«Φανταστείτε αυτό το σήμα ακριβώς απέναντι από το υπνοδωμάτιό σας», σχολίασε χρήστης της πλατφόρμας
Το Twitter αποχαιρέτησε το διάσημο εμπορικό του σήμα, το γαλάζιο πουλί και υποδέχτηκε το νέο του λογότυπο, το γράμμα «Χ». Η αλλαγή αυτή όχι μόνο ενόχλησε πολλούς χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας, αλλά φαίνεται πως δημιουργεί και νέα προβλήματα, καθώς το σήμα που εγκαταστάθηκσε στο κτίριο της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο αναβοσβήνει έντονα και προκάλεσε αντιδράσεις. Ο Christopher Beale με ανάρτησή του κατέγραψε πως φαίνεται από το σπίτι του το φωτεινό σήμα του Twitter, ενώ άλλος χρήστης της πλατφόρμας σχολίασε «φανταστείτε αυτό το σήμα ακριβώς απέναντι από το υπνοδωμάτιό σας». Συγκεκριμένα, την Παρασκευή η εταιρεία εγκατέστησε το «Χ», το νέο σήμα του Twitter, στην οροφή των κεντρικών γραφείων της στην Market Street και σχεδόν αμέσως ξεκίνησαν τα παράπονα από τους γείτονες για τα ενοχλητικά φώτα. Παράλληλα, το τμήμα επιθεώρησης κτιρίων του Σαν Φρανσίσκο είπε ότι θα ξεκινήσει έρευνα, με αξιωματούχους να υποστηρίζουν ότι η αντικατάσταση γραμμάτων ή συμβόλων σε κτίρια ή η τοποθέτηση πινακίδας πάνω σε αυτά απαιτεί άδεια για λόγους σχεδιασμού και ασφάλειας.
Ο Μασκ μετονόμασε το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης Twitter σε X και αποκάλυψε ένα νέο λογότυπο για την πλατφόρμα Η απόφαση του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ να μετονομάσει το Twitter σε X θα μπορούσε να είναι περίπλοκη νομικά: εταιρείες όπως η Meta και η Microsoft έχουν ήδη δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίδιο γράμμα. Το X χρησιμοποιείται τόσο ευρέως και αναφέρεται σε εμπορικά σήματα που είναι υποψήφιo για νομικές προκλήσεις – και η εταιρεία που όλοι ήξεραν ως Twitter θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα δικά της προβλήματα υπερασπίζοντας τη νέα επωνυμία της, «X», στο μέλλον. «Υπάρχει 100% πιθανότητα ότι το Twitter θα μηνυθεί για αυτόν τον λόγο από κάποιον», δήλωσε ο δικηγόρος εμπορικών σημάτων Josh Gerben, ο οποίος δήλωσε πως μέτρησε σχεδόν 900 ενεργές καταχωρίσεις εμπορικών σημάτων στις ΗΠΑ που καλύπτουν ήδη το γράμμα X σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών. Ο Μασκ μετονόμασε το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης Twitter σε X τη Δευτέρα και αποκάλυψε ένα νέο λογότυπο για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, μια στυλιζαρισμένη ασπρόμαυρη έκδοση του γράμματος. Οι κάτοχοι εμπορικών σημάτων – που προστατεύουν εμπορικές ονομασίες, λογότυπα και σλόγκαν που προσδιορίζουν τις πηγές των αγαθών – μπορούν να ισχυριστούν παραβίαση εάν άλλη επωνυμία προκαλεί σύγχυση με τη δική τους επωνυμία στους καταναλωτές. Τα ένδικα μέσα ποικίλλουν από χρηματικές αποζημιώσεις έως αποκλεισμό χρήσης. Η Microsoft από το 2003 κατέχει ένα εμπορικό σήμα «X» και αφορά σε επικοινωνίες σχετικά με το σύστημα βιντεοπαιχνιδιών Xbox. Η Meta Platforms – της οποίας η πλατφόρμα Threads είναι ο νέος αντίπαλος στο Twitter – κατέχει ένα ομοσπονδιακό εμπορικό σήμα που καταχωρήθηκε το 2019, ένα μπλε και άσπρο γράμμα «X», και αφορά σε πεδία όπως λογισμικό και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Meta και η Microsoft πιθανότατα δεν θα κινηθούν δικαστικά εκτός και αν αισθανθούν ότι απειλούνται και ότι το «X» του Twitter καταπατά την αξία της επωνυμίας που δημιούργησαν με αυτό το γράμμα, είπε ο Gerben. Η πικρή εμπειρία της Meta Η ίδια η Meta προκάλεσε διάφορα ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας όταν άλλαξε το όνομά της από Facebook. Αντιμετωπίζει αγωγές περί εμπορικών σημάτων που κατατέθηκαν πέρυσι από την επενδυτική εταιρεία Metacapital και την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας MetaX, και διευθέτησε μια άλλη σχετικά με το νέο της λογότυπο με το σύμβολο του απείρου. Και αν ο Μασκ καταφέρει να αλλάξει το όνομα, άλλοι θα μπορούσαν ακόμα να διεκδικήσουν το «Χ» για τον εαυτό τους. «Δεδομένης της δυσκολίας στην προστασία ενός μεμονωμένου γράμματος, ειδικά ενός τόσο δημοφιλούς εμπορικά όπως το «Χ», η προστασία του Twitter είναι πιθανό να περιορίζεται σε πολύ παρόμοια γραφικά με το λογότυπό του Χ», δήλωσε ο Douglas Masters, δικηγόρος εμπορικών σημάτων στη δικηγορική εταιρεία Loeb & Loeb. «Το λογότυπο δεν έχει πολλά διακριτικά, επομένως η προστασία θα είναι πολύ στενή». Πηγή: OT.gr To παλιό σήμα αφαιρέθηκε από τα κεντρικά γραφεία του Twitter στο Σαν Φρανσίσκο (Reuters)
Η CEO του Twitter έδωσε στη δημοσιότητα το νέο σήμα
Μια μέρα μετά την ανακοίνωση του Έλον Μασκ ότι το μπλε πτηνό δεν θα είναι πλέον το λογότυπο της πλατφόρμας η διευθύνουσα σύμβουλος του Twitter με ανάρτηση της εμφάνισε το γράμμα «X» σε μαύρο φόντο αναφέροντας « Το X είναι εδώ! Ας το κάνουμε. Με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, το X θα μας συνδέσει με τρόπους που μόλις αρχίζουμε να φανταζόμαστε». Ο Μασκ είχε υποδείξει στις χθεσινές του αναρτήσεις ότι το νέο λογότυπο θα περιέχει το γράμμα X κάτι που είχε προαναγγείλει κατά την παρουσίαση της Γιακαρίνο ως νέας CEO του Twitter. Το γράμμα X φαίνεται ότι είναι γενικότερα ένα σύμβολο που θέλει να επενδύσει πάνω σε αυτό ο Μασκ αφού το χρησιμοποίησε και στο όνομα της νέας εταιρείας που ίδρυσε, την xAI, η οποία θα ασχοληθεί με την ανάπτυξη προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης. Δεν είναι πάντως σαφές αν η εικόνα που έδωσε στη δημοσιότητα η Γιακαρίνο θα είναι το νέο λογότυπο του Twitter ή αν θα υπάρξει κάποιο άλλο με την παρουσία του γράμματος X σε αυτό.
Την απόφασή του να αλλάξει λογότυπο στο Twitter γνωστοποίησε ο Eλον Μασκ σε ανάρτησή του στην οποία έγραψε: «Και σύντομα θα αποχαιρετήσουμε τo λογότυπο του twitter και, σταδιακά, όλα τα πουλιά». Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης πρόσθεσε: «Αν αναρτηθεί ένα αρκετά καλό λογότυπο X απόψε, θα κυκλοφορήσουμε σε όλο τον κόσμο αύριο». Ο Μασκ δημοσίευσε μια εικόνα ενός “Χ” που τρεμοπαίζει, αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες. Η εταιρεία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό. Κάτω από την ταραχώδη θητεία του Μασκ από τότε που αγόρασε το Twitter τον Οκτώβριο, η εταιρεία άλλαξε το επιχειρηματικό της όνομα σε X Corp, αντανακλώντας το όραμα του δισεκατομμυριούχου να δημιουργήσει μια «σούπερ εφαρμογή», όπως το WeChat. Ο ιστότοπος του Twitter λέει ότι το λογότυπό του, που απεικονίζει ένα μπλε πουλί, είναι «το πιο αναγνωρίσιμο περιουσιακό μας στοιχείο», προσθέτοντας ότι «γι’ αυτό το προστατεύουμε τόσο πολύ». Το πουλί αντικαταστάθηκε προσωρινά τον Απρίλιο από τον σκύλο Shiba Inu της Dogecoin. Το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετώπισε το Twitter ήταν μια μήνυση που κατατέθηκε την Τρίτη, σύμφωνα με την οποία η εταιρεία οφείλει τουλάχιστον 500 εκατομμύρια δολάρια αποζημιώσεις για απολύσεις υπαλλήλων της. Η εταιρεία του Μασκ έχει απολύσει περισσότερο από το μισό εργατικό δυναμικό της για να μειώσει το κόστος από τότε που αγόρασε την εταιρεία. Τα νούμερα όπως φαίνεται διαψεύδουν τις προσδοκίες του εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου, ο οποίος προέβλεπε τον Μάρτιο ότι το Twitter θα είχε γίνει και πάλι κερδοφόρο μέχρι τον Ιούνιο. Πολλοί ήταν εκείνοι που «πάγωσαν» κοιτώντας χθες βράδυ τον ουρανό, όπου την εμφάνισή της έκανε μια... περίεργη φωτεινή γραμμή. Ωστόσο, ο λόγος της αναστάτωσης οφείλεται στον Έλον Μασκ και στους δορυφόρους της Starlink που εκτοξεύθηκαν σε γήινη τροχιά και έγιναν ορατοί από αρκετές περιοχές.
Πώς διαγράφεται το τοπίο της αγοράς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης - Που θα κριθεί η επιτυχία του Threads Η Meta Platforms έκανε τελικά την Τετάρτη την κίνηση που είχε προαναγγελθεί: κυκλοφόρησε το Threads, τη νέα της εφαρμογή microblogging, που είναι στενά συνδεδεμένη με το Instagram και στοχεύει ευθέως στο κοινό του Twitter. Μία κίνηση «ζυγισμένη» που έρχεται στην ουσία να εκμεταλλευθεί τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Twitter, ειδικά από την στιγμή που η εφαρμογή εξαγοράστηκε από τον Ίλον Μασκ, τον Οκτώβριο του 2022. Μόλις δεκαέξι ώρες μετά το επίσημο λανσάρισμα, στα καταστήματα εφαρμογών για smartphones αν και όχι ακόμη στην ΕΕ, η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads του Instagram είχε ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια εγγραφές, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μέσω ανάρτησης στη νέα πλατφόρμα. Γεγονός που το έθεσε σε τροχιά να ξεπεράσει το chatbot ChatGPT της OpenAI ως την πιο γρήγορα «μεταφορτωμένη» εφαρμογή για καταναλωτές κατά την κυκλοφορία του. Σημειώνεται ότι το ChatGPT της OpenAI χρειάστηκε πέντε ημέρες για να φτάσει το 1 εκατ. χρήστες. Κατέχει το ρεκόρ ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη καταναλωτική εφαρμογή όλων των εποχών, αφού έφτασε τα 100 εκατ. μηνιαίως ενεργούς χρήστες σε δύο μήνες, σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS. Ο ρυθμός ανάπτυξης του Threads υποδηλώνει ότι θα φτάσει αυτό το όριο σε λίγες ημέρες. Αν και λίγες μόνο ημέρες πριν Ίλον Μασκ και Μαρκ Ζάκερμπεργκ κανόνιζαν να λύσουν τις διαφορές του μέσα στο ρινγκ, τελικά όλα δείχνουν ότι η σύγκρουση των δύο θα έλθει πρώτα στις δικαστικές αίθουσες και αφορμή την διαφαινόμενη εμπορική επιτυχία του Threads. Έρχονται μηνύσεις Το Twitter απείλησε να μηνύσει τη Meta ισχυριζόμενο ότι έκλεψε τα εμπορικά μυστικά της εταιρείας κατά τη δημιουργία της εφαρμογής Threads. Πιο συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτουν οι Financial Times, ο Άλεξ Σπίρο, δικηγόρος του Twitter, κατηγόρησε τη Meta για «συστηματική, εσκεμμένη και παράνομη υπεξαίρεση των εμπορικών μυστικών και άλλων πνευματικών δικαιωμάτων του Twitter» σε επιστολή προς τον Ζάκερμπεργκ με ημερομηνία αποστολής την Τετάρτη. Στην επιστολή υποστηρίζεται ότι η Meta έχει προσλάβει «δεκάδες» πρώην υπαλλήλους του Twitter με πρόσβαση σε άκρως εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με την πλατφόρμα, πολλοί από τους οποίους είχαν «καταχρηστικά διατηρήσει έγγραφα και ηλεκτρονικές συσκευές του Twitter». Στη συνέχεια, η Meta είχε σκόπιμα κατευθύνει αυτούς τους υπαλλήλους σε εργασίες οικοδόμησης του Threads, «κατά παράβαση τόσο της πολιτειακής όσο και της ομοσπονδιακής νομοθεσίας», αναφέρεται στη σχετική επιστολή. Στην επιστολή, το Twitter ανέφερε ότι απαιτεί από τη Meta «να λάβει άμεσα μέτρα για να σταματήσει να χρησιμοποιεί τυχόν εμπορικά μυστικά του Twitter και άλλες άκρως εμπιστευτικές πληροφορίες», επιφυλασσόμενο του δικαιώματος να ζητήσει «τόσο αστικές αποζημιώσεις όσο και ασφαλιστικά μέτρα». Προειδοποίησε επίσης τη Meta ότι «απαγορεύεται ρητά να συμμετέχει σε οποιαδήποτε διαδικασία ανίχνευσης ή απόξεσης των δεδομένων, οπαδών ή ακολούθων του Twitter». Όπως αναφέρουν οι Financial Times στο δημοσίευμά τους η επιστολή εμφανίστηκε αρχικά στον ιστότοπο Semafor και στη συνέχεια επιβεβαιώθηκε από δύο άτομα με γνώση του θέματος. Επίσημα οι δύο πλευρές, Twitter και Meta Platforms, αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα. Ωστόσο, ο Ίλον Μασκ, που αγόρασε το Twitter έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Οκτώβριο, απάντησε σε έναν χρήστη του Twitter που μοιράστηκε την είδηση: «Ο ανταγωνισμός είναι μια χαρά, η εξαπάτηση όχι». Έμμεση απάντηση, μέσω Threads φυσικά, έδωσε και ο διευθυντής επικοινωνίας της Meta, Άντι Στόουν, υπογραμμίζοντας ένα απόσπασμα στην έκθεση του Semafor, το οποίο είχε αποδοθεί σε ανώνυμη πηγή της Meta και έγραφε «Κανείς από την ομάδα μηχανικών του Threads δεν είναι πρώην υπάλληλος του Twitter – Αυτό απλά δεν ισχύει». Τι είναι το Threads Το Threads είναι μια «εφαρμογή συνομιλίας με βάση το κείμενο», όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν αναρτήσεις έκτασης έως 500 χαρακτήρων και να περιλαμβάνουν συνδέσμους, φωτογραφίες και βίντεο. Όπως και με το Twitter, οι δημοσιεύσεις μπορούν να απαντηθούν, να γίνουν like ή να κοινοποιηθούν από άλλους. Ορισμένοι χρήστες έχουν ονομάσει την υπηρεσία «δολοφόνο του Twitter». Η εφαρμογή, η οποία εξακολουθεί να στερείται ορισμένων λειτουργιών του Twitter, συνδέεται άμεσα με το Instagram, επιτρέποντας στους χρήστες να μεταφέρουν το όνομα χρήστη και το υπάρχον δίκτυό τους. «Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα που θα μπορούσαμε να ελπίζουμε!» έγραψε ο Ζούκερμπεργκ για την εφαρμογή, χαρακτηρίζοντάς την ως τη «φιλική» εναλλακτική του Twitter. Εκμετάλλευση των προβλήματων του αντιπάλου Το Threads έκανε την εμφάνισή του αφού οι ενέργειες του Ίλον Μασκ «έδιωξαν» χρήστες και διαφημιζόμενους από την πλατφόρμα του Twitter. Κρίσιμης σημασίας ήταν η απόφασή του να μειώσει τη μετριοπάθεια της πλατφόρμας και να επιβάλει ανατρεπτικές αλλαγές στο προϊόν και τις πολιτικές του με ελάχιστη προειδοποίηση ή εξήγηση. Μόλις το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Μασκ προκάλεσε νέες επικρίσεις όταν εισήγαγε προσωρινά όρια στον αριθμό των αναρτήσεων που μπορούσαν να δουν οι χρήστες, σε μια προσπάθεια, όπως είπε, να «αντιμετωπίσει ακραία επίπεδα απόσπασης δεδομένων [και] χειραγώγησης του συστήματος». Ο Μασκ απέλυσε επίσης περίπου το 80% του εργατικού δυναμικού του Twitter και διέταξε δραματικά μέτρα περικοπής κόστους προκειμένου να αποφύγει την χρεοκοπία της εταιρείας. Γενικά, μετά την εξαγορά του Twitter από τον Ίλον Μασκ τον Οκτώβριο του 2022, το Twitter έχει αποκτήσει τη φήμη ότι λαμβάνει βιαστικές αποφάσεις σχετικά με τα δεδομένα των χρηστών, την ασφάλεια και την αξιόπιστη λειτουργία του ιστότοπου. Αυτές περιελάμβαναν το έπος γύρω από την αντικατάσταση του παραδοσιακού συστήματος επαλήθευσης με μια επί πληρωμή έκδοση. Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί γύρω από τις χαλαρές πολιτικές ελέγχου και την αφαίρεση της ελεύθερης πρόσβασης στο API του Twitter – τη διεπαφή προγράμματος που επέτρεπε σε τρίτους προγραμματιστές και ακαδημαϊκούς να αλληλεπιδρούν με την πλατφόρμα. Παράδοση στις αντιγραφές Όπως ανέφερε σε δημοσίευμά του το Bloomberg, η Meta Platforms έχει μια μακρά ιστορία «δανεισμού» ιδεών από ανταγωνιστές – χωρίς αυτό να αποδίδει πάντα καρπούς. Αλλά όταν τα προϊόντα αντιγραφής της εταιρείας πετυχαίνουν, μπορούν να πιάσουν γρήγορα τόπο. Η λειτουργία για αναρτήσεις που εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες, τα γνωστά «Stories», είναι στοιχείο που αντιγράφηκε από το Snapchat το 2016. Τώρα, πολύ περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη μορφή στις εφαρμογές της Meta απ’ ό,τι χρησιμοποιούν το Snapchat. Η Meta δημιούργησε πιο πρόσφατα ένα προϊόν βίντεο μικρής διάρκειας παρόμοιο με το TikTok, που ονομάζεται «reels». Όπως αναφέρει το Bloomberg, σε ενημερώσεις επενδυτών τα στελέχη της εταιρείας δηλώνουν ότι τα reels οδηγούν την ανάπτυξη τόσο στο Instagram όσο και στο Facebook. Περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν καθημερινά τουλάχιστον μία από τις εφαρμογές της Meta – Facebook, Instagram και WhatsApp – κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία τον Απρίλιο. Οι προοπτικέςΜε δεδομένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Twitter, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έξυπνη κίνηση να δημιουργηθεί μία εναλλακτική πρόταση εν μέσω αναταραχής. Από τη μία πλευρά η πιθανότητα μακροπρόθεσμου και ευρείας κλίμακας ενδιαφέροντος του κοινού για το Threads δεν είναι εγγυημένη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Meta έχει στο πλευρό της μια σημαντική βάση χρηστών και μια ισχυρή υποδομή προσωπικού. Όπως σχολιάζει η ιστοσελίδα The Conversation, εάν υπάρξει ευρεία υιοθέτηση από το κοινό του Threads, η εφαρμογή θα μπορούσε ενδεχομένως να αμφισβητήσει την κυρίαρχη θέση του Twitter και να επηρεάσει σημαντικά την δραστηριότητά του. Σύμφωνα με το Pew Research Center, η πλειονότητα των χρηστών του Twitter στις ΗΠΑ έχουν κάνει διάλειμμα από την πλατφόρμα τον τελευταίο χρόνο. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν παγκόσμια εμβέλεια, αλλά ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένες και ο τρόπος με τον οποίο οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν εμπορικές αποφάσεις εξακολουθεί να βασίζεται στη λογική της κατάληψης ζωτικού χώρου. Αυτό μπορεί, για παράδειγμα, να φανεί στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες με συγκεκριμένες απόψεις ή ενδιαφέροντα στοχεύονται για διαφήμιση. Από αυτή την άποψη, οι εντάσεις που σιγοβράζουν μεταξύ των διαφόρων πλατφορμών δεν αποτελούν μια παροδική φάση, αλλά αντίθετα είναι κεντρικά χαρακτηριστικά του τρόπου λειτουργίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η μετακίνηση των χρηστών Σύμφωνα με το The Conversation η μαζική… μετανάστευση των χρηστών από τη μία πλατφόρμα στην άλλη έχει ήδη ξεκινήσει. Πολλοί χρήστες εγκαταλείπουν το Twitter για αποκεντρωμένα και κοινοτικά συστήματα όπως το Mastodon. Τον Νοέμβριο του 2022, 130.000 χρήστες εγγράφονταν καθημερινά για να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Το Mastodon είναι ένα σύστημα χωρίς «κεντρική διοίκηση», που σημαίνει ότι κάθε διακομιστής έχει διαφορετικό διαχειριστή. Σε αντίθεση με το Twitter, οι χρήστες του Mastodon δεν υπόκεινται στις ορέξεις ενός επικεφαλής. Η Meta Platforms, εν τω μεταξύ, επωφελείται από ένα καθιερωμένο δίκτυο χρηστών για διαφημιστικά έσοδα, καθώς και από τη δυνατότητα συγχρονισμού της κοινής χρήσης δεδομένων μεταξύ διαφορετικών πλατφορμών και των επακόλουθων ευκαιριών για εμπορικά κέρδη τρίτων. Το φαινόμενο του εγκλωβισμού των χρηστών αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα που οδηγεί στην ευρεία υιοθέτηση αυτών των πλατφορμών. Η δέσμευση είναι η περίπτωση όπου οι επιχειρήσεις δυσχεραίνουν τη μετάβαση σε αντίπαλες πλατφόρμες. Το Facebook είναι η κυρίαρχη πλατφόρμα για ομάδες κοινοτήτων και η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά για την ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών. Το Instagram (που ανήκει στη Meta) είναι δημοφιλές για την ανταλλαγή φωτογραφιών και περιεχομένου που βασίζεται σε μιμίδια, ιδίως μεταξύ των χρηστών που είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία από την κύρια βάση χρηστών του TikTok. Το Threads θα πάρει αμέσως πληροφορίες από έναν λογαριασμό Instagram, όπως followers και επαφές, και θα τις χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει ένα προφίλ χρήστη. Ένας τρόπος για να ενισχυθεί ο αριθμός των χρηστών θα μπορούσε να είναι η αναπαραγωγή των αναγνωριστικών χρηστών σε όλα τα προϊόντα της Meta, όχι μόνο στο Instagram. Στη συνέχεια, οι χρήστες με υπάρχοντα προφίλ στο Facebook, το Messenger ή το WhatsApp θα έχουν αυτόματα πρόσβαση σε έναν λογαριασμό Threads. Προβλήματα αξιοπιστίας και για την Meta Παρόλα αυτά το κύριο εμπόδιο για το Threads δεν αποκλείεται να είναι η ίδια η Meta Platforms, η οποία έχει χάσει σημαντικό μέρος της αξιοπιστίας της στα μάτια του κοινού. Χαρακτηριστικότερο όλων το σκάνδαλο Cambridge Analytica του 2018, κατά το οποίο η εταιρεία συμβούλων συνέλεξε δεδομένα από εκατομμύρια χρήστες του Facebook χωρίς τη συγκατάθεσή τους, μια υπόθεση που έφερε στο φως τα προβλήματα για ένα εμπορικό μοντέλο που βασίζεται στη συλλογή δεδομένων. Άλλες υποθέσεις που «λέρωσαν» την εικόνα της Meta Platforms ήταν οι ισχυρισμοί για ενίσχυση ψευδών ειδήσεων και η διάδοση της ρωσικής προπαγάνδας και της πολιτικής προκατάληψης μέσω κοινόχρηστου περιεχομένου κατά τη διάρκεια των τελευταίων προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου Northwestern, η εμπιστοσύνη στο Twitter υποχώρησε ελαφρώς μετά την ανάληψη της διοίκησης από τον Μασκ. Ωστόσο, μια νέα πρόταση κοινωνικής δικτύωσης από τη Meta δεν θα ενισχύσει από μόνη της την εμπιστοσύνη στη Meta, και αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση των μοναδικών χρηστών του Threads. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επιθυμούν μια πλατφόρμα σαν το Twitter που να είναι απαλλαγμένη από παράλογες και αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές. Σήμερα, το Twitter είναι ένα πολύπλοκο περιβάλλον για να περιηγηθεί κανείς, όπου οι επαληθευμένοι λογαριασμοί τυγχάνουν προνομιακής μεταχείρισης. Για παράδειγμα, μέσω διευρυμένων ορίων χαρακτήρων και πρόσθετης προβολής. Το μέλλον του Twitter, σύμφωνα με το The Conversation, μπορεί να περιοριστεί στο να λειτουργεί ως εξειδικευμένη πλατφόρμα που απευθύνεται σε μια συγκεκριμένη κοινότητα, παρόμοια με εφαρμογές όπως το Parler και το Truth Social, οι οποίες έχουν κερδίσει δημοτικότητα μεταξύ ανθρώπων με ακραίες ιδεολογίες. Πρόσφατες έρευνες του BBC, του Forbes και της Washington Post υποστήριξαν ότι το σύστημα αναφοράς της ρητορικής μίσους στο Twitter είναι αναποτελεσματικό. Το κλειδί για την εμπορική βιωσιμότητα ίσως είναι να πειστούν οι διαφημιζόμενοι ότι υπάρχει μια ισχυρή πρόταση αγοράς για τη Meta – που είναι πιο σταθερή και αξιόπιστη από αυτή του Twitter. Η Meta θα πρέπει να διαβεβαιώσει τους χρήστες ότι τα δεδομένα τους είναι ασφαλή στο Threads και ότι η νέα πλατφόρμα δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορεί να διατηρηθεί ένα άλλο προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. (OT) Meta Threads app logo is seen in this illustration taken, July 6, 2023. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration Mία νέα πλατφόρμα αποφάσισε να λανσάρει ο Ζούκερμπεργκ λόγω της δυσαρέσκειας που υπάρχει με το Twitter...
|
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|