Στέλεχος της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης (CDU), που βρισκόταν στην εξουσία ως πρότινος, υπερασπίστηκε την έγκριση εξαγωγών όπλων αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων από την υπηρεσιακή κυβέρνηση λίγο προτού παραδώσει στη νέα, αυτόν τον μήνα. «Οι ενέργειες της ομοσπονδιακής υπηρεσιακής κυβέρνησης βρίσκονταν εντός του πλαισίου του νόμου. Κατά συνέπεια, οι επικρίσεις των Πρασίνων και της Αριστεράς δεν είναι τίποτα περισσότερο από κροκοδείλια δάκρυα», επιχειρηματολόγησε ο Ρόντεριχ Κίζεβετερ, ειδικός του CDU σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής. Η ομοσπονδιακή υπηρεσιακή κυβέρνηση «μεγάλου συνασπισμού», στην οποία συμμετείχαν η Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) και οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD), ενέκρινε εξαγωγές αξίας σχεδόν 5 δισεκατομμυρίων ευρώ τις τελευταίες εννέα ημέρες της στην εξουσία. Η αξία των εξαγωγών όπλων με κυβερνητική άδεια το τρέχον έτος ξεπέρασε έτσι τα 9 δισεκ. ευρώ, ένα ποσό άνευ προηγουμένου. Η χώρα που εισήγαγε τα περισσότερα εξ αυτών ήταν η Αίγυπτος, η κυβέρνηση της οποίας επικρίνεται για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και για την εμπλοκή της στις ένοπλες συρράξεις στην Υεμένη και στη Λιβύη. Η νέα γερμανική κυβέρνηση, υπό την ηγεσία του κεντροαριστερού SPD, με εταίρους τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP), σχεδιάζει μεταρρύθμιση των κανονισμών για τις εξαγωγές όπλων, ώστε να περιοριστούν οι πωλήσεις στις λεγόμενες τρίτες χώρες, πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του NATO.
0 Comments
Σε συνέντευξη του στο τηλεοπτικό κανάλι Russia-24, ο αναπληρωτής διευθυντής της κρατικής εταιρείας Rostec Vladimir Artyakov ανακοίνωσε την έναρξη της μαζικής παραγωγής του άρματος T-14 Armata. «Ανάμεσα στα κύρια, θα έλεγα, ισχυρά και καινοτόμα προγράμματα για τον ανεφοδιασμό του Υπουργείου Άμυνας, μπορούμε να σημειώσουμε το νέο μας άρμα μάχης T-14, για το οποίο ήδη μιλούν όλοι στον κόσμο, το οποίο μπαίνει σε σειριακή παραγωγή», ανέφερε ο Αρτιάκοφ σύμφωνα με το defencenet.ru. Νωρίτερα είχε αναφερθεί για τις δοκιμές του άρματος μάχης Armata στη Συρία. Σημειώνεται ότι τις «δοκιμές στην Συρία» τις είχε αποκαλύψει τον Απρίλιο του 2020 ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας Denis Manturov. Τότε μιλώντας στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του τηλεοπτικού σταθμού Rossiya 1 ο Ρώσος υπουργός ανέφερε ότι το νέο άρμα μάχης του ρωσικού Στρατού T-14 δοκιμάστηκε με επιτυχία στη Συρία. «Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην Συρία ήταν πολύ σημαντικές καθώς σε αυτές περιελήφθησαν όλα τα δυνατά σενάρια μάχης» είπε ο Ρώσος υπουργός. «Μετά τις δοκιμές αυτές θα υιοθετηθούν ορισμένες σχεδιαστικές λύσεις προκειμένου να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του άρματος από το 2021», πρόσθεσε. Το T-14 μπορεί να ονομαστεί η πρώτη «έξυπνη» πλατφόρμα στον κόσμο καθώς είναι γεμάτη από σύγχρονα ψηφιακά ηλεκτρονικά. Το πλήρωμα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση, την κατάσταση του εξοπλισμού, ελέγχει την κίνηση, στοχοποιεί και πυροβολεί. Η ανοιχτή αρχιτεκτονική του σας επιτρέπει να αντικαταστήσετε εύκολα μια συσκευή με μια άλλη χωρίς να ανακατασκευάσετε ολόκληρο το σύστημα. Το πλήρωμα ανά πάσα στιγμή έχει πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει στο πεδίο της μάχης. Στο Τ-14, τα ηλεκτρονικά ανέλαβαν τα πάντα. Περιμετρικά της δεξαμενής, τοποθετούνται κάμερες ευρείας γωνίας υψηλής ανάλυσης, οι οποίες επιτρέπουν την προβολή 360 μοιρών. Το νέο όχημα μάχης είναι εξοπλισμένο με ψηφιακό εξοπλισμό, μη επανδρωμένο πυργίσκο και απομονωμένο θωρακισμένο χώρο για το πλήρωμα. H επιβιωσιμότητα του πληρώματος αυξάνεται ραγδαία. Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν παραδοθεί 20 άρματα μάχης Τ-14 στις ρωσικές ένποπλες δυνάμεις για «πειραματικούς σκοπούς» και εν συνεχεία θα παραδοθεί μέσα στο 2022 η πρώτη παρτίδα 132 Τ-14. Δεν έχει διευκρινιστεί ποια Διοίκηση θα τα παραλάβει, αλλά θεωρείται ως πιθανότερη η επιλογή της Δυτικής Στρατιωτικής Διοίκησης και η τοποθέτησή τους στα ρωσο-ουκρανικά σύνορα για παν ενδεχόμενο. Αυτή την στιγμή η Δύση προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το νέο τεθωρακισμένο και να δημιουργήσει το αντίπαλο δέος. Το υπερ-πλοίο που έχει το Κρεμλίνο στα σκαριά θα επιτρέψει στην Μόσχα να επεκτείνει την γεωπολιτική της επιρροή σε όλα τα μήκη και τα πλάτη.
Οι Έλληνες Πεζοναύτες αποκτούν αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα; - Το ΓΕΣ εγκρίνει προμήθεια 76 ΑΑV71/12/2021 Μία βασική έλλειψη των Ελλήνων Πεζοναυτών θέλει να εξαλείψει το ΓΕΣ δρομολογώντας την προμήθεια Τεθωρακισμένων Οχημάτων Αμφιβίου Εφόδου και συγκεκριμένα 76 AAV7. H προμήθεια αυτή είναι απαραίτητη και έπρεπε να έχει γίνει... δύο δεκαετίες πριν. Το αποφασιστικό βήμα έγινε στις 24 Νοεμβρίου, μετά την έγκριση από το ΓΕΣ της σχετικής Μελέτης Ολοκληρωμένης Πρότασης Υποπρογράμματος. Η συγκεκριμένη ΜΟΠΥ βασίστηκε σε ενημέρωση από το Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας (ODC) της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, έπειτα από μακρά αλληλογραφία, για την διάθεση μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων AAV7 από τα αποθέματα του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ όπως αναφέρει το doureios.com. Η ΜΟΠΥ που εγκρίθηκε, προτείνει την προμήθεια 76 συνολικώς οχημάτων, εκ των οποίων 4 εκδόσεως Περισυλλογής (Recovery) και 14 εκδόσεως Διοικήσεως (Command Post) ενώ τα υπόλοιπα είναι της τυπικής εκδόσεως μεταφοράς προσωπικού. Με τον αριθμό αυτόν, θα καλυφθούν συνολικώς οι απαιτήσεις της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών και των οργανικών της 505, 521, 575 Ταγμάτων Πεζοναυτών. Η πρόταση στηρίζεται σε αμερικανική ενημέρωση περί παραδόσεως των οχημάτων πλήρως ανακατασκευασμένων και ικανών για επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων όπλων, συστημάτων επικοινωνιών, FOS και δημιουργία υποδομών συντηρήσεως στο στρατόπεδο της 32 ΤΑΞΠΝ. Το κόστος ανά όχημα από όλες τις εργασίες που θα αναληφθούν, ανέρχεται σε 1,7 εκατ. € περίπου. Πέραν των οχημάτων, περιλαμβάνεται πρόσθετο κόστος 20 εκατ. € περίπου για την δημιουργία απαραιτήτων εγκαταστάσεων στα στρατόπεδα που θα μεταφερθούν τα οχήματα. Δηλαδή όρχοι οχημάτων, υπόστεγα, άλλες υποδομές, ακόμη και ειδική εκπαιδευτική εγκατάσταση με πισίνα για την εξοικείωση του προσωπικού με διαδικασίες διαφυγής από βυθιζόμενο όχημα. Στην δαπάνη περιλαμβάνεται βιβλιογραφία, εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού και πληρωμάτων, Επομένως, το συνολικό κόστος της προτάσεως, αγγίζει τα 150 εκατ. €. Η αποπληρωμή θα γίνει μέσω συνάψεως Στρατιωτικής Πωλήσεως Αλλοδαπής (FMS). Επειδή πρόκειται για υλικό μεταχειρισμένο που μόλις έχει αρχίσει να αποσύρεται καθώς εντάσσεται πλέον σε υπηρεσία το ACV, η αμερικανική πρόταση προβλέπει την εξέλιξη της προμήθειας από το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Με ευθύνη των Αμερικανών Πεζοναυτών και από προσωπικό τους, θα εκτελεστούν όλες οι εργασίες προετοιμασίας του υλικού και θα επιβλέψει τις προετοιμασίες στην Ελλάδα. Η πρόταση αφορά τη διατήρηση των οχημάτων σε υπηρεσία για περίοδο τουλάχιστον 10 ετών. Επόμενα βήματα στη διαδικασία, είναι η υποβολή Προτάσεως Ενεργοποιήσεως Υποπρογράμματος Προμήθειας προς έγκριση από το ΓΕΣ, εφόσον ληφθεί έγκριση θα παρουσιασθεί προς έγκριση στο Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο (ΑΣΣ) και κατόπιν στο Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ). Εφόσον εξελιχθούν όλα ομαλά, θεωρείται ότι μπορεί να έχει ληφθεί έγκριση μέχρι και την εκπνοή του έτους, ώστε εν συνεχεία το υποπρόγραμμα να παρουσιασθεί στην Βουλή και τέλος, να εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ. Μπορεί να φαίνεται ότι όλα βρίσκονται στην τελική ευθεία, αλλά στην Ελλάδα ο δρόμος μέχρι το ΚΥΣΕΑ είναι συνήθως «περίεργος». Η προμήθεια των AAV-7 προσφέρει ικανοποιητικές αποβατικές δυνατότητες στη 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, οι οποίοι θα μπορούν να διεξάγουν τις επιχειρήσεις που επιθυμούν ενώ πλέον θα είναι δυνατή η μεταφορά 760 ατόμων, σε κατάσταση θάλασσας «5». Εν σχέσει με τις ΑΒΑΚ, που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν για αποβάσεις οι Πεζοναύτες και χρονολογούνται από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τα AAV-7 θα μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας στους επιβαίνοντες ενώ με το πυροβόλο των 0.50 ιντσών και το βομβιδοβόλο των 40mm θα μπορεί να παράσχει κάλυψη κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων. Ο γράφων έχει προσωπική εμπειρία από τη σοβαρή αυτή έλλειψη αμφίβιου οχήματος για τις αποβατικές επιχειρήσεις έχοντας υπηρετήσει στις Δυνάμεις Πεζοναυτών. Η απόβαση με ΑΒΑΚ ή με προσέγγιση της ακτής και έξοδο σε αυτήν των... Μ-113 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αποτελεσματική αμφίβια επιχείρηση. Το κάθε όχημα μπορεί να μεταφέρει έως 25 Πεζοναύτες με τον εξοπλισμό τους. Τα AAV-7 θα χρησιμοποιούνται σε πρώτη φάση για την ασφαλή απόβαση στην ακτή και αργότερα θα ακολουθεί η έλευση του αρματαγωγού, το οποίο θα αποβιβάζει τα τροχοφόρα θωρακισμένα Μ1117 στα οποία οι πεζοναύτες θα μετεπιβιβάζονται για να διεισδύσουν στην ενδοχώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΓΕΣ σχεδιάζει και την απόκτηση τουλάχιστον 350 μεταχειρισμένων M2 Bradley από τα αποθέματα του αμερικανικού Στρατού που σίγουρα κάποια από αυτά θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των Πεζοναυτών εάν και εφόσον αποκτηθούν (που πρέπει να αποκτηθούν κι αυτά.... προ δύο δεκαετιών). |
Archives
April 2024
CategoriesClick to set custom HTML
|