασία, αφού ήταν η πρώτη φορά που οι μαθητές/μαθήτριες εκείνων των ηλικιών είχαν την εμπειρία κεντρικής γραπτής αξιολόγησης (τα οποία επίσης καταγράφονται σε γενικές γραμμές στον επισυναπτόμενο Πίνακα). Συγκεκριμένα, στην Α’ Γυμνασίου 70% των μαθητών/τριών είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 στα Νέα Ελληνικά, ενώ 28% αξιολογήθηκαν με 15-20/20. Στα Μαθηματικά 58,5% είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29,5% βαθμολογήθηκαν με 15-20/20. Στην Ιστορία, με μέση βαθμολογία 13,8/20, ποσοστό 83% είχε αξιολόγηση πάνω από 10/20, ενώ τα αντίστοιχα αποτελέσματα καταγράφηκαν στη Βιολογία, με 80% με βαθμολογία πάνω από 10/20 και 54% μεταξύ 15 και 20/20. Στη Β’ Γυμνασίου ποσοστό 54% είχαν στα Μαθηματικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 28% είχαν 15-20/20, ενώ στα Ελληνικά 70% βαθμολογήθηκαν πάνω από 10/20 και 35% είχαν βαθμούς 15-20/20. Αντίστοιχα, στη Γ’ Γυμνασίου 59% είχαν στα Νέα Ελληνικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29% μεταξύ 15 και 20/20, ενώ στα Μαθηματικά αντίστοιχες επιδόσεις είχαν 46% και 19%. Αυτές όμως οι ικανοποιητικές επιδόσεις που καταγράφονται στο Γυμνάσιο επιβεβαιώνουν την ανάγκη να υπάρχει αξιολόγηση και αποτίμηση, ακριβώς για περιπτώσεις όπου τυχόν θα εντοπίζονται ελλείψεις ή αδυναμίες που πρέπει να τύχουν αντιμετώπισης. Η αξιόπιστη και συγκροτημένη αξιολόγηση είναι επωφελής τόσο για ένα έκαστο των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που διαπιστώνουν τα αποτελέσματα της διδασκαλίας, όσο και συνολικά για κάθε σχολείο και για το Υπουργείο. Τα ίδια τα στοιχεία δεν δικαιολογούν τις ιδιαίτερες διαμαρτυρίες ούτε και προκύπτει ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα ως προς την αξιοπιστία των αξιολογήσεων του Α’ τετραμήνου και βεβαίως με κανένα τρόπο δεν μπορεί να προκύπτει ζήτημα «ακύρωσης», όπως ακούγεται. Η προσπάθεια κάποιων να απαξιώσουν τη διαδικασία αξιολόγησης, στην οποία με διάφορους τρόπους δραστηριοποιείται το σύνολο των εκπαιδευτικών, είτε ως διδάσκοντες είτε ως θεματοθέτες και διορθωτές, είτε ως σύμβουλοι και επιθεωρητές, ισοδυναμεί με την απαξίωση συνολικά του σχολείου. Όταν κάποιοι αμφισβητούν την εργασία των εκπαιδευτικών και του Υπουργείου ως προς την αξιολόγηση, αντιλαμβάνονται ότι ταυτόχρονα αμφισβητούν και τη διδασκαλία που γίνεται από αυτούς τους ίδιους; Ειδικά οι γονείς είναι οι πρώτοι που θα έπρεπε να ζητούν στα σχολεία τα παιδιά τους να διδάσκονται όσο το δυνατόν περισσότερο και να υπάρχουν αξιόπιστες διαδικασίες αξιολόγησης για να μπορεί να διαπιστώνεται ότι επιτυγχάνονται οι δείκτες επάρκειας/ επιτυχίας και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τίποτα δεν τεκμηριώνει ότι η λογική του αόριστου επαναλαμβανόμενου αιτήματος για «μείωση της ύλης» και για κατάργηση των εξετάσεων θα αποβεί προς όφελος της εκπαίδευσης και των παιδιών. Επισυνάπτεται συγκεντρωτικός Πίνακας με αποτελέσματα, όσο και η σχετική Γραφική Παράσταση με την κατανομή των επιδόσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου. ![]() Σε σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις: 1. Λειτουργία Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια από το σχολικό έτος 2023-2024, με συγκεκριμένη κατανομή χρόνου και σχεδιασμό, όπως αποφασίστηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, γίνονται συνεννοήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και την Αστυνομία, ούτως ώστε να εισαχθεί μια ενότητα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας. Η σχετική αγωγή που ήδη παρέχεται σε σχολεία σχετικά με αυτό το θέμα, καθώς και η αξιοποίηση του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής της Αστυνομίας, θα ενταχθούν μέσα από συστηματικό ολοκληρωμένο προγραμματισμό στη λειτουργία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία. Είναι πράγματι πολύ σημαντικό από μικρή ηλικία, τόσο για την προσωπική ασφάλειά τους, όσο και ως αυριανοί πολίτες και χρήστες μεταφορικών μέσων, τα παιδιά να ενημερώνονται και να τυγχάνουν αγωγής κυκλοφοριακής συνείδησης. Με αυτό τον τρόπο μπορεί το σχολείο να συμβάλει τόσο στην ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, όσο και στη δημόσια ασφάλεια και την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων. Επομένως, με την καινοτομία της λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μαζί με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση -όπως ορίζεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία- δίνεται η δυνατότητα να καλλιεργούνται σε ξεχωριστές θεματικές ενότητες και με πιο συστηματικό τρόπο τόσο η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, όσο και ο Χρηματοοικονομικός Γραμματισμός (σύμφωνα και με την Εθνική Στρατηγική που υιοθετήθηκε πρόσφατα από το Υπουργικό Συμβούλιο), οι ψηφιακές δεξιότητες, η προστασία από εξαρτήσεις, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, κ.ό.κ. 2. Τα σχολεία σε σχέση με την εξαγγελθείσα απεργία Μετά από σχετικό ερώτημα που τέθηκε με επιστολή της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, θα ήθελα να κοινοποιήσω και δημόσια την απάντηση που έχει δοθεί από το Υπουργείο σχετικά με την εξαγγελία απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023 από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Στη βάση των όσων έχουν γνωστοποιηθεί τυχόν απεργία θα επηρέαζε γραπτές εξετάσεις σε λύκεια, καθώς και το πρόγραμμα των γυμνασίων. Η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει προσχωρήσει σε αλλαγές στο ωράριο της γραπτής αξιολόγησης που θα ελάμβανε χώρα εκείνη την ώρα, ούτως ώστε να μην επηρεαστούν οι μαθητές/μαθήτριες και αυτή να έχει ολοκληρωθεί την ώρα της απεργίας. Όσον αφορά τη λειτουργία των γυμνασίων, αυτή θα πρέπει να τερματισθεί αναπόφευκτα την ώρα της έναρξης της απεργίας, στις 12 το μεσημέρι και ως εκ τούτου οι μαθητές/μαθήτριες θα σχολάσουν νωρίτερα. Ταυτόχρονα όμως θα ήθελα να παρατηρήσω προσωπικά ότι η εξαγγελθείσα απεργία προκαλεί εντύπωση και κάποιο προβληματισμό. Φυσικά δεν χωρά συζήτηση και είναι αδιαμφισβήτητο το δικαίωμα των εργαζόμενων να έχουν διεκδικήσεις και να προχωρούν, αν χρειάζεται, ακόμα και σε απεργία. Με δεδομένη αυτή τη θέση αρχών, εξακολουθεί πάντως να είναι παράδοξο ότι ακούμε σήμερα να διεκδικείται η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των μισθών, η ΑΤΑ, από μια Κυβέρνηση η οποία την έχει ήδη αποκαταστήσει -έστω και εν μέρει- αφού η προηγούμενη διακυβέρνηση είχε αναγκαστεί να την καταργήσει και εξακολουθούν να γίνονται συνεννοήσεις για τη διεύρυνσή της. Ακόμα περισσότερο δημιουργείται απορία πώς δέκα μόλις μέρες πριν τις εκλογές γίνεται μια προσπάθεια να ασκηθεί πίεση μέσω απεργίας. Όπως ακριβώς το έθεσε προχτές και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τίθεται το ερώτημα: Σε ποιόν ασκείται πίεση με μια τέτοια απεργία; ![]() Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, με θέμα την ενημέρωση της Επιτροπής για τους τύπους ιδιωτικών σχολείων. Μετά το πέρας της συνεδρίας, o κ. Προδρόμου προέβη στην ακόλουθη δήλωση προς τα ΜΜΕ: «Το θέμα που εξετάζει σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας έχει ήδη εξεταστεί στο Υπουργείο σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην αρχή αυτής της εβδομάδας και έχει εκδοθεί και σχετική ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας. Το σχολείο αυτό λειτουργεί με άδεια που δόθηκε με βάση τη νομοθεσία που υπάρχει. Πιθανώς θα πρέπει να συζητήσουμε κάποιες διατάξεις της νομοθεσίας. Ωστόσο το όλο ζήτημα που επισημαίνουν κάποιοι για τα ιδιωτικά σχολεία παρομοίου τύπου θα υπήρχε είτε η αξιολόγηση στα σχολεία είναι ανά τετράμηνο είτε ήταν στο τέλος του χρόνου. Η νομοθεσία δεν προβλέπει τι γίνεται με την αξιολόγηση στα παρομοίου τύπου σχολεία, άρα δεν θεσπίζεται κάποια υποχρέωση για την αξιολόγηση και εδώ είναι που εστιάζεται αυτή η συζήτηση που γίνεται. Όμως το σχολείο για το οποίο γίνεται λόγος, που λειτουργεί φέτος για πρώτη φορά με ένα πολύ μικρό αριθμό μαθητών, λειτουργεί με βάση τη νομοθεσία. Το Υπουργείο Παιδείας το έχει απασχολήσει το θέμα που έχει εγερθεί σε σχέση με την προβολή που έγινε από το σχολείο και κάποια ζητήματα που όντως υπάρχουν. Ζητήματα όμως που αφορούν ανακοινώσεις ή διαφήμιση, όχι τη λειτουργία του. Ενόσω εξετάζεται διοικητικά το θέμα στο ΥΠΑΝ θα πρέπει να περιμένουμε, να δούμε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα, αν υπάρχει οποιοδήποτε ζήτημα. Για τη λειτουργία του σχολείου δεν υπάρχει ζήτημα, για τη νομοθεσία και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει, ενδεχομένως, με την επανέναρξη των εργασιών της Βουλής να γίνει κάποια συζήτηση και επεξεργασία του θεσμικού πλαισίου. Εν πάση περιπτώσει υπάρχει ένας γενικός προβληματισμός για το τι είδους ιδιωτικά σχολεία είναι χρήσιμο και επιθυμητό να έχουμε. Θα πρέπει να ξαναγίνει αυτή η συζήτηση. Αυτή τη στιγμή προβλέπονται τρεις τύποι ιδιωτικών σχολείων. Υπογραμμίζω ότι τα παρομοίου τύπου σχολεία -τα οποία δεν είναι ένα μόνο, αλλά πέραν των 20 και λειτουργούν εδώ και χρόνια- με βάση τη νομοθεσία έχουν την υποχρέωση να ανταποκρίνονται κατά τα 2/3 στο αναλυτικό και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς κάποια αναφορά στη διαδικασία αξιολόγησης. Βεβαίως, εγώ θα έλεγα ότι αποτελεί πλεονέκτημα του δημόσιου σχολείου το ότι έχει τακτική αξιολόγηση των μαθητών/τριών. Σε άλλες χώρες τα ιδιωτικά σχολεία διαφημίζουν ότι έχουν αξιολόγηση. Με την ευκαιρία σημειώνω ότι φέτος στα γυμνάσια της Κύπρου, όπου εφαρμόζεται το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητών/τριών, διαπιστώνουμε ότι με την περιοδική αξιολόγηση ανά τετράμηνο έχουμε για πρώτη φορά αποτελεσματικότερη εποπτεία και τη βεβαιότητα ότι υπάρχει ένας ενιαίος ρυθμός διδασκαλίας, ότι όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία της Κύπρου πράγματι αποκτούν σε ικανοποιητικό βαθμό, με τη διδασκαλία, εκείνες τις γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να προσφέρουμε. Χωρίς την ενιαία αξιολόγηση των τετραμήνων όχι μόνο δεν υπήρχε αυτή βεβαιότητα αλλά κατά καιρούς υπήρχαν και σοβαρές ενδείξεις ότι υπήρχαν σημαντικές διάφορες και ανισότητες μεταξύ των σχολείων. Αυτό είναι που διαπιστώνουμε φέτος για πρώτη φορά προτού ακόμα γίνουν οι αξιολογήσεις του Ιανουαρίου, ότι δηλαδή ο ρυθμός διδασκαλίας στα γυμνάσια της Κύπρου έχει μπει σε κάποια τάξη και υπάρχει η βεβαιότητα ότι προσφέρουμε σε όλα τα παιδιά τη διδασκαλία στην έκταση που προβλέπεται, χωρίς αυξομειώσεις ή κατά τόπους διαφορετικές προσεγγίσεις και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό όφελος» σημείωσε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας. Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τις αντιδράσεις που υπάρχουν σχετικά με τις αξιολογήσεις τετραμήνων, όπως και σε σχόλιο ότι οι μαθητές/μαθήτριες των δημόσιων σχολείων μειονεκτούν σε σχέση με μαθητές/μαθήτριες ιδιωτικών σχολείων στα οποία δεν υπάρχει αξιολόγηση τετραμήνων, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Σας παραπέμπω σε δηλώσεις που έκαναν κάποια παιδιά που πρώτευσαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2022, σημειώνοντας ότι η τμηματική εξέταση ανά τετράμηνο τους είχε βοηθήσει για να οργανώσουν καλύτερα την προετοιμασία τους για να παρακολουθήσουν καλύτερα το πρόγραμμα, το οποίο τους οδήγησε τελικά στο να πρωτεύσουν. Αυτές και μόνο οι δηλώσεις αποφοίτων που μπήκαν στα πανεπιστήμια δίνονται και ως απαντήσεις στις εντυπώσεις που υπάρχουν σε κάποιους ότι με το να έχουν αξιολόγηση μειονεκτούν από κάποιους που είναι σε ένα σχολείο χωρίς αξιολόγηση, δηλαδή με αδιευκρίνιστη τη διδασκαλία και την αποτελεσματικότητα της». ![]() Μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων να απορρίψει την αναπομπή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Νόμου για την Υποχρεωτική Προδημοτική Εκπαίδευση, εάν τυχόν ο νόμος αυτός τεθεί τελικά σε ισχύ όπως έχει διαμορφωθεί από τη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) επισημαίνει τα ακόλουθα: - Σύμφωνα με το Άρθρο 4 (γ) του νόμου, κατά τις εγγραφές που θα γίνουν περί τα μέσα Ιανουαρίου 2023 «τα παιδιά στην Προδημοτική εκπαίδευση φοιτούν σε δημόσια νηπιαγωγεία της περιφέρειας τους ή σε κοινοτικά νηπιαγωγεία». - Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις και το άρθρο 8 του νόμου, στην Προδημοτική Εκπαίδευση θα πρέπει να φοιτούν για το σχολικό έτος 2023-24 όσα παιδιά έχουν ηλικία από 4 ετών και 6 μηνών μέχρι 6 ετών. - Σύμφωνα με αυτές τις διατάξεις, τον Ιανουάριο 2023 γονείς οι οποίοι είχαν μέχρι τώρα τα παιδιά αυτών των ηλικιών, σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία θα πρέπει να τα μετακινήσουν και να τα εγγράψουν σε δημόσιο ή κοινοτικό νηπιαγωγείο. Παράλληλα, οι γονείς με παιδιά αυτών των ηλικιών που θα τα εγγράψουν για πρώτη φορά σε νηπιαγωγείο, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν τους δίνεται πλέον η δυνατότητα να κάνουν εγγραφή σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο. - Συνεπακόλουθα, και με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, και προκειμένου, όπως προβλέπει η νομοθεσία, να φοιτήσουν τα παιδιά προδημοτικής ηλικίας στα δημόσια και κοινοτικά νηπιαγωγεία, οι γονείς παιδιών ηλικίας κάτω των 4 ετών και 6 μηνών (μη υποχρεωτικής εκπαίδευσης), τα οποία μέχρι σήμερα εξασφάλιζαν θέση σε δημόσια νηπιαγωγεία (περίπου δυο χιλιάδες παιδιά), θα πρέπει να γνωρίζουν ότι από τον Ιανουάριο 2023 θα πρέπει να τα εγγράψουν σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία, καθότι δεν θα υπάρχουν πλέον θέσεις και δυνατότητα εγγραφής τους σε δημόσια σχολεία (αφού σε αυτά θα πρέπει να εγγραφούν όλα τα παιδιά υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης). Μετά τις εγγραφές Ιανουαρίου 2023, αναλόγως της γεωγραφικής κατανομής και εφόσον κατά τόπους δεν θα υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, θα ενημερωθούν οι γονείς προκειμένου να διερευνήσουν αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις σε κοινοτικά νηπιαγωγεία. Θα πρέπει επίσης να διευκρινισθεί ότι τα κοινοτικά νηπιαγωγεία δέχονται μέχρι τώρα παιδιά μικρότερης ηλικίας από την ηλικία της υποχρεωτικής Προδημοτικής εκπαίδευσης. Ανεξάρτητα από τη φιλοσοφία του νόμου, δεν είναι βέβαιο ότι τα σχολεία αυτά θα δώσουν προτεραιότητα στα παιδιά ηλικίας υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης. Ενώ και εκεί όπου μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει οι γονείς παιδιών μικρότερης ηλικίας που μέχρι τώρα φοιτούν σε κοινοτικά καταβάλλοντας χαμηλά δίδακτρα, να αναγκαστούν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Στη βάση της έως τώρα γνωστής γεωγραφικής κατανομής και των αναγκών που καλύπτονται από κοινοτικά νηπιαγωγεία, πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι κάποιος αριθμός παιδιών υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης δεν θα είναι δυνατό να εγγραφούν σε σχολείο της εκπαιδευτικής περιφέρειας τους. ![]() Η συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΑΝ) με την Κυπριακή Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου (ΚΟΠ) και συγκεκριμένα με το πρόγραμμα «Πάσα στη Ζωή», στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022, συνεχίζεται με δράσεις κατά τη διάρκεια ολόκληρου του σχολικού έτους. Επιπρόσθετα, το φετινό υπό έμφαση θέμα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού «Πράσινος Αθλητισμός» - Going Green in Sport – εντάχθηκε και στις δράσεις που υλοποιεί η ΚΟΠ στο πλαίσιο του εκστρατείας της ΟΥΕΦΑ για την αειφόρο ανάπτυξη. Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΑΝ η τελετή παράδοσης αθλητικού υλικού (ποδοσφαιρικές μπάλες) για είκοσι σχολικές μονάδες Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης. Με βάση τους όρους της συνεργασίας, η ΚΟΠ δώρισε μπάλες σε σχολικές μονάδες οι οποίες διοργάνωσαν δράσεις με ποδοσφαιρικές μπάλες και συμμετοχή αγοριών και κοριτσιών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022, και στη συνέχεια, δημοσίευσαν φωτογραφίες των δράσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα χαρακτηριστικά #ESSD2022, #pasastizoi. Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης ο Οικονομικός Διευθυντής της ΚΟΠ, κ. Ανδρέας Μωριάς, αφού ευχαρίστησε το ΥΠΑΝ για την παραγωγική συνεργασία, τόνισε ότι το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα πολύ αγαπητό στα παιδιά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την καλλιέργεια αξιών όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ενσυναίσθηση, η οικολογική συνείδηση κ.ά. Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης (ΔΜΓΕ), Δρ Κυπριανός Δ. Λούης, ανέφερε ότι τα σχολεία ως ανοιχτοί κοινωνικοί οργανισμοί προτρέπονται να συνεργάζονται και με φορείς εκτός εκπαίδευσης, για την καλλιέργεια αξιών όπως: η υγεία, η διά βίου άσκηση, η σωστή διατροφή, η οικολογική συνείδηση, επιπρόσθετα των αναλυτικών προγραμμάτων. Ο κ. Λούης, αφού ευχαρίστησε την ΚΟΠ για τη συνεργασία, αναφέρθηκε και στη χρησιμότητα εμπλοκής των σχολικών μονάδων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως η Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού, αφού με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται ευκαιρίες συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με σχολεία από όλη την Ευρώπη. Τα είκοσι σχολεία τα οποία εξασφάλισαν μπάλες ποδοσφαίρου από την ΚΟΠ, λόγω των δράσεων που διοργάνωσαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού είναι: Παγκύπριο Λύκειο Λάρνακας, Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λάρνακας, Λύκειο Αγίου Νεοφύτου, Λύκειο Κοκκινοχωρίων, Αρμενικό Σχολείο NAREG, Σχολή Τυφλών Λευκωσίας, Γυμνάσιο Αθηένου, Γυμνάσιο Αγίου Θεοδώρου Πάφου, Γυμνάσιο Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Περιφερειακό Γυμνάσιο Κιτίου, Γυμνάσιο Μακεδονίτισσας, Δημοτικό Σχολείο Αγίου Θεοδώρου, Α΄ Δημοτικό Σχολείο Πάφου, Δημοτικό Σχολείο Επισκοπής, Δημοτικό Σχολείο Πελενδρίου, Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Λακατάμειας, G.C School of Careers Elementary School, Morningside Montessori Elementary Private School, Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ριζοκαρπάσου, Δημόσιο Νηπιαγωγείο Χλώρακας Αγίου Νικολάου. Από πλευράς ΥΠΑΝ, τη δωρεά της ΚΟΠ παρέλαβαν ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, Δρ Κυπριανός Δ. Λούης, ο Προϊστάμενος του Τομέα Αθλητισμού και Πολιτισμού της ΔΜΓΕ, κ. Σπύρος Αντωνέλλος και ο Επιθεωρητής Φυσικής Αγωγής, κ. Κώστας Μυλωνάς. Από πλευράς ΚΟΠ, τις μπάλες παρέδωσε ο Οικονομικός Διευθυντής, κ. Ανδρέας Μωριάς, επικεφαλής του προγράμματος «Πάσα στη ζωή». Σημειώνεται ότι τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης συντονίζει το Γραφείο Φυσικής Αγωγής Μέσης Εκπαίδευσης. Eκτέλεση έργων βελτίωσης, συντήρησης ή και επέκτασης σχολικών κτηρίων και υποδομών σε όλη την Κύπρο14/12/2022 ![]() Μετά από πρόταση που κατέθεσε το Yπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα την εκτέλεση έργων βελτίωσης, συντήρησης ή και επέκτασης σχολικών κτηρίων και υποδομών σε όλη την Κύπρο. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν δαπάνες ύψους 9.520.000 εκ. ευρώ σε 31 σχολικές εφορείες, για έργα σε σχολεία που αφορούν συντήρηση και βελτιώσεις κτιριακών υποδομών, κατασκευή στεγάστρων, αποπεράτωση γηπέδων κ.ο.κ. ![]() Το Κέντρο Παραγωγικότητας (ΚΕΠΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ανακοινώνει ότι, στο πλαίσιο του Έργου Κατάρτισης Ατόμων 55 χρονών και άνω σε Ψηφιακές Δεξιότητες, διοργανώνει στα Εργαστήριά του στη Λεμεσό πρόγραμμα κατάρτισης με θέμα «Eφαρμογές Γραφείου και Εργαλεία Συνεργασίας - Word, Excel, Powerpoint» (ΟFF55LIM3). Το πρόγραμμα, διάρκειας 30 ωρών, απευθύνεται σε οποιαδήποτε άτομα πέραν των 55 ετών και θα διεξαχθεί από τις 3/11/22 μέχρι τις 5/12/2022 (κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από τις 09:30 μέχρι τις 12:45). Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Κύπρου και προσφέρεται δωρεάν. Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για συμμετοχή μέσω της ιστοσελίδας https://www.e-gnosis.gov.cy/training/kepa-events/off55lim3/ ή επικοινωνώντας με τα κατά τόπους Γραφεία του Κέντρου Παραγωγικότητας στη Λευκωσία, Λεμεσό και Λάρνακα στα τηλέφωνα 22806000, 22806197, 25873588 και 24812350 αντίστοιχα. ![]() Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού, Πολιτισμού και Νεολαίας συμμετείχε σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού κατά την οποία συζητήθηκε η λειτουργία των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ). Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο κ. Προδρόμου σε δηλώσεις του ανέφερε: «Ενημέρωσα σήμερα τη Επιτροπή Παιδείας της Βουλής των Αντιπροσώπων σχετικά με το θέμα που έχει εγγράψει για να εξετάσει που αφορά στα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ). Κατ’ αρχάς πρέπει να υπογραμμίσω ότι το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας θεωρεί σημαντικά τα προγράμματα σπουδών που προσφέρονται μέσω των ΜΙΕΕΚ και σκοπό έχει να αξιοποιήσει και να επεκτείνει τη μέχρι τώρα επιτυχή δεκαετή λειτουργία τους. Υπάρχει στη χώρα μας ανάγκη για επαγγελματική εκπαίδευση σε τριτοβάθμιο (μεταλυκειακό) επίπεδο και σε αυτή την ανάγκη ανταποκρίνονται τα προγράμματα που προσφέρουν τα ΜΙΕΕΚ. Εξάλλου, πρέπει να λεχθεί, ότι στην περίπτωση αυτού του θεσμού έχουμε ένα παράδειγμα καλής πρακτικής που συνεχίζεται από διαδοχικές κυβερνήσεις. Πρέπει να διευκρινίσουμε, επειδή εμπεριέχεται ενδεχομένως και στον τίτλο του εγγεγραμμένου θέματος, αλλά ακούστηκαν και από ορισμένους προβληματισμοί, ότι δεν πρόκειται για «αυτονόμηση», αλλά για θεσμοθέτηση και αναβάθμιση. Συγκεκριμένα και στη βάση των πρόσφατων Αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, θα συνεχιστεί όπως μέχρι τώρα η σχέση και συνεργασία των ΜΙΕΕΚ με την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ). Οι ίδιες ρυθμίσεις που ισχύουν μέχρι τώρα θα συνεχίσουν να εφαρμόζονται, τόσο για τη διδασκαλία, όσο και για τη διεξαγωγή μαθημάτων και εργαστηρίων σε Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΤΕΣΕΚ). Εκείνο το οποίο προβλέπεται να γίνει είναι θεσμοθέτηση και αναβάθμιση. Πρώτον, όσον αφορά τη θεσμοθέτηση: Εφόσον πρόκειται για μια δημόσια σχολή επαγγελματικών σπουδών επιπέδου τριτοβάθμιας (μεταλυκειακή) εκπαίδευσης, το ΥΠΑΝ προχωρά σε θεσμοθέτηση της, έχοντας συντάξει νομοθεσία, όπως προβλέπεται για όλες τις δημόσιες σχολές. Αφού ολοκληρωθεί η νομοτεχνική επεξεργασία και εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο θα κατατεθεί στη Βουλή για έγκριση. Με την ενεργοποίηση της νομοθεσίας θα γίνει και η πλήρωση, στη βάση αντίστοιχων σχεδίων υπηρεσίας, των τριών διευθυντικών θέσεων που ήδη προβλέπονται για τα ΜΙΕΕΚ. Δηλαδή θέσης Διευθυντή, Προϊστάμενου Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Υπεύθυνου Φοιτητικής Μέριμνας. Ταυτόχρονα και επειδή στο ενδιάμεσο τίθεται στη διάθεση των ΜΙΕΕΚ, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, το νεόδμητο κεντρικό κτήριο που ολοκληρώθηκε στη Λεμεσό, μετά από δωρεά και προκειμένου να μην παρατηρηθεί κενό, εξετάζεται το ενδεχόμενο να εξασφαλιστούν προσωρινά υπηρεσίες για να συμπληρωθούν αυτές οι τρεις θέσεις μέχρι τη μόνιμη πλήρωσή τους. Δεύτερο, όσον αφορά την αναβάθμιση: Έχει αποφασιστεί να διατεθούν, εκτός του νέου κτηριακού συγκροτήματος στη Λεμεσό και οι κτηριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο, από το 2025-26, όταν το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα το εγκαταστήσει στις νέες εγκαταστάσεις των οποίων η κατασκευή ξεκινά αυτές τις μέρες στην Πάφο, στη βάση συμφωνίας που έκανε το ΤΕΠΑΚ με τον Δήμο Πάφου. Στο κτήριο της Λεμεσού προβλέπεται να εγκατασταθεί η έδρα και διεύθυνση των ΜΙΕΕΚ και τόσο εκεί, όσο και στο κτήριο της Λευκωσίας θα φιλοξενηθούν και προγράμματα διδασκαλίας. Εξυπακούεται ότι τα υπόλοιπα προγράμματα σπουδών σε άλλες επαρχίες όσο και τυχόν προγράμματα που δεν μπορεί πρακτικά να λειτουργήσουν σε αυτά τα δυο κτήρια, θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως μέχρι τώρα, σε εγκαταστάσεις Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Στη βάση αυτών των αποφάσεων οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις λειτουργίας και η αξιοποίηση προσωπικού της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα συνεχιστούν. Οι σχετικοί εμπλεκόμενοι συλλογικοί φορείς, όπως οι εργοδοτικές και συνδικαλιστικές θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στο Συμβούλιο της Σχολής ΜΙΕΕΚ. Στόχος θα είναι να διευρυνθούν τα προγράμματα που θα προσφέρονται από τα ΜΙΕΕΚ και να δημιουργούνται δυνατότητες υποδοχής περισσότερων σπουδαστών, εφόσον ομολογουμένως υπάρχουν στην κυπριακή οικονομία και αγορά εργασίας ανάγκες και είναι επιθυμητό να προσφέρονται περισσότερες ευκαιρίες απόκτησης επαγγελματικών προσόντων ή και επανειδίκευσης σε νέους. Οι νέες κτηριακές εγκαταστάσεις, η θέσπιση νομοθεσίας και κανονισμών, καθώς και η ενίσχυση με την κατάλληλη διευθυντική ομάδα θα ενισχύσει περαιτέρω τη λειτουργία των ΜΙΕΕΚ, στη βάση της γενικής φιλοσοφίας τους που παραμένει αναλλοίωτη». |
APXEIO
July 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|