O πόλεμος που κήρυξε η εταιρεία στους μισθοφόρους κατασκόπους έρχεται εν μέσω της ευρύτερης κινητοποίησης των ΗΠΑ κατά των ιδιωτικών εταιρειών παρακολούθηση. Επτά εταιρείες ιδιωτικών πρακτόρων είχαν απλώσει πλοκάμια σε Facebook, Instagram και WhatsApp χακάροντας και παρακολουθώντας 50.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, αποκάλυψε η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ Meta Platforms Inc. O πόλεμος που κήρυξε η εταιρεία στους μισθοφόρους κατασκόπους έρχεται εν μέσω ευρύτερης κινητοποίησης των ΗΠΑ κατά των ιδιωτικών εταιρειών παρακολούθησης. Τον περασμένο μήνα η αμερικανική κυβέρνηση έβαλε σε μαύρη λίστα την ισραηλινή NSO Group, δημιουργό του λογισμικού κατασκοπείας Pegasus, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από κυβερνήσεις εναντίον πολιτικών, ακτιβιστών και δημοσιογράφων σε όλο τον κόσμο. Η Meta έχει προσφύγει κατά της NSO. Η νέα έκθεσή της για τους ιδιώτες κατασκόπους στέλνει το μήνυμα ότι «η βιομηχανία παρακολούθησης κατά παραγγελία είναι πολύ ευρύτερη από μια μεμονωμένη εταιρεία» δήλωσε στο Reuters ο Ναθάνιελ Γκλάιτσερ, επικεφαλής πολιτικής ασφάλειας στη Meta. Η εταιρεία μπλόκαρε περίπου 1.500 προφίλ, τα περισσότερα ψεύτικα, τα οποία διαχειρίζονταν επτά εταιρείες που έβαζαν στο στόχαστρο χρήστες σε περισσότερες από 100 χώρες. Μια από τις εταιρείες είναι η ισραηλινή Black Cube, η οποία είχε αναλάβει αποστολές παρακολούθησης για λογαριασμό του Χάρβεϊ Ουάινστιν, καταδικασμένου βιαστή του Χόλιγουντ. Η εταιρεία είχε δημιουργήσει ψεύτικα προφίλ για να συνομιλεί με τους στόχους online και να συγκεντρώνει τις διευθύνσεις email τους. Η Black Cube απάντησε «ότι δεν αναλαμβάνει επιχειρήσεις χάκινγκ ή phishing» και ότι οι δραστηριότητες «όλων των πρακτόρων της συμμορφώνονται πλήρως με την τοπική νομοθεσία». Η λίστα της έκθεσης περιλαμβάνει επίσης την BellTroc, ινδική εταιρεία της οποίας τη δράση είχε αποκαλύψει το Reuters και η οργάνωση Citizen Lab, την ισραηλινή εταιρεία Bluehawk CI και την ευρωπαϊκή Cytrox. Και οι τρεις κατηγορούνται για χακάρισμα. Δύο άλλες εταιρείες, η Cognyte και η ισραηλινής Cobwebs Technologies, κατηγορούνται όχι για χακάρισμα αλλά για δημιουργία ψεύτικων λογαριασμών που προσπαθούσαν να πείσουν τους χρήστες να αποκαλύψουν ευαίσθητα δεδομένα τους. (in.gr) Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν μετατραπεί σε βασικά κανάλια παραπληροφόρησης, διάχυσης ψευδών ειδήσεων και πόλωσης, κάτι που έγινε ιδιαίτερα αισθητό εν μέσω πανδημίας, όταν ο κορωνοϊός και τα εμβόλια συνδέθηκαν με κάθε είδους εξωφρενικές απόψεις (από ψευδο-επιστημονικές έως τελείως αντι-επιστημονικές), καθώς και με ποικίλες συνωμοσιολογικές θεωρίες. Μια νέα ευρωπαϊκή μελέτη, με επικεφαλής έναν Έλληνα ερευνητή της διασποράς, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ανάμεσα στα social media αυτό που επιδεικνύει τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις θεωρίες συνωμοσίας και στον ανορθολογισμό είναι το Twitter. Οι ερευνητές από 19 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, με επικεφαλής τον καθηγητή Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιάννη Θεοχάρη του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "New Media & Society", ανέλυσαν στοιχεία από 17 χώρες (16 της Ευρώπης μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, καθώς και το Ισραήλ), τόσο πριν όσο και στη διάρκεια της πανδημίας. Εξέτασαν τον ρόλο διαφόρων social media (Twitter, Facebook, YouTube κ.α.) και εφαρμογών όπως το WhatsApp, όσον αφορά τη διασπορά θεωριών συνωμοσίας. Η μελέτη κατατάσσει την Ελλάδα - μαζί με τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και το Ισραήλ - στις χώρες όπου ο "δείκτης συνωμοσιολογίας" βρίσκεται πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, σε αντίθεση με χώρες που βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο (Αυστρία, Δανία, Γερμανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία), ενώ τέσσερις βρίσκονται στον μέσο όρο (Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία). Γενικά, οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης ρέπουν στη συνωμοσιολογία περισσότερο από όλες, οι σκανδιναβικές λιγότερο από όλες, ενώ οι μεσογειακές βρίσκονται κάπου στη μέση (με την χώρα μας να είναι η πιο επιρρεπής στη συνωμοσιολογία στον ευρωπαϊκό Νότο). Από τις 17 χώρες που εξετάστηκαν με βάση τρεις συνωμοσιολογικές ερωτήσεις σχετικά με την Covid-19, έτσι ώστε να αξιολογηθεί ο βαθμός που είναι εξαπλωμένες αυτές οι πεποιθήσεις σε κάθε χώρα, η Ρουμανία ήταν με διαφορά "πρωταθλήτρια" συνωμοσιολογίας, η Πολωνία ήταν δεύτερη, η Ουγγαρία τρίτη και η Ελλάδα τέταρτη μαζί με το Ισραήλ. Η βασική διαπίστωση της έρευνας ήταν ότι το Twitter έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το ότι είναι πιο εστιασμένο στην κατανάλωση ειδήσεων, άρα αντιμετωπίζει αυξημένη κοινωνική πίεση αναφορικά με το περιεχόμενο των αναρτήσεων του, πράγμα που μειώνει τη συχνότητα διάχυσης μέσω αυτού αναληθών, ανακριβών, ανεπιβεβαίωτων και "εναλλακτικών" (συνήθως ψευδών) πληροφοριών. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι δεν ενθαρρύνουν όλες οι πλατφόρμες στον ίδιο βαθμό τις συνωμοσιολογικές θεωρίες. Στο Twitter π.χ. "το περιεχόμενο που βασίζεται σε τέτοιες θεωρίες μπορεί γρήγορα να απομυθοποιηθεί ή πιθανώς να `πνιγεί` από πληροφορίες καλύτερης ποιότητας ή από τον μεγάλο αριθμό ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να παρέμβουν για να διορθώσουν γρήγορα την παραπληροφόρηση". Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη, οι χρήστες του Twitter συνδυάζουν μορφωτικό επίπεδο άνω του μέσου όρου και μεγαλύτερη τάση να ψάχνουν για πραγματικές ειδήσεις, σε σχέση με τις άλλες πλατφόρμες. Από την άλλη, στο Facebook ή στο WhatsApp, όπου υπάρχουν στενότεροι δεσμοί ανάμεσα στους χρήστες, όπως οικογενειακοί ή φιλικοί, οι χρήστες δεν ελέγχουν στον ίδιο βαθμό τις διακινούμενες πληροφορίες αμφιβόλου περιεχομένου, κάτι που έγινε αισθητό και στην περίπτωση της Covid-19. Μολονότι ψευδείς ειδήσεις (fake news) κυκλοφορούν συνεχώς στο διαδίκτυο από τότε που αυτό υπάρχει, η πανδημία υπήρξε το κατάλληλο πεδίο για μια εκρηκτική αύξηση τους, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γι` αυτό ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χρησιμοποίησε τον όρο "infodemic" για να περιγράψει αυτή την παράλληλη "επιδημία παραπληροφόρησης". Πηγή: ΚΥΠΕ Ο αναλυτής της TFI Asset Management, Ming-Chi Kuo, ο οποίος θεωρείται αυθεντία στις «προβλέψεις» των κινήσεων που πραγματοποιεί η αμερικανική εταιρεία Η Apple σχεδιάζει το λανσάρισμα μάσκας επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για την επόμενη χρονιά ενώ η ισχύς του νέου gadgets θα είναι ανάλογη ενός υπολογιστή Mac. Αυτά αναφέρει σε τελευταίο του ενημερωτικό σημείωμα προς επενδυτές ο κορυφαίος αναλυτής της TFI Asset Management, Ming-Chi Kuo, ο οποίος θεωρείται αυθεντία στις «προβλέψεις» των κινήσεων που πραγματοποιεί η αμερικανική εταιρεία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Kuo διατηρεί ένα αξιοθαύμαστο ρεκόρ επιτυχημένων προβλέψεων κυρίως επειδή διαθέτει έγκυρες πηγές σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας που χρησιμοποιεί η Apple. Δηλαδή μέσα στις εταιρείες που προμηθεύουν την Apple με υλικά και εξαρτήματα. Στην τελευταία του πρόβλεψη αναφέρει ότι η τεράστια υπολογιστική ισχύς που θα είναι εγκατεστημένη στη μάσκα επαυξημένης πραγματικότητας θα της επιτρέπει να εκτελεί κάθε είδους «αποστολή» χωρίς να απαιτείται η διασύνδεση με smartphone ή υπολογιστή. Σημειώνεται ότι προγενέστερες αναφορές ήθελαν τα «έξυπνα γυαλιά» της Apple να χρειάζονται σύνδεση με iPhone για να λειτουργήσουν. Οι νεότερες εξελίξεις προφανώς σχετίζονται με την ανάπτυξη των νέων επεξεργαστών για τους υπολογιστές Mac της εταιρείας. Τα συγκεκριμένα μοντέλα επεξεργαστών, η σειρά M1, ξεπερνούν σε επιδόσεις τους αντίστοιχους επεξεργαστές της Intel προσφέρονται παράλληλα καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Άρα μεγαλύτερη αυτονομία. Το φθινόπωρο του 2021 η Apple παρουσίασε τα βελτιωμένα μοντέλα M1 Pro και M1 Max. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Kuo η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει στο AR headset ένα μοντέλο επεξεργαστή που θα βασίζεται στον αρχικό M1. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Kuo αναφέρει ότι η Apple δεν σχεδιάζει τα «γυαλιά» σαν αντικαταστάτη του iPhone, αλλά περισσότερο σαν ένα συμπληρωματικό gadget. Θα το εντάξει δηλαδή στην γκάμα των wearable συσκευών της, όπως τα AirPods και το Apple Watch. Σε κάθε περίπτωση η νέα συσκευή θα κάνει χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας, της τεχνολογίας δηλαδή που επιτρέπει την «τοποθέτηση» ψηφιακών εικόνων πάνω σε αντικείμενα και επιφάνειες του πραγματικού περιβάλλοντος. Πηγή: OT.gr Ένα κομμάτι εικονικής γης στον online κόσμο Decentraland πωλήθηκε έναντι 618.000 MANA, ένα κρυπτονόμισμα που η αξία του είναι γύρω στα 4 δολάρια, φέρνοντας τη συνολική αξία των 1.850 τετραγωνικών μέτρων του εικονικού οικοπέδου στα $2.4 εκατομμύρια. Το Decentraland είναι ένα online περιβάλλον – γνωστό και ως metaverse – όπου οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να κατέχουν γη, να επισκέπτονται κτίρια, να εξερευνούν το περιβάλλον και να αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες ως avatars. Η γη και άλλα αντικείμενα στο Decentraland πωλούνται ως NFTs μέσω blockchain και το νόμισμα είναι το κρυπτονόμισμα MANA. Προς το παρόν το Decentraland είναι το μόνο metaverse στο οποίο οι χώροι ανήκουν 100% στους χρήστες. Μπορούν να τους αγοράσουν, να τους διαμορφώσουν και ακόμα και να έχουν έσοδα από αυτούς. Το “οικόπεδο” που αγοράστηκε βρίσκεται στην Οδό Μόδας του χάρτη του Decentraland και ο αγοραστής – η crypto επενδυτική εταιρία Tokens.com – αποκάλυψε πως θα το χρησιμοποιήσει για να διοργανώνει ψηφιακά events μόδας και για να πουλά εικονικά ρούχα για avatars. Πηγή: Unboxholics.gr |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|