H Airbus κέρδισε ένα μεγάλο συμβόλαιο από την Ινδία ογια την προμήθεια 56 αεροσκαφών C295 προς αντικατάσταση των παλαιών AVRO της αεροπορίας της. Στην συμφωνία περιλαμβάνεται και η συντήρηση πλήρους κύκλου ζωής των αεροσκαφών. Τα 16 αεροσκάφη θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις στης Airbus στην Ισπανία και τα υπόλοιπα 40 στις εγκαταστάσεις της TASL στην Ινδία. Το C295 είναι ένα τακτικό μεταγωγικό αεροσκάφος που μπορεί να μεταφέρει 71 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες ή 50 αλεξιπτωτιστές αλλά και να μεταφέρει αξιόλογα φορτία. Μπορούν ακόμα να αναλάβουν αποστολές ναυτικής επιτήρησης με την κατάλληλη τροποποίηση. Η Ινδία θα γίνει η 35η χώρα χρήστης των C295 εκ των οποίων 200 ήδη επιχειρούν σε διάφορες χώρες του κόσμου.
0 Comments
Οριστικά το η Τσεχία προχωράει στην απόκτηση αδιευκρίνιστου αριθμού αντιαεροπορικών συστημάτων SPYDER, έναντι $ 627 εκατομμυρίων από το Ισραήλ. Η συμφωνία είναι μεταξύ των κυβερνήσεων και οι παραδόσεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026. Η συμμετοχή της τσεχικής βιομηχανίας θα ανέλθει στο 30%. Σε υπηρεσία, τα ισραηλινά συστήματα θα αντικαταστήσουν τα σοβιετικά 2K12 Kub (SA-6 Gainful). Βάσει όσων μετέδωσε σήμερα το βορειοκορεάτικο επίσημο πρακτορείο ειδήσεων KCNA, το οπλικό σύστημα που εκτοξεύθηκε από τη Βόρεια Κορέα προς τις ανατολικές ακτές της και τη θάλασσα χθες Τρίτη ήταν υπερηχητικός πύραυλος που η χώρα ανέπτυξε το τελευταίο διάστημα. Η Πιονγκγιάνγκ αξίωσε εξάλλου χθες οι ΗΠΑ και η Νότια Κορέα να αφήσουν κατά μέρος την πολιτική «δύο μέτρων και δύο σταθμών» όσον αφορά τα εξοπλιστικά της προγράμματα αν θέλουν να ξαναρχίσουν συνομιλίες. Η ανάπτυξη του οπλικού συστήματος αυξάνει τις αμυντικές δυνατότητες της χώρας, σύμφωνα με το KCNA. Το πρακτορείο διευκρίνισε ότι ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν δεν επέβλεψε προσωπικά τη δοκιμή. «Στην πρώτη του δοκιμαστική εκτόξευση, οι επιστήμονες (...) επιβεβαίωσαν τον έλεγχο της πλεύσης και της σταθερότητας του πυραύλου στο ενεργό τμήμα», κατά το KCNA. Play VideoΟ πύραυλος, που σύμφωνα με την ίδια πηγή βαπτίστηκε Hwasong-8, ανταποκρίθηκε στις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί, όπως η «δυνατότητα ελιγμών κατά την πτήση» και τα χαρακτηριστικά της «αιώρησης κατά την υπερηχητική πτήση της αποσπώμενης κεφαλής του». Τόσο η Βόρεια όσο και η Νότια Κορέα έκαναν δοκιμές βαλλιστικών πυραύλων την 15η Σεπτεμβρίου, καθώς η κούρσα εξοπλισμών με ολοένα πιο εξελιγμένα όπλα συνεχίζεται ενώ οι προσπάθειες να ξαναρχίσουν οι συνομιλίες για να αποκλιμακωθούν οι εντάσεις αποδεικνύονται άκαρπες. Οι φρεγάτες της Naval Group, με την υψηλή τεχνολογία και τα μεγάλου βεληνεκούς οπλικά τους συστήματα θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστής ισχύος στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο
Το βρετανικό υπουργείο Άμυνας προχώρησε στην ανάθεση τριών συμβολαίων για την ανάπτυξη όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας (λέιζερ). Τα συμβόλαια ανέλαβαν κοινοπραξίες με επικεφαλής τις Raytheon UK και Thales UK και αφορούν τόσο τα όπλα λέιζερ όσο και σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα για τον βρετανικό Βασιλικό Στρατό και το βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Τα συμβόλαια εντάσσονται στο ευρύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης των βρετανικών ενόπλων δυνάμεων Novel Weapons Programme και είναι συνολικού ύψους 72,5 εκ. στερλινών σε πρώτη φάση. Σύμφωνα με τον Βρετανό υπουργό Αμυντικών Προμηθειών τα λέιζερ DEW (Directed Energy Weapon) αποτελούν βασικό στοιχείων στα μελλοντικά βρετανικά εξοπλιστικά προγράμματα. Το καλύτερο αντιαεροπορικό σύστημα στον πλανήτη κατά την Μόσχα ολοκλήρωσε τις δοκιμές του και μπαίνει πλέον σε παραγωγή και στην διάθεση των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων. Πρόκειται για το πυραυλικό σύστημα επιφανείας-αέρος S-500 και ήδη η Μόσχα έχει αρχίσει να το προμηθεύει στις ένοπλες δυνάμεις, όπως δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιούρι Μπορίσοφ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων RIA. Οι S-500, ένα όπλο το οποίο θα ενισχύσει την άμυνά της Ρωσικής Ομοσπονδίας πέραν πάσης προσδοκίας ενώ αναμένεται να προσφέρει πολλά και στις εξαγωγές ρωσικών συστημάτων. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του συστήματος είναι ικανό να αναχαιτίζει διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους κρουζ, αεροσκάφη, ενώ δύναται να χτυπάει ακόμα και δορυφόρους. Η Ρωσία άρχισε πέρυσι τις δοκιμές του συστήματος και οι ένοπλες δυνάμεις της έχουν κάνει γνωστό πως τα πρώτα από τα συστήματα αυτά θα αναπτυχθούν γύρω από την πόλη της Μόσχας. Σύμφωνα με το Reuters, ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν είχε δηλώσει το 2019 πως η Άγκυρα θα παράγει επίσης από κοινού με τη Μόσχα το πυραυλικό σύστημα S-500. Την στιγμή που στην Ελλάδα αναρωτιόμαστε τι αντιαεροπορική προστασία θα έχουν οι ελληνικές φρεγάτες όταν αυτές επιλεχθούν, η ισραηλινή IAI (Israel Aerospace Industries) ανακοίνωσε ότι ξεκίνησαν οι εργασίες εγκατάστασης των αντιαεροπορικών συστημάτων Barak-MX στις νέες κορβέτες Saar-6 του ισραηλινού Ναυτικού. Η έκδοση Barak MX είναι σπονδυλωτής σχεδίασης (τόσο σε επίπεδο βλημάτων όσο και σε επίπεδο αισθητήρων) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο έδαφος όσο και επί πλοίου. Το Barak-MX είναι πλήρως δικτυοκεντρικό, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα με πληροφορίες και δεδομένου που συλλέγουν οι αισθητήρες του και επεξεργάζονται τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Ως προς τα βλήματα, το Barak-MX μπορεί να εξοπλιστεί με τρία διαφορετικά αντιαεροπορικά βλήματα: Ένα για το μικρό βεληνεκές (0-35 χιλιόμετρα), ένα για το μέσο βεληνεκές (35-70 χιλιόμετρα) και ένα για το μεγάλο βεληνεκές (70-100 χιλιόμετρα). Οι Saar-6 έλκουν την καταγωγή τους από τις γερμανικές κορβέτες κλάσης «Braunschweig» (K-130), αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις έτσι ώστε να ενσωματώνουν ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό. Έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Επιτυγχάνουν μέγιστη εμβέλεια 4.000 ναυτικά μίλια (7.408 χιλιόμετρα). Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου είναι το ραντάρ πολλαπλού ρόλου EL/M-2248 MF-STAR τεχνολογίας AESA μέγιστου βεληνεκούς 250+ χιλιομέτρων. Το πλοίο ενσωματώνει 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Barak, 16 βλήματα κατά πλοίων Gabriel V μέγιστου βεληνεκούς περί των 200 χιλιομέτρων, σύστημα C-Dome (Iron Dome), με 40 βλήματα Tamir μέγιστου βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων, ένα κύριο πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών και ελικόπτερο S-70 Sea Hawk. Φινλανδία και Λετονία υπέγραψαν Σύμβαση με την Patria για την κοινή προμήθεια 360 τεθωρακισμένων οχημάτων HAPC (Heavy Armored Personnel Carrier) υπέγραψαν Λετονία και Φινλανδία. Τα HAPC αποτελούν εξέλιξη των XA με ενσωματωμένα στοιχεία του AMV-XP. Το κοινό πρόγραμμα Φινλανδίας και Λετονίας ονομάζεται CAVS (Common Armored Vehicle System). Από τα 360 οχήματα τα 160 προορίζονται για τη Φινλανδία και 200 για τη Λετονία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2019 με τη συμμετοχή και της Εσθονίας, η οποία όμως αποχώρησε. Tο κόστος για την Λετονία είναι περίπου € 1 εκατ. ανά όχημα, ενώ τα οχήματα της Φινλανδίας πιθανώς να κοστίσουν περισσότερο, καθώς πρόκειται για έκδοση με περισσότερα συστήματα. Η Βρετανική Βασιλική Πολεμική Αεροπορία (RAF) γνωστοποίησε ότι η 13η Μοίρα θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα και πιο συγκεκριμένα τα Protector RG1. Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχουν οι Βρετανοί με την κατασκευάστρια εταιρεία General Atomics-Aeronautical Systems, προβλέπεται η προμήθεια των νέων drones SkyGuardian, τα οποία θα χειρίζονται στελέχη της RAF από μια απομακρυσμένη περιοχή, για αυτό και έχουν τον χαρακτηρισμό «remotely piloted aircraft system». Επί του παρόντος, η Μοίρα εδρεύει στην αεροπορική βάση Waddington, όπου τα πληρώματα της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας χειρίζονται τα μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα Reaper RPAS σε υπερπόντιες επιχειρήσεις, ωστόσο μόλις ολοκληρωθεί η σύμβαση, θα παραδοθούν στους Βρετανούς συνολικά 16 καινούρια drones Protector. Η αεροπορική βάση Waddington έχει επιλεγεί ως μέρος μιας επένδυσης 94 εκατομμυρίων λιρών που αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υποδομών της RAF, για την υποστήριξη και την επιχειρησιακή λειτουργία των νεοαποκτηθέντων drones Protector. Ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας της RAF, Πτέραρχος Μάικ Γουίγκστον δήλωσε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι η δεύτερη μοίρα που θα χειριστεί αυτό το νέο αεροσκάφος θα είναι η XIII (13η) Μοίρα. Ο σμηναγός Ζερόμ Τουλ «Schuss», ένας από τους πιλότους που έδειξαν τις δυνατότητες του Ραφάλ το περασμένο Σαββατοκύριακο στο αεροπορικό σόου στην Τανάγρα, μιλάει στο «Βήμα». Ο κ. Τουλ έχει λάβει μέρος σε όλους τους πολέμους όπου επιχειρούν τα Ραφάλ και σήμερα είναι εκπαιδευτής νέων πιλότων. Τι είναι το «Schuss»;«Το παρατσούκλι μου. Ολοι οι πιλότοι έχουμε ένα nom de guerre. Schuss είναι η στάση που παίρνουμε στο σκι στο χιόνι όταν θέλουμε να πάμε πολύ γρήγορα». Πώς ήρθαν τα Ραφάλ στην Τανάγρα;«Με απευθείας πτήση από τη Γαλλία. Για την επίδειξη, το Ραφάλ πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, δηλαδή να μην κουβαλά όπλα ούτε δεξαμενές καυσίμων. Για την πτήση των δύο ωρών από τη Γαλλία στην Ελλάδα είχαμε κάτω από τα φτερά τις δεξαμενές τις οποίες αφαιρέσαμε για την επίδειξη». Στις πολεμικές επιχειρήσεις;«Εχουμε τις δεξαμενές και τον οπλισμό. Το Ραφάλ μπορεί να μεταφέρει μιάμιση φορά το βάρος του. Ζυγίζει 10 τόνους και με όσα μπορεί να μεταφέρει κάτω από τα φτερά, φθάνει τους 25 τόνους – καύσιμα, βόμβες, πυραύλους, αμυντικά συστήματα. Μπορούμε βεβαίως να ανεφοδιαστούμε με καύσιμα εν πτήση, αν πηγαίνουμε σε μια αποστολή πέντε ή δέκα ώρες μακριά, κάνουμε αρκετές φορές ανεφοδιασμό». Σε ποιους πολέμους έχετε λάβει μέρος;«Στο Ιράκ, στη Συρία, στο Αφγανιστάν, στο Μάλι, σχεδόν σε όλους τους πολέμους όπου συμμετέχουν τα Ραφάλ». Ποιος ήταν δυσκολότερος;«Για μένα το Αφγανιστάν, γιατί ήμουν νέος επιχειρησιακός πιλότος, η μορφολογία είναι δύσκολη. Οσο περισσότερη η εμπειρία, τόσο περισσότερη και η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Πάντα όμως υπάρχουν στρες και ένταση, ειδικά τότε που ήμουν νέος, 27-28 ετών». Εχετε συμμετάσχει σε αποστολή με την οποία δεν συμφωνούσατε;«Οχι. Σε μένα προσωπικά και στους συναδέλφους μου δεν έχει συμβεί να μη συμφωνούμε με τις αρχές ή τους στόχους μιας αποστολής. Διότι πάνω απ’ όλα προστατεύουμε τους στρατιωτικούς, κυρίως τους Γάλλους και τους συμμάχους μας που βρίσκονται στο έδαφος, ή κάνουμε αντίποινα για τρομοκρατία». Φοβάστε;«Ποτέ. Περνάμε από εκπαίδευση καθημερινά και έχουμε εμπιστοσύνη στον εξοπλισμό. Οταν βρίσκομαι στο πεδίο της μάχης, δεν αισθάνομαι φόβο αλλά λίγο στρες. Στις αποστολές το ρίσκο είναι ελάχιστο. Προσπαθούμε να προβλέψουμε οτιδήποτε θα μπορούσε να πάει στραβά και πώς να το αντιμετωπίσουμε – π.χ. αν παρουσιαστεί βλάβη ενώ βρισκόμαστε σε εχθρική χώρα. Η εκπαίδευση είναι ακριβώς αυτό: εκπαιδευόμαστε για τα απρόοπτα. Με όλη αυτή την προετοιμασία υποχωρεί ο φόβος». Η βάση σας είναι στη Γαλλία;«Οχι αναγκαστικά. Για το Ιράκ έχουμε βάση στην Ιορδανία, για το Μάλι στο Τσαντ κ.α. Αλλά δεν αποκλείεται να φύγουμε για μια αποστολή από τη Γαλλία. Το Ραφάλ μπορεί να πραγματοποιεί αποστολές με περισσότερες από 10 ώρες πτήση και να επιστρέφει στη Γαλλία». Εχετε μετανιώσει για μια αποστολή επειδή σκοτώθηκαν παιδιά ή άμαχοι;«Οι πιλότοι μαθαίνουν μόνο για τους στόχους της επίθεσης. Δεν πληροφορούμαστε ποτέ αν υπήρξαν παράπλευρες απώλειες. Συχνά δεν έχουμε άλλωστε και καμία απόδειξη. Εμείς εκπληρώνουμε την αποστολή, πληροφορούμαστε για το αν επετεύχθη ή όχι ο στόχος και τίποτα άλλο. Δεν γίνονται ανακοινώσεις για παράπλευρες απώλειες. Προφανώς είμαστε άνθρωποι και αν μάθουμε κάτι τέτοιο, μας στενοχωρεί πολύ». Στα μέσα ενημέρωσης υπάρχουν συχνά αναφορές για παράπλευρες απώλειες, δεν τις βλέπετε;«Αποφεύγουμε να διαβάζουμε για τις αποστολές μας στα μέσα ενημέρωσης γιατί λέγονται πολλά, απ’ όλα τα κόμματα…». Τα drones θα αντικαταστήσουν τα επανδρωμένα αεροσκάφη;«Στο μέλλον… Προς το παρόν δεν θα αντικαταστήσουν αλλά θα συμπληρώσουν. Σε μερικά χρόνια θα υπάρχουν λιγότερα επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη και οι αποστολές θα πραγματοποιούνται από ένα αεροπλάνο με έναν πιλότο το οποίο θα συνοδεύεται από δύο ή τρία μη επανδρωμένα drones. Ο άνθρωπος όμως θα παίρνει πάντα την τελική απόφαση πριν από την εκτέλεση του στόχου. Ηδη χρησιμοποιούμε πολλά drones, κυρίως για παρακολούθηση, καμιά φορά για βομβαρδισμούς. Στο μέλλον θα υπάρχουν ίσως λιγότερα μαχητικά αεροσκάφη, και πάντα θα συνοδεύονται από drones». Στις αποστολές τους σήμερα τα Ραφάλ συνοδεύονται από drones;«Πραγματοποιούμε αποστολές σε συντονισμό με drones. Συνήθως φθάνουμε σε μια ζώνη όπου πρέπει να γίνει παρακολούθηση ή βομβαρδισμός και ήδη υπάρχουν αναγνωριστικά drones με τα οποία συνδεόμαστε, δηλαδή με τους χειριστές τους στο έδαφος, και συνεργαζόμαστε. Δεν υπάρχουν ακόμα βομβαρδιστικά drones που να έχουν τις ίδιες επιδόσεις με ένα μαχητικό αεροσκάφος, ένα Ραφάλ». Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Ραφάλ έναντι άλλων μαχητικών;«Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Ραφάλ είναι ότι μπορεί να πραγματοποιεί εύκολα όλα τα είδη αποστολών. Μπορεί να βρίσκεται σε μια αποστολή αεράμυνας και πολύ απλά, πατώντας ένα κουμπί, να είναι έτοιμο να εκτοξεύσει βόμβες σε έναν στόχο, στη συνέχεια να επανέλθει πολύ γρήγορα στην αεράμυνα εναντίον άλλων αεροπλάνων. Οι προηγούμενες γενιές μαχητικών αεροσκαφών είχαν μοντέλα είτε για αεράμυνα είτε για βομβαρδισμούς. Το Ραφάλ μπορεί να τα κάνει πολύ καλά όλα. Ετσι μπορούμε να συγκεντρώσουμε τα πάντα σε μία αποστολή. Επίσης το Ραφάλ είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό σε σύγκριση με αεροπλάνα της ίδιας γενιάς». Είστε περισσότερο πιλότος ή χειριστής υπολογιστή;«Το πιλοτάρισμα του Ραφάλ είναι πολύ απλό. Εχει έναν εξαιρετικό αυτόματο πιλότο, άρα πιλοτάρεται εύκολα, αλλά τα οπλικά του συστήματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Απαιτείται περισσότερη εκπαίδευση, αλλά μόλις ο νέος πιλότος καταλάβει πώς λειτουργούν τα συστήματα αυτά, η χρήση τους γίνεται εύκολη. Δηλαδή χρειάζεται δουλειά στην αρχή. Σε όλα τα αεροπλάνα νέας γενιάς το πιλοτάρισμα είναι πολύ πιο εύκολο σε σύγκριση με το παρελθόν. Ενα αεροπλάνο που πιλοτάρεται εύκολα επιτρέπει στον πιλότο να επικεντρώνεται στην αποστολή του». |
Archives
April 2024
CategoriesClick to set custom HTML
|