Δύσκολες ώρες μοιάζει να περνά το Facebook από την ώρα που αποκαλύψθηκε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica ωστόσο το μέλλον θα μπορούσε να γίνει πολύ χειρότερα για το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σύμφωνα με τα όσα μαρτυρούν οι έρευνες για την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο μέσο. Πρόσφατα το eMarketer μόλις κυκλοφόρησε μια σημαντική έκθεση που επισημαίνει μερικές από τις βασικές αλλαγές μετά από το πρόσφατο σκάνδαλο του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου Facebook. Το βασικότερο εξ αυτών που έχει αλλάξει είναι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών η οποία καταγράφει σημαντική πτώση. Ωστόσο η χρήση του δικτύου ως μέσο ενημέρωσης δεν είναι διαφοροποιηθεί και τόσο.
Βέβαια η εικόνα γίνεται ακόμα χειρότερη αν λάβει κανείς υπόψη του και την αισιοδοξία των χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου. Συγκεκριμένα μόνο το 24% των χρηστών του Διαδικτύου πιστεύει ότι το Facebook θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να προστατεύσει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων στο μέλλον σύμφωνα με την μελέτη της YouGov και του The Economist την οποία επικαλείται το eMarketer. Μάλιστα η έλλειψη εμπιστοσύνης διαπιστώνεται στη μερίδα εκείνη του κοινού που θέλει να προσελκύσει το μέσο, δηλαδή στους νέους. Σε παρόμοια μελέτη που πραγματοποιήθηκε ο αριθμός όσων πιστεύουν ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο προστατεύει την προσωπική τους ζωή μειώθηκε από το 79% που ήταν το 2017 στο 27% αφότου διέρρευσε η είδηση για την Cambridge Analytica. Και παρότι μόνο το 6% των χρηστών του μέσου σκέφτηκε ή και προχώρησε στη διαγραφή του από το κοινωνικό δίκτυο, σύμφωνα με μια μελέτη του Ηνωμένου Βασιλείου, πολλοί πήραν μέτρα τα οποία περιορίζουν την ικανότητα του κοινωνικού δικτύου να βγάζει κέρδος. Για παράδειγμα το ένα τρίτο των χρηστών εφάρμοσε αυστηρότερους περιορισμούς απορρήτου στο Facebook. Ένα τέταρτο των χρηστών σταμάτησε να κάνει συγκεκριμένου τύπου αναρτήσεις όπως check in. Μόνος τις ΗΠΑ, το 44% των χρηστών δήλωσε ότι πρόσφατα άλλαξε τις ρυθμίσεις απορρήτου του στο Facebook και επέλεξε να μοιράζεται λιγοτερα με τους φίλους και ακολούθους του, σύμφωνα με μια έρευνα της Thomson Reuters. Το 80% δε εξ αυτών ανέφεραν ότι αυτό συνέβη μετά τις ανησυχητικές ιστορίες διαρροής των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν η eMarketer να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της σχετικά με τις ώρες που θα περνούν οι χρήστες στο Facebook και όσο μειώνονται οι ώρες τόσο μειώνονται τα έσοδα. Αναλυτικότερα, ενώ η χρήση στην Ασία εξακολουθεί να είναι ισχυρή, υπάρχει αισθητή στασιμότητα στη Βόρεια Αμερική και βραδύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου» αναφέρει η ερευνητική εταιρεία. Άλλωστε και ο CFO του Facebook προειδοποίησε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου ότι η χρήση του Facebook στην Ευρώπη θα μπορούσε να πέσει για πρώτη φορά. Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι τα αποτελέσματα δεν είναι ενδεικτικά. «Κάποιοι καταναλωτές επιλέγουν να μειώσουν τις παραμέτρους για στοχευμένη διαφήμιση, κάτι που θα ανέμενε κανείς μετά την ιστορία με την Cambridge Analytica αλλά το ποσοστό αυτών δεν είναι μεγάλο αναφέρει η Κάρολιν Έβερσον επικεφαλής των λύσεων Marketing του Facebook. Λαμβάνοντας υπόψη βέβαια όλα τα παραπάνω κατανοεί κανείς πως το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι άκρως σημαντικό και παραμένει ένα ανοιχτό καιφλέγον ζήτημα. Παρότι μάλιστα δεν έχει επηρεάσει τους τζίρους των κοινωνικών δικτύων μέχρι στιγμής δεν είναι διόλου απίθανο να τους επηρεάσει στο μέλλον. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η Καλιφόρνια, όπου και η έδρα του Facebook και πολλών άλλων , σκέφτεται τη θέσπιση νόμου που θα ενισχύει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών, παρόμοιο με το GDPR της Ευρώπης. Comments are closed.
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|