![]() Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, η Συμβουλευτική Επιτροπή Πρόληψης και Καταπολέμησης της Βίας στην Οικογένεια (ΣΕΠΚΒΟ) τονίζει ότι η βία κατά των γυναικών αποτελεί την πιο σοβαρή μορφή έμφυλης διάκρισης που διαπράττεται στο πλαίσιο των έμφυλων σχέσεων εξουσίας μεταξύ ανδρών και γυναικών. Η βία κατά των γυναικών αποτελεί μια από τις πιο διαδεδομένες παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον κόσμο με στατιστικά που την καταδεικνύουν ως πανδημία. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, μια στις τρεις γυναίκες παγκοσμίως βιώνει σωματική ή σεξουαλική βία κυρίως από σύντροφο. Η γυναικοκτονία είναι το αποτέλεσμα χρόνιας, συστηματικής κακοποίησης μιας γυναίκας, η οποία κορυφώνεται καταλήγοντας στο θάνατο. Στα 27 χρόνια λειτουργίας της, η ΣΕΠΚΒΟ, διαχρονικά διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλαπλά επίπεδα στον τομέα της ενδοοικογενειακής/έμφυλης βίας, όπως νομοθετικές αλλαγές σε συσχετιζόμενους νόμους του Οικογενειακού/Ποινικού Δικαίου, προώθηση της διυπηρεσιακής συνεργασίας των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, δημιουργία δομών όπως το Σπίτι της Γυναίκας για τη στήριξη των γυναικών θυμάτων βίας και των παιδιών τους, εκπαιδεύσεις εξειδίκευσης στους εμπλεκόμενους επαγγελματίες του τομέα, κ.ά.. Το 2023 η ΣΕΠΚΒΟ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με τον περί Βίας στην Οικογένεια Νόμο 119(I)/2000, προώθησε τα ακόλουθα νομοθετικά ζητήματα στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές:
Σεμινάρια Στις 10 Οκτωβρίου 2023 η ΣΕΠΚΒΟ πραγματοποίησε Επιστημονική Ημερίδα με θέμα "Safe & Together Model", με ομιλητή τον κ. David Mandel, διεθνή εμπειρογνώμονα σε θέματα ενδοοικογενειακής βίας, ο οποίος παρουσίασε το μοντέλο "Safe & Together" για τη βελτίωση της εφαρμογής συστημάτων/διαδικασιών διυπηρεσιακής συνεργασίας των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε υποθέσεις ενδοοικογενειακής βίας που εμπλέκονται παιδιά. Διαλέξεις
(ΑΦ/ΝΖ)
0 Comments
![]() Για το panic button, την εφαρμογή για τα κινητά που σώζει θύματα ενδοοικογενειακής βίας μίλησε η υφυπουργός Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, Μαρία Κεφάλα. «Είναι ένα απ΄ τα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας. η αντιμετώπιση της βίας είναι σε 3 κατευθύνσεις, είναι στη στήριξη των θυμάτων, στην αυστηρότερη τιμωρία ων θυτών και κυρίως στην πρόληψη», είπε η Μ.Κεφαλά μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα Mega». »Στο πρώτο κομμάτι, στην στήριξη των θυμάτων, υπάρχει η γραμμή 15900 που είναι 24ωρης βάσης. Μπορεί οποιοσδήποτε άνθρωπος, κυρίως γυναίκες είναι τα θύματα, αλλά μπορεί και κάποιος άλλος να απευθυνθεί για να πάρει οδηγίες για να ρωτήσει. Υπάρχει εργασιακή, κοινωνική, ψυχολογική και νομική στήριξη γι΄αυτές τις γυναίκες. Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι και στα 44 συμβουλευτικά κεντιά που υπάρχουν σε όλη τη χώρα και στους 20 ξενώνες φιλοξενίας μπορεί ανά πάσα ώρα οποιαδήποτε γυναίκα που δέχεται βία, που ζει σε ένα κακοποιητικό περιβάλλον να φύγει από αυτό και να σωθεί. Εννοούμε όλες τις μορφές βίας, καμία μορφή βίας δεν είναι ανεκτή. Η ανοχή μας είναι μηδενική», είπε . Η ενδοοικογενειακή βία δεν έχει να κάνει μόνο με τα 2 φύλα Για την υπόθεση της Φαίης Μπακογιώργου η Μ.Κεφάλα υπογράμμισε πως, «στην πρόληψη έχει να κάνει και η κοινωνία όχι μόνο η οικογένεια. Δίνουμε μάχη να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία ούτως ώστε ακόμα αν κάποιος που δεν δέχεται βία στο σπίτι του αλλά δέχεται ο διπλανός, να μπορεί να το καταγγείλει και να ζητήσει βοήθεια για τον συνάνθρωπο. Είναι ενδοοικογενειακή βία η υπόθεση. Η ενδοοικογενειακή βία δεν έχει να κάνει μόνο με τα 2 φύλα, μπορεί να υπάρχει και στις οικογενειακές σχέσεις». Για το κουμπί πανικού: «Για την ώρα είναι σε πιλοτική φάση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε λίγες μέρες λήγει η πολιτική φάση και θα αξιολογηθεί περαιτέρω. Έχουν δεχθεί να το εγκαταστήσουν παραπάνω από 700 γυναίκες ενώ το έχουν πατήσει περίπου 120, και δεν έχει υπάρχει γυναικοκτονία. Είναι μία εφαρμογή που εγκαθιστούν ως εφαρμογής στο κινητό. Είτε πας στο αστυνομικό τμήμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την ώρα είτε σε συμβουλευτικά κέντρα της ΓΓ Ισότητας και του Κέντρου Ερευνών για θέματα Ισότητας κ και ενημερώνεσαι για το πώς λειτουργεί το κουμπί. Πατώντας το κουμπί έρχεται η αστυνομία και αξιολογεί το περιστατικό. Αν χρήζει αυτόφωρης διαδικασίας γίνεται απευθείας. Σίγουρα. μπορούμε να εξυπηρετήσουμε έναν μεγαλύτερο αριθμό που μπορεί να το πατήσει. Χτυπάει σήμα στην ΕΛ.ΑΣ», τόνισε χαρακτηριστικά η υφυπουργός. «Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε στον άλλον τα ύποπτα σημάδια. Χρειάζεται ευαισθητοποίηση σε όλη την κοινωνία. Οι δομές που έχουμε και τα συμβουλευτικά κέντρα κατευθύνουν τις γυναίκες σε καταρχήν ψυχολογική στήριξη και μετά πάνε σε ξενώνες φιλοξενίας δωρεάν. Το οικονομικό είναι ένας λόγος που θα αποτρέψουν το να φύγει μία γυναίκα από ένα κακοποιητικό περιβάλλον. Για τις γυναίκες που είναι στους ξενώνες υπάρχει το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αλλά και εργασιακή συμβουλευτική, αλλά και συνεργασία με το ΔΥΠΑ για προγράμματα εργασίας», κατέληξε η Μ.Κεφάλα. ![]() Ο ανθρώπινός οργανισμός μπορεί να επηρεαστεί από τις σύγχρονες βαφές μαλλιών; Ας δούμε τι λέει η επιστήμη, όπως παρουσιάζουν τα στοιχεία οι συνεργάτες της Cleveland Clinic, ογκολόγοι, δρ. Chirag Shah και δρ. Tiffany Onger. Τι περιέχουν οι βαφές μαλλιών Η αλλαγή του χρώματος των μαλλιών δεν είναι απλή υπόθεση. Μπορεί να χρειαστούν περισσότερες από 5.000 χημικές ουσίες στην εκάστοτε βαφή μαλλιών για να πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλετε. Advertisement: 0:33Η λίστα περιλαμβάνει και αρκετές γνωστές καρκινογόνες ουσίες. Αυτές οι χημικές ουσίες μπορούν να διαταράξουν τις δράσεις και τα επίπεδα των ορμονών στο σώμα και να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου, λέει ο δρ. Shah. Οι ουσίες που ενέχουν τους μεγαλύτερους κινδύνους είναι οι αρωματικές αμίνες: 3-αμινο-4-μεθοξυανιλίνη, 2-νιτρο-4-αμινοανιλίνη και 3-νιτρο-4-υδροξυανιλίνη. Οι μόνιμες βαφές μαλλιών, που αποτελούν περίπου το 80% της αγοράς, έχουν συνήθως περισσότερες χημικές ουσίες από τις ημιμόνιμες και προσωρινές βαφές μαλλιών. Οι πιο σκούρες βαφές μαλλιών έχουν συχνά υψηλότερες συγκεντρώσεις χημικών και καρκινογόνων ουσιών. Βαφές μαλλιών και καρκίνος Διάφορες μελέτες όλα αυτά τα χρόνια έχουν διερευνήσει πιθανές συνδέσεις μεταξύ βαφής μαλλιών και διαφορετικών τύπων καρκίνου, όπως:
Τα αποτελέσματα αυτών των μελετών ήταν μικτά, αν και αναδείχτηκαν ορισμένες συσχετίσεις. Αλλά συνολικά, ο Διεθνής Οργανισμός Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC), κλάδος του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) έχει καθορίσει ότι η προσωπική χρήση της βαφής μαλλιών “δεν μπορεί να ταξινομηθεί ως προς την καρκινογένειά της για τον άνθρωπο”. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτός είναι ένας “φανταχτερός” τρόπος να πούμε ότι δεν υπάρχουν άμεσοι σύνδεσμοι. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ο IARC διαπίστωσε αυξημένο κίνδυνο για τους εργαζόμενους στην κομμωτική, που έρχονται σε συχνότερη επαφή με βαφές μαλλιών. Έτσι, κατέταξε τη συχνή επαφή με αυτά τις βαφές μαλλιών ως “πιθανώς καρκινογόνα”. Ας δούμε τις συνδέσεις αυτές και τον σχετικό κίνδυνο ανά τύπο καρκίνου: Καρκίνος της ουροδόχου κύστης Οι περισσότερες μελέτες δεν έχουν εντοπίσει αύξηση του κινδύνου καρκίνου της ουροδόχου κύστης για όσους βάφουν τα μαλλιά τους, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ. Ωστόσο, έχουν διατυπωθεί ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση μόνιμης βαφής μαλλιών. Τα επίπεδα κινδύνου για καρκίνο της ουροδόχου κύστης φαίνεται να αυξάνονται, εάν εργάζεστε με βαφές μαλλιών σε τακτική βάση. Καρκίνος του μαστού Μια σχετικά μεγάλη μελέτη των αμερικανικών Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας το 2019 εξέτασε τη σχέση μεταξύ του καρκίνου του μαστού και της χρήσης βαφής μαλλιών και χημικών ισιωτικών μαλλιών. Στην μελέτη συμμετείχαν περισσότερες από 45.000 γυναίκες. Οι ερευνητές βρήκαν ότι: Εκείνες που χρησιμοποιούσαν τακτικά μόνιμη βαφή μαλλιών είχαν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού (δεν παρατηρήθηκε διακύμανση ανά συχνότητα χρήσης). Οι μαύρες γυναίκες μπορεί να διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο από τις λευκές γυναίκες: Υπήρχε 45% αυξημένος κίνδυνος στις μαύρες γυναίκες σε σύγκριση με 7% αυξημένο κίνδυνο στις λευκές γυναίκες. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ημιμόνιμες βαφές μαλλιών μπορεί επίσης να επηρεάσουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Η ίδια μελέτη έδειξε μικτά αποτελέσματα σχετικά με την χρήση τους: Αν και η ημιμόνιμη βαφή δεν συνδέθηκε με υψηλότερο κίνδυνο συνολικά, όσες χρησιμοποιούσαν οι ίδιες ημιμόνιμη βαφή στο σπίτι (χωρίς τη βοήθεια επαγγελματία κομμωτή) είχαν μια συσχέτιση με κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. Όσον αφορά τα χημικά ισιωτικά μαλλιών, η ίδια μελέτη διαπίστωσε αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Μερικά από αυτά τα ισιωτικά περιέχουν φορμαλδεΰδη, ένα γνωστό καρκινογόνο. Η χρήση ισιωτικού τους 12 μήνες πριν από την εγγραφή στην μελέτη συσχετίστηκε με 18% υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Η συχνότερη χρήση έφερε επίσης υψηλότερο κίνδυνο. Για παράδειγμα, όσες χρησιμοποιούσαν ισιωτικά κάθε 5-8 εβδομάδες είχαν 31% υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Άλλοι καρκίνοι Το “μη στατιστικά σημαντικό” συνοψίζει μεγάλο μέρος των ερευνητικών αποτελεσμάτων που αφορούν τις βαφές μαλλιών και τον κίνδυνο για άλλες μορφές καρκίνου, όπως το λέμφωμα non-Hodgkin, η λευχαιμία και ο καρκίνος της μήτρας. Το Harvard δημιούργησε τον πρώτο βιονικό κόλπο. Θα φέρει επανάσταση στη γυναικολογική υγεία;2/10/2023 ![]()
Κάτι αλλάζει προς το καλύτερο και υπόσχεται να δώσει λύση σε ένα μεγάλο ποσοστό των γυναικώνΤο 1/3 των ανθρώπων με αιδοίο, αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την αναπαραγωγή. Οι έρευνες που γίνονται για το θέμα, συνεχίζουν να είναι ελάχιστες. Για την ακρίβεια, υπάρχουν πολύ περισσότερες μελέτες για τη στυτική δυσλειτουργία παρά για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS) παρόλο που το 90% των γυναικών υποφέρουν από τα συμπτώματά του όπως άγχος, κατάθλιψη και πόνο που προκαλεί μεγάλη εξασθένηση. Οι άνδρες από την άλλη που έχουν προβλήματα στύσης, αγγίζουν μόνο το 19%.
Τελευταία ωστόσο όλο και κάτι αλλάζει προς το καλύτερο. Την τελευταία δεκαετία, ο Dr Don Ingber, βιομηχανικός στο Πανεπιστήμιο Harvard, έχει κατασκευάσει περισσότερα από 15 chip που μοιάζουν και λειτουργούν όπως τα ανθρώπινα όργανα, πνεύμονες, συκώτι, έντερο, ακόμη και δέρμα. Το νέο του εγχείρημα είναι ένα τσιπάκι που λειτουργεί όπως ο κόλπος. Το συγκεκριμένο τσιπάκι κατασκευάστηκε από κολπικά κύτταρα που δώρισαν δύο γυναίκες. Πρόκειται για ένα chip από καουτσούκ σιλικόνης στο μέγεθος τσίχλας. «Πρόκειται για το πιο ρεαλιστικό εργαστηριακό μοντέλο που έχει κατασκευαστεί από εμένα», έχει δηλώσει ο Dr Ingber, επισημαίνοντας το μοντέλο έχει πολλές παρόμοιες λειτουργίες με έναν γυναικείο κόλπο. Πολλοί ερευνητές είναι αισιόδοξοι ότι το εργαλείο θα μπορούσε να προσφέρει μία λύση στη δοκιμή θεραπειών για τη βακτηριακή κολπίτιδα, μια λοίμωξη από επιβλαβή μικρόβια στον κόλπο που προσβάλλει περίπου το 30% των γυναικών κάθε χρόνο. «Πρόκειται για μια σπουδαία εξέλιξη» δήλωσε ο Dr Lev Sagi, γυναικολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Hadassah στην Ιερουσαλήμ, ο οποίος μελετά το κολπικό μικροβίωμα. Η μελέτη, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Gates, χρησιμοποίησε το τσιπ προκειμένου να μιμηθεί τον τρόπο με τον οποίο ένας πραγματικός κόλπος ανταποκρίνεται στα καλά και τα κακά βακτήρια. O τρόπος που λειτουργεί το chip είναι παρόμοιος με αυτό που συμβαίνει όταν κάποια γυναίκα προσβάλλεται από βακτηριακή κολπίτιδα, δηλαδή από επιβλαβή βακτήρια που καταλαμβάνουν το κολπικό μικροβίωμα και μειώνουν την οξύτητά του κόλπου, προκαλώντας μερικές φορές κνησμό και αυξημένες εκκρίσεις. H βακτηριακή κολπίτιδα αντιμετωπίζεται συνήθως με αντιβιοτικά, αλλά τα ποσοστά υποτροπής είναι υψηλά. Όταν δεν αντιμετωπίζεται μάλιστα, αυξάνεται ο κίνδυνος σεξουαλικών μεταδιδόμενων λοιμώξεων και καρκίνου του τραχήλου της μήτρας. Στις έγκυες γυναίκες, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού. Από την άλλη, η ενδομητρίωση επηρεάζει περίπου 1 στις 10 γυναίκες και η διάγνωση παίρνει περίπου 7,5 χρόνια μέχρι να γίνει. Παρόλο που υποφέρουν από συμπτώματα όπως έντονο πόνο και υπερβολική αιμορραγία, τους λένε ότι τα αίτια είναι ψυχολογικά. Έτσι, το 75% καταλήγει να λαμβάνει μια λανθασμένη διάγνωση που καθυστερεί υπερβολικά πολύ τη θεραπεία και αντιμετώπιση αυτού που βιώνουν. Οι έρευνες που γίνονται κυρίως από τους ερευνητές του Harvard, γεννούν την ελπίδα. «Αυτή είναι μόνο η αρχή», όπως καταλήγουν και οι ερευνητές. Η απόδειξη ότι κάτι αλλάζει προς το καλύτερο και θα φέρει σίγουρα την επανάσταση στη γυναικολογική υγεία. jenny.gr ![]() «Οι γυναίκες χρειάζονται χώρο και φωνή, ώστε να δημιουργηθούν τα πρότυπα γυναικών, τα οποία θα πρέπει να ακούμε και να προωθούμε». Εγκαινιάζοντας την εικαστική έκθεση με τίτλο “Reclaiming the Woman” που διοργάνωσε η Young BPW Cyprus και η διαδικτυακή πλατφόρμα Visual Space, η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων κα Τζόζη Χριστοδούλου επισήμανε τον ρόλο των γυναικών καλλιτεχνών στη διαμόρφωση της ιστορίας και του πολιτισμού και τόνισε την ανάγκη για περισσότερη ορατότητα και φωνή των γυναικών στον χώρο της τέχνης. Στον χαιρετισμό της, η κα Χριστοδούλου επισήμανε, επίσης, το ζήτημα της μισθολογικής διαφοράς μεταξύ γυναικών και ανδρών στον τομέα της τέχνης, ενώ ανακοίνωσε, παράλληλα, την προσεχή χαρτογράφηση του ποσοστού των έργων των γυναικών στη συλλογή της Κρατικής Πινακοθήκης. Τα εγκαίνια της έκθεσης ακολούθησε συζήτηση με θέμα «Ισότητα και Επιχειρηματικότητα μέσα από την Τέχνη». Για το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού της Επιτρόπου, πατήστε εδώ. Free the Nipple: Το φεμινιστικό κίνημα κατά της γυναικείας χειραφέτησης – Από τα 70s στον Αλμοδόβαρ15/9/2023 ![]() Η τάση της μη χρήσης σουτιέν κέρδισε ιδιαίτερη δημοφιλία τη δεκαετία του ’70. Το κίνημα #freethenipple, μια επαναστατική κίνηση κατά του σουτιέν, όχι ως είδους ρουχισμού αλλά ως πουριτανικού κατάλοιπου, ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά τα 70s μετά τη λογοκρισία του Instagram στην αφίσα του σκηνοθέτη Pedro Almodovar και την ταινία Madres Paralelas. Η εικόνα, που σχεδιάστηκε από τον καλλιτέχνη Javier Jaen, παρουσιάζει μια θηλή γαλουχίας κομμένη για να φαίνεται σαν μάτι που κλαίει και αφαιρέθηκε ευρέως από την πλατφόρμα λόγω παραβίασης των οδηγιών του Instagram. Το κίνημα κατά του σουτιένΤο κίνημα κατά του σουτιέν ξεκίνησε ως αντίποινα κατά των γυναικείων κανόνων, που συνέπεσε με το δεύτερο κύμα φεμινισμού κατά τη δεκαετία του 1960. Ο διαγωνισμός Μις Αμερική το 1968 προσέλκυσε διαδηλωτές, οι οποίοι επέκριναν τον ανταγωνισμό για την εκτίμηση του γυναικείου σώματος έναντι του πνεύματός τους. Αν και δεν κάηκαν σουτιέν στην επίδειξη, γυναικεία προϊόντα πετάχτηκαν σε έναν «Κάδο απορριμμάτων Ελευθερίας» για να απορρίψουν τις τυπικές συμβάσεις ομορφιάς. Η τάση της μη χρήσης σουτιέν κέρδισε ιδιαίτερη δημοφιλία τη δεκαετία του ’70, την εποχή της μόδας των χίπις. Βέβαια, για πολλές γυναίκες δεν ήταν ιδεολογικό το ζήτημα. Το έκαναν για λόγους άνεσης. Η απενοχοποίηση της θέασης των γυναικείων θηλών κάτω από την μπλούζα, τους “έδωσε το ελεύθερο” να “ξεφορτωθούν” ένα ένδυμα που τους ήταν ως επί το πλείστον επιβαρυντικό. Το σώμα της κάθε γυναίκας είναι διαφορετικό και για αρκετές, το μέγεθος του στήθους τους δεν απαιτούσε επιπλέον στήριξη κάτω από την μπλούζα. Την ίδια εποχή, διάσημες τραγουδίστριες, ηθοποιοί, μοντέλα κι άλλα δημόσια πρόσωπα υποστήριξαν ένθερμα τη νέα μόδα. Η Τζέρι Χολ έκανε συστηματικά φωτογραφίσεις και εξώφυλλα χωρίς σουτιέν. Στην ταινία Taxi Driver με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, η Σίμπιλ Σέπερντ έκανε μία εξίσου αξιομνημόνευτη εμφάνιση. Αντίστοιχες εμφανίσεις γίνονταν σε τελετές βραβείων και επεισόδια σειρών. Οι δεσμοί μεταξύ του Χόλιγουντ και της απελευθέρωσης της θηλής είναι βαθιές. Το 1934 ο Κλαρκ Γκέιμπλ δημιούργησε σάλο όταν έμεινε χωρίς πουκάμισο στην ταινία «Συνέβη μια Νύχτα». Την ίδια χρονιά, τέσσερις άνδρες συνελήφθησαν στο Κόνι Άιλαντ επειδή πήγαν τόπλες στην παραλία – κατηγορήθηκαν για άτακτη συμπεριφορά και πρόστιμο ενός δολαρίου ο καθένας. Ακολούθησαν περισσότερες δημόσιες διαμαρτυρίες, με αποτέλεσμα η Νέα Υόρκη να ενδώσει στην πίεση του κοινού και να αλλάξει τους νόμους της για να επιτρέψει στους άνδρες να κυκλοφορούν τόπλες. Στη δεκαετία του 1980, περισσότερες διαμαρτυρίες επέκτειναν τον νόμο για να επιτρέπεται στις γυναίκες να είναι τόπλες και στη Νέα Υόρκη – γι’ αυτό η Λίνα Έσκο επέλεξε τη Νέα Υόρκη ως τοποθεσία για τα γυρίσματα της ταινίας της, όπου το να είσαι τόπλες ήταν νόμιμο παρά την παρενόχληση που υπέστη η ίδια και το καστ της κατά τη διάρκεια γυρίσματα. No Bra Day Η Ημέρα Χωρίς Στηθόδεσμο αναγνωρίζεται στις 13 Οκτωβρίου, κατά την οποία οι γυναίκες αφαιρούν τα σουτιέν τους ως ένδειξη ενθάρρυνσης για την ευαισθητοποίηση του καρκίνου του μαστού. Οι χρήστες στα κοινωνικά μέσα κάνουν αναρτήσεις χρησιμοποιώντας το hashtag #nobraday για να προωθήσουν την ευαισθητοποίηση για τα συμπτώματα του καρκίνου του μαστού και να παρακινήσουν την ισότητα των φύλων. Μερικοί χρήστες σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων παροτρύνουν τις γυναίκες να δημοσιεύουν φωτογραφίες με τον εαυτό τους χωρίς να φορούν σουτιέν. Το κίνημα σήμερα Το σλόγκαν για την ισότητα του σώματος «Free the nipple» είναι τόσο διαδεδομένο που ακούγεται σαν να ανήκει στα χρονικά της ιστορίας μαζί με το «Make love not war» και «Votes for women», αλλά στην πραγματικότητα αυτή η διεθνής κραυγή είναι μόλις μια δεκαετίας. Το «Free the nipple», που «άνθισε» την εποχή των social media, εμφανίζεται τακτικά στους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρά το γεγονός ότι το ίδιο το #FreeTheNipple είναι αόρατο στην πλατφόρμα: Πληκτρολογήστε «#FreeTheNipple» στη γραμμή αναζήτησης Instagram και θα κατευθύνει σε μια αυστηρή ειδοποίηση: «Αυτό το Hashtag είναι κρυμμένο». Εναλλακτικά, προσθέστε ένα χρόνο στο σλόγκαν όπως το #freethenipple2021 και λειτουργεί, καθιστώντας ουσιαστικά το κίνημα μια ετήσια τάση και όχι πλήρη εκστρατεία, όπως τονίζει και η σελίδα hyperallergic. Το 2012, η σκηνοθέτις Λίνα Έσκο γύρισε την ταινία Free The Nipple πουακολουθούσε μια φανταστική ομάδα νεαρών γυναικών που εκθέτουν τα στήθη τους και διαμαρτύρονται για την ισότητα. Η ταινία διαδραματίστηκε στη Νέα Υόρκη και διοργάνωσε πραγματικές διαμαρτυρίες κατά τη διάρκεια της παραγωγής – γυναίκες ντυμένες με ροζ μπαλακλάβα τρέχουν τόπλες στην Times Square, αποφεύγοντας την αστυνομία και κολλώντας αφίσες με το «Free the nipple» στους τοίχους. Υπήρξαν πραγματικές συλλήψεις, υπήρξε κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης. Σύντομα οι διαμαρτυρίες «Free the Nipple» έγιναν διεθνείς. Το 2015, μετά την παρενόχληση στο Διαδίκτυο επειδή δημοσίευσε μια τόπλες φωτογραφία, η 17χρονη Adda Smaradottir έλαβε μεγάλη υποστήριξη από τη χώρα της, την Ισλανδία. Την επόμενη μέρα μετά τη δημοσίευσή της για το περιστατικό, γυναίκες βγήκαν τόπλες σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου ενός μέλους της κυβέρνησης, χρησιμοποιώντας το hashtag #FreeTheNipple στις αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το «Free the Nipple» είναι το viral σλόγκαν που συγκέντρωσε καλλιτέχνες, ακτιβιστές και υποστηρικτές από όλο τον κόσμο, επισημαίνοντας τα διπλά πρότυπα τα οποία αντιμετωπίζουμε πολλοί από εμάς καθημερινά. Πόσα έχουν αλλάξει; Ενώ οι δικαστικές υποθέσεις βοήθησαν στη διαμόρφωση αυτού του κινήματος από τη δεκαετία του 1930 μέχρι σήμερα, το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρέμεινε γενικά κωφό στις εκκλήσεις για αλλαγή. Η συγγνώμη του Instagram προς τον Αλμοδόβαρ χαιρετίστηκε πρόσφατα ως νίκη για το κίνημα , αλλά ρωτήστε τους καλλιτέχνες και τους ακτιβιστές στο Instagram για αυτό και η πραγματικότητα της κατάστασης είναι πολύ διαφορετική. Εκτός από το κρυφό hashtag #FreeTheNipple, καλλιτέχνες και ακτιβιστές που ευθυγραμμίζονται με το ήθος «Free the nipple» αντιμετώπισαν αύξηση της διαγραφής αναρτήσεων και της απενεργοποίησης λογαριασμού από τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μετά τη δημόσια συγγνώμη. Εάν η συγγνώμη του Instagram είναι ειλικρινής, τότε είναι καιρός να επαναξιολογήσουν τις πολιτικές τους, οι οποίες όχι μόνο περιορίζουν την καλλιτεχνική έκφραση, αλλά διατηρούν τα διπλά πρότυπα που μάχεται το «Free the Nipple». Από την αρχή το «Free the Nipple» ήταν το ισχυρό κάλεσμα για αλλαγή που χρειαζόμαστε και αρνούμενοι τη χρήση του hashtag #FreeTheNipple απλώς αποδεικνύουν πόσο χρειάζεται. Κατασκοπία: Οι γυναίκες κατάσκοποι «κερδίζουν» τους άνδρες και όχι επειδή… φορούν τακούνια18/3/2023 ![]() «Αντίθετα με τα στερεότυπα, οι γυναίκες είναι ανώτερες από τους άνδρες, όσον αφορά την κατανόηση μιας περιοχής, την ερμηνεία μιας κατάστασης και την αντίληψη της προσωπικότητας αυτού που έχουν απέναντι τους». Οι γυναίκες είναι καλύτεροι κατάσκοποι και τα παραδείγματα είναι ολόγυρα μας. Πόσες φορές έχετε δει φίλη ή γνωστή σας να κοιτά τον άλλον κατάματα και να του λέει ότι πήρε τα πανάκριβα παπούτσια της στο 1/10 της τιμής, όταν ξέρετε καλά ότι πλήρωσε όλο το ποσό χωρίς δεύτερη σκέψη και αγόγγυστα; Πόσες γυναίκες –ακόμα και συναδέλφους σας- ξέρετε ότι έχουν τους κωδικούς για το κινητό, το τάμπλετ και το κομπιούτερ του συντρόφου τους, ενώ εκείνος δηλώνει πανευτυχής, που η γυναίκα της ζωής του δείχνει τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη; Τα αμέτρητα γιατί Οι γυναίκες είναι καλύτεροι κατάσκοποι και το παραδέχονται οι καλύτερες μυστικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο. «Το πλεονέκτημα των γυναικών στον μυστικό κόσμο της κατασκοπίας είναι ότι μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα», λέει στο Forbes ο Ταμίρ Παρντο, επικεφαλής της Mossad, της τρομερής και φοβερής οργάνωσης συγκέντρωσης και ανάλυσης πληροφοριών του Ισραήλ. «Μπαίνουν πιο εύκολα στο πετσί ενός ρόλου, τον ενσαρκώνουν καλύτερα και το δίχως άλλο μπορούν πιο εύκολα να καταπιέζουν το εγώ τους για χάρη του τελικού στόχου», προσθέτει ο ίδιος. «Οι γυναίκες έχουν πραγματικό χάρισμα στο να αποκωδικοποιούν μια κατάσταση. Αντίθετα με τα στερεότυπα, οι γυναίκες είναι ανώτερες από τους άνδρες, όσον αφορά την κατανόηση μιας περιοχής, την ερμηνεία μιας κατάστασης και την αντίληψη της προσωπικότητας αυτού που έχουν απέναντι τους», καταλήγει ο ίδιος. Το παραδέχεται και η CIA Κι αν τα παραπάνω μοιάζουν με υπερβολές ενός στρατού, που προβλέπει θητεία και για τις γυναίκες της χώρας, την αλήθεια αποκαθιστά η Λίντσει Μόραν, αξιωματούχος της CIA για 5 χρόνια στη θέση της υπεύθυνης για την στρατολόγηση νέων πρακτόρων στο εξωτερικό, αποκαλύπτοντας ότι την συγκεκριμένη αποστολή, που θεωρείται πρωταρχικής σημασίας για την επιτυχία μιας μυστικής υπηρεσίας, την αναλαμβάνουν κατά κανόνα γυναίκες. Στο ίδιο κλίμα και η «Λίζα», εν ενεργεία πράκτορας στη μυστική υπηρεσία πληροφορίων της Βρετανίας (SIS), γι’ αυτό και δεν αποκαλύπτεται το πραγματικό της όνομα, που λέει στον Guardian ότι «οι γυναίκες γίνονται καλύτεροι κατάσκοποι, γιατί κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και επεξεργάζονται με αποτελεσματικό τρόπο τα διαφορετικά ερεθίσματα που δέχονται». «Υπάρχει έντονη στερεοτυπική αντιμετώπιση απέναντι στο γυναικείο φύλο και στα επαγγέλματα στα οποία μπορεί να διαπρέψει. Το ότι η κατασκοπεία θεωρείται ανδρική δουλειά είναι το στοιχείο που μας κάνει τόσο καλές στις επιχειρήσεις μας. Κανείς δεν υποπτεύεται μια γυναίκα σε πρώτη φάση», σημειώνει. Το αν η τηλεοπτική Κάρι Μάθισον του Homeland είναι περισσότερο αποτελεσματική από τον Τζέισον Μπορν, της γνωστής κινηματογραφικής τριλογίας, σηκώνει μεγάλη συζήτηση, αλλά όπως τονίζει ο Πάρντο οι δύο τους και όλοι οι «συνάδελφοι» τους στην πραγματική ζωή συναντιούνται στον φόβο, που νιώθουν στη διάρκεια μιας αποστολής, που δεν μειώνεται με τα χρόνια και δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με το φύλο τους. Επάγγελμα κατάσκοποςΚαι επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, οι γυναίκες γίνονται καλύτεροι κατάσκοποι για τους ακόλουθους λόγους, όπως γράφει το Forbes μετά από ενδελεχή έρευνα 1.Τα πάνε καλύτερα με τους ανθρώπους Κάνουν πιο εύκολα φίλους, διαβάζουν πιο γρήγορα τον άλλον και καταλαβαίνουν άμεσα το κίνητρο και τα ευαίσθητα σημεία του. 2. Ξεπερνούν την έλλειψη δύναμης με εξυπνάδα Αντίθετα με το τι πιστεύουν οι πολλοί, για να εκμηδενίσεις τον εχθρό δεν χρειάζεται να είσαι δυνατός ή απλά και μόνο γυμνασμένος. Αυτό που απαιτείται είναι να διαβάζεις τον κίνδυνο που εγκυμονεί ένα άτομο ή μια κατάσταση. ώστε να φροντίσεις για την επιβίωση σου. 3. Έχουν ένστικτο φροντίδας Οι πηγές είναι πολύ σημαντικές για έναν κατάσκοπο. Είναι όμως συχνά αναξιόπιστες, καθορίζονται από το θυμικό τους και έχουν σπασμωδικές αντιδράσεις, ακριβώς όπως τα μικρά παιδιά. Γι’ αυτό και τις χειρίζονται καλύτερα και πιο αποτελεσματικά οι γυναίκες στις μυστικές υπηρεσίες πληροφοριών σε όλο τον κόσμο. 4. Ακούν πραγματικά τους άλλους Οι γυναίκες από τη φύση τους ακούν καλύτερα τον συνομιλητή τους, του δίνουν χώρο και χρόνο να εκτεθεί, ώστε μπορούν να μετρήσουν και τις δυνατότητες του, αλλά και να βγάλουν από αυτόν ότι ακριβώς επιθυμούν. Όπως λέει η Λίντσει «στη CIA οι άνδρες κάνουν ξεχωριστή εκπαίδευση για να μάθουν να ακούν και να αποσπούν μια πληροφορία». 5. Λένε πιο πιστευτές ιστορίες Και το τέλος μας γυρνάει στην αρχή, στη φυσική ικανότητα της γυναίκας να λέει απίστευτες ιστορίες, για ποιο λόγο βρίσκεται σε ένα πάρκινγκ τόσο μακριά από το σπίτι της στη μέση πουθενά. «Η πιο συνηθισμένη ιστορία κάλυψης είναι ότι έχουμε παράνομη ερωτική σχέση», λέει η ίδια. «Είναι αρεστή σε όλους και γίνεται αποδεκτή άμεσα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες σε κάθε γωνιά της γης».
![]() Η Πρίσλεϊ ήταν 54 ετών κατά τη στιγμή του θανάτου της. Οι καρδιακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών προσβολών, γίνονται όλο και πιο συχνές στις γυναίκες μεταξύ 40 και 60 ετών, λέει ένας καρδιολόγος μιλώντας για τα διαφορετικά σημάδια της καρδιακής νόσου στις γυναίκες. Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ, η μοναχοκόρη του Έλβις Πρίσλεϊ και της συζύγου του Πρισίλα, πέθανε στις 12 Ιανουαρίου μετά από καρδιακή ανακοπή, όπως επιβεβαίωσαν οι αρχές. Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο το πρωί της Πέμπτης, αφού η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Λος Άντζελες ανταποκρίθηκε σε κλήση στο Καλαμπάσας της Καλιφόρνια για μια ενήλικη γυναίκα με καρδιακή ανακοπή που δεν ανέπνεε, δήλωσαν οι αρχές στο NBC News.Η καρδιακή ανακοπή είναι μια ιατρική κατάσταση κατά την οποία η καρδιά σταματά να χτυπάει ξαφνικά, και είναι διαφορετική από την καρδιακή προσβολή, η οποία αναφέρεται σε απόφραξη της ροής του αίματος προς την καρδιά. Όταν κάποιος παθαίνει καρδιακή ανακοπή, πρέπει να λαμβάνονται αμέσως τα κατάλληλα μέτρα, όπως η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και η χρήση απινιδωτή, για να ενισχυθούν οι πιθανότητες επιβίωσης. Περίπου το 90% των ατόμων που παθαίνουν καρδιακή ανακοπή εκτός νοσοκομείου πεθαίνουν, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ. Ο αιφνίδιος καρδιακός θάνατος πλήττει 2,4 γυναίκες στις 10.000 κάθε χρόνοΗ καρδιακή ανακοπή είναι λιγότερο συχνή στις γυναίκες απ’ ό,τι στους άνδρες, σύμφωνα με το UCLA Health, και στην πραγματικότητα είναι σχετικά σπάνιο να πεθάνουν γυναίκες από αυτήν: Ο αιφνίδιος καρδιακός θάνατος πλήττει 2,4 γυναίκες στις 10.000 κάθε χρόνο, σύμφωνα με την Dr. Sheila Sahni, καρδιολόγο του Πανεπιστημιακού Ιατρικού Κέντρου JFK του Hackensack Meridian Health. Οπότε, τα καρδιακά επεισόδια (η πιο συχνή αιτία καρδιακής ανακοπής) και οι καρδιακές παθήσεις (ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για καρδιακή ανακοπή) γίνονται όλο και πιο συχνά στις γυναίκες άνω των 45 ετών, λέει η Sahni. Πάνω από τα 60 είναι ιστορικά η ηλικία που οι γιατροί αρχίζουν να υποπτεύονται καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες, προσθέτει. Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ ήταν 54 ετών όταν πέθανε. Δεν είναι σαφές τι προκάλεσε την καρδιακή της ανακοπή ή αν είχε σχετικές παθήσεις. Παράγοντες κινδύνου για καρδιακά προβλήματα στις γυναίκες Μια από τις επικρατούσες θεωρίες πίσω από την αύξηση των νεότερων γυναικών που εμφανίζουν καρδιακές παθήσεις οφείλεται σε αδιάγνωστους, μη ελεγχόμενους παράγοντες κινδύνου, όπως ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση, λέει η Sahni. «Θέλω πραγματικά να ανοίξει τα μάτια για τις γυναίκες να αναγνωρίσουν ότι οι καρδιακές παθήσεις είναι η Νο. 1 απειλή τους», εξηγεί, τονίζοντας τη σημασία των γυναικών να μιλούν με τους γιατρούς τους και να κάνουν τις σχετικές εξετάσεις για πιθανές καρδιακές παθήσεις. «Η συντριπτική πλειονότητα των γυναικών διατρέχουν κίνδυνο για κάποια μορφή καρδιακής νόσου κατά τη διάρκεια της ζωής τους», προσθέτει η Δρ. Στέισι Ρόζεν, συν-συγγραφέας του βιβλίου «Εξυπνότερη καρδιά για γυναίκες — 6 εβδομάδες για μια πιο υγιή καρδιά». Σύμφωνα με τις Sahni και Rosen, ορισμένοι από τους κορυφαίους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις στις γυναίκες περιλαμβάνουν:
Το οικογενειακό ιστορικόΈνα οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο. Ο Έλβις Πρίσλεϊ πέθανε σε ηλικία 42 ετών από καρδιακή προσβολή, πιθανόν λόγω του εθισμού του στα συνταγογραφούμενα φάρμακα, σύμφωνα με το NBC News. «Υπάρχει οικογενειακό ιστορικό που σχετίζεται με καρδιακές αρρυθμίες (ακανόνιστος καρδιακός παλμός) και υπάρχει οικογενειακό ιστορικό που σχετίζεται με στεφανιαία νόσο και είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε την ηλικία στην οποία εκδηλώθηκε στον άμεσο συγγενή σας» λέει η Sahni. «Στην περίπτωση της Λίζα Μαρί, είναι πολύ σημαντικό για τους γιατρούς της να γνωρίζουν ότι και ο πατέρας της πέθανε σε νεαρή ηλικία και ποια ήταν η καρδιαγγειακή του κατάσταση» προσθέτει. Συμπτώματα καρδιακής προσβολής στις γυναίκεςΌταν οι γυναίκες παθαίνουν καρδιακή προσβολή, έχουν συχνά τα παραδοσιακά συμπτώματα της δύσπνοιας και της πίεσης ή δυσφορίας στο στήθος, αλλά είναι επίσης πιο πιθανό από τους άνδρες να αισθάνονται «μη συγκεκριμένα συμπτώματα» λέει η Rosen. «Μερικές φορές πρόκειται απλώς για ήπια δυσπεψία που συνοδεύεται από κόπωση» λέει. «Είχα γυναίκες ασθενείς όλα αυτά τα χρόνια που νόμιζαν ότι ήταν κάποιο οδοντιατρικό πρόβλημα, αυτό το περίεργο πονάκι στη γνάθο τους». Άλλα σημάδια που έχει δει η Ρόζεν στους ασθενείς της περιλαμβάνουν αλλαγές στον ύπνο και αίσθημα λίγο θολωμένο ή «εκτός εαυτού». Άλλα μη παραδοσιακά σημάδια καρδιακών προσβολών στις γυναίκες, σύμφωνα με τη Sahni, περιλαμβάνουν:
«Αυτά είναι συμπτώματα που είναι καινούργια» τονίζει η Sahni. «Εάν αισθάνεστε ασυνήθιστη κόπωση καθ’ όλη τη διάρκεια της εργάσιμης εβδομάδας, πιθανότατα δεν πρόκειται για καρδιακή προσβολή. Αλλά αν κάτι εμφανίζεται με την άσκηση και δεν υποχωρεί με την ανάπαυση, θα πρέπει να σκεφτείτε για καρδιακή προσβολή ή για την καρδιά σας γενικότερα». Επειδή τα συμπτώματα των σοβαρών καρδιακών προβλημάτων στις γυναίκες μπορεί να είναι εύκολο να αγνοηθούν, είναι σημαντικό να γνωρίζετε το σώμα σας, να υπερασπίζεστε τον εαυτό σας σε ιατρικά περιβάλλοντα και να έχετε έναν γιατρό που μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα σημάδια νωρίς, συμβουλεύει η Rosen. «Η έγκαιρη πρόληψη και η έγκαιρη αναγνώριση μιας αλλαγής στο πώς αισθανόμαστε ως γυναίκες είναι το πιο σημαντικό» προσθέτει. *Με στοιχεία από today.com ![]() Μια γυναίκα αποκάλυψε τα σημάδια που την οδήγησαν στο να αφήσει την σχέση της, ενώ περιγράφει και την εμπειρία του διαζυγίου της. «Θυμάμαι να ρωτώ μία φίλη που είχε περάσει την ίδια διαδικασία για το πώς ήξερε ότι η σχέση είχε τελειώσει. Πώς ήξερε ότι πρέπει να προχωρήσει μπροστά». «Μου είπε πως ένιωθε ότι το ήξερε βαθιά μέσα της και ότι κανείς δεν της υπέδειξε τα ακριβή σημάδια», συνέχισε πριν αποκαλύψει τα όσα οδήγησαν σιγά σιγά στον χωρισμό. «Παρά το ότι έχουμε πολλούς τρόπους να εθελοτυφλούμε, υπήρχαν δυσκολίες και σημάδια που μου έλεγαν ότι ο γάμος μου είχε τελειώσει πολύ πριν το παραδεχτούμε οι δυο μας. Τα παρακάτω 10 ήταν τα πιο βασικά, τα έβλεπα αλλά τα αγνοούσα. Απομακρυνθήκαμε σεξουαλικά Καμπανάκι – Ο γάμος έχει τελειώσει. Αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα σημάδια. Ο κοινός χρόνος ήταν ελάχιστος Και αυτό δεν μας ένοιαζε. Βγαίναμε ο καθένας μόνος με φίλες και φίλους. Δεν το πείραζε και τελικά ούτε και εμένα. Ήταν πια κάτι συνηθισμένο. Τα πάντα γίνονταν χωριστά Σκέψεις, σχέδια, προγραμματισμοί. Όλα έμοιαζαν ξεχωριστά. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, αλλά έμοιαζε σαν να είμαστε δύο άνθρωποι που απλώς μοιράζονταν ένα σπίτι. Ήμασταν περισσότερο συγκάτοικοι και όχι ζευγάρι. Το κάθε τι τον ενοχλούσε Ποτέ δεν έκανα τίποτα όπως του άρεσε. Είχε νεύρα πριν καν ξεκινήσω κάτι. Δεν είχε σημασία πια το ότι άργησα να σιδερώσω τα ρούχα – αυτό ήταν η αφορμή, αν κατανοείτε τι θέλω να πω. Ένιωθα απόλυτα μόνη Όταν η σχέση και ο γάμος σου εξελίσσονται θετικά, τότε νιώθεις πως είσαι ομάδα με τον άλλο. Όταν αυτό δεν συμβαίνει τότε είσαι σε σχέση και νιώθεις μόνη. Αυτό είναι το χειρότερο συναίσθημα. Το μυαλό μου ήταν αλλού Ναι το σώμα μου ήταν στο σπίτι, αλλά η σκέψη μου ταξίδευε. Σκεφτόμουν ένα σωρό άλλα πράγματα και όχι τη σχέση μου. Το “daydreaming” είχε γίνει η πιο ευχάριστη ασχολία μου. Ικέτευα για οικειότητα Όταν αυτό συνέβαινε ήμουν «η υπερβολική» η «στριμμένη», «αυτή που δεν ευχαριστιέται με τίποτα». Δεν ήξερα πώς να τον προσεγγίσω ούτε πώς να ζητήσω αυτό που ήθελα χωρίς να θυμώσει ή να στεναχωρηθούμε. Οι καβγάδες ήταν διαρκείς και μόνιμοι Καβγαδίζαμε για τα ίδια και τα ίδια ξανά και ξανά. Το τέλος ήταν κοντά, αλλά οι περισσότεροι καβγάδες μας δεν έμοιαζαν να έχουν όριο. Έβλεπε μόνο τα μειονεκτήματά μου Όλοι οι άνθρωποι έχουμε. Ωστόσο, σε μία σχέση αν τα μειονεκτήματα του άλλου είναι διαχειρίσιμα, προσαρμόζεσαι. Εκείνος το μόνο που έβλεπε σε εμένα ήταν οι αστοχίες και τα λάθη μου. Δεν ήμουν ποτέ καλή για εκείνον. Σοβαρές αποφάσεις και διλήμματα δεν «έπεφταν» στο τραπέζι Κάθε μου δυσκολία την περνούσα μόνη μου. Αποφάσεις ζωής δεν της συζητούσα μαζί του. Πιστεύω και εκείνος έκανε το ίδιο. Όταν τα μέλη ενός ζευγαριού δεν αποζητούν τη θαλπωρή και τη στήριξη του συντρόφου τους, τότε το όλο ζήτημα ”σχέση ή γάμος” έχει τελειώσει. ![]() Από τον γάμο με τον διαβόητο «βαρόνο» «Ελ Τσάπο» μέχρι τη σύλληψή της. Η ιστορία της πρώην βασίλισσας ομορφιάς Emma Coronel Aispuro. H Emma Coronel Aispuro παντρεύτηκε τον πιο επικίνδυνο άντρα στο Μεξικό όταν ήταν μόλις 18 ετών. Προερχόταν από φτωχή οικογένεια και ήταν μόλις 17 ετών όταν γνώρισε τον Guzman, τον διαβόητο Μεξικανό βαρόνο ναρκωτικών, γνωστό και ως «Ελ Τσάπο». Η σχέση της Emma Coronel Aispuro με τον «Ελ Τσάπο» επισημοποιήθηκε με τα ιερά δεσμά του γάμου στα 18α γενέθλιά της. Ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς άντρες στο Μεξικό και την περνούσε πάνω από τρεις δεκαετίες. Η άλλοτε βασίλισσα ομορφιάς έγινε από τα πιο αγαπημένα πρόσωπα των φωτογράφων κατά τη διάρκεια των 11 εβδομάδων της δίκης του συζύγου της «Ελ Τσάπο». Ήταν εκεί σχεδόν κάθε μέρα της δίκης του συζύγου της Joaquin Guzman. Η Emma Coronel Aispuro βρέθηκε στο προσκήνιο όταν συνελήφθη από τις αμερικανικές αρχές τον Φεβρουάριο του 2021. Κατηγορήθηκε για συμμετοχή σε διεθνές εμπόριο ναρκωτικών και για συνεργασία στη χολιγουντιανού τύπου απόδραση του συζύγου της από φυλακή υψίστης ασφαλείας στο Μεξικό το 2015. Τον είχε βοηθήσει να σχεδιάσει τη δραματική απόδραση μέσω σήραγγας που είχαν σκάψει κάτω από τη φυλακή. Είχε καταδικαστεί σε τριετή φυλάκιση αφού δήλωσε την ενοχή της για τρία ομοσπονδιακά αδικήματα. Παραδέχτηκε πως βοήθησε τον σύζυγό της να διευθύνει την εγκληματική αυτοκρατορία του, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στο δικαστήριο είχε εκφράσει ότι λυπάται και ζητούσε συγχώρεση. Ήθελε μια ποινή που θα της επέτρεπε να δει τις δίδυμες κόρες της να μεγαλώνουν. Η γνωριμία και ο έρωτας με τον «Ελ Τσάπο» Η Emma Coronel Aispuro γνώρισε τον «Ελ Τσάπο» όταν ήταν 17 ετών και είχε μόλις κερδίσει έναν διαγωνισμό ομορφιάς στην πολιτεία Σιναλόα του Μεξικού. Ο Joaquin Guzman ήταν 51 ετών και ο αρχηγός της μεγαλύτερης εγκληματικής οργάνωσης στον κόσμο. «Καθώς χόρευα με τον φίλο μου, με πλησίασε ένας άνδρας της προσωπικής φρουράς του Guzman και μου είπε ότι θέλει να χορέψει μαζί μου. Απάντησα αμέσως ναι, καθώς το έθιμο στη Σιναλόα προστάζει να χορεύεις με οποιονδήποτε το ζητήσει», είχε δηλώσει σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της. «Δεν είναι βίαιος, ούτε αγενής και δεν τον έχω ακούσει ποτέ μου να λέει κακή λέξη. Οι κόρες μας τον λατρεύουν και τον ζητούν συνεχώς. Δεν γνώριζα ότι διακινεί ναρκωτικά. Είμαι ερωτευμένη μαζί του», δήλωνε χαρακτηριστικά. Τον περιέγραφε ως έναν απλό άντρα. «Τα media τον έκαναν τόσο διάσημο. Δεν είναι δίκαιο. Δεν θέλουν να τον κατεβάσουν από το βάθρο για να τον κάνουν περισσότερο όπως είναι. Ένας κανονικός, συνηθισμένος άνθρωπος». Εκτιμούσε, ωστόσο, πως ο ίδιος ο «Ελ Τσάπο» απολάμβανε την κάλυψη από τον Τύπο. (Μαρίνα Κουτσούμπα) |