Οι Βρετανοί «έκοψαν» το κρέας λόγω της ακρίβειας, καθώς έρευνα, κατέγραψε μείωση κατά 14% στην κατανάλωση, τη μεγαλύτερη από τη δεκαετία του ’70. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, κάθε Βρετανός κατανάλωσε κατά μέσο όρο 854 γραμμάρια κρέατος την εβδομάδα, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα για το 2021 ήταν 976 γραμμάρια και 949 γραμμάρια τη σεζόν 2019-2020, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Η ακρίβεια, οι επιπτώσεις από την πανδημία και η αλλαγή στον τρόπο διατροφής, είναι οι αιτίες. Η πτώση στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος φτάνει το 26%, ενώ η αντίστοιχη στο λευκό κρέας σημειώνεται στο 11% την τελευταία δεκαετία. Αντίστοιχη τάση παρατηρείται και στη Γαλλία όπου το κόκκινο κρέας εγκαταλείπεται σταδιακά και αντικαθίσταται από το κοτόπουλο και το χοιρινό. Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων (+11,2% το προηγούμενο έτος και +19,9% σε δύο χρόνια) είναι αυτές που προκαλούν τη μείωση κατανάλωσης κόκκινου κρέατος. Μείωση σημειώθηκε στη Βρετανία και στην αγορά έτοιμων γευμάτων κρέατος (μπέργκερ, κεμπάπ κ.α.) την περίοδο 2021-22, τη μεγαλύτερη από τη δεκαετία του ’80. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση κρέατος από έτοιμα γεύματα που αγοράσθηκαν τη συγκεκριμένη περίοδο μειώθηκαν στα 27 γραμμάρια το άτομο κάθε εβδομάδα, λιγότερο από το μισό που είχε σημειωθεί το 2012. Στην έρευνα σημειώνεται ότι τα δεδομένα είναι σε άμεση συνάρτηση με την πανδημία, ενώ μέρος της διεξήχθη και στην πρώτη φάση του πολέμου στην Ουκρανία και της αύξησης του κόστους ζωής που ακολούθησε. Μείωση σημειώθηκε και στην κατανάλωση ψαρικών με τη μέση ποσότητα να υποχωρεί στα 135 γραμμάρια το άτομο την εβδομάδα, ενώ πριν την πανδημία η κατανάλωση ήταν στα 148 γραμμάρια. Γενικά η κατανάλωση τροφίμων επανήλθε στα επίπεδα προ πανδημίας, μειωμένα σε σχέση με πέρυσι όπου υπήρχε σαφής τάση αγοράς έτοιμων τροφίμων για το σπίτι και μείωση εξόδων που δαπανώνται στην εστίαση. Επιπλέον, σημειώνεται στροφή των καταναλωτών προς το φθηνότερο κρέας και είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος Βρετανός κατανάλωσε 13 γραμμάρια μοσχαρίσιας μπριζόλας την εβδομάδα το 2021-22, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα την προηγούμενη χρονιά 21 γραμμάρια. Η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Βρετανίας σημειώνει ότι η τιμή της μοσχαρίσιας μπριζόλας αυξήθηκε κατά 10% πέρυσι, ενώ η αντίστοιχη αύξηση στο κοτόπουλο ήταν 9%.
0 Comments
Η ΕΚΤ πήρε την απόφαση να διατηρήσει σταθερά τρία βασικά επιτόκια, μετά τις δέκα διαδοχικές αυξήσεις τους, κατά 450 μονάδες βάσης συνολικά, από τον Ιούλιο του 2022. Πιο συγκεκριμένα, στην Αθήνα, έμελλε να μπει «φρένο» στις συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων, μετά από 15 μήνες, καθώς η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Κριστίν Λαγκάρντ, και το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισαν να διατηρήσουν αμετάβλητα τα τρία βασικά επιτόκια παρέμβασης. Ταυτόχρονα, εκτιμάται ότι τα επιτόκια θα παραμείνουν επί μακρό σε υψηλά επίπεδα, ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι εφόσον οι συνθήκες το απαιτήσουν, τότε δεν αποκλείεται να ενεργοποιηθεί εκ νέου το εργαλείο αύξησης των επιτοκίων. Advertisement: 0:34Να σημειωθεί ότι η συνεδρίαση της ΕΚΤ πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος, κάτι που είχε να συμβεί 15 ολόκληρα χρόνια. Τελευταία συνεδρίαση ήταν το 2008. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «οι εισερχόμενες πληροφορίες επιβεβαιώνουν σε γενικές γραμμές τις προηγούμενες αξιολογήσεις του για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του πληθωρισμού». Αναφορικά με τις εκτιμήσεις τονίζεται ότι ο πληθωρισμός αναμένεται να παραμείνει ακόμη πολύ υψηλός για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, οι δε εγχώριες πιέσεις στις τιμές εξακολουθούν να είναι ισχυρές. Ταυτόχρονα, ο πληθωρισμός μειώθηκε σημαντικά τον Σεπτέμβριο, μεταξύ άλλων και λόγω ισχυρών επιδράσεων της βάσης σύγκρισης, και οι περισσότεροι δείκτες μέτρησης του υποκείμενου πληθωρισμού συνέχισαν να εξασθενούν. Οι προηγούμενες αυξήσεις των επιτοκίων τις οποίες είχε αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο εξακολουθούν να μεταδίδονται δυναμικά στις συνθήκες χρηματοδότησης. Αυτό επιδρά ολοένα περισσότερο ανασταλτικά στη ζήτηση και επομένως συμβάλλει στην υποχώρηση του πληθωρισμού. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αποφασισμένο να διασφαλίσει ότι ο πληθωρισμός θα επανέλθει εγκαίρως στον μεσοπρόθεσμο στόχο του 2%. Με βάση την τρέχουσα αξιολόγησή του, το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρεί ότι τα βασικά επιτόκια της ΕΚΤ βρίσκονται σε επίπεδα τα οποία, αν διατηρηθούν για επαρκώς μακρό χρονικό διάστημα, θα έχουν σημαντική συμβολή σε αυτόν τον στόχο. Οι μελλοντικές αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου θα διασφαλίσουν ότι τα επιτόκια πολιτικής του θα διαμορφωθούν σε επαρκώς περιοριστικά επίπεδα για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται απαραίτητο. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα συνεχίσει να ακολουθεί μια προσέγγιση που εξαρτάται από τα στοιχεία για τον καθορισμό του κατάλληλου επιπέδου και της κατάλληλης διάρκειας της περιοριστικής νομισματικής πολιτικής. Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου για τα επιτόκια θα βασίζονται στην αξιολόγηση που διενεργεί όσον αφορά τις προοπτικές για τον πληθωρισμό υπό το πρίσμα των εισερχόμενων οικονομικών και χρηματοπιστωτικών στοιχείων, τη δυναμική του υποκείμενου πληθωρισμού και την ένταση με την οποία μεταδίδεται η νομισματική πολιτική. Το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης καθώς και τα επιτόκια της διευκόλυνσης οριακής χρηματοδότησης και της διευκόλυνσης αποδοχής καταθέσεων θα παραμείνουν αμετάβλητα σε 4,50%, 4,75% και 4,00% αντιστοίχως. Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΚΤ: Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε σήμερα να διατηρήσει αμετάβλητα τα τρία βασικά επιτόκια της ΕΚΤ. Οι εισερχόμενες πληροφορίες επιβεβαιώνουν σε γενικές γραμμές τις προηγούμενες αξιολογήσεις του για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του πληθωρισμού. Ο πληθωρισμός αναμένεται να παραμείνει ακόμη πολύ υψηλός για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, οι δε εγχώριες πιέσεις στις τιμές εξακολουθούν να είναι ισχυρές. Ταυτόχρονα, ο πληθωρισμός μειώθηκε σημαντικά τον Σεπτέμβριο, μεταξύ άλλων και λόγω ισχυρών επιδράσεων της βάσης σύγκρισης, και οι περισσότεροι δείκτες μέτρησης του υποκείμενου πληθωρισμού συνέχισαν να εξασθενούν. Οι προηγούμενες αυξήσεις των επιτοκίων τις οποίες είχε αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο εξακολουθούν να μεταδίδονται δυναμικά στις συνθήκες χρηματοδότησης. Αυτό επιδρά ολοένα περισσότερο ανασταλτικά στη ζήτηση και επομένως συμβάλλει στην υποχώρηση του πληθωρισμού. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αποφασισμένο να διασφαλίσει ότι ο πληθωρισμός θα επανέλθει εγκαίρως στον μεσοπρόθεσμο στόχο του 2%. Με βάση την τρέχουσα αξιολόγησή του, το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρεί ότι τα βασικά επιτόκια της ΕΚΤ βρίσκονται σε επίπεδα τα οποία, αν διατηρηθούν για επαρκώς μακρό χρονικό διάστημα, θα έχουν σημαντική συμβολή σε αυτόν τον στόχο. Οι μελλοντικές αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου θα διασφαλίσουν ότι τα επιτόκια πολιτικής του θα διαμορφωθούν σε επαρκώς περιοριστικά επίπεδα για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται απαραίτητο. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα συνεχίσει να ακολουθεί μια προσέγγιση που εξαρτάται από τα στοιχεία για τον καθορισμό του κατάλληλου επιπέδου και της κατάλληλης διάρκειας της περιοριστικής νομισματικής πολιτικής. Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου για τα επιτόκια θα βασίζονται στην αξιολόγηση που διενεργεί όσον αφορά τις προοπτικές για τον πληθωρισμό υπό το πρίσμα των εισερχόμενων οικονομικών και χρηματοπιστωτικών στοιχείων, τη δυναμική του υποκείμενου πληθωρισμού και την ένταση με την οποία μεταδίδεται η νομισματική πολιτική. Βασικά επιτόκια της ΕΚΤ Το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης καθώς και τα επιτόκια της διευκόλυνσης οριακής χρηματοδότησης και της διευκόλυνσης αποδοχής καταθέσεων θα παραμείνουν αμετάβλητα σε 4,50%, 4,75% και 4,00% αντιστοίχως. Πρόγραμμα αγοράς στοιχείων ενεργητικού (APP) και έκτακτο πρόγραμμα αγοράς στοιχείων ενεργητικού λόγω πανδημίας (PEPP) Το χαρτοφυλάκιο APP μειώνεται με μετρημένο και προβλέψιμο ρυθμό, καθώς το Ευρωσύστημα δεν επανεπενδύει πλέον τα ποσά κεφαλαίου από την εξόφληση τίτλων κατά τη λήξη τους. Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα PEPP, το Διοικητικό Συμβούλιο σκοπεύει να επανεπενδύει τα ποσά κεφαλαίου από την εξόφληση τίτλων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος κατά τη λήξη τους τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2024. Σε κάθε περίπτωση, η μελλοντική σταδιακή μείωση (roll-off) του χαρτοφυλακίου PEPP θα ρυθμιστεί κατά τρόπο ώστε να αποφευχθούν παρεμβολές στην ενδεδειγμένη κατεύθυνση της νομισματικής πολιτικής. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα συνεχίσει να εφαρμόζει ευελιξία στις επανεπενδύσεις ποσών από την εξόφληση τίτλων του χαρτοφυλακίου PEPP καθώς φθάνουν στη λήξη τους, με σκοπό να αντιμετωπίζονται οι κίνδυνοι για τον μηχανισμό μετάδοσης της νομισματικής πολιτικής που σχετίζονται με την πανδημία. Πράξεις αναχρηματοδότησης Καθώς οι τράπεζες αποπληρώνουν τα ποσά που δανείστηκαν στο πλαίσιο των στοχευμένων πράξεων πιο μακροπρόθεσμης αναχρηματοδότησης, το Διοικητικό Συμβούλιο θα αξιολογεί τακτικά το πώς οι στοχευμένες πράξεις χρηματοδότησης και η συνεχιζόμενη αποπληρωμή τους συνεισφέρουν στην κατεύθυνση της νομισματικής πολιτικής του. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι έτοιμο να προσαρμόσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του εντός των ορίων της εντολής που του έχει ανατεθεί, προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο πληθωρισμός θα επανέλθει στον στόχο του 2% μεσοπρόθεσμα και να διαφυλάξει την ομαλή λειτουργία του μηχανισμού μετάδοσης της νομισματικής πολιτικής. Επιπλέον, το μέσο για την προστασία της μετάδοσης (Transmission Protection Instrument – TPI) είναι διαθέσιμο για να αντισταθμίζει ανεπιθύμητες, άτακτες εξελίξεις στην αγορά που θέτουν σοβαρή απειλή για τη μετάδοση της νομισματικής πολιτικής σε όλες τις χώρες της ζώνης του ευρώ, επιτρέποντας έτσι στο Διοικητικό Συμβούλιο να εκπληρώνει πιο αποτελεσματικά την αποστολή του για σταθερότητα των τιμών. To ψηφιακό ευρώ εισέρχεται σύντομα σε κυκλοφορία-λειτουργία καθώς στις 26 Οκτωβρίου αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα από την επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κ.Λαγκάρντ και μάλιστα στην Αθήνα, η εφαρμογή του. Στην πραγματικότητα ξεκινάει η διαδικασία απόσυρσης των μετρητών και ο έλεγχος των χρημάτων των πολιτών, ως προς το πως τα χρησιμοποιούν και τι τα κάνουν στην ιδιωτική τους ζωή. «Ακόμα ένα βήμα για την κατάργηση του φυσικού χρήματος, που θα το ζήσουμε κάποια στιγμή» λένε στα ελληνικά ΜΜΕ αναφερόμενα στον ερχομό του ψηφιακού ευρώ και μάλιστα με περίσσεια χαρά. Το ψηφιακό ευρώ, το οποίο «είναι ένα ψηφιακό πορτοφόλι, το οποίο θα φορτίζεται με όσα χρήματα θέλουμε από τους τραπεζικούς λογαριασμούς και θα το χρησιμοποιούμε στις καθημερινές μας συναλλαγές». Το ψηφιακό ευρώ θα το εγγυάται η ίδια η ΕΚΤ. Στις 26 Οκτωβρίου, η επικεφαλής της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ και το ΔΣ της κεντρικής τράπεζας θα βρίσκονται στην Αθήνα για την – εκτός Φρανκφούρτης – ετήσια συνεδρίαση και στην επίσκεψη αυτή θα γίνει και η παρουσίαση των σχεδίων της για το ψηφιακό νόμισμα της ΕΕ. Το ενδιαφέρον όμως με το ψηφιακό ευρώ είναι πως εκτός του ότι θα ελέγχεται πως ξοδεύει κανείς τα χρήματά του, αν η εξουσία το θέλει θα μπορεί να του τα «απενεργοποιεί». Γιατί το ψηφιακό ευρώ είναι ακριβώς αυτό: Ένα λογισμικό και όπως όλα τα λογισμικά μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας ή να απαγορευτεί σε κάποιον «χρήστη» η πρόσβασή του σε αυτό. Εάν για παράδειγμα κάποιος έχει και εκφράζει δημοσίως απόψεις που ενοχλούν την καθεστηκυία τάξη και την κεντρική εξουσία, με την κατάλληλη νομοθεσία που εύκολα μπορεί να εφαρμοστεί και να υιοθετηθεί θα του επιβάλλεται «πρόστιμο» με την δικαιολογία ότι προκαλεί αναταραχή στην κοινωνική τάξη και θα του «εξαφανίζονται» τα χρήματα. Φυσικά, εν χορώ, κεντρική εξουσία και ελεγχόμενα από αυτήν ΜΜΕ θα λένε πως αυτό γίνεται για την προστασία της Δημοκρατίας (που επί της ουσίας θα έχει καταργηθεί) και της ελευθερίας. Σύμφωνα με τον οικονομικό αναλυτής Norbert Häring, τα χρήματα της ψηφιακής κεντρικής τράπεζας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της συμπεριφοράς μεγαλύτερων ομάδων ή ακόμη και για τον έλεγχο της συμπεριφοράς ολόκληρου του πληθυσμού. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως ακριβώς θα μπορούσε να λειτουργεί το ψηφιακό νόμισμα παραδίδοντας επί της ουσίας τον έλεγχο χρήσης του στην κεντρική εξουσία. Ο Μπο Λι, πρώην αναπληρωτής επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας δήλωσε πρόσφατα: «Πιστεύουμε ότι το cbdc (σ.σ. ψηφιακό νόμισμα Κεντρικής Τράπεζας) μπορεί να βελτιώσει τη χρηματοοικονομική ένταξη μέσω αυτού που ονομάζουμε προγραμματισμό. Το cbdc μπορεί να επιτρέψει κυβερνητικούς και ιδιωτικούς φορείς να προγραμματίσουν τη δημιουργία έξυπνων συμβολαίων για να επιτρέψουν στοχευμένες λειτουργίες πολιτικής. Για παράδειγμα, πληρωμή κοινωνικής πρόνοιας, κουπόνια κατανάλωσης και κουπόνια φαγητού. Με τον προγραμματισμό του cbdc αυτά τα χρήματα μπορούν να στοχεύσουν με ακρίβεια για το είδος των ανθρώπων που μπορούν να τα κατέχουν και σε τι είδους χρήση μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα για φαγητό, έτσι ώστε αυτή η πιθανή δυνατότητα προγραμματισμού μπορεί να βοηθήσει τις κρατικές υπηρεσίες να στοχεύσουν με ακρίβεια την υποστήριξή τους σε εκείνους τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη την υποστήριξη». Με λίγα λόγια αυτό που λέει ο Κινέζος αξιωματούχος είναι πως το μελλοντικό χρήμα θα είναι όχι μόνο ελεγχόμενο αλλά και προσωποποιημένο! Θα ενεργοποιείται για συγκεκριμένα άτομα και άρα θα απενεργοποιείται επίσης για συγκεκριμένα άτομα. Σύμφωνα με ένα σχέδιο κανονισμού της Επιτροπής της ΕΕ, το ψηφιακό ευρώ δεν πρέπει να είναι επίσημα προγραμματιζόμενο, αλλά σύμφωνα με την έρευνα του Häring, υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το προγραμματισμένο ψηφιακό χρήμα για τον έλεγχο της συμπεριφοράς ολόκληρου του πληθυσμού. Η ΕΕ καταργεί, σταδιακά την δυνατότητα ακόμα και ανώνυμων μικροπληρωμών στο Διαδίκτυο. Aν συνδυαστεί το ψηφιακό ευρώ με τις νέες ψηφιακές ταυτότητες, τότε δημιουργείται ένα πανίσχυρο εργαλείο απόλυτου ελέγχου των πολιτών. Ο διάσημος Αμερικανός παραγωγός, Joe Rogan, προειδοποιεί τους Αμερικανούς (και κατ’ επέκταση και τους Έλληνες) για αυτό που η ελίτ επιδιώκει να πετύχει, τον απόλυτο έλεγχο των δυτικών κοινωνιών, μέσω ενός συνδυασμού των ψηφιακών νομισμάτων και των νέων ψηφιακών ταυτοτήτων-πορτοφόλι (όπως αυτές που θα επιβάλει η ελληνική κυβέρνηση μέχρι το 2026), οι οποίες στο μέλλον μπορεί να συνδεθούν με τραπεζικούς λογαριασμούς και με ένα συγκεκριμένο σύστημα κοινωνικής πίστωσης, που θα βασίζεται σε ένα point system «καλής συμπεριφοράς» όπως στην Κίνα! Στην Κίνα ως γνωστόν, ο κάθε πολίτης συγκεντρώνει βαθμούς «καλή συμπεριφοράς». Με λίγα λόγια αν είναι αρεστός στην εξουσία με αυτά που λέει και πράττει, παίρνει πιστοποίηση «καλού πολίτη» και άρα έχει πρόσβαση σε χρηματοδότηση και παροχές! Εάν αντίθετα πέφτει κάτω από τη «βάση» στην βαθμολογία, δηλαδή δημιουργεί προβλήματα στην υπάρχουσα εξουσία, του κόβεται η πρόσβαση σε παροχές και γενικότερα σε οποιαδήποτε κοινωνική δραστηριότητα προάγει την ζωή του. Και ένας τρόπος που αυτό επιτυγχάνεται είναι οι ηλεκτρονικές ταυτότητες σε συνδυασμό με την ουσιαστική κατάργηση των μετρητών. Μετά την αιφνιδιαστική επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ το σαββατοκύριακο, που εγείρει ανησυχίες για τις συνέπειες όσον αφορά την παραγωγή και τον εφοδιασμό στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, πλούσια σε μαύρο χρυσό, οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται κατά 4%. Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent σημειώνει αλματώδη αύξηση (+4,7%), στα 86,65 δολάρια το βαρέλι, ενώ αυτή του βαρελιού της αμερικανικής ποικιλίας αναφοράς West Texas Intermediate επίσης (+4,5%), στα 88,39 δολάρια το βαρέλι, λίγη ώρα μετά την έναρξη των συναλλαγών στις ασιατικές αγορές εμπορευμάτων. Οι ΗΠΑ επί διακυβέρνησης Τ.Μπάιντεν παρουσιάζουν μία άνευ ορίων κοινωνική και οικονομική παρακμή και αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την παράνομη μετανάστευση. Στα βίντεο που ακολουθούν χιλιάδες παράνομοι μετανάστες έχουν φτάσει στη Νέα Υόρκη και περιμένουν σε τεράστιες ουρές έξω από πολυτελή ξενοδοχεία για να… πάρουν δωμάτιο! Δεν πρόκειται για φθηνά ξενοδοχεία αλλά για ξενοδοχεία πολυτελείας όπου η βραδιά σε ένα δωμάτιο κοστίζει από 300 μέχρι και 500 δολάρια! Οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία καταγγέλλουν πως οι αλλοδαποί καταστρέφουν τα δωμάτια και δεν σέβονται τους υπαλλήλους. Τον λογαριασμό φυσικά θα τον πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι Ρεπουμπλικανοί δεν ήθελαν να αποδεχτούν τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό του Τζο Μπάιντεν καθώς θέλουν να διακοπεί η οικονομική και στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία και να εκταμιευτούν κονδύλια για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. Θεωρούν μάλιστα και τον Ρεπουμπλικανό πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Κ.Μακάρθι, ως ύποπτο για σύναψη «μυστικής συμφωνίας» με τον Αμερικανό πρόεδρο Τ.Μπάιντεν, ότι σκοπεύει να συνεχιστεί η βοήθεια προς την Ουκρανία από τα μέσα Νοεμβρίου και μετά, και ζητούν την αποπομπή του. Gold Switzerland: «Το χρέος των ΗΠΑ θα φτάσει τα 100 τρισ. δολάρια το 2036 – Θα σκάσει η “φούσκα”»!2/10/2023 Με νέα ενημερωτική οικονομική έκθεση η Gold Switzerland προειδοποιεί πως σύντομα έρχεται κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας λόγω των τρομακτικών χρεών που έχουν δημιουργήσει οι χώρες της Δύσης και ιδιαίτερα οι ΗΠΑ οι οποίες το 2036 θα χρωστούν συνολικά 100 τρισ. δολάρια! Όπως αναφέρει ο Egon von Greyerz της Gold Switzerland, «Εξακολουθώ να είμαι της άποψης ότι τα παράγωγα, συμπεριλαμβανομένης της σκιώδους αγοράς, θα μπορούσαν εύκολα να αντιστοιχούν σε χρέος 2-3 τετράκις δολ., που στηρίζεται επισφαλώς σε χρυσό 2 τρισ. δολ.» Και συνεχίζει: «Όπως έχω συζητήσει πολλές φορές, φτάνουμε στο τέλος ενός μεγάλου οικονομικού και πολιτιστικού κύκλου. Μόνο οι μελλοντικοί ιστορικοί θα γνωρίζουν εάν πρόκειται για κύκλο 100, 300 ή 2.000 ετών. Αν τολμούσα μια εικασία, θα πίστευα ότι θα μπορούσε να είναι ένας πολύ μακρύς κύκλος, π.χ. 2.000 χρόνια» αναφέρει ο Egon von Greyerz. Δυστυχώς, ο σημερινός κόσμος αποτελείται από ένα ετερόκλητο πλήρωμα επίδοξων πολιτικών που θα ξεχαστούν την επομένη της αποχώρησής τους. Αλλά όλοι θα έχουν αφήσει μια αξιομνημόνευτη κληρονομιά – ένα χρέος 340 τρισεκατομμυρίων δολαρίων συν παράγωγα και ένα σκιερό τραπεζικό σύστημα τουλάχιστον 2 τετράκις. Το χρέος των ΗΠΑ θα αγγίξει τουλάχιστον 40 τρισεκατομμύρια δολάρια στην αρχή της επόμενης προεδρικής περιόδου. Δεν απαιτείται να είσαι ιδιοφυΐα γι’ αυτήν την πρόβλεψη, αρκεί κανείς να δει κανείς την τάση. Αλλά το χρέος 40 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2025 είναι μόνο η αρχή. Δεδομένου ότι διπλασιάζεται κάθε 8 χρόνια, το χρέος θα είναι 100 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2036. Καθώς ο κύκλος των επιτοκίων συνεχίζει να αυξάνεται, θα τα δούμε τουλάχιστον στο 10% έως το 2036. Προσωπικά πιστεύω ότι μπορεί να είναι πολύ υψηλότερο. «Θα εκπλαγώ αν το έλλειμμα του προϋπολογισμού το 2036 θα είναι μικρότερο από 10 τρισεκατομμύρια δολάρια!» λέει η Gold Switzerland. Σύμφωνα με τον ελβετικό οίκο, τα επιτόκια κορυφώθηκαν το 1981, με το 10ετές ταμείο στο 16%. «Είδαμε το κατώτατο σημείο του κύκλου το 2020 στο 0,5%. Ωστόσο, στο εξής τα επιτόκια θα ανεβαίνουν για δεκαετίες, με τη συνήθη βίαιη αστάθεια. Ο μακροπρόθεσμος πληθωρισμός μόλις ξεκίνησε μια νέα ανοδική τάση – κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από την προσωρινή διόρθωση της ανοδικής τάσης. Δεδομένου ότι οι αποδόσεις του fracking έχουν πλέον κορυφωθεί, ο κόσμος βλέπει άνοδο στην τιμή του πετρελαίου. Προσθέστε σε αυτό το αυξημένο κόστος παραγωγής ενέργειας και θα έχουμε την τέλεια ενεργειακή καταιγίδα. Η φούσκα των πάντων θα εξελιχθεί σε κατάρρευση των πάντων… Όλοι θα χάσουν τα επόμενα χρόνια. Αυτοί που θα χάσουν τα λιγότερα θα είναι οι νικητές» καταλήγει. pronews.gr Στα «ψιλά» πέρασε χθες κατά την ψηφοφορία του Σαββάτου στο Κογκρέσο, το οποίο ενέκρινε το νομοσχέδιο βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης για να αποφευχθεί το «κλείσιμο» της κυβέρνησης (δηλαδή η χρεοκοπία των ΗΠΑ), λίγες ώρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας, ότι οι Ρεπουμπλικανοί ανάγκασαν τους Δημοκρατικούς να αποσύρουν την πρόσθετη υποστήριξη για την Ουκρανία! Αφού προσπάθησε και απέτυχε να περάσει πρόταση των Ρεπουμπλικανών που θα περιόριζε τις μη αμυντικές δαπάνες και να θεσπίσει αυστηρές μεταναστευτικές πολιτικές, ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Κέβιν Μακκάρθι, προώθησε ένα νομοσχέδιο χρηματοδότησης το οποίο όμως θα άφηνε εκτός τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια που προβλέπονταν ως επιπρόσθετη βοήθεια για την Ουκρανία. Είναι η πρώτη φορά που οι ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να βοηθήσουν στρατιωτικά και οικονομικά το Κίεβο! Το νομοσχέδιο που αποδέχτηκαν οι Ρεπουμπλικανοί διασφαλίζει ότι τα στρατεύματα και οι υπάλληλοι του Υπουργείου Άμυνας θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τους μισθούς τους και αποφεύγεται η απόλυση εκατοντάδων χιλιάδων υπαλλήλων του ομοσπονδιακού κράτους. Ωστόσο, εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του Κογκρέσου να περάσει πρόσθετη βοήθεια στην Ουκρανία και αυτό μόνο μια εβδομάδα αφότου ο Ουκρανός πρόεδρος Β.Ζελένσκι, επισκέφθηκε το Καπιτώλιο προχωρώντας σε απευθείας έκκληση προς τους Αμερικανούς βουλευτές και γερουσιαστές, προειδοποιώντας ότι η χώρα του θα έχανε τον πόλεμο χωρίς περισσότερη και συνεχή υποστήριξη. Η Βουλή ενέκρινε το μέτρο για τη χρηματοδότηση της κυβέρνησης έως τις 17 Νοεμβρίου με ψήφους 335 κατά 91 κατά. Στη συνέχεια, η Γερουσία υπερψήφισε το νομοσχέδιο με ψήφους 88-9. Το υπουργείο Άμυνας δε διαθέτει πλέον άλλα κεφάλαια για βοήθεια προς την Ουκρανία. Ο Λευκός Οίκος τον Αύγουστο ζήτησε από το Κογκρέσο πρόσθετη στρατιωτική και οικονομική βοήθεια 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Ουκρανία. Οι απαιτήσεις αυτές έπεσαν σύντομα στα… έξι δισ. δολάρια, τα οποία όμως δεν εγκρίθηκαν ούτε αυτά. Η αναστολή της βοήθειας για την Ουκρανία επέτρεψε στη Γερουσία να εγκρίνει γρήγορα το νομοσχέδιο για τη χρηματοδότηση του ομοσπονδιακού κράτους. Το Κογκρέσο έχει εγκρίνει σωρευτικά 113 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική και στρατιωτική βοήθεια για την Ουκρανία από την έναρξη της ρωσικής επέμβασης πέρυσι. Ένα κλείσιμο των λειτουργιών της αμερικανικής κυβέρνησης θα ήταν το χειρότερο σενάριο για το υπουργείο Άμυνας καθώς τα νομοσχέδια βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης εξακολουθούν να επιβάλλουν σημαντικούς περιορισμούς. Το αμερικανικό Ναυτικό δεν θα μπορεί να προχωρήσει σε πληρωμές σε τέσσερα από τα εννέα ναυπηγικά του προγράμματα έως ότου το Κογκρέσο εγκρίνει ένα πλήρες νομοσχέδιο για τις αμυντικές δαπάνες του 2024. Αυτά τα προγράμματα είναι ένα υποβρύχιο βαλλιστικών πυραύλων κλάσης Columbia, ένα επιθετικό υποβρύχιο κλάσης Virginia, μία φρεγάτα κλάσης Constellation και μια ακόμα καθέλκυση υποβρυχίου. Το νυν νομοσχέδιο για τη χρηματοδότηση περιλαμβάνει ένα στάδιο που θα επιτρέψει στο αμερικανικό Ναυτικό να προμηθευτεί το υποβρύχιο κατηγορίας Columbia, αλλά όχι τα άλλα σκάφη, προτού το Κογκρέσο εγκρίνει έναν πλήρη προϋπολογισμό. Εάν το Κογκρέσο αποτύχει να εγκρίνει έναν πλήρη προϋπολογισμό μέχρι το επόμενο ημερολογιακό έτος, η συμφωνία ανώτατου ορίου χρέους του Μαΐου επιβάλλει σε όλες τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του υπουργείου Άμυνας, να λειτουργούν με συνεχείς ψηφοφορίες για ένα έτος με περικοπή 1% για το υπόλοιπο του 2024. Είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία των ΗΠΑ (τουλάχιστον από τον Β’ ΠΠ και μετά), που οι Αμερικανοί έχουν προβλήματα στη χρηματοδότηση των εξοπλιστικών τους προγραμμάτων. |
APXEIO
April 2024
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
Click to set custom HTML
|